Bişey Yapmalı Artık: Izgaralara yeni düzen!

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Anlamadığım bişiy varsa şu ızgaraların niye yol şeritlerine paralel yapıldığıdır. Dikine yapılsa hiç bir sorun olmayacak. Yola bu ızgaraları yapan adamlar neden şunu düşünmezler. Bisiklet ve motosiklet kullanan insanlar var diye. Ayrıca dikine olması kaydırıcı, denge bozuculuk yerine hızı yavaşlatma gibi bir etkisi de olacaktır. Hasan Hakan Koç'un geçirdiği trafik kazasının sebebi bu yüzdendi, lisanslı bisikletçilerden Zuhal Yekeler'in geçirdiği kaza bu yüzdendi, daha ismini bilmediğiniz çok insan var, bunlardan ağzı yanan. Bu değişmeli artık.!
 
Scudo

abdullahabdullah

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2007
Mesaj
633
Tepki
633
Yaş
41
Şehir
ÇANAKKALE
İsim
Abdullah YEŞİLTAŞ
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
işin ehli olmayanlar çevre düzenleme yaparsa olacağı bu.

daha yürümeyi beceremeyenler araba sürerim,para ben de sefamı sürerim derse bisiklet rampalarının önüne park ederler. Sorgulamadan bedava yaşıyoruz.

Izgaraları çalanlar var, çukurlara düşüp ölenler var. Maalesef kara haberlerden sonra icraat oluyor.
 

nazz

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Mart 2007
Mesaj
496
Tepki
284
Şehir
Ant
teşekkürler bu konu için,değindiğiniz iyi olmuş...
aklıma o ölen minik masum kız çocugu geldi, çok acı veriyor hatırladıkça..
ızgaralarda çalınıyor ya!daha ne diyelim...
 

burgazz

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2005
Mesaj
865
Tepki
324
Şehir
Istanbul / Çapa
@Selim Çam

zuhal kaza mı gecırdı yenı ogrenıyorum nerede nasıl okan da bısey yazmadı buraya sgonzales durum nedır merak ettım:mad:
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
yeni bir olay değil, korkulcak bişiy yok. bir belediye otobüsü sıkıştırmış, o da ızgaraların üstünden geçerken olan olmuş..@burgazz
 

murattaner

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2004
Mesaj
126
Tepki
83
Şehir
İçerenköy/Ataşehir
Bisiklet
Trek
En iyisi çapraz ızgara.Zaten yeni ızgaralar bu şekilde.Dikeyde değil,yatayda değil.Hem tekerlekli sandalye kullananların karşıdan karşıya geçerken sorun yaşamamasını,hemde bisikletçilerin sorun yaşamamasını sağlıyor.
 

XES

Aktif Üye
Kayıt
27 Temmuz 2006
Mesaj
150
Tepki
58
Şehir
Baschkenthe
Mazgalların yola paralel yerleştirilmesinin nedeni yola dik yerleştirilen mazgalların belli bir süratin üzerinde araçların lastiklerini jilet gibi kesiyor olmasıdır. Mazgallar yola dik yerleştirildiğinde hem başta aks başları, viraj denge çubukları ve amortisörler olmak üzere araçların yürüyen aksamına sarsıntı sebebiyle ciddi zarar verirler, hem de civarda yaşamayı çekilmez hale getirebilecek derecede gürültü kirliliği yaratırlar. Ayrıca yola dik yerleştirildiğinde mazgal dişlerinin her biri her seferinde sırayla aracın tüm ağırlığını taşır ve çok daha kısa sürede deformasyona uğrar. Yola paralel yerleştirilen mazgallarda araç ağırlığı lastiğin genişliğine göre 3 ila 6 diş arasında dağılır ve mazgalın ömrü ciddi biçimde uzar.

murattaner'in dediği gibi modern şehir yapılarında artık çapraz dişli mazgallar kullanılmaktadır. Bu sayede hem gürültü ve araçlara verilen zarar azalır, hem ince lastikli bisiklet, motosiklet gibi vasıtalarda kazaya yol açma oranı düşer, hem de araç ağırlığı birden çok dişe yayılarak mazgal ömrünün kısalması engellenir.
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Çözüm belli: Çapraz ızgaralar; bunun için bir çözüm kampanyası organizasyonu yapılsa hoş olur. Gerekli merciler dürtülmeli diye düşünüyorum artık.
 

Ergün Gündoğar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
675
Tepki
206
Şehir
Tuzla - İstanbul
Yanlış anlamayın ama önce adam gibi yol yapsınlar sonra ızgara yaparlar, izmiri bilmem ama istanbulda her cadde sokak delik deşik.
 
  • Beğen
Tepkiler: nazz

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Şu ızgara konusunda tüm Türkiye Adana'yı örnek almalı bence. Oradayken bir tane bisiklet lastiğinin gireceği şekilde olan ızgara görmedim. Hepsini betondan ve yolu dik kesecek şekilde yapmışlar. Büyük çoğunluğu da yol kenarında, yol boyunca uzanıyor.
Hem aralıklar iyi ayarlanmış, tekerlekler girmiyor, hem de beton olduğu için yağışlı havalarda kayma tehlikesi yok.
 

Cemowski

Daimi Üye
Kayıt
28 Ocak 2007
Mesaj
269
Tepki
105
Şehir
İzmir
@Ergün (Divinity)
İzmirdede yollar ööle bzim ewin oralarda oluo
 

deutz

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Ağustos 2006
Mesaj
492
Tepki
292
Bu izgaralara kare kare delikler acilsa yada baklava seklinde,illa uzunlamasina olmak zorunda mi?Yada en azindan dik kesecek sekilde de bir iki tane parca olsa,en azindan lastiklerin komple icine sikismasi onlenir.Var mi bir neden belediyelerin israrla ayni sekli korumasinda yoksa ekstra is cikmasin diye boyle gelmis boyle mi gidiyor?
 

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Bizim buralarda bazı ızgaralar nedense ters yerleştiriliyor. Hızlı girilirse lastiği anında patlatacak cinsten:(
 

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.047
Tepki
1.134
oy oy oyyyy

işlerden dolayı bisikletten epeyce uzak kaldım demek ki ızgaralara yeni düzen başlığını okuyunca aklıma doğrudan mangal filan geldi :D


Eskişehir'de bu sorunu yaşamadım pek..Belki bunda 5km. hatta daha az yol gidilerek şehrin dışında ormanlık arazide pedal çevirmeye başlamak önemli bir etkendir.