Scudo Sports

Bisiklet ehliyeti

ben direksiyon hocasıyla konusdum. kesinlikle bu sekilde söylemiyor. kurallara uygun sekilde sürerken biri bize arkadan carparsa ısıklarda veya herhangi şekilde bize zarar verirse şikayetçi olabiliyor hakkımızı arıyabiliyormuşuz. bu işin bisikletle ilgisi yok. biri sana vurdu durmadı yada durdu sonra umursamadan gitti bisikletde yada bizde hasar çok ise plakasını alıp gidip şikayetçi olabiliyosunuz kasten yaralama şeklinde. en son çare kasten yaraladı sıkıştırdı ve zarar vermeye calısdı seklinde karakola şikayetçi oldugunuzda o adamı ciddi oranda sıkıntıya sokmaya baslıyosunuz.
 
Scudo
bilgilendirme için teşekkür ederiz naçizane görüşlerimi paylaşmak isterim kırmızı ışıklara mümkün mertebe uyun heleki o esnada karşıdan karşıya geçen birileri varsa bizde yayayız çoğu zaman hakkımız çiğnendiğinde neler hissediyorsak o kişilerde bizler haklarına saygı göstermediğimiz zaman bizler için olumlu düşünceler içinde olmayacaklardır önünüzdeki araç ile aranızda mutlaka takip mesafesi olsun özellikle araçlar yavaşladığında unutmayın ki birden durabilirler sağ kapıdan biri inebilir bekleyen araçların arasından yolun karşı tarafına geçmek isteyen panik atak yayalara da dikkat edin ancak bu şekilde kendi güvenliğimizi sağlayabiliriz görünen o ki kanunen hiçbir hakka sahip değiliz zaten pek de kaale alındığımız hepinizin malumu kazasız belasız bol pedallar herkese
 
A 2 sınıfı sürücü belgesi ile A 1 yerine kullanabilir diyor.Şimdi a1 dede motorlu bisiklet dediğine göre 1-Bisiklet hangi sınıfa giriyor ve bende a2 ehliyet var eğer ben bisiklet kullanırken herhangi bir kaza gibi birşey olursa misal ben bundan yararlanabilceğim anlamına mı geliyor ? :)
 
bence bu konu altında yazılanlar biraz korkutucu olmuş Arkadaşlar,2918 sayılı trafik kanununda belirtilen kurallara uymak koşulu ile-Ki bisikletler için ehliyet zorunluluğu yoktur-herhangi bir kazaya karışır iseniz,tıpkı trafikteki diğer araç gibi muamele görürsünüz.Aksi bir durum sözkonusu olamaz.Zira trafik,tanımında da açıkça belirtildiği gibi MOTORSUZ araçları da kapsar ve hiç kimse sizden ehliyet talep EDEMEZ.Tek yapmanız gereken trafik ekibini çağırıp tutanak tutturmaktır.Tutanağa neyin nasıl olduğunu yazacak,mümkünse fotoğraf,var ise tanık yazacaksınız.Unutmayınız Bisiklet trafiğin bir unsurudur.Sağdan gidin.Bisiklet yolu varsa yola çıkmayın.Araç sollamayın.Kaza prosödürü anlattığım gibidir,aksini yapan polis te olsa suç işler ve mahkemede bunu açıklamak zorunda kalır.HAKLI İSENİZ TAVİZ VERMEYİN. derya keçeci beyin de dediği gibi belirlenen kuralların dışında bisiklet de diğer araçlarla aynı haklara sahiptir resmiyette. Bisiklet için olan kurallara uymanız gerek tabi bunun için yolun sağından gidip ışıklara uymak vs. bunun dışında onun bunun tanıdığı,çocuğu diye şişirmeyle yapılan cezalara da tepkinizi adalet yoluyla gösteriniz lütfen uğraşamam ödeyip kurtulayım demeyin çünkü bu adaletsizliğe göz yummaktır.
Herkese kazasız belasız sağlıklı sürüşler diliyorum kaskınız başınızda aydınlatmalarınız açık olsun :)
 
bimere mesaj atalım yada spor bakanlığına düzeltilebilir bence
 
25 km hıza kadar elektrik destekli. 250w motora sahip pedallı ve elektrikli bisikletlere trafikte binmek için ehliyet gerekmiyor. Aldığımız Bianchi e-green kataloğunda böyle yazıyordu. Hatta kanunun ilgili maddesini de yazmışlardı. Avrupa'da da düzenleme bu şekilde. Buraya ekleyeyim dedim.
 
