Scudo Sports

Bisan RC kullanıcılar kulübü

Specialized-Tarmac.jpg

Bisikletimin geometry ölçüleri.. Bisan bu tarz geometri ölçüleri gönderirse çok iyi.. Bisikleti almadan once 52 kadro alıcaktım, yabancı forumları araştırıp öğrendimki, 52 kadro 169 boy için en son sınırında oldugu öğrendim. Eğer 52 alsaydım, efektif top tube ölçüsüne göre gidon bogazım hayvani uzunlugunda olucaktı.. Bisikletimin hakimiyeti değişicekti, 54 beden 169 boy ve iç bacak, omuz genişliği için en uygundu. Efektif top tube uzunlugu sayesinde gidon bogaz uzunlugu 8 cm oldu, bisiklet daha seri-atik oldu. Küçük kadro tercih edenler var, onlara saygım sonsuz :)
 
Scudo
Yazılan cevapları ilgiyle okudum. Bisikletçi insanların tartışması da bir başka güzel. Çünkü konu benim sorumdan çıkıp derinlik kazanmış. Fikirleriniz için teşekkürler.

İnstagram üzeriden bisan ile yazıştım. Bana 53 kadronun uygun olacağını fakat yine de bayide denememin iyi olacağını söylemişler. Bu arada model mayısın sonunda banttan çıkacakmış.
 
226397 dosyayı görüntüle

Bisikletimin geometry ölçüleri.. Bisan bu tarz geometri ölçüleri gönderirse çok iyi..
Sizin cevap verirken sakinliğinize hayranım hocam. Hiç monoloğa girmiyorsunuz. :)

Bence de Bisan kadro geometrisini bu şekilde yayınlamalı en acilinden. Bunu kendilerine de ilettim,yakın zamanda geometri bilgilerini siteye koyacaklarını söylediler ama ne zaman yayınlarlar bilmiyorum. Diğer türlü kör alım yapmak zorunda kalıyoruz. Kör alım yapmamak için, fabrikayı arayıp tek tek ölçtürdüm ona göre karar verdim.

Bisikleti almadan once 52 kadro alıcaktım, yabancı forumları araştırıp öğrendimki, 52 kadro 169 boy için en son sınırında oldugu öğrendim. Eğer 52 alsaydım, efektif top tube ölçüsüne göre gidon bogazım hayvani uzunlugunda olucaktı.. Bisikletimin hakimiyeti değişicekti, 54 beden 169 boy ve iç bacak, omuz genişliği için en uygundu. Efektif top tube uzunlugu sayesinde gidon bogaz uzunlugu 8 cm oldu, bisiklet daha seri-atik oldu. Küçük kadro tercih edenler var, onlara saygım sonsuz :)
Size bu şekilde uygun olmuş olabilir, belki de vücudunuzun üst kısmı alt kısma göre daha uzundur. Ama başka birine uyacak diye bir şey yok. Her insanda değişebiliyor bu, bende tam tersi mesela. 1.70 boyumla 52 kadro bana çok büyük geldi (üst boru 545 mm). Gidon boğazını kısalttım ama onunla da sıkıntı yaşadım. En sonunda bisikleti sattım. Yani sizdeki gibi olacak diye bir durum yok, bendeki gibi de olabilir. O yüzden ihtimal belirtmek iyidir. Bir de markadan markaya değişiyor geometriler.

...omuz genişliği için en uygundu.

Hocam omuz genişliği için gidon uzunluğunu değiştirmeniz gerekiyor. Sizin kadro boyu büyürken gidonun büyümesini kastettiğinizi biliyorum ama yanlış anlaşılmasın diye özellikle vurgulamak istedim. Yabancı bir kadro aldınız zannımca. Türkiye'de üretim yapan firmaların GENELİNDE bu şekilde kadro büyürken; aynakol krank kolu, gidon boğazı, veya gidon BÜYÜMÜYOR. Keşke bu şekilde olsa ama, maalesef ortalama bir tanesini seçip bütün kadrolara onu takıyorlar. Krank kolu 172.5 mm, Gidon 42 cm, Gidon boğazı 10 cm gibi... İstisnalar kaideyi bozmaz bu arada, buna dikkat eden Türk üretici varsa helal olsun, onu dahil etmiyorum.

