Scudo Sports

Bisiklet bakım ve onarım ücretleri

266779 dosyayı görüntüleUfak bir kaza sonucu Arka aktarıcı ilk 2 vitese geçirtmiyordu.Bisikletçiye gittim ve arka aktarıcı tel tutucu gibi bir şey dedi o kırılmış mı zarar görmüş gibi bir şey dedi.Ufak ayarlar yaparak geçmiyor dediğim viteslere geçirtti bisikleti.

Bu kırılan şeyin sorun yapıp yapmayacağını sordum giderken falan, bir şey olmaz ve yapmaz dedi.Teli gerdirtince idare eder gibi bir şey dedi.

Bu konu hakkında daha bilgili arkadaşlar ilgilenirse sevinirim.

Kadro kulağı yamulmuştur diye belirtmişti forumda bir başkası ama,bunun yamuk olduğunu söylemedi bisikletçi.
Kesin olarak yamuk olduğunu nasıl anlayabiliriz acaba?Yoksa sağlam mıdır?

@bilalfidanboy buyrun hocam,fotoğrafı.
Kadro kulağı yeşli olan değil değil mi?
Aktarıcıya bağlı olan siyah yer?

Bu foroğrafta bir açılma var gibi duruyor,bahsettiğim ufak kazadan olduğunu sanmıyorum.Ama daha önce var mıydı pek dikkat etmedim.Oraya darbe alacak bir çarpma değildi çünkü.
Sadece kadro kulağı mı yamulmuş bilmiyorum ama kadro çatalı da yamulmuş olabilir. Fotoğraftan da kaynaklanıyor olabilir, ruble ve çatal arası simetrik değil. Kadro kulağının aktarıcıyı tuttuğunu düşünürsek dediğim yere bi bakın derim. Rastgele bisikletçiye götürmeyin, iyi bir yer bulun.
 
Scudo
Herkese İyi Forumlar...
Merhabalar abilerim ablalarım ben Ali Eskişehir'de tutkuyla pedallayan 15 yaşındaki bir gencim sizlere Eskişehir'de bisikletçiye verilen önemin ne kadar vahim durumda olduğunu göstereceğim.
Bu tutkuya Eskişehir'in yerel bisiklet markalarında başladım bilgisizdim sadece arkadaşlarımla pedal çevirmek için kullanıyordum fakat eski bisikletimin aynakolunu kırmamla beraber yeni bir.
Bisiklete geçme vakti geldiğini anladım geçen sene girdiğim lgs sınavı ile babamla Eskişehir Bisan Satış Bayisinden 'Bisan MTX7200 26 Jant' bisikletimi aldım kendisi "YEŞİL GÖZLÜM" olur.
Bayiden montajlı fakat ayarsız bir şekilde almıştık (arka jant akordu bile yamuktu yani o derece) bayi müdürü 1-2 içerisinde bakıma götürmemiz gerektiğini ayarlamaları onların yapacağını söyledi.
Biz de aynen dediği gibi de yaptık Eskişehir Er Bisiklete götürdük teslim ettikten 1 iş günü içerisinde alabileceğimizi söylediler. Bisikleti teslim aldıktan sonra sürmeye başladığımda hissedilir bir şekilde.
Arka lastik sanki sallanıyor 8 çiziyordu ama dert etmemiştim ve baktırma gereği duymamıştım. Bisiklete olan tutkum bu bisiklet ile artmıştı her gün kilometrelerce bisiklet sürüyor pedal çeviriyordum 1-1.5 ay her gün aralıksız saatlerce bisiklet sürdüm.
Eskişehir'de bilenler bilir kış ayı kuru soğuk ve bolca çamurludur üstüne bir de yasaklar eklenince mayıs ayına kadar bisiklet sürememiştim. Yeni yeni çıkmaya başlamıştım her gün sürmeye can atıyordum ama o sesler yükselmeye başladı.
Arka rubleden sürekli gelen bir zincir sürtme sesi üstüne bir de disk sürtme sesi halbuki ben 1-1.5 ay kullandım yani neredeyse sıfır bisiklet fakat sesler iyice yükseldi yapacak tek şey bakıma götürmekti zaten bakım zamanını kaçırmıştım ve bisikletim garanti dışı kalmıştı.
Tekraren Eskişehir Er Bisiklete bakıma götürdüm (akordu bozuk bir jant-belli noktalarda fren diski sürtme sesi-arka rubleden gelen zincir sürtme sesi bu sorunları ben bizzat hissedebiliyor görebiliyor ve duyabiliyordum)sorunları söyledim akort bozukluğuna lastik oturmamış dedi.
Zincire yanlış viteste kullanmışsın dedi -halbuki ben her zaman doğru viteste kullanmışımdır bu konularda bilgisiz olduğumu düşünüyordu fakat belki de ondan bilgiliyimdir- fren diskinde kirlenmiş dedi -yine halbuki kirlenmiş olsa gacır gucur sürekli olan bir ses gelir benim diskimde ise.
Belli noktalarda tınn tınn diye sesler geliyor ve rotor ayarı bozuk olduğunu gösterir bu da ve ben bakıma götürmeden 2 gün önce bisikletimi sabunlu bol suyla yıkamıştım özellikle de diskleri- neyse bisikleti bıraktım 1 gün sonra aldığımda arka diskin sürekli bir sürtünme halinde olduğu.
Ve sürekli bisikleti yavaşlattığını gördüm zincirden hâlâ sesler geliyordu ve arka teker hâlâ 8 çizer gibiydi ne yazık ki koyduğum gibi almıştım hiçbir şey değişmedi bisikletim düzelmedi ve ben bu durumdan çok mutsuzum böyle bir şekilde insanın binesi gelmiyor bisiklete ne yazık ki.
Eskişehir'de bisikletliye verilen değer bu kadar umarım Eskişehir'de yaşayan bisikletlilere bir faydam dokunur. Umarım sesimizi duyarlar umarım bu bir kıvılcım olur ve bir yangına dönüşür hepinizi kucaklıyorum abilerim ablalarım.
 
