Arkadaslar, fiyat soranlara malesef yardimci olamayacagim, ben asistan maasimla alabiliyorsam gercekten bu spora gonul vermis ve limitlerini biraz daha fazla zorlamak isteyenlerin biriktiremeyecegi bir rakam degil.
Bisikletin genel karakterinden bahsedeyim tam amortisorlu bisiklet almak isteyenler icin:
- Oncelikle Marin'in suspansiyon sistemi Quad-link'in calismasi "virtual pivot point" prensibine dayanir. Kisacasi arka ucgen on ucgene iki adet kisa linkle baglanir ve bisikletin calisma mesafesi boyunca bu linklerin acisal hareketi sayesinde arka tekerin izledigi dairesel yorungenin merkezi degisir. Bu iki linkin uzunluk ve pozisyonuyla oynanarak istediginiz kombinasyonda bir suspansiyon ozelligi elde edebilirsiniz. Bunun en buyul artisi "anti-squat" tabir edilen pedala abandikca suspansiyonun cokmesinin onune gecilmesidir. Ikinci getirisi de travelin sonuna dogru kuvvet carpimini artirarak dip vurmanin onlenmesi. Su ana kadar arka suspansiyonu %80'den fazla kullanamadim ve arka tarafin pedallarken ondeki Revelation'dan cok daha stabil oldugunu soyleyebilirim. Ote yandan kucuk darbelere karsi duyarli bir arka suspansiyon istiyorsaniz FSR(Speci) ya da ABP(Trek) tercih edebilirsiniz. 120mm'lik Fuel EX'ten daha aktif bir arka suspansiyon oldugunu dusunmuyorum acikcasi.
- Ikinci konu esnemezlik. Bu bisiklette onde 20mm, arkada 12mm sokma mili kullanilmis ve artik All-Mountain kategorisine giren bisikletlerde on-arka sokma mil endustri normu olmus durumda. Arti olarak onde 1.125-1.5 taper alin borusu kullanilmasi ve arka ucgenin genis capli ama ince malzemeden uretilmis olmasi esnemezlige buyuk katki sagliyor. Tek sorun tasarimin kullandigi uzun ceki borularinin esnemezlige negatif etki yapmasi, ben 65 kiloyla pek hissetmedim, ama agir suruculer hissedebilir.
- Son olarak cogu kisinin pek umursamadigi geometriden bahsedeyim. AT6.7'nin alin borusu acisi 66 derece hatirladigim kadariyla. Bu inislerde super stabilite saglasa da yavas ve dar bolumlerde biraz daha ugras ve dik yokuslarda vucudu fazlaca one kaydirma gerektiriyor. Sele borusu acisi verimli pedallamaya olanak saglayacak kadar dik. Ceki borusu uzunlugu ise 17.4 inc. Bu rakam yuksek hiz stabilitesi icin iyi olsa da on kaldirma ve yavas hizlardaki hareket kabiliyetini kisitliyor. Kisacasi bisiklet inmeyi cikmaktan daha fazla onemseyenler icin tasarlanmis.
Yorumlar icin herkese tesekkurler