Yazılan cevapları ilgiyle okudum. Bisikletçi insanların tartışması da bir başka güzel. Çünkü konu benim sorumdan çıkıp derinlik kazanmış. Fikirleriniz için teşekkürler.

İnstagram üzeriden bisan ile yazıştım. Bana 53 kadronun uygun olacağını fakat yine de bayide denememin iyi olacağını söylemişler. Bu arada model mayısın sonunda banttan çıkacakmış.

Deneme imkanınız olursa en güzeli öyle olur hocam. Linkini attığım siteden bike-fit ölçüleriniz hakkında üstünkörü bilgi sahibi olabilirsiniz. Denemeye gittiğinizde seat tube, top tube, head tube, reach ve stack değerlerini kontrol edebilirsiniz böylece. Hiç bilmeyen birisi bisikletçiye gittiğinde yanlış yönlendirmelerle, ya da kısa mesafede az bir denemeyle kadronun kendisine uyduğunu düşünebiliyor. Uzun turlarda saçma sapan ağrılar çekerek anlıyor sonrasında uygun değilse...

(link)

En güzelinin Bike-fit yaptırmak olduğunu söylüyor üstatlar. Tam ölçüleriniz o şekilde elde edilebiliyormuş. Bende en kısa zamanda yaptırmayı düşünüyorum bakalım, hayırlısı.
 
Son düzenleme:
226397 dosyayı görüntüle

Bisikletimin geometry ölçüleri.. Bisan bu tarz geometri ölçüleri gönderirse çok iyi.. Bisikleti almadan once 52 kadro alıcaktım, yabancı forumları araştırıp öğrendimki, 52 kadro 169 boy için en son sınırında oldugu öğrendim. Eğer 52 alsaydım, efektif top tube ölçüsüne göre gidon bogazım hayvani uzunlugunda olucaktı.. Bisikletimin hakimiyeti değişicekti, 54 beden 169 boy ve iç bacak, omuz genişliği için en uygundu. Efektif top tube uzunlugu sayesinde gidon bogaz uzunlugu 8 cm oldu, bisiklet daha seri-atik oldu. Küçük kadro tercih edenler var, onlara saygım sonsuz :)

Mesajınızda dikkat ederseniz C ölçüsü yani Effective Top Tube diye geçen ölçü kadro ölçüsü olarak(Size) kullanılmış.
Yerli markalar malesef bu uygulama konusunda farklı davranıyor. Bu yüzden kafa karışıklıkları çıkabiliyor.
Yerli markalarımızdan bildiklerim kadarıyla hepsi, Sele Borusunu yani üstte ki şemada verilen A ölçüsünü kadro ölçüsü(Size) olarak kabul ediyor.
@Mustaac arkadaşımız bu konuda bilgi paylaşmaya çalışırken, @selim82 gibi kişilerin yersiz eleştirilerine mahruz kalmış olması gerçekten üzücü.
Lütfen bilgi paylaşalım, bilgi paylaşmaya yardımcı olmaya çalışan kişilere haksız ithamlarda bulunmanın yeri yok.
 