Konya Şampiyon Bisiklet
İşçilik ücreti:150tl.
İç dış fren vites telleri değişimi, arka ön göbek bilyeleri değişimi, arka göbek çanağı değişimi: 200tl
Gidon bandı:50tl
Toplam 400tl.
Servis süresi:27gün.
Konyada yol bisikletinde herkes bu adamı gösteriyor. Kendisi çok iyi bir mekanikçi olabilir ama eleman alıp yetiştirmesi gerekiyor bence. çoğu müşteriyi geri çeviriyor. Adam o kadar yoğun ki size anlatamam.
 
  • Beğen
Tepkiler: IslakElliAsker
Selamlar,

Eski bir mesajinizi gordum fakat su an benim icin guncel. Bisikletimi dun kargodan demonte sekilde alip bugun topladim. kendi capimda vites ve diger ayarlarini yaptim. Normalde vites ayarini, kablo gerginliklerini yapip birde zinciri temizlese yetmesi lazim diye dusunuyorum fakat yinede bir profesyonelin son bir bakis atmasi, benim gozden kacirmis olabilecegim kusurlarla ilgilenmesi tercihim. Bisikleti 5 yil once almistim, Antalya'ya tasindigim icin demonte edip kargoladim. karbon kadro, hidrolik fren, x9 ve x7 aktaricili.
hem fiyatta bana haksizlik etmeyecek hem de bisiklete hakkini verebilecek bir atolye tavsiyesi verebilir misiniz?
Erasta AVM'nin karşısındaki sokakta Federal bisiklet vardı. Geçen sene 70 liraydı komple bakımı. Şimdi hadi 150 olsun ama 200 değildir ya. Ben memnun kalmıştım gidip bir danışın isterseniz.
 
Bir bisiklette henüz müdahale edemediğim noktalar (alet eksikliği veya teknik bilgi yetersizliği nedeniyle)
-göbek bakımı ve yağlaması (denemedim)
-jant akordu veya örümü (bilmiyorum)
-furş yatağı (denemedim)
Bunun dışında herhangi bir işlem için kendi adıma para vereceğimi sanmıyorum.
Bakım adı altında adam kazıklayan fırsatçılar da esefle kınıyorum. Zira bisiklet bakımı bisikleti karşına alıp şöyle bir bakmak olmamalı.
Allah'tan YouTube var.
 
