Scudo Sports

Bişey Yapmalı Artık: Izgaralara yeni düzen!

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
445
Şehir
İstanbul
Anlamadığım bişiy varsa şu ızgaraların niye yol şeritlerine paralel yapıldığıdır. Dikine yapılsa hiç bir sorun olmayacak. Yola bu ızgaraları yapan adamlar neden şunu düşünmezler. Bisiklet ve motosiklet kullanan insanlar var diye. Ayrıca dikine olması kaydırıcı, denge bozuculuk yerine hızı yavaşlatma gibi bir etkisi de olacaktır. Hasan Hakan Koç'un geçirdiği trafik kazasının sebebi bu yüzdendi, lisanslı bisikletçilerden Zuhal Yekeler'in geçirdiği kaza bu yüzdendi, daha ismini bilmediğiniz çok insan var, bunlardan ağzı yanan. Bu değişmeli artık.!
 
Scudo
işin ehli olmayanlar çevre düzenleme yaparsa olacağı bu.

daha yürümeyi beceremeyenler araba sürerim,para ben de sefamı sürerim derse bisiklet rampalarının önüne park ederler. Sorgulamadan bedava yaşıyoruz.

Izgaraları çalanlar var, çukurlara düşüp ölenler var. Maalesef kara haberlerden sonra icraat oluyor.
 
teşekkürler bu konu için,değindiğiniz iyi olmuş...
aklıma o ölen minik masum kız çocugu geldi, çok acı veriyor hatırladıkça..
ızgaralarda çalınıyor ya!daha ne diyelim...
 
@Selim Çam

zuhal kaza mı gecırdı yenı ogrenıyorum nerede nasıl okan da bısey yazmadı buraya sgonzales durum nedır merak ettım:mad:
 
yeni bir olay değil, korkulcak bişiy yok. bir belediye otobüsü sıkıştırmış, o da ızgaraların üstünden geçerken olan olmuş..@burgazz
 
En iyisi çapraz ızgara.Zaten yeni ızgaralar bu şekilde.Dikeyde değil,yatayda değil.Hem tekerlekli sandalye kullananların karşıdan karşıya geçerken sorun yaşamamasını,hemde bisikletçilerin sorun yaşamamasını sağlıyor.
 
Mazgalların yola paralel yerleştirilmesinin nedeni yola dik yerleştirilen mazgalların belli bir süratin üzerinde araçların lastiklerini jilet gibi kesiyor olmasıdır. Mazgallar yola dik yerleştirildiğinde hem başta aks başları, viraj denge çubukları ve amortisörler olmak üzere araçların yürüyen aksamına sarsıntı sebebiyle ciddi zarar verirler, hem de civarda yaşamayı çekilmez hale getirebilecek derecede gürültü kirliliği yaratırlar. Ayrıca yola dik yerleştirildiğinde mazgal dişlerinin her biri her seferinde sırayla aracın tüm ağırlığını taşır ve çok daha kısa sürede deformasyona uğrar. Yola paralel yerleştirilen mazgallarda araç ağırlığı lastiğin genişliğine göre 3 ila 6 diş arasında dağılır ve mazgalın ömrü ciddi biçimde uzar.

murattaner'in dediği gibi modern şehir yapılarında artık çapraz dişli mazgallar kullanılmaktadır. Bu sayede hem gürültü ve araçlara verilen zarar azalır, hem ince lastikli bisiklet, motosiklet gibi vasıtalarda kazaya yol açma oranı düşer, hem de araç ağırlığı birden çok dişe yayılarak mazgal ömrünün kısalması engellenir.
 
Çözüm belli: Çapraz ızgaralar; bunun için bir çözüm kampanyası organizasyonu yapılsa hoş olur. Gerekli merciler dürtülmeli diye düşünüyorum artık.
 
Yanlış anlamayın ama önce adam gibi yol yapsınlar sonra ızgara yaparlar, izmiri bilmem ama istanbulda her cadde sokak delik deşik.
 
  • Beğen
Tepkiler: nazz
Şu ızgara konusunda tüm Türkiye Adana'yı örnek almalı bence. Oradayken bir tane bisiklet lastiğinin gireceği şekilde olan ızgara görmedim. Hepsini betondan ve yolu dik kesecek şekilde yapmışlar. Büyük çoğunluğu da yol kenarında, yol boyunca uzanıyor.
Hem aralıklar iyi ayarlanmış, tekerlekler girmiyor, hem de beton olduğu için yağışlı havalarda kayma tehlikesi yok.
 
@Ergün (Divinity)
İzmirdede yollar ööle bzim ewin oralarda oluo
 
Bu izgaralara kare kare delikler acilsa yada baklava seklinde,illa uzunlamasina olmak zorunda mi?Yada en azindan dik kesecek sekilde de bir iki tane parca olsa,en azindan lastiklerin komple icine sikismasi onlenir.Var mi bir neden belediyelerin israrla ayni sekli korumasinda yoksa ekstra is cikmasin diye boyle gelmis boyle mi gidiyor?
 
Bizim buralarda bazı ızgaralar nedense ters yerleştiriliyor. Hızlı girilirse lastiği anında patlatacak cinsten:(
 
oy oy oyyyy

işlerden dolayı bisikletten epeyce uzak kaldım demek ki ızgaralara yeni düzen başlığını okuyunca aklıma doğrudan mangal filan geldi :D


Eskişehir'de bu sorunu yaşamadım pek..Belki bunda 5km. hatta daha az yol gidilerek şehrin dışında ormanlık arazide pedal çevirmeye başlamak önemli bir etkendir.
 
Geri