Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Son zamanlarda araçların bu kadar yüksek hızlara çıkamadığı rotalara kaydım, belki biraz kafamı rahatlatır diye.
Araçlar yüksek hızlara çıkamıyor diye nisbeten güvenli geliyordu. Ancak son zamanlarda Uludağ yolunda çok fazla hatalı sollama yapan sürücüye rastlamaya başladım.
Aslında buna hatalı sollama demek ne kadar doğru, bilemedim. Hatayla yapmıyor ki ihlali, bilerek isteyerek sollama yapılamayacak yerlerde kendinden yavaş aracı solluyor şerefsizler. Kendisinden yavaş olması yeterli, hiçbir yol koşulu umurlarında değil. Üstelik kimisi karşıdan bisikletli geldiğini göre göre, gördüğünü belli ede ede solluyor. Emniyet şeridine sığınmamızı bekliyorlar. Bodoslama üzerimize sürüyorlar aracı.

Bu akşam yarım Uludağ tırmanışı yapacağız. Yolda rastlarsam jandarmaya soracağım. Bu konuda önlem alınıyor mu, alınması düşünülüyor mu, diye. 😡

Not: Fahri trafik müfettişliğine başvurmayı düşünüyorum ciddi ciddi. Kural ihlali yapanların, en azından bana rastlayanlarının yanına kalmaması için.
 
Scudo
Bu yaz ağustosta başlayacak ve 3 ay surecek 2500 km uzunlığunda bir Anadolu turu planlıyordum.
Ama artık davarlarla dolu bu ülkede kendimi güvende hissetmediğim için rotamı değiştirdim ve Yunanistanda rota planlıyorum artık.

Sürü halinde gezen sokak köpeği yok, trafik magandası yok, kamp güvenli, deniz temiz, nüfus az, toplum nispeten daha eğitimli ve saygılı. Yollar boş, gıdalar temiz, porsiyonlar dolu, fiyatlar ucuz.
Fahri trafik müfettişliğine başvurmayı düşünüyorum
Çok talep var, onay uzun sürüyor ve çoğu başvuru olumsuz sonuçlanıyor artık.
 
Caydı
Bu yaz ağustosta başlayacak ve 3 ay surecek 2500 km uzunlığunda bir Anadolu turu planlıyordum.
Ama artık davarlarla dolu bu ülkede kendimi güvende hissetmediğim için rotamı değiştirdim ve Yunanistanda rota planlıyorum artık.

Sürü halinde gezen sokak köpeği yok, trafik magandası yok, kamp güvenli, deniz temiz, nüfus az, toplum nispeten daha eğitimli ve saygılı. Yollar boş, gıdalar temiz, porsiyonlar dolu, fiyatlar ucuz.

Çok talep var, onay uzun sürüyor ve çoğu başvuru olumsuz sonuçlanıyor artık.
Hocam çok iyi bir resim, çerçeve cizdiniz.. malum medyada hala yunanistanla dertlenen zihniyet, hicbirseyin farkında değil.. Ne Bulgaristan ne Gürcistan kaldı bizi maddi manevi tur bindirmemis olan ...insan olmak çok mu zor ? İnsan olarak doğup hayvandan beterler.. bir de dillerinden dusurmezler eşrefi mahlukat i..
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus
eğer araçların hızında inebiliyorsanız sağ şeridi ortalayıp inmek yolun en sağından gitmek den daha güvenli o iniş için
Gerek var mı araç hızında inmeye??? Güzel bir gün geçirmek için çıktığımız yolda bu tehlikeye değer mi???
 
