Scudo Sports

Bisan Praetor ortaya çıktı

Bir 35 bin türküsü tutturulmuş gidiyor. Sanırsın herkes durace jantlı ve setli bisikletler kullanıyor. Belki de Bisan bu kadroya 105 set ve daha makul bir jant seti koyup çok daha rekabetçi fiyatlar ile ortaya koyacak.
 
Scudo
Ben olsam 1-2 sezon neredeyse üzerine kar bile koymadan ölü fiyatına her grupset ve her kadro boyunda bisiklet satarım. Bu süreç içerisinde belki kar etmemiş cepten yemiş olurum ama sokaklarda benim markamda bisiklet dolup taşar. Marlboro'nun hikayesini biliyor musunuz? Marlboro iflas etmek üzereyken uçakta şehrin üzerine attıkları boş sigara paketleri ile halkta çok tercih ediliyormuş algısı oluşturup iflastan kurtuldu. İşte benim söylemek istediğim de aynı mantık. 2 sezon kar etmem ama sokaklar benim markamla dolup taşar. Daha sonrasında insanları ürkütmeden makul oranlarda kar marjı ekleyerek yolumu devam ederim. Yatırım yapmak demek illa AR-GE değildir.
 
@Murat B. Bazı konularda haklısın. Ben carraro maviyi beğeniyorum. Ama servisi olmayan bir set kullanması ve fiyatının yüksekliği dezavantajları oldu. Ama gerçek şu ki kadro işlemesi harika.
Bisan bu modeline 105 ve ultegra setlerini eklerse piyasaya hitap eder düşüncesindeyim.
@özgür duygu Şahsen 7 serisi üzerine yok? ama bunu 7 serisi üretmeye çalışan firmayı 3 serin var yetmiyor mu demeye gelir. Bisan hızlı girmek istiyor belki piyasaya. Bunu PRAETOR satarak yapmayacak tabii ki. Bu model belkide reklam. Reklamlar için firmalar paralar harcar. Ama karşılığını da ürünler satarak alır. Bisan alu mtblerden kazanacağı parayı PREATOR den kazanamayacak. Ama PRAETOR le yaptığı reklam ile daha çok Mtb satacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Katılıyorum. Yerli firmaları desteklemek lazım öyle ya da böyle. Corelli misal gayet iyi bi gravel yapmış(uzmanı değilim donanım olarak iyi geldi) katalogu görmedim ama bisanda da hareketler var belli ki. Emeklemeden koşulmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Fidancı
benim kafamdaki sorular biraz farklı. bisan ın 6 aydır can siperane çalışmasını takdirle karşılıyorum. başarılarının devamını diliyorum. ülkemiz bisiklet sektöründe bianchi, castello ile yabancı yatırımcıya açıldığı yıllarda bisan birden bire apar topar muhafazakar bir holdinge neden satıldı? geçen 25 yıllık sürede bisan bisiklet dışında rus gaz araçlarına kadar neden adında yer alan bisiklet dışı faaliyetlerde bulundu? şu an bisan yönetimi ve sahibi, köken olarak ülkemiz vatandaşı mı yoksa yabancı kökenli bir grubun türkiye temsilcisi mi? yani biz yerli milli diye yanlışlıkla başka başka oluşumlara mı taraftar oluyoruz?
Sorulanızın cevabı cyclist türkiye ekim sayısında, bulmazsanız ben size o sayfaların fotolarını özel mesajla gönderirim. sağlıcakla kalınız.
 
Sorulanızın cevabı cyclist türkiye ekim sayısında, bulmazsanız ben size o sayfaların fotolarını özel mesajla gönderirim. sağlıcakla kalınız.
Hocam bu soruların gerçek cevapları basılı bir yerde yayınlanmaz. Kapalı kapılar ardındadır.
 
