Scudo Sports

Bisiklet bakım ve onarım ücretleri

Bir bakış açısı;

Tamir için herşeyi kendim yapayım takımlar alayım, güzel hobi aslında bazen de ekonomi ama bence tamir için bisikletçiye verilmeli ara sıra ki adamlar yaşayabilsinler.

- parça alımı için kendim getireyim yurtdışından. Evet vergisiz kaçak mal girişlerinde buradakinden ucuza alınabiliyor ama herkes böyle alsa burada legal ürün satanlar madem öyle siz getirin baba deyip çekilirse kenara o zaman bir çok malzemeyi satan yer kalmaz.

Benim fikrim bir malzeme burada varsa çok da kasmamak lazım alınabilir tabi abartanlardan değil. İşçilik yapan tamirciler de elbet hayatta kalmalılar, bunun için de bakım onarım işlerinin onlara yaptırılması gerekir.
 
Scudo
Yurtdışından hiç birşey vergisiz gelmiyor. Özellikle faturalı ürün gönderen avrupa merkezli satıcılardan (ki en çok tercih edilenler onlar) aldığınız zaman kuruşu kuruşuna vergisini ödüyorsunuz. İngiltereden çiftini yüzde 20 vergi dahil 390 liraya aldığım lastiğinin burada tanesini 600 liraya satan satıcının kazancı hiç kusura bakmasın umurumda olmaz.

Ufak tefek şeyler için bisikletçiye gitmeyi maddi kayıptan çok vakit kaybı olarak görüyorum. Vites ve fren ayarı gibi şeyler 5 dk sürüyor. Bunun için 45 dk bisikletçiye pedal çevirmek manasız bana göre. Yakında bile olsa aynı şey geçerli. Pek sık yaşanmayan ama gerçekten beceri ve özel alet isteyen bakım ve onarım işleri için elbette bisikletçiye gitmek mantıklı. Bu tür şeyleri kendim yapsam bu sefer hem maddi hem vakit kaybı olur benim için. Çok nadir kullanılacak bir alete bir dünya para vermek ve el becerimin gelişmediği bir işlem için uzun uzun uğraşmak sonuçta.
 
İngiltereden çiftini yüzde 20 vergi dahil 390 liraya aldığım lastiğinin burada tanesini 600 liraya satan satıcının
Tam olarak hangi lastik paylaşmanızda bir mahsur yoksa yazabilir misiniz.
 
Takimlarda ucuz deil ki yavas yavas bile toplanmıyor
Tamircilerin özensiz ve baştan savma işinden takım dizmek daha iyi evet takımlar kalitesine göre fiyatları var zaten bir anda olmuyor ben parça parça ihtiyaç duydukça takımları topladım ve topluyorum..
 
izmirdeki arkadaşlara yardımcı olmak isterim öğrenciyim uygun fiyatlarala hem sizin hem benim işim görülsün çoğu ekipmanım ve tecrübem var. ayrıca the rider 35 olarak instagram üzerinden beni yakından takip edebilirsiniz
 
KTM marka motosikletime ödediğim bakım ve yedek parça masraflarını gözümün önüne getirdikçe bisiklet için dünya varmış diyorum. Sanırım bu yüzden motosikletim ile vedalaşacağım.
 
yol bisikletime ayar yaptırmak için konya aybike bisiklete gittim ilk kez.
kadro kulağını dahi ayarladılar. bisikletim biraz tozluydu komple yıkadı tekrar yağladı 20 tl aldı. sonradan öğrendim ki Enesmiş arkadaşın adı eski yarışçıymış çok memnun kaldım. bundan sonra gideceğim yer belli.
 
yol bisikletime ayar yaptırmak için konya aybike bisiklete gittim ilk kez.
kadro kulağını dahi ayarladılar. bisikletim biraz tozluydu komple yıkadı tekrar yağladı 20 tl aldı. sonradan öğrendim ki Enesmiş arkadaşın adı eski yarışçıymış çok memnun kaldım. bundan sonra gideceğim yer belli.
Böyle bisikletçilerin çoğalmasını diliyorum.
Keşke benim de yakınlarımda böyle bisikletçiler olsa. Emeğinin karşılığını da fazlasıyla versem.
 
