Scudo Sports

Bir single speed projesi de benden :)

Gökhan için kadro ağırlığını pazartesi günü haber vereceğim bu arada. Ayrıca değişecek diğer parça da pedal. Alışkın olduğum shimano mtb pedallarını kullanacağım yine.
 
Scudo
Elinize sağlık, güzel bir iş çıkacak neticede...

Diğer başlıktaki zincir gerdirme konusundaki mesajınıza istinaden bir cahil sorusu sorayım müsaadenizle. Zincir gerdirme aparatı vs. kullanana kadar daha kısa zincir olmuyor mu? Ön ve arka dişli sayısı belli, bunlara göre belli uzunlukta bir zincir taktım bitti gitti gibi bir durum olmuyor ki böyle aparatlar vs. gerekiyor herhalde.

Teşekkürler,
 
@Kurtuluş E.

Belli oranlardaki dişli ve arka çatal uzunluklarında gerekmeyebiliyor. Bunlara golden gear deniyor. Benim droplarım dikey yani geriye doğru çekemiyorum jantımı. Zincirimi sürekli belirli bir gerginlikte tutmam gerekiyor Ayrıca zincir dediğiniz alet zaman içerisinde yıpranma ile uzayabiliyor. Zincir uzadığında sürekli boşluk oluşturuyor ve zincir atmalatına sebebiyet veriyor. Eski tip horizontal droplarda ya da trackend dediğimiz droplarda bu sorun jantı geri çekerek halledebiliyorsunuz. Fakat modern kadrolarda derayer sistem dediğimiz vites sistemi olduğundan bu mümkün değil. Ben de vites sistemi gibi çalışan bir zincir gerdiriciyle zincir hizasının (chainline) ve gerginliğin bozulmasının önüne geçiyorum. Belirli oranlardaki dişli konusuna gelirsek. Mesela 48/16 golden gear oranına yatkın bir dişli kombinasyonu. Fakat 48/16 gibi bir oranla yokuş tırmanmak her babayiğidin harcı değil. Benim oranım ise 46/16. Bilmem yardımcı olabildim mi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fanonn
Ahmet Bey,
Bisikletin eski halinin fotoğrafı elinizde var mı?
 
kadro Kudret Özbay'dan geldiği için maalesef benim elimde yok. fakat kudrete sorarım elinde mevcut mudur diye.
 
@kivilcimb

o konuyu zaten takipteyim kıvılcım :)

bence güzel bi tensioner şık duruyo. ben görüntüyü beğendim. hem kadro ve jant yeni olduğu için yedek parça tedariki kolay oldu. örneğin arka janta spacer bulmak ya da chainline tutturmak problem olmaktan çıktı. ayrıca kadrom oldukça hafif. bana bu şekilde daha kolay ve avantajlı gibi oldu. bilmem sen ne düşünürsün.
 
@Ahmet O

bana çok modern geldi ahmet.
kafamda öyle kanı oluşmuşki sanki " single speed bisiklet 1980'lerde kalma bir kadroya şık oluyor"

hatta bende merida t3 için single speed conversion kitlere bakardım :)
sonra dedimki bu iş böyle olmayacak,alim eskiden kalma tırı vırı bişey bunla uğraşım.

neyse bu şimdilik alışmalık olsun sonra şöyle bir yapalım ;

(link)
 
@kivilcimb

Zamanında birkaç ay fixed kullandığım için klasik hevesimi aldım ben. Sorunsuz commuter tarzı, az mekanik problemli, modern bi bisiklet toplamak istedim. anlaşılan başarılı da olmuşum :) single speedler deyince benim de aklıma fuji trackler geliyor. Bundan toplayalım ortak kaynaklı sen askerden dön hele :p
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/1159db34593a0b98b48fbedb6a7bc2cf.jpg
 
Gel gelelim bisikletin toplanma ve mekanik sürecine. Öncelikle herkesin merak ettiği gerdirici ve single sistemi hakkında bilgi vereyim. Single toplamaya karar verince takas ile aldığım jant setlerine ve kadroma uygun single sistemi nasıl yaparım araştırmasına girdim. Sheldon brown ve yabancı forumlarda yeterince zaman geçirince kadromun dropları yüzünden gerdirici kullanmaya karar verdim. Bunun için gerken kitlere ebay'den baktığımda pennypincher (kuruş kuruş toplama) olan projeme ters geldi ve iş başa düştü deyip, kendim bi çıkar yol buldum. İlk mesajda gördüğünüz süpersonik zımbırtıyı icad ettim :p daha sonrasında, uygun dişli ölçülerine göre toplamak kaldı. Aynakolun 46 ya da 48 olması arka dişlinin de 16 ya da 18 olması gerekiyor diye düşündüm. Kasede spacer taktıktan sonra 16lık tek yaprak kaset dişlisi ile tamamen tek dişli bir kaset şekline getirdim. Geriye uygun olan aynakolu bulmak kaldı. Onu da maddi sıkıntılardan şimdilik geçiştirmek ve bisikleti ayağa kaldırmak adına çok basit bir aynakol edindim. Böylece çekiş sistemim hallolmuş oldu. Fotoğraflar şöyle:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/15fc81036dcd7f900de29617cea78897.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/d0446c5753d27e690046c6a1ac817374.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/a84253394763cdefa44ad00430868c80.jpg

Daha sonra geriye kalanlar furş hariç çorap söküpü gibi geldi. Arka fren sora, on fren saccon, fren kolları tektro oldu. Fotoğrafları:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/2d9d658b29b22bbdfa67f2857bb109ca.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/1fc4a5e452a679a0c459230838626594.jpg

