Scudo Sports

Bisan RX Serisi görüşleriniz

Geçtiğimiz hafta bugün rx9100 aldım. Üstüne bir kez bile binmemişken bir sonraki günün öğlen saatlerinde durduğu yerde arka lastikten "pıss" sesi geldi ve lastik indi. İç lastiğin patladığına yordum ve aldığım yere götürdüm. Alalı daha 24 saat dolmamışken ve hiç kullanmamışken bu başıma geldiği için açıkçası biraz bisikletten soğudum ve korktum. Her ne kadar aldığım yer problem etmeyerek iç lastiği değiştirmiş olsa da "Kullanırken böyle şeyler başıma gelir mi? Gelirse ne sıklıkta gelir? Evden anlamlı bir miktar uzaklaştığımda gelirse ne yaparım?" tarzında sorularıma buraya getirin çözeriz tarzında doyurucu olmayan bir cevap alınca bisiklete binmeye de korktum. Kısacası 1 haftadır bisiklet yatıyor. Bu münferit bir problem midir? Kendi şanssızlığıma mı yormalıyım yoksa zırt pırt böyle şeylerin olması olası mıdır?
Yanılmıyorsam jant çemberi sorunları vardı bu markanın iç kısımı güçlendiriyorlardı ya da değiştiriyorlardı. Siz de biraz kullanın gözlemleyin sonra çözüme gidersiniz.Ben geçen hafta hava bastım normal değerleri içinde 3 dk sonra sabit dururken patladı anlamadım anlam veremedim ve bulunduğum ilde iç lastik bulamadım bir de beni düşünün :D
 
Scudo
Geçtiğimiz hafta bugün rx9100 aldım. Üstüne bir kez bile binmemişken bir sonraki günün öğlen saatlerinde durduğu yerde arka lastikten "pıss" sesi geldi ve lastik indi. İç lastiğin patladığına yordum ve aldığım yere götürdüm. Alalı daha 24 saat dolmamışken ve hiç kullanmamışken bu başıma geldiği için açıkçası biraz bisikletten soğudum ve korktum. Her ne kadar aldığım yer problem etmeyerek iç lastiği değiştirmiş olsa da "Kullanırken böyle şeyler başıma gelir mi? Gelirse ne sıklıkta gelir? Evden anlamlı bir miktar uzaklaştığımda gelirse ne yaparım?" tarzında sorularıma buraya getirin çözeriz tarzında doyurucu olmayan bir cevap alınca bisiklete binmeye de korktum. Kısacası 1 haftadır bisiklet yatıyor. Bu münferit bir problem midir? Kendi şanssızlığıma mı yormalıyım yoksa zırt pırt böyle şeylerin olması olası mıdır?
Nazar çıkmış diyelim . 1 haftada 5 kez falan iç lastiğim yarılmıştımişin garip tarafı hep aynı yerde başıma geliyordu . Kendi kendime lannn bir iş var bunda . Meğersem jant değiştirdikten şerit takmamışım . Jant teli kesiyormuş . Lise de öğrenciyim para da yok tabii , iç lastik falan alamıyorum yeni yeni uzaklara gitmeye başlamışım pompa da yok . Neyse ailem bana sat kurtul otobüsle git gel dedi ypk dedim inat ettim sonunda eski lastikten jant şeridi yaptım sorun çözüme kavuştu. Daha siz ilk dakikadan bırakmayın derim .


İlk MTB' mi aldığımda kasisten hızlı geçtim . Zincir 7.vites ile kadro arasına bi güzel sıkıştı yaşım 13 bi korku saldı beni güçlükle çıkardım :)

Olur böyle vakalar . Siz sakin kafa ile problemi saptayın , saptamayazsınız bu forum her zaman yardımcı olacaktır
 
Yaşadığınız problem çok nadir insanın başına gelebilecek bir şey sıfır bir bisikletin iç lastiğinin kendi kendine patlaması diğer açıdan bisiklet lastiği patlağı meselesi bisiklet kullanan kişinin bir öğrenmesi gereken bir şey kimi yerine göre iç lastiği değiştirir kimi de yama yapar. Bisikletin yatması çok yanlış ve bisiklet bir arkadaş gibi onu tanımak ve anlamak süreç isteyen bir şey sürekli öğrenmek uğraş gerektirir.