Kullanıcının desteklemesi isteniyorsa, doğru strateji uygulanmalı. Sonuçta parayı kolay kazanmıyoruz. Bence yerli marka pazara girmek istiyorsa üst fiyat gamından ziyade; giriş, alt-orta ve orta segmentlere yönelik, f/p oranı ünlü markalara göre yüksek ürünler sunmalı. 20.000 TL bütçesi olan bir bisikletçinin, Bisan alacağını pek sanmıyorum fakat 4.000 TL bütçeli biri, ünlü markanın Sora'lı bisikletine 7.500 TL fiyat biçtiği piyasada, gidip Bisan'ı Tiagra'lı olarak alabilecek ki, tercihini Bisan'dan yana kullansın. Aksi durumda herkes Canyon, Cannondale, Giant vs markaları tercih eder.
 
@törniy vergi olayı Türkiyeye mi has sanıyorsun. Türk mallarına %40 vergi koyan ülkelerden gelen ithallere %20 koymuşuz az mı? Türk mallarını gümrükten geçirmeyen ülkeleri saymıyorum bile.

Bakın arkadaş uyarmış:

ithal bisikletlere öyle bir ötv yüklerler ki, 35 bin liraya bu bisleti almak için sıraya girersiniz, yine de alamazsınız. demedi demeyin.

Bu malumunuz cep telefonlarında oldu. Şu anda cep telefonu alırken iki telefon alır gibi para ödüyoruz. Yarın bisikletler için de olursa şaşırmam. Biz artık alıştık bu ülkede bazılarının ekmeğine bizim paramız ile yağ/bal sürülmesine. Ama tabi biz kullara laf söylemek düşmez, ne de olsa "tamamen yerli üretim".

Ne bisan ne de başka bir firma, yerli ya da yabancı, hiç birisi benim babamın oğlu değil. Hiç birisini "desteklemek" benim görevim değil. Adam gibi işlerini yapsınlar, ürünlerini bana satmaya çalışsınlar, ben de memnun kalırsam zar zor kazandığım parayı onlara veririm, sıkıntı değil. İlla yabancı alayım diye bir takıntım yok. Ama yerli firma yabancı firma ayrımı yapmam ben, para benim param. Yerli kazansın diye benim cebimden daha fazla para çıkması ise soygundur.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Arkadaşlar bir bayi olarak düşüncelerinizi merak ettiğimden yorumları tek tek okuyorum yalnız bazı arkadaşlar körü körüne yorum yapıyor. Şu anda yeni sahipleri 1 yıldır Bisan'ı eski günlerine getirmek için efor sarfediyor. Birçoğunuz sadece iç pazarı düşünerek yorum yapmış ancak fiyatlara dikkat etmemiş sanırım. Şu an Accell kendi ürünlerine ortalama %13 zam yaptı. Bisan bazı modellerde hiç artış yapmadı artış yaptığı bir iki modelde de maksimum %6 artış var. Kaldıki geçen seneki fiyatları yine piyasadaki bir çok firmanın altındaydı. Ama kar yapmadan satmak ancak hayallerde olur. O kadar insan orada bedavaya çalışmıyor o kadar büyük fabrikalar su yakmıyor. Bunun dışında vizyonları geniş bir firma. Mesela ekte paylaşacağım all mountain model için customize seçeneği olacağını ve müşterilerin renginden sticker ına kadar seçebileceği söyleniyor. Bu model dışında başka modellerde de sadece renk ve sticker değil ekipmanına kadar custom etme seçeneğini getireceklerini ve müşterinin bunu sitelerinden yapmalarına olanak sağlacaklarını söyledi. Yine gelecek sene yani 2. yıllarında bir alüminyum kadro fabrikası açmayı planlıyorlar. Kendi yarış takımları var yine onu da ekte paylaşacağım. Ve bu takımı tour de france ve ya giro d'italia gibi meşhur yarışlara sokmak ve kendi markalarıyla yarıştırmak için çaba sarfettiklerini duydum.

