Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

@Eren Çalışkan sinirleneceksiniz biliyorum ama şunu da bir izleyin :snzdglsn:


Videoda işe daha hızlı gitmek isteyen fakat minibüse de para vermek istemeyen 2 kardeşimizin yürekleri parçalayan hayat hikayesinden 6 dakikalık bir kesit sunulmuş. Zaten yolda minibüsü de selam çakarak solluyorlar (04:59).
239953 dosyayı görüntüle

Bisiklet>minibüs

Çekimi neyle yapmışlar merak ettim. Youtube'da videonun ayrıntısında yazmışlar.
"There is no special support for the camera, he placed it on the back of the truck on a very primitive way. "

Öndeki kamyon tahminen özellikle ayarlanmış gibi. Yoksa kamerayı öyle kolayca kamyon arkasında bir yere sabitlemek, pek de mümkün olmasa gerek.
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu

Doğal seçilim milyonlarca yıldır üzerine düşeni yapıyor.

cyclistmain.jpg
 
Arkadaşlar, canımız deneme yanılma yapabileceğimiz lüksümüz olmayan tek seferlik ve çok kısa olan devasa büyük bir değer.
Bunu dikkate alın. Canınızla asla deneme yanılma yapmayın. "Dur şunu bi deneyeyim", YOK ÖYLE ŞEY, ASLAA!....
 
Bizim meşhur Hız Başlığında arkadaşların birbirleriyle yarıştığını gördüğüm zaman bazen bende şaşırıyorum. Bu forum da toplasan belkide aktif %10 profesyonel bu işle para kazanan insan çıkar o bile yoktur. Tour of france görüyoruz izliyoruz tamamda kardeşim ordaki adamın işi bu ve kendi gibi onlarca kişiyle bir yarış içindeler yol kapalı trafik yok ona rağmen çok tehlikeli kazalar oluyor. Sıradan bir insanın bu işi hobby amaçlı yapması gerekirken neredeyse 4 tarafı kapalı araba ve araçların hızına çıkmak yada sollamak akıl işi değil. Hep etraftaki araçları suçluyorsunuz minibüs taksi otobüs şoförlerini suçluyorsunuz. Peki kendiniz neden suç işliyorsunuz. Kim ne derse desin isterse alayda edebilir. Bana göre bir bisikletin çıkması gereken hız sınırı 40 bilemedin 50 km (50km bile çok) geçmemelidir. Sağlıcakla kalın 🙏
 
Son düzenleme:
@ErzincanLee
Yaradan erkekleri kompleksli, kadinlari kaprisli yaratmiş. Yapacak bisey yok. 23 yasinda oğlum 14 yasinda kizim var. Bu çocukluktan ölene kadar değismez. Azalir ama bitmez.
 
ErzincanLee hocam, benim de anlamadigim bir durum. bu sezon, yillar sonra biraz da can sikintisiyla bisiklet surmeye basladim. Ise gelis gidis de degil, tamamen keyfine.

40km ustune cikmak hakkaten cok asiri. ortalama 30km surat cok yoldaki maks surat olmali bence, ki trafige ve yollara guvenmedigim icin fatbike aldim:) 2 tekerli motorsuz giden bildigim en dengeli sey bu heralde :)

o hiz rekoru basliginda 80ler 90lar 70ler havalarda ucusuyor. nasil bir guven bu cok merak ediyorum. 3-4mm capindaki bir tas parcasi o hizda tekere denk gelebilir. bazen ben de tehlikeli surebiliyorum aslinda ama bunu yaptigimiz paylasimlarda birbirimize ozendirmememiz lazim sanki.

herkese kazasiz belasiz ve saglikli surusler dilerim.
 
Kapadokya Granfondo'da bir yarışmacı ölmüştü. Yanlış hatırlamıyorsam hakimiyeti yitirip trafik levhasına çarpmıştı, orada boynu kırılmıştı.
 
@komnatadeveloper Bilmiyorum hocam, ama genelde denemeleri yokuş aşağı eğimin fazla olduğu yerde deniyor arkadaşlar, birde rüzgarı arkalarına aldılar mı. deyme keyiflerine, hatta birde inanan olmaz diye görüntü ve strava kayıtlarına varana kadar kendini ispatlamakla mükellef miş gibi hissedenler var 🤣
 
zaten kayit yapmanin kendisi daha tehlikeli birsey. hiz saati bile bazen kacla gidiyorum derken yoldan gozunuzu ayirmaniza sebep oluyor :) kullaniyor muyum evet. ama bir iki defa cok abzurd cukurlari son anda gordum bunlar yuzunden :) bugun duz yolda kendi hiz rekorumu kirdim 49km saat... ve sunu farkettim insan hiz yapmaya konsantre olurken yoldaki dikkati azaliyor,
gozleri degil,
ama dusunsel olarak beyni bacaklarina konsantre oluyor.

yani guya yola bakiyorsun ama aslinda aklin bacaklarinda ve pedalda sanki dusundum de bana oyle geldi :)
 
Çekimi neyle yapmışlar merak ettim. Youtube'da videonun ayrıntısında yazmışlar.
"There is no special support for the camera, he placed it on the back of the truck on a very primitive way. "

Öndeki kamyon tahminen özellikle ayarlanmış gibi. Yoksa kamerayı öyle kolayca kamyon arkasında bir yere sabitlemek, pek de mümkün olmasa gerek.
sanırım çekim insta 360 kamera ile yapılmış kamyonda değil bisiklette kamera
 
sanırım çekim insta 360 kamera ile yapılmış kamyonda değil bisiklette kamera
Videoyu yapanlar yazmış, "ilkel bir şekilde kamyona yerleştirdik" diye...
Benim yorumum değil yani kamyonda olduğu...
 