@Scyleia Mesajımı aydınlattıgın için teşekkür ederim, demek istediğimde o, bazı bisiklet firmaları kadro boyu seat tubeden veriyor ve buda yanıltıyor.. O yüzden en çok efektif top tube değerine dikkat edilmeli.. Yol bisikleti almadan once geometrilerle kafayı yemiştim, Tüm markaları araştırdım hepsi farklı. Çok dikkat edilmesi gereken konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
@Scyleia Mesajımı aydınlattıgın için teşekkür ederim, demek istediğimde o, bazı bisiklet firmaları kadro boyu seat tubeden veriyor ve buda yanıltıyor.. O yüzden en çok efektif top tube değerine dikkat edilmeli.. Yol bisikleti almadan once geometrilerle kafayı yemiştim, Tüm markaları araştırdım hepsi farklı. Çok dikkat edilmesi gereken konu.
Hocam bırakın sele borusuna göre kadro ölçüsü vermeyi, direk üst borunun uzunluğunu kullanıyorlar. Yani efektif üst boru uzunluğu yerine, üst boru uzunluğu da veren firmalar mevcut, bir örnek paylaşıyorum. Bu yine de iyi örneklerden, çünkü bir çoğu geometri tablosunu hiç yayınlamıyor.
1589366853181.png
Şimdi buna bakan biri yanlış yorumlarda bulunabilir. 2 numaralı ölçü efektif üst boru uzunluğu değil. Direk üst borunun uzunluğu. Hatta o bile değil, şafttan alacaklarına gidon boğazından ölçüm almışlar. Nerdeyse reach değeri verecekler üst boru diye. :) (Şaka şaka) Aero kadrolarda bu şekilde ölçüm yapıldığını söylemişlerdi bir yerde, neresi hatırlamıyorum. Almayı düşündüğüm bir bisikletti, farkettim ki bu kadro tablosuna göre bisiklet alsam 52 cm olanı seçecektim, bana uygun olanı ise 48 cm. Yani her zaman tablo da işe yaramıyor.
 
Aslında Top Tube den kadro boyu veren Cube var diye biliyorum. Giant ve Lapierre de bu harflerle özdezleştirilmiş. Lapierre de M-52 kadrosunda 54,5 lik bir top tube vardı mesala. M 52 kadro geçiyor ama 52 Trek e binen hayatta Lapierre binemez. Onun için bu işler biraz karışık. Daha önceden de belirttiğim gibi bir veri tabanı oluşturulup kullandığı bisiklet marka, model--- kadro boyu----kullanıcı boyu-----bacak arası boyu gibi ölçüler girilse büyükşehirlere uzak yerlerde oturanlar için güzel bir yol gösterici olur.
@Mustaac Birçoğu derken aslında sadece yerli diye isimlendirdiğimiz (çoğu montaj yerlisi) firmalar bu ölçüleri vermiyor. Giant, trek, cannondale ve ismini yazmakla uğraşamayacağım birçok marka bu verileri kullanıcıya sunuyor.
 
Burada kol uzunluğundan bahsetmişiz. Sele borusunu kesme diğer mesajda geçen cümlede geçiyor. Hatalı birleştirmişsiniz cümleleri. Bu cümlede sele borusunu kesmek ifadesi yok (Ayarlamaktan bahsetmişim.) Gidon boğazını uzatıp kısaltıyorsunuz ama duruş şekliniz değişiyor hocam. Sizin Lapierre'de yaşadığınız sıkıntıyı ben de kadrosunu taklit etmiş olan Carraro Cr-race052 de yaşadım. Gidon boğazını kısaltmama rağmen bana büyük olan kadroyu (52 kadroydu, internette gezinen tablolara göre boy ve iç bacak ölçüme göre almam gereken kadro buydu) kendime uyduramadım, rahat edemediğim için en sonunda sattım. O tablolara güvenmiyorum artık bu yüzden.

Yarışçılar genellikle küçük kadro alıp gidon boğazı uzatıyor mesela daha aero pozisyon almak için. Alın borusu kısa olduğu için rüzgar direnci düşüyor. Bunu ben yapsam muhtemelen esnek olmadığım için çok sıkıntı çekerim. O yüzden ilk başta tam uyan bir kadro almak çok önemli bence.

Bu yüzden fırsatını bulduğum ilk an bike fit yaptırmayı düşünüyorum. Bisikleti seçerken markadan ziyade vücut ölçülerine tam uyan bir kadro bulmak çok daha sağlıklı bence. Ama işte küçük şehirde olduğum için bike fit yaptıramadım hala.



Bazen olmuyor hocam o dediğiniz. Sele borusu aero tip kadrolarda çok içeri girmiyor mesela, arka teker için verilen aero payından dolayı. O tip kadrolarda sele borusunu kesmek zorunda kalabiliyorsunuz fazlasıyla büyük bir kadro aldığınızda, ya da beden ölçüleriniz normalden farklı olup üst gövdeniz alt gövdenizden orantısız uzunsa.