Bir bisiklette henüz müdahale edemediğim noktalar (alet eksikliği veya teknik bilgi yetersizliği nedeniyle)
-göbek bakımı ve yağlaması (denemedim)
-jant akordu veya örümü (bilmiyorum)
-furş yatağı (denemedim)
Bunun dışında herhangi bir işlem için kendi adıma para vereceğimi sanmıyorum.
Bakım adı altında adam kazıklayan fırsatçılar da esefle kınıyorum. Zira bisiklet bakımı bisikleti karşına alıp şöyle bir bakmak olmamalı.
Allah'tan YouTube var.
Hocam ben yeni aldım bisikleti zincirimden ses geliyordu ve vites geçişlerini sevmedim. Vites ayarı yaptırdım ama çözüm olmadı. Youtubeden izleyerek kendim yaptım Yol bisikletimin vites ayarını. Eşiminde bisikleti var onuda yeni aldık bindikçe lan bu ne kadar sessiz benimki sesli çalışıyor en iyisi bir bilene gideyim dedim. Gittiğim yerde sadece vites ayarı dedim adam askıya aldı uğraştı arka rubleyi söktü sıktı ön göbeğe baktı felan neyse ön aynakol küçük dişlide arka 8. ve 9. rublede büyük aynakolun iç tarafına zincir sürtüyor. hafta içi getir bırak bakayım dedi tamam dedim götürdüm. 2 gün sonra aradı senin kadronda bir sıkıntı olabilir. Bisan servisi var onu aradım ben götür dedi. Bisan servisi dediği adam çok iyi bisikletçi daha önce gittim yüzüme bile bakmadı o derece. hatır gönül bıraktık bakalım. diyorum ki kadroda sıkıntı olmasa bu adam almazdı bisikleti. burdaki bahis normal bisikletçiler değil ikiside shimano yetkili servis birisi özceylan bisiklet bilirsiniz alışverişte ucuz felan. Yani bence her işin sonunda bir bilene danışmak lazım diye düşünüyorum.
Ama akort ayarını yapmayı deneyeceğim çok güzel videolar var youtubede.
 
266779 dosyayı görüntüleUfak bir kaza sonucu Arka aktarıcı ilk 2 vitese geçirtmiyordu.Bisikletçiye gittim ve arka aktarıcı tel tutucu gibi bir şey dedi o kırılmış mı zarar görmüş gibi bir şey dedi.Ufak ayarlar yaparak geçmiyor dediğim viteslere geçirtti bisikleti.

Bu kırılan şeyin sorun yapıp yapmayacağını sordum giderken falan, bir şey olmaz ve yapmaz dedi.Teli gerdirtince idare eder gibi bir şey dedi.

Bu konu hakkında daha bilgili arkadaşlar ilgilenirse sevinirim.

Kadro kulağı yamulmuştur diye belirtmişti forumda bir başkası ama,bunun yamuk olduğunu söylemedi bisikletçi.
Kesin olarak yamuk olduğunu nasıl anlayabiliriz acaba?Yoksa sağlam mıdır?

@bilalfidanboy buyrun hocam,fotoğrafı.
Kadro kulağı yeşli olan değil değil mi?
Aktarıcıya bağlı olan siyah yer?

Bu foroğrafta bir açılma var gibi duruyor,bahsettiğim ufak kazadan olduğunu sanmıyorum.Ama daha önce var mıydı pek dikkat etmedim.Oraya darbe alacak bir çarpma değildi çünkü.
Mesajınızı geç gördüm,bu arada kadro kulağı bariz şekilde yamulmuş görünüyor,ruble ile arasındaki orantısız farktanda belli oluyor,arka çatal yanılmıyorsam yamulmuş olsa onu göremeyen bisikletçi olmaz diye düşünüyorum (ki) siz dahi farkederdiniz,ama kadro kulağı olayı gözden kaçmış yada pek bilgisi olmayan bir arkadaşa denk gelmiş olmalısınız ,zaten esas mesele kadro kulağı, yine o arkadaş kadro kulağının değişeceğini yada özel bir aparat ile düzeltilebilir olacağını size söylemesi yerine tahminim arka aktarıcıyı iyi bir esneterek kendince çözüm üretmiş..eğer sorun çatal değilde kadro kulağı ise ya özel bir aparat yardımı ile düzeltebilecek bir ustaya gideceksiniz yada yeni bir kadro kulağı temin ederek kafanız rahat edecek,tabi bu arada umarım arka aktarıcıyı esneterek onuda sıkıntılı duruma getirmemiştir...
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Merhaba
Kadıköy kozyatağında oturuyorum. Uzun zamandır kullanmadığım bisikleti kendi çabam ile elden geçirdim. Hergün artık işe gidi geliyorum ama adam gibi bir bakım yaptırmak isterim. Bildiğiniz güvendiğiniz bir yer var mı? Bisikletimin markası sedona.
Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taygun Kon
Konyada yol bisikletinde herkes bu adamı gösteriyor. Kendisi çok iyi bir mekanikçi olabilir ama eleman alıp yetiştirmesi gerekiyor bence. çoğu müşteriyi geri çeviriyor. Adam o kadar yoğun ki size anlatamam.
Herkesin aynı kişiyi göstermesi en iyisi olduğu anlamına gelmiyor. Benim için ustalıktan daha önemli olan bir şey varsa o da sözünde durmasi, yalan söylememesidir. Keşke gittiğimde beni de geri cevirseydi, "2 gün içinde haber ederim" denilmeseydi... Ayrıca aldığımda vites ayarı da bozuktu ön jantın akortu da tam değildi her yerine yağ boca edilmiş yağmurlu havada kullanınca jant çemberleri de yaglandi, temizlemek için uğraştım+rubleyi de değiştirmeyi düşünüyordum bunun için zincirdeki fazlalığı cikartmamistim, bana sormadan quick link+1 bakla cikartildigi için zinciri de yenilemem gerekecek. Bir de yapılan bunca şeyden sonra helallik istesi de ayrı bir ironi 😐
 