Gerek var mı araç hızında inmeye??? Güzel bir gün geçirmek için çıktığımız yolda bu tehlikeye değer mi???
o yolda gerek var maalesef çünkü araçlar sıkıştırıyor hiç güvenli değil ama normal düz yolda tabi ki yolun sağından gitmek gerek bu durum oraya özel bir şey
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Bu gün 3-4bin km'nin ardından ilk kaza mı geçirmiş bulunmaktayım. Karanlık bir yolda 100km'lik sürüşün son 5 km'lik kısmında ne olduğunu anlayamadan düz bir yolda 35km/s hız ile ön teker hakimiyetini kaybedip düştüm. Sadece bisikletin sol ön tarafa devrildiğini hatırlıyorum.
Sağ kolumda ve sağ omzumda sürtünme izi var ama takla attığımı hatırlamıyorum. Kaskta bir hasar belirtisi yok. Kafamda yada yüzümde darbe yok.

Çok şükür fotolardan görünenler haricinde önemli bir şeyim yok. Nasıl yok ben de anlamadım Allah korudu diyorum sadece. Kaza olur olmaz kalkıp direkt yol kenarına çekildim, Allahtan arkamdan gelen kimse yoktu.

Kaza hala nasıl gerçekleşti bir anlam veremedim. Gündüz gözüyle kaza yaptığım yere gidip bakacağım çukur vs mi vardı diye.

Bisikletin sol gidon bandı, gidonu ve sol sti sıyrıldı. Başka gözle görülür hiç bir hasar yok gibi. Zincir atmıştı onu takıp sürerek eve döndüm.

Başka bir araç ile kazaya karışmadığıma, sadece kendi başıma düştüğüm için mutluyum.

Bu kazadan çıkardığım en önemli ders ne olursa olsun eldiven takmak gerektiği oldu. Eldiven olmasa elim muhtemelen paramparça olmuştu. Hatta bundan sonra yazlık uzun parmak bi eldiven alıp hep öyle süreceğim :)






1747222923442.jpeg


1747222952894.jpeg



1747224552137.jpeg


1747239918473.jpeg
 
Son düzenleme:
Bu gün 3-4bin km'nin ardından ilk kaza mı geçirmiş bulunmaktayım. Karanlık bir yolda 100km'lik sürüşün son 5 km'lik kısmında ne olduğunu anlayamadan düz bir yolda 35km/s hız ile ön teker hakimiyetini kaybedip düştüm. Sadece bisikletin sol ön tarafa devrildiğini hatırlıyorum.
Sağ kolumda ve sağ omzumda sürtünme izi var ama takla attığımı hatırlamıyorum. Kaskta bir hasar belirtisi yok. Kafamda yada yüzümde darbe yok.

Çok şükür fotolardan görünenler haricinde önemli bir şeyim yok. Nasıl yok ben de anlamadım Allah korudu diyorum sadece. Kaza olur olmaz kalkıp direkt yol kenarına çekildim, Allahtan arkamdan gelen kimse yoktu.

Kaza hala nasıl gerçekleşti bi anlam veremedim. Gündüz gözüyle kaza yaptığım yere gidip bakacağım çukur vs mi vardı diye.

Bisikletin sol gidon bandı ve gidonu ve sol sti sıyrıldı. Başka gözle görülür hiç bir hasar yok gibi. Zincir atmıştı onu takıp sürerek eve döndüm.

Başka bir araç ile kazaya karışmadığıma, sadece kendi başıma düştüğüm için mutluyum.

Bu kazadan çıkardığım en önemli ders ne olursa olsun eldiven takmak gerektiği oldu. Eldiven olmasa elim muhtemelen paramparça olmuştu. Hatta bundan sonra yazlık uzun parmak bi eldiven alıp hep öyle süreceğim :)











Çok geçmiş olsun, eldiven gerçekten çok önemli videolarda görüyorum çoğu kişi takmıyor. Aydınlatmanız mı yetersiz acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Çok geçmiş olsun, eldiven gerçekten çok önemli videolarda görüyorum çoğu kişi takmıyor. Aydınlatmanız mı yetersiz acaba?
Magicshine altty 800 var. Bu güne kadar hiç bir sorun yaşamadım ama şimdi düşününce hatırlayamıyorum sabit modda mıydı yoksa flash modunda mıydı. Arkada da knog blinder ve decathlonun kaliteli bi aydınlatması var. Üzerimde de reflektör yelek. Görünürlüğe önem verdiğim için bunları kaliteli almıştım.
 