226398 dosyayı görüntüle



Kısa gidon boğazı bende işe yaramadı, sırt ağrısı yanlış duruş nedeniyle. Bakalım hocam, o şekilde bir tercih yaptım ben bu sefer. Ama kadro bana normalden ufak değil, üst boru vücut ölçülerime göre ulaştığım uzunluk kadar. Sele boruları bisikletin tipine göre değiliyor, aero kadrolarda çok kısa kalıyor mesela normale göre. Bakalım bisiklet elime ulaşsın anlayacağız. İnşallah çok sıkıntı yaşamam. (Bana uygun kadronun 52 cm üst boru, 55 cm sele borusuna sahip olması lazımmış mesela, mümkün mü bu? :) ) 52 cm üst boruya göre bulduğum kadrolarda sele borusu ya 48, ya 50 oluyor.

Bir de üstatlara bir soru sorayım buradan. Siz kadronuzu reach değerine mi, stack değerine göre mi alıyorsunuz? Yani hangisi önceliklidir sizin için? Bu benim çok merak ettiğim bir soru. Vücut ölçülerimden dolayı iki değer birbiriyle orantılı değil.
Kadro seçimi özellikle race kadrolarda daha sıkıntı , düşük alın borusu ve uzun üst boru. Daha önemlisi daha dik oturma açısı maşa açısından dolayı. Kadro ufak alınırsa adaptasyonu çok zor olur. Asfalta bakarak gidebilirsin. Buda boyun bel sırt ağrısı olarak geri döner özellikle yokuş çıkarken dik oturmaya çalıştıkça gidinden uzaklaşır parmak içlerinle tutmaya çalışırsın. Ama Endurance kadrolar daha fazla hata kaldırır. Benim gövde uzun bacaklarım kısa genelde tablonun 1 alt bedeni bana uyuyor.
Mesajınızda dikkat ederseniz C ölçüsü yani Effective Top Tube diye geçen ölçü kadro ölçüsü olarak(Size) kullanılmış.
Yerli markalar malesef bu uygulama konusunda farklı davranıyor. Bu yüzden kafa karışıklıkları çıkabiliyor.
Yerli markalarımızdan bildiklerim kadarıyla hepsi, Sele Borusunu yani üstte ki şemada verilen A ölçüsünü kadro ölçüsü(Size) olarak kabul ediyor.
@Mustaac arkadaşımız bu konuda bilgi paylaşmaya çalışırken, @selim82 gibi kişilerin yersiz eleştirilerine mahruz kalmış olması gerçekten üzücü.
Lütfen bilgi paylaşalım, bilgi paylaşmaya yardımcı olmaya çalışan kişilere haksız ithamlarda bulunmanın yeri yok.
Yersiz mi? ölçü bilmeden yorum yapmamak mı ? Bence bilmiyorsan akıl yürütmemek daha iyi. Arkadaş zaten almaya istekli birde , arkadaşa sana olur demek kadar yersiz değil bence. Arkadaşın kg kişisel özelliklerini bilmeden olur demek mi mantıklı. Yarışçılar ufak kadro seçiyormuş , çok doğru ama arkadaş ne yarışçı nede giro koşmayacak. Ufak kadro almak , boyun sırt ve ağrısında. Başka bir şey yapmaz arkadaşa. Hayatta söylemesi zor ama nedense bir o kadar az ağızdan çıkan bir kelimedir bilmiyorum. Ne olur bilinmezlerin içinde bilmiyorum demeyi öğrenin
 
Aslında Top Tube den kadro boyu veren Cube var diye biliyorum. Giant ve Lapierre de bu harflerle özdezleştirilmiş. Lapierre de M-52 kadrosunda 54,5 lik bir top tube vardı mesala. M 52 kadro geçiyor ama 52 Trek e binen hayatta Lapierre binemez. Onun için bu işler biraz karışık. Daha önceden de belirttiğim gibi bir veri tabanı oluşturulup kullandığı bisiklet marka, model--- kadro boyu----kullanıcı boyu-----bacak arası boyu gibi ölçüler girilse büyükşehirlere uzak yerlerde oturanlar için güzel bir yol gösterici olur.