Akif Bey,

Elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum ve konu hakkındaki görüşlerinizi almayı çok isterim. Bianchi e-green bisiklet hakkında olumlu - olumsuz yönlerini kısaca yazabilir misiniz ?

Bir de bu bisikleti alırken alternatifleriniz nelerdi mesela Carraro E-Viva modellerini hiç düşündünüz mü?

Saygılar...

@Akif Yılmaz
 
@hüsameddin bayram

Carraro E-Viva'yı bilmiyorum maalesef. Bianchi'yi genel olarak tavsiye edebilirim. Ben bayan modelini eşime almıştım yazın Büyükada'da kullansın diye. Ondan çok ben kullandım :) Arkasına bebek koltuğu bağladım. 3 yaşındaki oğlum ile her gün tura çıktık.
Ben 90 kiloyum oğlum 15-16 kilo. Bisiklet 20 kilo. Toplam 125 kiloyu 10-15 derece eğimli yokuşlarda sizin yardımınızla rahatlıkla ilerletebiliyor. Biraz yardım etmeniz gerekiyor ama turun sonunda terlemiyorsunuz bile. Kullanımı çok rahat bir bisiklet ama üst seviye bir bisiklet kalitesi aramayın. Ben aldığımda ön amortisörü rahat çalışmıyordu, biraz sertleştirmek ve yağlamak gerekti. Furş yatağında da oynama vardı, yine sıkıştırılması gerekti. Ön jantın kaynak yeri düzgün kaynatılmamıştı, fren papucu takılıp atlama yapıyordu jantın komple değişmesi gerekti. Ama şimdi memnunuz. Bataryası ada şartlarında 70 km gitmiyor ama 30-40 km rahat gidiyor. Bunun da eklemem gerek. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
@Akif Yılmaz

Teşekkür ederim Akif Bey,

Çok yardımcı oldunuz. Ben de sizin gibi bebek koltuğu ile kullanmayı düşünüyorum. Çocuklar ile vakit geçirmek ve gezmek için çok iyi bir alternatif olacak.
 
Beyler a1 de var a2 de. A1 bisiklet, motorlu bisiklet ve 'mobilet' için gerekli. A2 ise iki tekerli her aracı sürebilir.

Sürücü kursu mantığı şudur: ayni paraya büyük ehliyet a2 vermek varken neden küçük olan a1i verelim? O yüzden a1 yok derler genelde. Bisiklet sürücüleri için a2 iş görür beyler. En azından resmi olarak tanınmış oluruz boylece. Babam yıllardır bu işi yapiiyor merak ettiğiniz bir sey olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım :)
 
Vay be mantığa ve çelişkilere bak;bisiklet yolu var diyelim sadece üstünde yazıyor ben bisiklette karşıdaki aracında kafa kafaya girdik eeee benmi suçluyum bende ehliyet yoksa ben aslında trafikde yokum ozaman;bumu yani hadi aldık yarın bir gün heee bunun ehliyeti var ozaman vergide alalım yokyaaaa ne güzel bu hükümetde sağolsun zaten yakında nefes aldınız lütfen şu kadar vergi der oh ne memleket.
 
Konuyu kısmen okudum sayılır, genellikle ehliyetsiz durumlar anlatılmış. Ehliyetimiz olduğunda ve bir kazaya karıştığımızda ne yapmamız gerekiyor, bizi ne gibi sonuçlar bekliyor ?
 
@Onur Gençoğlu

aynisini merak ediyorum, biri sıkıştırdı düşürdü mesela, veya çarptı ne yapmak lazım


 
@Mert S.

Karşılıklı anlaşamıyorsanız trafik polisi çağırıp tutanak tutturmanız lazım.
 
