@İbrahim Eren
O trafik polisinin Karayolları Trafik Kanunu'nu okumasını önerirseniz bira daha vatandaşı yanlış yönlendirmez.
Gelelim kurallara
KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU
Madde 50 - (DEĞİŞİK FIKRA RGT: 13.07.2010 RG NO: 27640 KANUN NO: 6001/34) (KOD 1)
Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.
(EKLENMİŞ FIKRA RGT: 27.10.1996 RG NO: 22800 KANUN NO: 4199/21)
İçişleri Bakanlığı yol standartlarını dikkate alarak yukarıda belirtilen hız sınırlarını otomobiller için 20 km/s artırmaya yetkilidir.
Madde 51 - Sürücüler, aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse yönetmelikte belirtilen hız sınırlarını aşmamak zorundadırlar.
(DEĞİŞİK FIKRA: RGT:15.01.2003 RG NO: 24994 KANUN NO: 4785/4) (KOD 1)
Hız ölçen teknik cihaz veya çeşitli teknik usullerle yapılan tespit sonucu hız sınırlarını yüzde ondan yüzde otuza (otuz dahil) kadar aşan sürücülere 64 700 000 lira, yüzde otuzdan fazla aşan sürücülere 131 900 000 lira para cezası uygulanır.
Görüldüğü gibi 51. madde oldukça sarih. %10 dan %30 a kadar. Yani 90 km hız sınırı olan bir yerde 98 km hızla size kimse ceza yazamaz. %9 luk kısım kanunla tanınan bir haktır ve kanunla tanınan hak bir trafik polisi tarafından "sollama veya zaruri nedenlerle kullanılabilir" şeklinde sınırlandırılamaz.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Bu ara aynı kanunun 3. maddesinde bisikletin tanımı yapılıyor.
"Bisiklet: Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer."