Scudo Sports

Bisiklet Dünyasından Haberler

Şehir merkezi bir ucundan b
(link)
Iskenderun’u çevreleyen 30 kilometreyi bulacak olan bisiklet yolu projesi vatandaşların ve esnafın tepkisini çekiyor. İskenderun.org mikrofonlarına konuşanlar “Park sorunu olan şehrimizde yolları daraltarak esnafımızı daha da sıkıntıya sokan bu çalışmadan vaz geçilsin” dediler

Pislet neymiş gardaş, ben doblomu tükkanin önüne nasil koyacam ? Diye höykürmüsler.

İlçe merkezinin bir ucundan bir ucuna yürüyerek 15 dkda ulaşılabiliyor.
Bisiklet ile ilçenin içerisinde bir noktadan bir noktaya 15dk içerisinde çok rahat ulaşım sağlanabiliyor, eğim neredeyse yok.

İlçe merkezinde bu alışveriş yapılan konumların hepsi 5dk içerisinde ulaşımı olan bir çember içerisinde. İlçe merkezinin bir ucundan bir ucuna yürüme süresi ise max 15dk zaman alır. Alışveriş yapan kitle arabası ile avmye gidiyor. Oradaki arabaların geneli çalışanların arabaları zaten. Topu topu 2 tane 1 kmlik cadde. Onların da yarısında park yasağı var kalanın da sadece tek tarafına park edilebiliyor. Dolmuş güzerhahı değiştiğinde işleri bir anda kesilen işletmeler oldu. Çünkü herkes evine gitmeden önce alacağını alıp dolmuşa biniyor. Alışveriş yapan kitlenin yayalar olduğunu anlamaktan bile acizler.

İlçenin bir ucundan bir ucuna yorulmadan terlemeden 15-20 km/h hız ile bisiklet yolculuğu maximum 15dk sürüyor. Max uzaklık 7-8 km zaten. Çoğunluk 4-5 kmlik çember içerisinde yaşıyor.
İklim olarak 4 mevsim bisiklet kullanımına uygun.
Şehir içi sürüşte max 3-4 metre rampa çıkarsınız. İlçe merkezinde o da yok.
Aslında tam anlamıyla bir bisiklet şehri iskenderun. Zaten şehrin yaşlı insanları işe bisiklet ile gidip gelirlerdi. Aslında birileri rahatına fazla düşkün olduğu için şehirde trafik var. Bir İstanbullunun toplu taşımadan indikten sonra yürüdüğü mesafelere araba kullanıyor çoğu insan.

Bu konunu haricinde o video içerisindeki şahışların genelinin şehire sonradan göçen tipler olduğunu söylemem gerekli. Zaten kalabalığın da trafiğin de asıl sebebi bu tipler. 45+ yaş jenarasyondan herkesin birbirini tanıdığı bir şehir. Arkadaşlarımın yarısının babası babamın arkadaşı veya ahbabı çıktı. Birileri hep arkaşımın arkadaşı çıkıyor. Herkesin birbirini tanıyabileceği kadar küçük bir şehir İskenderun. 40-50 bin nüfuslu bir modern bir Akdeniz sahil şehriyken böyle profiller de gelmeye başlamış son 30-40 yılda.
Fikrimi söylemem gerekirse yol olması güzel ama araç parkları ile cadde arasında olması kötü olmuş. Birde zaten bisiklet yoluna pek ihtiyaç duyulan bir şehir değil aslında. Ben hep sağ şeridi ortalayarak kullandım ve arkamdaki arabalar ne üzerime sürdüler ne korna çaldılar ne de sinirli sinirli gaza basarak yanımda geçtiler. Trafikte bisiklet kullanımına alışkınlar ve insanların pek acelesi yok.
 
Scudo
Sakarya’da 10 milyon liralık proje start aldı
Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Avrupa Birliği’nden 10 milyon TL destek alan ‘Karadeniz’e Pedal Çevirelim’ projesine başladı.

Yayınlanma: 18:49 - 18 Kasım 2021

Sakarya’da 10 milyon liralık proje start aldı

(link)
 
(link)

Önemli bir ulaşım aracı olan bisikletlerin, şehir merkezlerinden çalınıp Anadolu'da satıldığı öne sürüldü. Yaşanan olaylarda mağdur olanlar, insanların duyarlı olmasını istedi.
 
Dikkat : Hayranlık, imrenme ve hayıflanma içerir...
(link)
In our opinion, $1200–$1800 is a realistic entry-level price point for a road bike that can get you started with room for later upgrades. For more serious riders, bikes starting at $2500 can be ridden hard and plenty

Gerisini okuyamadım durumum yoktu.
 
Son düzenleme:
Ne mutlu ülkemde artık bisikletlerin şase numarası da değiştiriliyor.

(link)

Bir yaşıma daha girdim. Çifte düğün gördüm ama çifte spor yeni görüyorum.

(link)
 
Son düzenleme:
Sedona Dağ Bisikleti Festivali....
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
(link)

Dünya devi Çin'e yatırımdan vazgeçip Türkiye'yi tercih etti! Çarpıcı açıklama
İtalyan firmaların, üçüncü ülkelerde Türkiye ile ortak yatırım arayışında olduğu açıklandı. Bianchi firmasının Çin'e yapacağı yatırımdan vazgeçip Türkiye'de yatırım kararı alması yönündeki duyumlara ilişkin konuşan İtalya'nın Ankara Büyükelçisi Massimo Gaiani, 'Gerçekten bu noktada en güzel örneklerinden bir tanesi.' dedi.

Vallahi yandaş medyanın yalancısıyım.
 