@Onur Gençoğlu

Polis çağırıyorsunuz ve tutanak tutuluyor. Geçen sene karıştığım kazada bu prosedür uygulandı, ayrıca yaralandığım için karşı tarafa kamu davası açılmış ve sürücü para cezasına çarptırılmıştı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Gençoğlu
Uçuknyorumlar havalarda uçuşmuş :). Bisikletli bir kaza yaptığında ilk sorulan şey size birisi mi çarptı oluyor. Karyolunda bisiklet kullanabilmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir. Tck madde 37 de plaka ve ehliyet gerektirmez ibaresi geçmektedir.

Fakat bisikletle bir kazata karıştığınız takdirde şunlara bakılır.
1 iki bisikletli yan yana sürüyor mu
2 gidilen güzergahta bisiklet yolu mevcut mu
3 yolun en sağ şeridinden sürüyor mu (emniyet şeridi varsa polis oradan sürmemize ses etmiyor)
4 şehir içinde 30km/s şehir dışında 45km/s hız limitlerine uyuyor mu
5 gece ikaz için reflektör ve aydınlatma kullanılıyor mu
6 diğer araçlar için geçerli olan kurallara uyuyor mu (ışıklar, levhalar vs.)

Eğer bu maddelere özen göstererek sürerseniz bir kaza anında hakkınızı arayabilirsiniz. Üşendiğimizden haklarımızı bile araştırmıyoruz :).
Şunu da ekleyeyim, kurallar dışında hareket eden hem kanun hem de diğer sürücüler tarafından dikkate alınmamakta. Çoğu zaman kaza anında aşırı tepkiyle karşılanmaktadır.
 
@tekkir

aklimda bulunsun, tesekkurler


 
CEvaplar için teşekkürler, bir sunum hazırlıyorumda bu tip örnek olayları araştırıyorum. Başından bu tip olaylar geçen arkadaşlar yazarlarsa sevinirim.
 
Eskiden bıçaklarda da ruhsat ile kullanımına izin veriliyormuş. Daha sonra yemeklerde yaygınlaşmaya başlayınca ihtiyaca girmiş ve ruhsat zorunluluğunu kaldırmışlar.
 
1,5 yil sonra hortlatmis olacagim ama kesinlikle yururluge girmesi gereken uygulamadir.
Dun gece 23 siralarinda ortakoy-besiktas arasi yolda ilerliyorum ve hizim 34-35 civari. Bilen bilir, o yolda soforler ortakoy trafiginden kurtulmus olmanin verdigi mutlulukla gaza basarlar hizli giderler.
Ben de kaptirmis gidiyorum, basimda kaskim, isiklarim acik. Yol aydinlatma acisindan da biraz karanlik. Derken 2-3 metre onumde bir anda isiksiz kasksiz bir bisiklet gordum, hizi benden oldukca dusuktu.
Arkamda araba vardi, fren yapsam sikinti yasayacaktim. Mecburen sola attim kendimi, aynadan sol seritten bir arabanin kaptirmis geliyor oldugunu gordugum halde. Arabanin altinda kaliyordum neredeyse. Adam son anda fren yapti kazayi atlattik ve ben soforden bir dunya firca yedim.
Ben de ayni fircalari kirmizi trek bisikletli kasksiz isiksiz vatandasa attim. Hem kendini hem beni tehlikeye atti bu arkadas. Biz o yolda kendimizi riskten olabildigince uzak tutmak icin her onlemi aliyor ve trafige uygun hizda seyretmeye calisiyoruz.
O anda fren yapsaydim da kesinlikle cocuga carpacaktim veya kendim dusecektim. Anlik refleks sonucu kurtardim kendimi.
Iste ozellikle istanbul gibi metropollerde bu tip vatandaslarin yollara salinmamasi gerekiyor. Orada iki arac ve iki bisikletli dordumuz birbirimize girebilirdik. Kaskiz isiksiz reflektorsuz kullanim yasaklanmali ve denetlenmeli. Ayrica bisiklet kullaniminin yasalarla kontrol altinda tutulmasi ve belgelendirilmesinin, bisikletlinin daha kaale alinir bir ortamda surusunu gerceklestirecegini dusunuyorum.
Nasil o karanlikta bir anda beliriverdi onumde hala aklim almiyor. Nasil cesaret edebiliyor insanlar?
 
Geri