Hocam bunu paylaşmadan yapmak mümkün değil işte. Deneyimleri paylaşınca da yanlış anlaşılıp, bu kadar uzun yazmak zorunda kalabiliyor insan. Bisan mesela, sele borusuna göre kadro ölçüsü vermiş, Peugeot da aynı şekilde, Carraro da aynı şekilde. Salcano'nun Xrs001 uci kadrosunda karışık. Ne sele borusuna ne üst boruya göre.

Bu arada yukarıdaki firmalardan Carraro hariç hiçbirinde Geometri Tablosu yok. Geometri tablolarını ya yurtdışı sitelerden, ya bayideki katologdan, ya da direk arayıp sorarak öğrendim. Ne yani diğer üçünden bisiklet almayacak mıyım? Ama hoşuma giden ve bana uygun olan bisiklet o markalardan birinde. Carraro'daki kadrolar bana çok büyük geliyor üst borusunun en kısa olanı 540 mm. Bana 520 mm lazım. Gibi gibi... :)
 
@Mustaac Sele borusu derken sele borusunun girdiği kısımdan bahsediyorsunuz değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
Kadro seçimi özellikle race kadrolarda daha sıkıntı , düşük alın borusu ve uzun üst boru. Daha önemlisi daha dik oturma açısı maşa açısından dolayı. Kadro ufak alınırsa adaptasyonu çok zor olur. Asfalta bakarak gidebilirsin. Buda boyun bel sırt ağrısı olarak geri döner özellikle yokuş çıkarken dik oturmaya çalıştıkça gidinden uzaklaşır parmak içlerinle tutmaya çalışırsın. Ama Endurance kadrolar daha fazla hata kaldırır. Benim gövde uzun bacaklarım kısa genelde tablonun 1 alt bedeni bana uyuyor.

Yersiz mi? ölçü bilmeden yorum yapmamak mı ? Bence bilmiyorsan akıl yürütmemek daha iyi. Arkadaş zaten almaya istekli birde , arkadaşa sana olur demek kadar yersiz değil bence. Arkadaşın kg kişisel özelliklerini bilmeden olur demek mi mantıklı. Yarışçılar ufak kadro seçiyormuş , çok doğru ama arkadaş ne yarışçı nede giro koşmayacak. Ufak kadro almak , boyun sırt ve ağrısında. Başka bir şey yapmaz arkadaşa. Hayatta söylemesi zor ama nedense bir o kadar az ağızdan çıkan bir kelimedir bilmiyorum. Ne olur bilinmezlerin içinde bilmiyorum demeyi öğrenin

Hala aynı genellemeyi yapıyorsunuz. Sana olur demekle, "muhtemelen" sana olur diyip, iç bacak ölçüsü isteyip; diğer vücut oranları hakkında da öğrenebileceği kaynağa yönlendirmek aynı şey değil mesela! Nerde OLUR demişim? Lütfen okurken görme organınızı kullanın. Bu diyalogun başından beni aynı varsayımla konuşuyorsunuz. Hiçbir mesajımda kesinlik içeren ifade kullanmadım. Yanlış yönlendirdiğimi de düşünmüyorum. Madalyonun iki yüzünden de haberdarım.

Bence siz tek yüzüne baktığınız ve diğer düşünceyi hatalı gördüğünüz için genelleme yapıyorsunuz. Size göre küçük kadroya yönelmek yanlış. Mesele şu yargı da mevcut bisiklet camiasında; "Rahatlık için bir büyük kadroyu seçin" Bende işe yaramıyor mesela bu düşünce, aksine rahatsız oluyorum. Benim gibi orantısız vücut tipine sahip insanlarda da işe yaramayabilir.