35.000 veren adam Bisan'a binmek ister istemez o ayrı bir mesele ama bu tarz bisikletler üretmek bir firma için güç gösterisidir. İlk yılında kaç firma var kendi AR-GEsini yapıp karbon kadrolu donanımlı bisiklet sunan? Sizin gördüklerinizi onlar da görüyor bazı kadro boyları sınırlı bazı ürünlerde dizaynın geliştirilmesi lazım ama her şey bir anda olmuyor maalesef. Heleki ülkemizin mevcut durumunu düşündüğümüzde yapılan yatırımlar az değil. Sadece Bisan adını bile kullanıp alt sınıf ürünler yapıp piyasada satmayı tercih edebilirlerdi. Ama ellerini taşın altına koyup bu kadar yatırım yapan ve yukarıyı hedefleyen bir firmayı bence yermek yerine desteklemeyi tercih etmeliyiz.
 

Dosyalar

  • IMG_20191123_114204_HDR.jpg
    IMG_20191123_114204_HDR.jpg
    820,2 KB · Okunma: 106
  • IMG_20191122_150414.jpg
    IMG_20191122_150414.jpg
    1,4 MB · Okunma: 108
Ve bu takımı tour de france ve ya giro d'italia gibi meşhur yarışlara sokmak ve kendi markalarıyla yarıştırmak için çaba sarfettiklerini duydum.

Hocam ağır olalım bence. Takımın yarısını tanıyorum tour de france ve giro koşmak öyle kolay bi iş değil (hayal değil ama hiç kolay değil yani şimdilik hayal.). Sagan bile aylar öncesinden hazırlandım hazırım diyip koca Bora Hansgrohe nin de parçası olarak katıldığını duyuruyor. Neyse.

Yatırım güzel hoş umarım sattıkları ürünlerin arkasında olurlar....
 
Ben modeli beğenmedim. Ha ben neredeyse sadece 4-5 modeli beğeniyorum o ayrı. Yapılan iş güzel. Boya işini abartmayın, kolay iş. Ama kabloların içeri alınması başarılı. Disk fren olması benim için büyük artı. Eğer sadece kadro set satışı da yaparlarsa bence daha çok para kazanırlar. Örneğin elimde güzel jantılı, grupsetli bir bisikletim var ama kadrolumu beğenmiyorum, gider bir kadro alır taşırım donanımı. Komple bisiklet almak için elimdekileri satmaktansa sadece kadro değiştirmek daha avantajlı olur. Çoğu büyük marka sadece kadroset satışı yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Arkadaşlar bir bayi olarak düşüncelerinizi merak ettiğimden yorumları tek tek okuyorum yalnız bazı arkadaşlar körü körüne yorum yapıyor. Şu anda yeni sahipleri 1 yıldır Bisan'ı eski günlerine getirmek için efor sarfediyor. Birçoğunuz sadece iç pazarı düşünerek yorum yapmış ancak fiyatlara dikkat etmemiş sanırım. Şu an Accell kendi ürünlerine ortalama %13 zam yaptı. Bisan bazı modellerde hiç artış yapmadı artış yaptığı bir iki modelde de maksimum %6 artış var. Kaldıki geçen seneki fiyatları yine piyasadaki bir çok firmanın altındaydı. Ama kar yapmadan satmak ancak hayallerde olur. O kadar insan orada bedavaya çalışmıyor o kadar büyük fabrikalar su yakmıyor. Bunun dışında vizyonları geniş bir firma. Mesela ekte paylaşacağım all mountain model için customize seçeneği olacağını ve müşterilerin renginden sticker ına kadar seçebileceği söyleniyor. Bu model dışında başka modellerde de sadece renk ve sticker değil ekipmanına kadar custom etme seçeneğini getireceklerini ve müşterinin bunu sitelerinden yapmalarına olanak sağlacaklarını söyledi. Yine gelecek sene yani 2. yıllarında bir alüminyum kadro fabrikası açmayı planlıyorlar. Kendi yarış takımları var yine onu da ekte paylaşacağım. Ve bu takımı tour de france ve ya giro d'italia gibi meşhur yarışlara sokmak ve kendi markalarıyla yarıştırmak için çaba sarfettiklerini duydum.