Magicshine altty 800 var. Bu güne kadar hiç bir sorun yaşamadım ama şimdi düşününce hatırlayamıyorum sabit modda mıydı yoksa flash modunda mıydı. Arkada da knog blinder ve decathlonun kaliteli bi aydınlatması var. Üzerimde de reflektör yelek. Görünürlüğe önem verdiğim için bunları kaliteli almıştım.
Uzun sürüşler sıvı kaybıyla dehidratasyon ve elektrolit imbalanslarına yol açabilir o yüzden hem sıvı hem elektrolit ve basit karbonhidrat desteği lazım. Bunları yapmadıysan sürüş sonunda algın düşmüş veya bozulmuş olabilir.
 
Uzun sürüşler sıvı kaybıyla dehidratasyon ve elektrolit imbalanslarına yol açabilir o yüzden hem sıvı hem elektrolit ve basit karbonhidrat desteği lazım. Bunları yapmadıysan sürüş sonunda algın düşmüş veya bozulmuş olabilir.
Yok hocam öyle bir şey imkanı yok çünkü almam gereken karbonhidratı bile gram hesabı ile ölçüp alırım yanıma. Hatta fazladan yer içerim. Kendimi de çok iyi hissediyordum yorgun bile değildim en az bi 10-20 km sürme planım vardı önceki en uzun sürüşümü geçebilmek için. Tek aklıma gelen el pozisyonu değiştirmek için saliselik gidonu gevşek bırakmış olabileceğim tam o anda da bi tümsek yada çukurdan geçmiş olabileceğim. Dropdamıydım hoodda mıydım ondan bile emin değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Yok hocam öyle bir şey imkanı yok çünkü almam gereken karbonhidratı bile gram hesabı ile ölçüp alırım yanıma. Hatta fazladan yer içerim. Kendimi de çok iyi hissediyordum yorgun bile değildim en az bi 10-20 km sürme planım vardı önceki en uzun sürüşümü geçebilmek için. Tek aklıma gelen el pozisyonu değiştirmek için saliselik gidonu gevşek bırakmış olabileceğim tam o anda da bi tümsek yada çukurdan geçmiş olabileceğim. Dropdamıydım hoodda mıydım ondan bile emin değilim.
1747226863904.png
Asfalt yanık izi kalmasın diyorsan mutlaka bundan kullan.
Geçmiş olsun.
 
Yok hocam öyle bir şey imkanı yok çünkü almam gereken karbonhidratı bile gram hesabı ile ölçüp alırım yanıma. Hatta fazladan yer içerim. Kendimi de çok iyi hissediyordum yorgun bile değildim en az bi 10-20 km sürme planım vardı önceki en uzun sürüşümü geçebilmek için. Tek aklıma gelen el pozisyonu değiştirmek için saliselik gidonu gevşek bırakmış olabileceğim tam o anda da bi tümsek yada çukurdan geçmiş olabileceğim. Dropdamıydım hoodda mıydım ondan bile emin değilim.
Geçmiş olsun öncelikle arkadan araba geldiği senaryoyu düşünmek bile istemiyorum. Şanslıymışsınız.
 
Geçmiş olsun öncelikle arkadan araba geldiği senaryoyu düşünmek bile istemiyorum. Şanslıymışsınız.
Kaza yapınca iç güdüsel olarak direkt kalkıp bisikletle birlikte kendimi kenarı attım daha kötü bi olay yaşamamak için. Sadece ufak tefek sıyrıklarla atlatmanın yanında arkamda hızlı bi araç olmadığı için de şükür ediyorum Allaha.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Geri