Yanılmıyorsam jant çemberi sorunları vardı bu markanın iç kısımı güçlendiriyorlardı ya da değiştiriyorlardı. Siz de biraz kullanın gözlemleyin sonra çözüme gidersiniz.Ben geçen hafta hava bastım normal değerleri içinde 3 dk sonra sabit dururken patladı anlamadım anlam veremedim ve bulunduğum ilde iç lastik bulamadım bir de beni düşünün :D

Nazar çıkmış diyelim . 1 haftada 5 kez falan iç lastiğim yarılmıştımişin garip tarafı hep aynı yerde başıma geliyordu . Kendi kendime lannn bir iş var bunda . Meğersem jant değiştirdikten şerit takmamışım . Jant teli kesiyormuş . Lise de öğrenciyim para da yok tabii , iç lastik falan alamıyorum yeni yeni uzaklara gitmeye başlamışım pompa da yok . Neyse ailem bana sat kurtul otobüsle git gel dedi ypk dedim inat ettim sonunda eski lastikten jant şeridi yaptım sorun çözüme kavuştu. Daha siz ilk dakikadan bırakmayın derim .


İlk MTB' mi aldığımda kasisten hızlı geçtim . Zincir 7.vites ile kadro arasına bi güzel sıkıştı yaşım 13 bi korku saldı beni güçlükle çıkardım :)

Olur böyle vakalar . Siz sakin kafa ile problemi saptayın , saptamayazsınız bu forum her zaman yardımcı olacaktır

Mesajlar için çok teşekkürler. O halde bu problemi münferit ve nadir görülen bir problem olarak algılıyorum. Orta ve uzun vadede bisiklet sıkça problem çıkartan, onun bana hizmet ettiğinden fazla benim ona hizmet ettiğim bir uğraş olmayacak diye düşünüyorum.
 
Geçtiğimiz hafta bugün rx9100 aldım. Üstüne bir kez bile binmemişken bir sonraki günün öğlen saatlerinde durduğu yerde arka lastikten "pıss" sesi geldi ve lastik indi. İç lastiğin patladığına yordum ve aldığım yere götürdüm. Alalı daha 24 saat dolmamışken ve hiç kullanmamışken bu başıma geldiği için açıkçası biraz bisikletten soğudum ve korktum. Her ne kadar aldığım yer problem etmeyerek iç lastiği değiştirmiş olsa da "Kullanırken böyle şeyler başıma gelir mi? Gelirse ne sıklıkta gelir? Evden anlamlı bir miktar uzaklaştığımda gelirse ne yaparım?" tarzında sorularıma buraya getirin çözeriz tarzında doyurucu olmayan bir cevap alınca bisiklete binmeye de korktum. Kısacası 1 haftadır bisiklet yatıyor. Bu münferit bir problem midir? Kendi şanssızlığıma mı yormalıyım yoksa zırt pırt böyle şeylerin olması olası mıdır?
Bende 3 sene önce bisan rx9100 kullanıyordum. Aldığım ilk gün de dahil her 50km'de 1 patliyordu lastikler yeni kaliteli lastikler aldım yine patladı jantın iç kısmında bir sorun da yok Antalya'da yaşıyorum yollar da o kadar kötü değil.bisikletten nefret ettim soğudum sonunda sattım ve corelli goat 1.0 aldım bu bisikletten de nefret ediyorum çok fazla teknik sorunu var ama 1 kerecik bile tekerim patlamadı 3000km de lastikler hala sapasağlam
 

Dosyalar

  • IMG_20230911_083645_997.jpg
    IMG_20230911_083645_997.jpg
    23,3 KB · Okunma: 39
  • IMG_20230911_083827_522.jpg
    IMG_20230911_083827_522.jpg
    111,5 KB · Okunma: 39
Bende 3 sene önce bisan rx9100 kullanıyordum. Aldığım ilk gün de dahil her 50km'de 1 patliyordu lastikler yeni kaliteli lastikler aldım yine patladı jantın iç kısmında bir sorun da yok Antalya'da yaşıyorum yollar da o kadar kötü değil.bisikletten nefret ettim soğudum sonunda sattım ve corelli goat 1.0 aldım bu bisikletten de nefret ediyorum çok fazla teknik sorunu var ama 1 kerecik bile tekerim patlamadı 3000km de lastikler hala sapasağlam

Aslında benim ilk mesajımda vurgu yapmaya çalıştığım ve korktuğum kısım bununla ilgiliydi. Meselenin kronik bir yanının olup olmadığını anlamaya çalışıyordum. Ama artık yapacak bir şey yok.

Bu arada aslında dün ilk kez bisikleti denedim. 45 dakika oturduğum konumun yakınlarında dolaştım. Olumsuz yanlar şunlardı: Ön vitesin en üst dişlisi en başta tuhaf sesler çıkartıyordu ancak sonradan kendi kendine düzeldi. Bir kere zincir attı. Kadro boyu uygun olduğu ve uzun yıllardır ağırlık antrenmanı yapan birisi olduğum halde felaket derecede trapez ve rhomboid bölgemde ağrı yaptı. Gidonun tutulan kısımları epey rahatsızdı ki parmak uçlarımı tahriş etti. İlk kez bir bisiklette böyle bir durumla karşılaştım. İyi yanlar: Bisikletin hafif olması sebebiyle istediğim tempoyu yakalayabiliyorum. Fren tepkileri ve baştaki problemi saymazsak vites geçişleri gayet olumluydu.