35.000 veren adam Bisan'a binmek ister istemez o ayrı bir mesele ama bu tarz bisikletler üretmek bir firma için güç gösterisidir. İlk yılında kaç firma var kendi AR-GEsini yapıp karbon kadrolu donanımlı bisiklet sunan? Sizin gördüklerinizi onlar da görüyor bazı kadro boyları sınırlı bazı ürünlerde dizaynın geliştirilmesi lazım ama her şey bir anda olmuyor maalesef. Heleki ülkemizin mevcut durumunu düşündüğümüzde yapılan yatırımlar az değil. Sadece Bisan adını bile kullanıp alt sınıf ürünler yapıp piyasada satmayı tercih edebilirlerdi. Ama ellerini taşın altına koyup bu kadar yatırım yapan ve yukarıyı hedefleyen bir firmayı bence yermek yerine desteklemeyi tercih etmeliyiz.
Takım yazına yorum yapmak istedim. Bahsettiğiniz yarışlara katılabilmesi için takımın en az PCT seviyesinde olması lazım. Şuan ssdece kulüp takımı statüsündeler. Uzun lafın kısası şuan sadece hayal, Türkiyede bisiklet sporuna verilen bu değer ile belki önümüzdeki 20 sene sonra olur.
 
Hocam bu soruların gerçek cevapları basılı bir yerde yayınlanmaz. Kapalı kapılar ardındadır.
"şu an bisan yönetimi ve sahibi, köken olarak ülkemiz vatandaşı mı yoksa yabancı kökenli bir grubun türkiye temsilcisi mi? yani biz yerli milli diye yanlışlıkla başka başka oluşumlara mı taraftar oluyoruz? "
en azından bu sorunuza bir cevap var. kalanı da belki vardır, dergide güzel bir fabrika inceleme gezisi ve yeni sahipleri ile yapılan söyleşi vardı. Sağlıcakla kalınız
 
Ve bu takımı tour de france ve ya giro d'italia gibi meşhur yarışlara sokmak ve kendi markalarıyla yarıştırmak için çaba sarfettiklerini duydum.
Tamam yarıştırır yarıştırmasına. ?? Lisans üstüne 40 TL fark verip UCI onayı da alırsın ama iş keşke katılmakla bitse. Biraz ayakların yere basması lazım bence.
 
Hocam ağır olalım bence. Takımın yarısını tanıyorum tour de france ve giro koşmak öyle kolay bi iş değil (hayal değil ama hiç kolay değil yani şimdilik hayal.). Sagan bile aylar öncesinden hazırlandım hazırım diyip koca Bora Hansgrohe nin de parçası olarak katıldığını duyuruyor. Neyse.

Yatırım güzel hoş umarım sattıkları ürünlerin arkasında olurlar....
Tabiki öyle kolay bir iş değil. Ben bu yarış konusunuda birebir kendileri çıkıp dediler diyemem açıkçası. Orada duyurular dışında bayilerle konuşan yine firmada yetkili bir arkadaş bahsetti ama direkt müdürlerin söylemi değil. O yüzden yüzde yüz doğrudur yüzde yüz giderler diyemem ama yinede belirttiğim gibi güzel bir girişim desteklenmesi gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Türk futbolunda olduğu gibi emekli olan yıldızları alıp yarıştırsınlar. Conti reis falan takımda olursa iyi olur. Froome'da ıskarta oldu zaten o da gelebilir.
 
Bisiklet üzerinde ki web site adresinde http:// eklememeleri büyük talihlisizlik. Umarım bu yanlıştan dönerler.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Forumun fantastik basliklarindan birisi olmus yine, konu oradan oraya savrulmus herkes bir seyler soylemis. Benim neyim eksik, benim de soyleceklerim var.