Böyle bisikletçilerin çoğalmasını diliyorum.
Keşke benim de yakınlarımda böyle bisikletçiler olsa. Emeğinin karşılığını da fazlasıyla versem.
Eski yarışçılar bana mı denk geliyor bilmem ama genelde müşteri dostu oluyor. Bazen kendilerini zarara uğrayacak kadar hem de.
 
Böyle bisikletçilerin çoğalmasını diliyorum.
Keşke benim de yakınlarımda böyle bisikletçiler olsa. Emeğinin karşılığını da fazlasıyla versem.
bide yama istedim 2 - 3 adet parasını verdim almadı benden olsun abi dedi. valla çok hoşuma gitti.
 
Bisiklet üretim amacı gereği compact bir araçtır, profesyonel yarış harici bence her bisiklet sahibi bakımını ve tamirini kendisi yapabilmelidir. Ancak parası vardır ve zamanı yoktur ya da ne bileyim uğraşmak istemez elbette servise gidebilir. Sonuçta parası olan evde suyunu bile hizmetçiye getirtir. Ya da parası olsa da suyunu kendisi almak ister falan filan.
 
Ben biraz duygusalım. Ekmeğini bisiklet bakımı ile kazanan ve bu işi de hakkıyla yapan bir küçük esnaf görürsem, bazı zahmetli bakımlar için, kendim yapmayı biliyor olsam da bisikletimi o ona götürürüm.
Param olsun olmasın...
 
Ben biraz duygusalım. Ekmeğini bisiklet bakımı ile kazanan ve bu işi de hakkıyla yapan bir küçük esnaf görürsem, bazı zahmetli bakımlar için, kendim yapmayı biliyor olsam da bisikletimi o ona götürürüm.
Param olsun olmasın...

10 yıl aktif olarak bakım mühendisliği yaptım, her türlü detay işçilik elimden gelir. her türlü takım ve malzemem elimin altında olmasına rağmen size bu konu da katılıyorum. orda ki ortamı koklamak, sohbet edip bi çay, bi kahve içmek. bisikletçi dostlarla tanışmak, işlerin devamına, mahalle esnafının devamı için orayı gider gerekirse harçlığımdan keser onlara veririm. ama kazıklamasına da izin vermem kimse kusura bakmasın.
o nedenle evet biraz pahalı olsun ama o esnafı da korumak bence bizim görevimiz.

bu hayat görüşü ile ilgili herkese de saygı duyarım.
 
O "esnaf"ı bulmak da marifet. Normalde özel alet gerektirmeyen işlerimi kendim yapıyorum. Mesela akort sehpam yok, orta göbek aletlerim yok, v.b.

Geçen sene vidalı ruble sökmek gerekti, anahtarı var. Dandik bir mengeneye taktım, mengene yarıldı, ruble sökülmedi. 50m ötemde bir bisikletçi var, ona götüreyim açıversin dedim. Dükkanda patlak tamiriyle uğraşan bir tek kişi vardı, anlattım derdimi, "usta yok" dedi. Cuma sabahıydı, "ne zaman gelir" dedim, "pazartesi" dedi. "Mengeneyi kullanabilir miyim" dedim, "yok" dedi. Eve dönüp kurbağcığın sapına geniş tip streç film rulosunu geçirdim, bir basışta açıldı.

Yazın dar alandan geçmeye çalışırken tersten gelen bir motosikletli yüzünden 35mm lastikle mazgala girdim, takıldı kaldı, jant yamuldu. Saat 17 civarı. Tekeri söküp diğer bisikletle 4 bisikletçi gezdim, hepsi az sonra kapatacaklarını, yetişmeyeceğini, zaten çok iş olduğunu söyledi. "Acil değil, ne zaman biterse o zaman alırım" desem de istemediler, vardır kendilerince sebebi. Birkaçı da kapatmıştı, buralarda yaz akşamları normal. En son saat 19'u geçerken kafe+bisiklet shop tarzı kim bilir kaç personel çalıştıran yere bıraktım, 2 gün sonra aldım.