Jant setimin seçimimi ise yine yabancı forumlardan okuduğum kadarıyla yeterince akıcı ve dayanıklı olabilecek hem de ekonomik olan shimano r500'den yana kullandım. Qr miller de yanında geldi. Onu da takas yolu ile edindim. Yine cebimden kargo parası hariç para çıkmamış oldu. Onun da fotoğrafı şöyle:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/a8e554e738333c36e7a6c0dc7113ae12.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/eae9b937344af1811d815e6ca2f7a4fb.jpg

Lastiklerimin de biri eski bisikletimden kalma maxxis detonator, diğeri ise lastiği bıraktığım yerde arkadaş birini satmış onun yerine michlein lastik. Onların da fotoğrafları şöyle:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/6317a4259d82546135423640cadbb35b.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/1216804f4a116aa8ff59b2b1ea5a9fc0.jpg

Sele yine defolu :) rayların seleyle birleştiği yerde ufak bir çatlak vardı o da çok ucuza geldi hem de scothlite kaplama. Onun da fotoğrafı:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/42ac8c03e70582e3b750bbd045897a97.jpg

Gidon boğazı ve gidon seçiminde ise, gidon kadro ile beraber geldi. Yassı gidon. Gidon boğazı ise yine bisikleti ayağa kaldırmak amaçlı alelade alınmış gidon 100mm. Kadro bana biraz büyük olduğundan daha kısa kullanmam gerekiyordu fakat bu dezavantajı da gidonun +7/-7 olmasından dolayı +7 pozisyonunda kullanarak idare ediyorum. Düzgün bir gidon boğazı alanaka kadar idarelik. Onlar da şöyle:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/e41caf3b076fd672bdfb7d639b9a3cc2.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/58d18d6ee66984feabb440541b86606f.jpg

Şimdi ise zurnanın zırt dediği yerdeyiz. Furş takımı. kadronun garip bir furş sistemi vardı tam bir yeni bir eski olmak üzere iki furştan parçalar toplayarak anca yapabildim. Boşluğunu almak zor oldu ama. Onun da fotoğrafı şöyle:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/6d7f07d147ec506475b12efaf21171f3.jpg

Proje hala bitmedi. Aynakol, gidon boğazı ve boya ike devam edecek. Sorularınız olursa müsait olduğum zamanlarda yanıtlamaya çalışırım.

Hepinize iyi forumlar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
Lastiklerim 700x25. Fakat maşa ile lastik arası çok kısa. Hoşuma da gitti açıkçası :) güzel bir görüntü agresif duruyor.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/be6afcc8088cd978a3ccd01160cf7d77.jpg
 
Ayrıca kadronun suluk deliklerinden ikisi yok. Kadronun eski fotoğrafları da merak edenler için bunlar:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/a10cdcc41068be0b40d8a860ca9d53de.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/38ee3965a4bc65ee51938098d69fc18c.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/20/e9da69e5bd782d46d40a4715cf9ecd5f.jpg
 
Güzel iş çıkmış. Yeni hali çok daha başarılı...
Elinize sağlık...
 
@Çağrı G.

Teşekkür ederim şimdiden ama daha bitmedi. biraz daha kaldı bitmesine. Son halini ben de merak ediyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağrı G.
Bugun uzun zamandir ilk bos pazar gunumdu. Gecirdigim kaza sonu kirilan masami ve 2 kilo agirligindaki dokme demir ynakol sorunsalimi cozdum ben de. Daha onceden katlanir bisiklet projemde oldugu gibi atilmis bir mtb aynakolu ile basladim ise. Truvativlerin alt modelleri de shimanonun alt modelleri gibi 2. Yapraga percinleme seklinde birlestiriliyor. Daha onceden de ayni uygulamayi yaptigim icin percinleri dremel ile tasladim ve erittim. Biraz da elimiz yatkinlasmis :) 3lu aynakollarin arka yapragi 32 disli ve ben su an 46/16 sistem kullandigimdan ayni orani yakalamak icin arka dislideki dis sayisini da azaltmam gerekti. Simdi disli oranlarim 32/12. biraz daha dusuk sanirim ama yeterli oldu:) fazlalik zincirden kurtuldum ve hazir elimin altinda malzeme varken 1.5 kilo olan sele borusunu da kestim :p simdi tek sorunum chainline. Gerdirici ile ayarlamam lazim fakat haddinden fazla yorgunum. Yarin halledicez onu da artik. Tek sorunu chainline da 1mm fark oldugundan hafif ses yapiyor. Yoksa canavar gibi :) masaya maalesef para vermk durumnda kaldim onu da sahibinden de ikinci el hallettik :) 4 paket sigara parasina geldi. projem gercekten amaci dogrultusunda ilerliyor. Para harcamadan el emegi ile guzel bir bisiklet ortaya cikarmak yolunda ilerliyorum.

Bu taslama yaparken (insan el emegi ile yaptigi seyi daha cok begeniyor)
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/09/8f35cffb1cb9972f0bb02e70b4161f1a.jpg

Bu da yeni cekis sistemi
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/09/1cf44ce22c7bd89a7ce34493ff643060.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/09/13ed04b23979c48030d87cfd1643e607.jpg

Fotograflar idarelik. Yarin daha guzeli gelecek. Yalnizbisiklet gercekten hafif oldu. Tarttigimda gercek surprizi goreceksiniz :) hepinize iyi aksamlar :)
 
Geri