Ayrıca ölçü bilmiyorsunuz gerçekten de. Benim bu konuda tecrübelerimin ve bilgimin olmadığını varsayarak önyargılı düşünüyor, ve kırıcı konuşuyorsunuz. Hala da aynı şekilde devam ediyorsunuz. Merak etmeyin ben bilmediğim noktalarda sormaktan çekinmiyorum... Bilginin de paylaştıkça arttığının farkındayım.
@Mustaac Sele borusu derken sele borusunun girdiği kısımdan bahsediyorsunuz değil mi?
@trainspotting35 Evet hocam orada, sele borusu-çeki borusu karışıklığı yaşanıyor olabilir. Genellikle her ikisi için de sele borusu ifadesi kullanılıyor, ben de öyle kullanmışım. :) Umarım bahsettiğim yerle ilgili yanlış anlaşılmamışımdır. Çeki borusunun kesilmesi gibi bir durum söz konusu dahi olamaz. Ama sele borusunu kesmek zorunda kalana bizzat şahit oldum, çeki borusundan içeri belli bir paydan daha fazla girmediği için
sfsafa.jpg
Resim temsili, aero kadrolarda yaşanabilecek sıkıntıyı belirtmek için.
 
Son düzenleme:
Hala aynı genellemeyi yapıyorsunuz. Sana olur demekle, "muhtemelen" sana olur diyip, iç bacak ölçüsü isteyip; diğer vücut oranları hakkında da öğrenebileceği kaynağa yönlendirmek aynı şey değil mesela! Nerde OLUR demişim? Lütfen okurken görme organınızı kullanın. Bu diyalogun başından beni aynı varsayımla konuşuyorsunuz. Hiçbir mesajımda kesinlik içeren ifade kullanmadım.

Ayrıca ölçü bilmiyorsunuz gerçekten de. Benim bu konuda tecrübelerimin ve bilgimin olmadığını varsayarak önyargılı düşünüyor, ve kırıcı konuşuyorsunuz. Hala da aynı şekilde devam ediyorsunuz. Merak etmeyin ben bilmediğim noktalarda sormaktan çekinmiyorum... Bilginin de paylaştıkça arttığının farkındayım.

@trainspotting35 Evet hocam orada, sele borusu-çeki borusu karışıklığı yaşanıyor olabilir. Genellikle her ikisi için de sele borusu ifadesi kullanılıyor, ben de öyle kullanmışım. :) Umarım bahsettiğim yerle ilgili yanlış anlaşılmamışımdır. Çeki borusunun kesilmesi gibi bir durum söz konusu dahi olamaz. Ama sele borusunu kesmek zorunda kalana bizzat şahit oldum, çeki borusundan içeri belli bir paydan daha fazla girmediği için
226403 dosyayı görüntüle
Resim temsili, aero kadrolarda yaşanabilecek sıkıntıyı belirtmek için.
Kırıcı olmuyorum , hepimiz bisiklete binmeyi seven bir avuç insanız. İyi niyetli ve iyi bir insan olduğundan şüphem yok. Sadece daha temkinli olmak lazım. Mosso da aynı şekilde bisiklet satıyordu kendini düzeltti. Artık kadro geometrisini veriyor. Bisan da aynısını yapmalı. Yoksa art niyet ararım.
 
@trainspotting35

sfsafa.jpg

Seat tubenin daraldıgı yere kadar iniyor ve daha çok indirmek içinde sele borusu kesildiğinden bahsetmiş arkadaş. Evet aoro kadrolarda boyle bir durum var. Giant propelin ilk kadrolarında yanlış hatırlamıyorsam, kadro tek parça halindeydi. Kullanıcısına göre sele borunun üst kısmından kesiliyordu. 2.el satılcaksa sıkıntı oluyor bu sefer. Giant sonradan geçmeli sele borulu aero yaptı yanlış bilmiyorsam.
 
@Burak B. Arkadaş kadro büyük gelirse sele borusu kesilir demiş onun için yazdım. Aslında bu kadro boyunun büyük gelmesi ile alakalı değil elbette kadronun yapısıyla alakalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B.
@trainspotting35 Yanlış anlaşılmış :D Çok uzun oldugu için gözümden kaçmış muhtemel..
 