Merhaba
Kadıköy kozyatağında oturuyorum. Uzun zamandır kullanmadığım bisikleti kendi çabam ile elden geçirdim. Hergün artık işe gidi geliyorum ama adam gibi bir bakım yaptırmak isterim. Bildiğiniz güvendiğiniz bir yer var mı? Bisikletimin markası sedona.
Teşekkürler.
Delta bisiklet. Ben çok memnunum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: timsah83
Bir bisiklette henüz müdahale edemediğim noktalar (alet eksikliği veya teknik bilgi yetersizliği nedeniyle)
-göbek bakımı ve yağlaması (denemedim)
-jant akordu veya örümü (bilmiyorum)
-furş yatağı (denemedim)
Bunun dışında herhangi bir işlem için kendi adıma para vereceğimi sanmıyorum.
Bakım adı altında adam kazıklayan fırsatçılar da esefle kınıyorum. Zira bisiklet bakımı bisikleti karşına alıp şöyle bir bakmak olmamalı.
Allah'tan YouTube var.

dediklerinize harfiyen katiliyorum. Saydiginiz 3 islemi bende yapamayip sadece onlara para veriyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
Bugün yıllık bakım yapmak için kolları sıvadım. Zincir, ruble, aynakol ve orta göbeği söktüm. Temizleme kısmında ağır ağır, özenerek epey uğraştım. Kaç saat uğraştım bilmiyorum, belim epey ağrıdı :D Yarın furç takımını söküp bakımını yapacağım. Daha sonra dropbar ve STI kolların pozisyonları bir miktar hatalıydı onları da düzeltip vites fren tellerini kontrol edip durumları iyiyse yağlayıp tekrar takacağım. Son olarak vites fren ayarlarını da yapıp sürüş moduna alacağım.
Geçen sene yıllık bakıma verdiğimizde bu kadar özenerek bakım yaptıklarını düşünmüyorum. Degreaserından gresine, yağına kadar en kaliteli ürünleri kullanmaya çalışıyorum. "Bakımları kendim yapacağım" kararının çok yerinde olduğunu gördüm. Tek başıma yaptığım için biraz yorucu oldu bel ağrısı bakımından. Onun dışında bir sorun çıkmadı. Şuan içim rahat bir şekilde çayımı içiyorum :)
 
Merhaba ücretleri nasıl bir de yeri nerede.
Kızıltoprak'ta, Bağdat caddesi'nde.
Bakım ücreti 250 lira. Fren vites kablolarına kadar değiştiriyorlar. (başka yerde istedim bunu da 450tl hesap çıktı) Bisikleti fabrikadan çıkmış gibi alıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Kimse kimsenin el emeğine birșey diyemez, orası ayrı ama 250₺ bir bakım için verilmemeli bence.

Arkadașlar furç takımı, orta göbek vesaire gibi parçalar alet-edevat ve dikkatli çalıșmayı gerektirse de aktarıcının üzerindeki yuvarlak parçayı sağa sola çevirip vites ayarı yapmak gerçekten zor değil.

Ya da iki parça demir yığını olan bagajı 4 tane vidayla bisiklete takmakta zor değil.

İnternette bulabileceğiniz çok basit anlatımlardaki bilgilerle evde kolaylıkla kendiniz de bisikletinizin bakımlarını yapabilirsiniz. Gerçekten çoğu bakımın zor bir tarafı yok, bisiklet dediğimiz alet genellikle basit ve mekanik parçalardan olușuyor. Onlarca ₺ bir iki tane vites-fren kablosu değișimine vermenize gerek yok bence. Yanlıș anlamasın dükkan sahipleri, el emeğine sonsuz saygımız var tabiki. Ama biz de çok gördük bisiklete sadece hava basmak için onlarca ₺ isteyenleri, esnafın da böyle davranıșları oldu ve hala var ülkemizde.
 
Kızıltoprak'ta, Bağdat caddesi'nde.
Bakım ücreti 250 lira. Fren vites kablolarına kadar değiştiriyorlar. (başka yerde istedim bunu da 450tl hesap çıktı) Bisikleti fabrikadan çıkmış gibi alıyorsunuz.
Çok teşekkürler
 
Geri