@Uğur Recep AKGÜL
Benim bahsettiğim Baran'nın başına gelenden farklı. Benim ruble ölmüştü ve hep bir yönde (örneğin saat 11 yönüne geldiğinde) takılıyordu. Yani normalden fazla güç uygulamak gerekiyordu. Zincirin boşta dönmesi de bu yüzden. Olay şu:
Ruble takıldığında zincir tam o noktadan dönmüyor ve çarkların üstündekini aynakola veriyor. Aynakol da bu fazladan zinciri arkaya atıyor. En son zincir kalmadığında gerilme artıyor ve takıldığı yerden kurtuluyor. Belki bu sorun değildir, belki de yavaşlamanın bir neticesidir. Gerçi ruble bir yönde tekerlekten bağımsız. Diğer yön ise zaten tekerleği hızlandırır. Belki de çift sorun vardır, işte bu yüzden birbirinde bağımsız testler yapmakta fayda var.
Son olarak tekerlekler hiç bir yere sürtmüyorsa (papuçlar dahil!) ve bundan eminsen her bir tekerleği söküp göbeklere yöneleceksin. Aslında milden iki elinle tutup döndürdüğünde hafif hafif takılması normalmiş. Ben de bunu ilk tespit ettiğimde tüh göbeklerde gitti en sonunda demiştim...
Meğer güç altındayken o tekerlek yağ gibi kayıyor. Yani göbekteki bilyelerin yer değiştirme hali bir takılma değil. Bu aldatmasın ama elinde eldiven varken ve sıkıcı tutuyorken dönmüyorsa belki çok sıkışmıştır. Eldiven olmadığında lastiğin dönüşü elini acıtabilir. Yine de içinde kalan somunu gevşetip hafifletebilirsin. Asıl somuna ulaşmak için başka küçük parçaları çıkartman gerekebilir.
Başarılar...