Trafikteki hız sınırı, bisiklete binmeyi etkiler mi?
(link)
 
(link)

Dünya devi Çin'e yatırımdan vazgeçip Türkiye'yi tercih etti! Çarpıcı açıklama
İtalyan firmaların, üçüncü ülkelerde Türkiye ile ortak yatırım arayışında olduğu açıklandı. Bianchi firmasının Çin'e yapacağı yatırımdan vazgeçip Türkiye'de yatırım kararı alması yönündeki duyumlara ilişkin konuşan İtalya'nın Ankara Büyükelçisi Massimo Gaiani, 'Gerçekten bu noktada en güzel örneklerinden bir tanesi.' dedi.

Vallahi yandaş medyanın yalancısıyım.

Guzel haber diyecegim ama politik istikrar olsa bu enflasyon koşulunda cazip hale gelmiş olmazdık :)
Bu durumdayız, ancak politik istikrar olsa bir kaç değil cogu yatirimci Turkiye'ye gecmeyi planlıyor olurdu. Sebepler:

-Çin ticari politikalari sonucu 10 yıllardır dunyanın fabrikasi durumuna döndü ve ünlümarkalar adina uretim stratejileri sonucu know-how ve kalifiye işçi gücüne ulaştı. Kendi markalarini geliştirip güçlendirirken, üretim maliyetleri yabancı yatirmicilar icin eski cazibesini kaybetti ve yükseldi.
-Döviz kurlarindaki artış, işçi ücretleri ve haklarindaki duraganlık Türkiye'yi yeni ucuz üretim pazari olarak cazip kılıyor.
-Uluslararası navlun ucretlerindeki inanılmaz artış, Türkiye'nin Avrupa Pazarina yakınlığı ve pek çok destinasyona eşit mesafesi hammadde ve nihai urun maliyetlerinin düşmesini sağlıyor.

Sonuç olarak işsizlik oranı düşüp ekonomimize hareket getirebilir. Ama asgari ucret ve çalışan hakları ile nihai çalışanın durumunda cok düzlme sağlayacagini dusunmuyorum.
 
facts.png

Eski bir calisamaymis aslinda ama ben bugun tesadufen denk geldim. Hollanda'da 2019 yilina ait bisikletle ilgili veriler. Ilginc oldugunu dusunduklerimi derledim, calismanin linkini de paylasiyorum.

  • 17.6 milyon km uzunlugunda, 4.8 milyar bisiklet yolculugu yapilmis. Kisi basi gunden ortalama 3 km yapiyor.
  • Yapilan yolculuklarin %28'inde bisiklet kullanilmis. Toplam yolculuk mesafesinin %8'ine denk gelmis bu da.
  • Suruslerin %33'u keyfi, %21 alisveris, %18'i ise gidip-gelme, %15'i egitim ( okula gidip gelme ) amaclariyla yapilmis.
  • Suruslerin %80'i 5 km'den kisa, sadece %7'si 10 km'den uzun
  • Ise gidip gelen insanlarin %27'si bisiklet kullanmis. Mesafeleri 5 km'den kisa ise bu oran %55'e cikmis. 5-10 km arasi %31, 10-15 km arasi %14'e dusmus bu oranlar ( e-bike kullanimi arttiktan sonra yeni verileri merak ediyorum )
  • En cok bisiklet kullanilan saatler 08:00 - 08:30 arasi. Kullananlarin %21'i ise, %60'i okula gidiyor.
  • Kadinlar erkeklerden daha fazla bisiklet kullanmis. Kadinlar 2.4, erkekler ise 2 milyar km yapmis.
  • 18 yas altinda ulasim icin en cok kullanilan tasit bisiklet. Tum yolculuklarin %48'i icin bisiklet tercih etmisler. En az kullanim orani %21 ile 30-40 arasi.
  • Bisiklet sehir icinde, sehir disindaki yerlesim yerlerine gore daha cok kullanilmis.
  • Tren yolculuklarinin %43'u bisiklet ile baslamis ( tren istasyonuna bisiklet ile gitmisler )
  • Kisi basina dusen bisiklet sayisi 1.3
  • 4 buyuk sehirde bisiklet kullanim orani buyukten kucuge Utrecht, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam. Ulke genelinde en yuksek oranlar Leiden, Zwolle, Groningen.
  • Etnik kokene gore en cok kullanim orani Dutchlarda, ardindan batili gocmenler ve son olarak dogulu gocmenler geliyor. Dogulu gocmenlerin kullaniminda ise ciddi artis olmus.
  • Toplam bisiklet yolculuklarinin %18'i, toplam mesafenin ise %26'si e-bike ile yapilmis.
  • Tum yas guruplarinda e-bike kullanimi artmis, en cok artis ise 65+ yas grubunda olmus.
  • Mekanik bisikletlerle ortalama yolculuk mesafesi 3.6 km, e-bikelar icin ise bu 5,9 km. 75 yas ustu ise e-bike ile ortalama 7.2 km'lik yolculuklar yapmis. ( Bu sasirtici bir veri. Yaslilar emekli olduktan sonra e-bikelari gezi amaci ile cok sik kullaniyormus )

(link)
 
‘Trafikte Bisiklet Var’ Etkinliği
Antalya’da yapılan trafik çevirmelerinde, ‘Trafikte Bisiklet Var’ etkinliği kapsamında bisikletli ölümlerine dikkat çekildi.

(link)
 
(link)
Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün “ Düzce Bisiklet Şehri” sloganı ile hayata geçirdiği, “Efor Bike” uygulaması ile kiralanan bisikletlere duyarsız kişiler tarafından zarar verilmeye devam ediyor. Bisikletlerden bir tanesi, dün gece saatlerinde Ağa Mahallesinde çöpe atıldı.
 
Geri