Kırıcı olmuyorum , hepimiz bisiklete binmeyi seven bir avuç insanız. İyi niyetli ve iyi bir insan olduğundan şüphem yok. Sadece daha temkinli olmak lazım. Mosso da aynı şekilde bisiklet satıyordu kendini düzeltti. Artık kadro geometrisini veriyor. Bisan da aynısını yapmalı. Yoksa art niyet ararım.
Bu şekilde izah ettiğinizde hiçbir sıkıntı yok hocam. Ama daha dialog tamamlanmadan yorum yaptınız, sıkıntı bu yüzden çıktı. İlk mesajın arkasından arkadaşın iç bacak boyunu verdiği mesajıma göre yorum yapsaydınız hiç sorun yaşamayacaktık. Yanlış anlaşıldık o yüzden. Bende sizin iyi niyetli olduğunuzu düşünüyorum. Bahsettiğiniz tehlikenin de farkındayım. Sana olur, sana uyar, şu kadroyu al gibi desteksiz yorumlar zarar verebiliyor, kabul.
@Burak B. Arkadaş kadro büyük gelirse sele borusu kesilir demiş onun için yazdım. Aslında bu kadro boyunun büyük gelmesi ile alakalı değil elbette kadronun yapısıyla alakalı.
.
Hocam nasıl alakalı değil? Mesela 52 kadro almanız lazımken 56 kadro alıyorsunuz. Seat tube(çeki borusu) da 46 cm yerine 50 cm geldi diyelim. Aynakoldan seleye kadar olan mesafe de 68 cm olmalı diyelim mesela. Hocam o sele borusu yaklaşık 16 cm dışarıda kalmalı bu durumda (Selenin kalınlığı da önemli, 2 cm ona diyelim) . Ama örnek veriyorum, yukarıdaki kadroda 20 cm dışarda kalabiliyor. Yani Aynakol-Sele uzunluğunu 68 cm yapmanız mümkün değil en az 72 oluyor. Ya size uygun olmayan bir şekilde kullanacaksınız ya keseceksiniz. Verdiğim örnek bununla alakalı. Ekstrem bir örnek olabilir ama bizzat yaşamış insan tanıyorum. Hatta tur kadrolarında yanlış kadro seçiminden dolayı daha da sık yaşanıyor.
Kadronun yapısı(aero yerine race veya endurance) farklı olsaydı bu sıkıntı yaşanmazdı kabul. Ama yukarıdaki örnekte kadro boyu seçimi de etkili oldu. Bazı kadrolarda 52- 56 kadro arasındaki çeki borusu uzunluğu farkı 4 cm den fazla da olabiliyor. Yani bu sorun yaşanmaz diye bir şey yok, yaşanabilir.
 
Son düzenleme:
Firmaların Aero, Race ve Endurance algılarında ki farklılıklar olacağınıda göz önüne almak gerekli, sonuçta her firma kendine göre bir aero tasarımı(veya race endurance) yapıyor.
Bu işin AR-GE'sini yapan firmalar doğal olarak kendi ürettikleri özgün geometrik özellikleri patent vb. yöntemlerle koruma yoluna gidiyorlar. Bu patentlerde her firmaya(eğer uluslar arası bir platformda satış yapıyorsa) farklı tasarımlar yapmak durumunda bırakıyor. (Patentlerin de belli ticari ömrü vardır.)

Edit : Türk firmaları bu patent süreçlerinden kaçınmak ve ceza benzeri süreçlere maruz kalmamak için geometri ölçülerini vermekten kaçınıyor olabilir.
 
Bence kime ne itersek diye düşünüyorlar. Beden tablosu yok. Ama ölçülerinde mı olmaz. Çok büyük eksiklik. Malesef ilk kullanıcılar bu konuda bilgisiz oluyorlar. Ve yanlış seçimlerden bisikletten 2 günde soğuyorlar.
Beden tabpsu yok ise bisikletin geometrisi kesinlikle olmalı. Bunun pantolon almaktan farkı yok. Bedeni bilmesi lazım insanların
 
  • Beğen
Tepkiler: asyalıbirozan
  • Muhteşem
Tepkiler: BooJack
Geri