Scudo Sports

bir türlü anlam veremiyorum arkadaslar

Genar Batur

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Şubat 2007
Mesaj
674
Tepki
247
Şehir
izmir
Bisiklet
Mosso
arkadaslar mayıs ayında yeni bir bisiklet aldım. çok memnunum ama anlam veremediğim bir sorun var bisikleti aldığımdan beri 3 tane arka iç lastik değiştirdim. eminim aramızda çok daha sık iç lastik değiştiren arkadaslar vardır. ancak ön lastik hiç patlamamasına rağmen arka lastiğin bu kadar patlaması bana çok garip geldi(toplamda 20 kere falan). bisikleti çok fazla sertde kullanmıyorum(göreceli olarak değişebilir :D ). iki gündür coştu bu patlama olayı.
birde patladığında birbirine çok yakın aralıklarla 2 yada 3 yerden patlıyo. her seferinde dış lastiğin içini kontrol ediyorum ama bişey çıkmıyo.
iç lastik irc ama modelini bilmiyorum. büyük ihtimalle sorun bende gibi geliyo ama sizsinde yorumlarını almak istedim.
saygılar
 
Scudo
Sadece şans.. Yolun çok kenarından gitmeyin. Şişe kırıkları dış lastiği bile kevgire çeviriyor ve şişeleri yol kenarına fırlatan ve kırılmasına sebep olan şahıslara kendi kendime çok güzel şeyler söylüyorum.
 
koruyucu lastik var ve her seferinde onuda kontrol ediyorum. çok yolun kenarında da gitmiyorum, genellikle hep asfalt yolları kullanıyorum. ama bende artık şansa yorumluyorum. :D
 
bi kaç yerden birden patrlamasının sebebi kesinlikle lastiğin dış lastik yanağıyla jant yanağının arasında sıkışmasıdır.ona ilavetten birde yüksek hava basıncı uyguluyorsanız kesinlikle sebebi budur.onun haricinde çemberinizi kontrol edin belki çemberde iç lastiği koruyucu bant yoktur veya bir çapaklanma mevcut olabilir(patlamaya sebep olacak).onun haricinde bence slime sıvı alıp lastiğin içine uygulayın başınız ağırmasın:D
 
  • Beğen
Tepkiler: İdris ACA
@genar

Merhaba

İç lastikten patlağın nerden alındığı belli olur. Patlak eğer iç tarafta, yani cantın iç kısmından kaynaklanıyorsa tam o kısmı çok iyi incele. Hatta iç lastiği tam çıkartmadan , yada iç lastiğin yönünü kaybetmeden patlağın tam yerini cant ve dış lastik üzerinde incele ve dış lastik ile cant üzerinde tam patlak bölgesinde yoğunlaş.

Birde 2 yakın yerden delik çıkıyor demen, iç lastiği takarken levye kullanıyorsan bu levye ile lastiği acaba kestiriyormusun.
Birde iç lastiği takarken, biraz şişirirsen dış lastik kenarına sıkışmasını önlersin.

Bütün bunların haricinde cantın içindeki lastiği çıkarıp bu kısma 2 kat elektrik bantı geçirmende ve sonra koruyucu lastiği yeniden koymanda fayda var.
Elektrik bantını geçirirken, sadece dış lastiğin cant çemberine oturduğu, cant kenarına bant yapma, gerisine komple yapmanda fayda var.
Birde iç lastik ve dış lastik içini pudra ile pudralamakta fayda var.

Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER
jant tellerin uzunluğuna bi bak iç lastikle temas ediyorsa patlayabilir
 
dediğiniz herşeye baktım arkadaslar bugün özellikle janta baktım ama lastiğe zarar verebilecek bir durum bulamadım. birtek belki ender beyin dediği levye ile ilgili sorun olabilir. ama zefalin üçlü levye setini kullanıyorum. pek fazla zarar verme olasılığı yok gibi geliyor bana.
jant tellerini de kontrol ettim ama hepsi yerliyerinde. galiba benimki biraz şanssızlık. yorumlarınız için çok teşekkür ederim
saygılar
 
Geri