  • Beğen
Tepkiler: BurakMehmet
Videoyu yapanlar yazmış, "ilkel bir şekilde kamyona yerleştirdik" diye...
Benim yorumum değil yani kamyonda olduğu...
ooo o zaman kasksız yapılan draftı açıklıyor.. abiler gerçekten ilkel...
 
maske önemli


link bırakmak serbest mi bilmiyorum affedin :uzgnm:
 
Bugün ilk kazamı yaptım. Bağdat Caddesi Göztepe mevkinde ,polisler yolu kukalarla sağdan tek şeride indirmişler. Bende sağ şeridin sağından gidiyordum,trafik sıkışınca solumdaki arabadan izin isteyip çevirmenin içinden geçip gideyim dedim. Yandaki araç yol verince çevirmenin için girmemle bisikletin altımdan kayıp gitmesi bir oldu. Bisikletle beraber kayarak 2 adet polisin önünde kadar kayıp durduk. Meğerse yere yağ döküldüğü için yolu kapatmışlar. Bana "ya kardeşim ne işin var da buraya giriyorsun,bir şey var ki bu adamlar yolu kapamış diye düşünmedin mi? " dediler. Ben de "sadece kuka koyduğunuz için çevirme yapıyorsunuz zannetim,kaza var tabelasını neden koymadınız ki " dedim. Sonra "iyi misin,bir şeyin var mı vs " diye sordular ,ilgilendiler:) Sonra bir tanesi arabaya uyarı tabelasını almaya gitti galiba :) Neyse ki ne bana,ne de bisiklete bir şey olmadı.
 
Bugün ehliyete başvurdum, trafikte bisikletli taraftım bir de diğer tarafı göreyim de kendimi daha iyi koruyayım diyorum..şimdi dört tekerliler düşünsün!😎
4 tekerli tarafa alışması zor . Trafik denen sıkışıklık kolostorobofik baskılayıcı geliyor. Bisikletle rahatsın her yere sığıyorsun. Metal yığını içinde değilsin.
 
Bende ilk kazamı bu gün gerçekleştirdim ve kulübe dahil oldum.
Sabah işe giderken (işe bisikletle gidenler vol 4 :) ) (birazda geç kalmıştım) Cemal Gürsel (Ankarayı bilenler için) caddesi üzerinde sağ taraftaki yol kenarında park yerinden çıkan sürücü beni görmedi burnunu çıkarttı bağırdım falan ama gene de kar etmedi çamurluk tampon karışık benim bisiklete arkaya yakın bir yerden (kadrodan) vurdu önce toparlar gibi olsam da ön freninde azizliğiyle takla atıp birkaç metre sürüklendim. Hava sabahları serin olduğu için üzerimde softshell mont vardı, sırtımda iş kıyafetleri ve yedek kıyafetleri ve suyun olduğu 20 lt çanta ve kafamda kask tabiki,
Düşmenin etkisiyle mont eldiven ve çantanın fosforlu sarı yağmurluğu biraz sıyrıldı fakat bende hasar yok. Kaskın sırt çantası eldiven ve uzun kollu giymemin faydasını gördüm.
Sürücü ve yanındakiler çıkıp yardım etti ambulans çağırmak istediler gerek olmadığını söyledim ve bisikletime baktım hemen 🧐 zincirin arasında kalan arka çatala giren kısımda çizik ve drop barın sol kısmında sürtünme izi var. Sonra bisiklete binip işe gittim. Bu arada kaza evime 700 800 m. uzakta oldu
Çıkarımlar;
1 Kask seni ölümsüz yapmaz ama kaskın takılıysa zarar görmeden kurtulacağın bir kazada kask yoksa yaralanabilirsin.
2 Eller yere ilk temas eden noktadır eldiven senin yaralanmanı engelleyebilir yada yara alma seviyeni düşürebilir.
3 Çantam sırtımı koruyan yegane bir parçadır ve artık asla çantasız bisiklet sürmem
4 Uykusuz yada dikkatin dağınıkken bisiklete binme normal şartlarda kurtulabileceğin tehlikelerden kurtulamaya bilirsin
5 Trafik tehlikelerle dol her zaman uyanık hazır ve temkinli ol evden yakın mesafede bile.
 
@Clal 6 Trafik kazası geçirdiğinizde olayın sıcaklığıyla ağrı sızıyı anlayamayabilirsiniz mutlaka ambulans çağırın.
7 Yasal bir sıkıntı olmaması adına mutlaka kaza tutanağı tutturun.
 
Geri