Umarım ben bunları yazarken garajda kendi kendine lastik patlamıyordur :)
 
Bugün diken batması sonucu rx9500 bisikletimin lastiğimi değiştirirken çok konuşulan jant bandı meselesini kontrol edeyim dedim gayet güzel bir bant mevcut bende kumaş gibi. Parti parti değişiyor heralde
 

Dosyalar

  • 20231017_175322_javasabr_lmc17_s23u_v13_sharp.jpg
    20231017_175322_javasabr_lmc17_s23u_v13_sharp.jpg
    36,6 KB · Okunma: 68
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bugün diken batması sonucu rx9500 bisikletimin lastiğimi değiştirirken çok konuşulan jant bandı meselesini kontrol edeyim dedim gayet güzel bir bant mevcut bende kumaş gibi. Parti parti değişiyor heralde

Bu fena değil ama gerçekten kaliteli bir şeridin tel çukurlarını göstermiyor olması lazım. Tel çukurları hafif girinti olarak göründüğüne göre yüksek basınç altında içeri doğru esniyordur. Bu da delik kenarlarının kesmesi, fazla çıkıntı yapan bir telin batması gibi sonuçlar doğurabilir. Her şey basınca ve şeridin o basınca dayanımına bağlı.
 
Bu fena değil ama gerçekten kaliteli bir şeridin tel çukurlarını göstermiyor olması lazım. Tel çukurları hafif girinti olarak göründüğüne göre yüksek basınç altında içeri doğru esniyordur. Bu da delik kenarlarının kesmesi, fazla çıkıntı yapan bir telin batması gibi sonuçlar doğurabilir. Her şey basınca ve şeridin o basınca dayanımına bağlı.

Göstermemesi daha iyi olurdu evet, bunun bile yırtılma olasılığını ben 0 olarak görüyorum kaç kere jant teli kırdım çukurlarda ona rağmen bu durumda
 
Arkadaşlar selamlar, ikinci el bisan rx9100 fitness buldum. Elimdeki trekking bisikletini satıp almayi düşünüyorum ancak birkaç sorum var:
1-) Bisikletin 50 ve 53 cm olarak iki kadro boyu sanıyorum. Bisiklet rx9200 serisi birlestirilince uretimden kaldirildi. O yuzden bisanin sitesinde geometri ölçülerinin oldugu tabloyu bulamadım. Kadro olculerinin olduğu bir tablo var mi?
2-) Sanıyorum bulduğum bisiklet 53 cm kadro boyuna sahip(satıcıya sordum cevaplarsa öğreneceğim.) 53 cm kadro 176 boy 78 cm iç bacakla tam olur değil mi?(ya da 50 cm küçük olur mu? Üst boru uzunluğu 50ye göre uzun duruyor sanki)
3-)Bisiklete takilabilecek maksimum lastik genişliği nedir? 30 mm trekking lastiği sığar mi sizce?
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
b
Arkadaşlar selamlar, ikinci el bisan rx9100 fitness buldum. Elimdeki trekking bisikletini satıp almayi düşünüyorum ancak birkaç sorum var:
1-) Bisikletin 50 ve 53 cm olarak iki kadro boyu sanıyorum. Bisiklet rx9200 serisi birlestirilince uretimden kaldirildi. O yuzden bisanin sitesinde geometri ölçülerinin oldugu tabloyu bulamadım. Kadro olculerinin olduğu bir tablo var mi?
2-) Sanıyorum bulduğum bisiklet 53 cm kadro boyuna sahip(satıcıya sordum cevaplarsa öğreneceğim.) 53 cm kadro 176 boy 78 cm iç bacakla tam olur değil mi?(ya da 50 cm küçük olur mu? Üst boru uzunluğu 50ye göre uzun duruyor sanki)
3-)Bisiklete takilabilecek maksimum lastik genişliği nedir? 30 mm trekking lastiği sığar mi sizce?
ben 25 takmıştım daha yukarısını denemedim ama 25 de bile hafif pörtlek bi görüntüsü vardı
 
b

ben 25 takmıştım daha yukarısını denemedim ama 25 de bile hafif pörtlek bi görüntüsü vardı
Hmm o zaman 28 sonrasi kurtarmaz gibi hocam. Sanki baska opsiyonlara mi baksam bilemedim halihazırda yol yarisim var zaten
 
RX9500'e 28 lastik takılıp takılamadığını merak eden varsa evet takılabiliyor. Continental Ultra Sport 3 28 lastik takıldığında bu kadarlık bir boşluk kalıyor

20240624_134523_javasabr_lmc17_s23u_v13_sharp.jpg
 
Geri