Hani biz de isteriz samimi ortam olsun, bizim işimiz görülürken onlar da kazansın ama istemekle de olmuyor. Bu sadece bisikletçiler için değil, tamir sektörünün genelinde aynı sorun var.
 
Son düzenleme:
O "esnaf"ı bulmak da marifet. Normalde özel alet gerektirmeyen işlerimi kendim yapıyorum. Mesela akort sehpam yok, orta göbek aletlerim yok, v.b.

Geçen sene vidalı ruble sökmek gerekti, anahtarı var. Dandik bir mengeneye taktım, mengene yarıldı, ruble sökülmedi. 50m ötemde bir bisikletçi var, ona götüreyim açıversin dedim. Dükkanda patlak tamiriyle uğraşan bir tek kişi vardı, anlattım derdimi, "usta yok" dedi. Cuma sabahıydı, "ne zaman gelir" dedim, "pazartesi" dedi. "Mengeneyi kullanabilir miyim" dedim, "yok" dedi. Eve dönüp kurbağcığın sapına geniş tip streç film rulosunu geçirdim, bir basışta açıldı.

Yazın dar alandan geçmeye çalışırken tersten bir motosikletli yüzünden 35mm lastikle mazgala girdim, takıldı kaldı, jant yamuldu. Saat 17 civarı. Tekeri söküp diğer bisikletle 4 bisikletçi gezdim, hepsi az sonra kapatacaklarını, yetişmeyeceğini, zaten çok iş olduğunu söyledi. "Acil değil, ne zaman bitersem o zaman alırım" desem de istemediler, vardır kendilerince sebebi. Birkaçı da kapatmıştı, buralarda yaz akşamları normal. En son saat 19'u geçerken kafe+bisiklet shop tarzı kim bilir kaç personel çalıştıran yere bıraktım, 2 gün sonra aldım.

Hani biz de isteriz samimi ortam olsun, bizim işimiz görülürken onlar da kazansın ama istemekle de olmuyor. Bu sadece bisikletçiler için değil, tamir sektörünün genelinde aynı sorun var.

Siz de haklısınız. Ülkede genel bir bozulum süreci yaşıyoruz...
 
Ortaya karışık takıldım gene bugun. Sora fren ön arka ayakları aldım. Yoğundu mekan atölye boş. Daldım atölyeye, yeni sistem frenlerin somun karşılığı yok haliyle mevcut yeri genişletmek gerekti genişlettim. Fren pabuçları lastiğe sürtecek ayakların alt kısmını genişlettim. Fren hortumları içinde iç kılıf yok hooop değiştir, fren kolları tektro 520 tak, kablolar sargı içine, hepsini yaptım. Sonra sargı kısmı kaldı. Abi sen yaparsın dedim bıraktım bisikleti çıktım. Keyifli oldu ara sıra lazım. Formdan düşmemek için.
 
Eski yarışçılar bana mı denk geliyor bilmem ama genelde müşteri dostu oluyor. Bazen kendilerini zarara uğrayacak kadar hem de.

Bu sözün altına imzamı atarım. Ayrıca işlerini , kendi bisikletlerine bakım yapar gibi yapıyorlar.

Şu an Ukrayna'da yaşayan ve orada mesleğini sürdüren Mustafa Abi benim favorimdir.

Atölye de çalışırken bilgilendirme videoları atar. Her videosunda titiz çalışmasına ve verdiği nokta atışı bilgilere hayran olurum .

 
c.tesi günü ön vites teli değişimi ve ön aktarıcı ayarı + jant göbekleri bakımı 205tl ödedim konum istinye elit bisiklet.
O "5 TL"yi de istediler mi gerçekten?
 
Geri