Cogumuz yol bisikletcisi oldugu icin olayi yol bisikleti baglaminda degerlendiriyoruz, marka sunu yapmali bunu yapmali diye gonlumuzden geceni soyluyoruz, akil veriyoruz markalara.
Benim isim, uzmanlik alanim da degil o yuzden cok yuzeysel bilgim var. Dunya capinda en cok satis yapan markalarin kategorilere gore dagilimi nedir bilen var mi? Benim internette bulabildigim kadariyla yol bisikleti satislari %35 civari, satislarda en buyuk artis ise elektrikli bisikletlerde. Tabi urun basina karlilik ne kadardir bu da isin bir baska boyutu.

Turkiye ise bambaska bir pazar. Turkiye'de satilan bisikletlerin ne kadari yol bisikleti, insanlar neyi tercih ediyor satislar ne yonde artiyor bu dunyanin genelinden farklilik gosterebilir. Bu kosullari goz onune almadan, bilmeden pek cogumuz cikip Bisan'in nasil bir uretim stratejisi gelistirmesi gerektigini uzun uzun yazmis ki bu en basit tabir ile desteksiz atmak.

Bir tuketici olarak urunden beklentimiz hepimizin farkli, bu konuda parasini biz verdigimize gore dogal olarak isteklerimizi dile getirmemiz de normal. Bir bisiklet kullanicisinin yol bisikletinden bekleyecegi temel seyler belli. Performansindan memnun olsun, tasarimi guzel olsun, fiyati uygun olsun, yedek parca/servis bulabilsin, gerektiginde modifikasyon/yukseltme yapabilsin gibi temel seyler.
Bisan tanitim yapmis, bisikletin sadece teknik ozellikleri, tasarimi ve fiyati belli. Yol testi yapan, kullanan yok sanirim. Bisiklet hakkinda firmanin kendi sitesinde herhangi bir bilgi goremedim, internet uzerinde de burada paylasilan dusuk cozunurluklu ve dikine video haricinde herhangi bir sey de bulamadim.
Gonul isterdi ki lansman doyurucu sekilde yapilsin, daha fazla bilgi sahibi olsun insanlar.

Neyse, basima bir is gelmeyecekse ben tasarimi begendim. 35000 try'ye Turkiye'de ayni donanima sahip bisiklet bulmak cok zor fakat yurtdisinda indirim sezonunda 5500-6000€ civarina benzer donanim bulmak mumkun. Bu durumda bu seviyede bisiklet alacak insanlarin kendisini ispat etmis bilindik markalar yerine bisan tercih etmesi icin bir sebebi olmali. Bir tuketici olarak benim tercih etmem icin satis sonrasi desteklerinin diger markalardan daha iyi olmasini beklerim. Pek cok premium marka bisikleti aldiktan sonra ilk bakimini ( 1000-1500 km civari ) ucretsiz yapiyor mesela. Belki Bisan da buna benzer bir uygulama ile gelir. Atiyorum belki de der ki "al sen bu bisikleti kullan 3 sene sonra ben bunu senden uygun fiyata geri alir, yenisini satarim sana" gibi. Tabi bunlar ne kadar uygulanabilir emin degilim.

Yazilanlardan okdugum kadariyla firmanin yeni sahipleri gercekten bu markayi tekrar ayaga kaldirmak istiyor, caba gosteriyor. Umarim bu gerceklesir, ithal mallara uygulanan cok gereksiz vergiler varken yerli bir marka rekabetci fiyat ile insanlari daha kolay bisiklet sahibi yapar.
Markanin hangi kategoride hangi pazar payinda neyi hedeflediklerini de bilmiyorum fakat orta ve ustu ( karbon kadro, 105 ve ustu set diyelim ) bir bisiklet alacak olsam fiyati her ne kadar rekabetci olsa da Bisan tercih etmem cok zor olurdu.
 
Geri