Scudo Sports

Bilya Kapakları Aşınmış Mı? ( Fotoğraf İçerir )

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
910
Tepki
1.016
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Göbeği kullanmaya başladı 1000 kilometre ancak olmuştur, belirli aralıklarla ağır arazide de kullandım.

Elime aldığımda herhangi bir aşınma hissi yoktu ama 1000 kilometrede bu izler de normal değil gibi, bakım sırasında fark ettim.

Hatta ön göbeğe de bakım yaptım bugün ama bunun gibi herhangi bir iz yoktu. Bu arada ön göbekte formula, arka göbekte ise shimano kullanıyorum.

Herhangi bir olumsuzluğa işaret mi bu izler? Göbekte fazla sıkılma gibi bir durum olmadı hiç, milin iki tarafındaki bilya kapakları da aynı şekilde idi.

IMG_20220806_200922.jpgIMG_20220806_200942.jpg
 
Scudo
Buna "bilya kapağı" değil, "konik somun" diyoruz. İz olması normal, orası bilyaların gezindiği yüzey olduğu için yüzeydeki boya kalkar ve metalin kendi metalik rengi gözükür. Yani yanlış bir şey yok bu somunda.
 
Gayet temiz görünüyor bence de sorunsuz.
 
Buna "bilya kapağı" değil, "konik somun" diyoruz. İz olması normal, orası bilyaların gezindiği yüzey olduğu için yüzeydeki boya kalkar ve metalin kendi metalik rengi gözükür. Yani yanlış bir şey yok bu somunda.
Anladım, garip bir durum yok yani. Ön taraf daha uzun süre kullanıldı, onda bir şey görmeyince şüphelenmiştim.
Gayet temiz görünüyor bence de sorunsuz.
Buna sevindim, herhangi bir pürüz hissettirmiyordu zaten.
 
Dün milin hafif eğilmiş olduğunu farkettim, bu da yetmedi yeni bir sorun ortaya çıktı. Kaset dişlisini yerine takınca göbeğin dönmesi zorlaşıyor.
 
@Awacs7n Mil alterne şekilde bağlanarak eğikliği bertaraf ediliyor. Yani milin sehimli kısmı yere bakacak şekilde bağlamaya gayret ederseniz milin ömrünü uzatırsınız.

Üstünde dişli olup olmaması göbeğin akıcılığını nasıl etkiliyor onu anlamadım.
 
@Awacs7n Mil alterne şekilde bağlanarak eğikliği bertaraf ediliyor. Yani milin sehimli kısmı yere bakacak şekilde bağlamaya gayret ederseniz milin ömrünü uzatırsınız.

Üstünde dişli olup olmaması göbeğin akıcılığını nasıl etkiliyor onu anlamadım.
Deneyebilirim, bu eğiklikten dolayı mili normal bir şekilde sıkarsam dönmekte zorlanıyor. Bu yüzden hafif gevşek bırakmak zorunda kaldım, bu seferde birkaç mm gevşek kalan mil diskin balatalara yaklaşmasına neden oldu.

İkinci soruna gelirsek galiba dişli ile değil de dişliyi sıkma vidasıyla ilgili bir sıkıntı, kaset dişlisi ile kaset yuvasında hafif boşluk kalsa bile göbeği yavaşlatıyordu. Sorunu anlamadım ama kaset dişlisinin sıkma vidası ile ilgili olduğuna eminim. Bahsettiğim vidanın baskı yapabileceği tek bir parça var o da bilyaların üzerindeki kapak, onda da bir sorun olduğunu zannetmiyorum. Bilmiyorum, bana da çok garip geldi.
 
bu eğiklikten dolayı mili normal bir şekilde sıkarsam dönmekte zorlanıyor
"Mili sıkmak" ile neyi kastettin burada? Milin somunlarını sıkarak dropout a sabitlemek mi? Yoksa bilya boşluğunu ayarlayan somunu sıkmak mı?
 
"Mili sıkmak" ile neyi kastettin burada? Milin somunlarını sıkarak dropout a sabitlemek mi? Yoksa bilya boşluğunu ayarlayan somunu sıkmak mı?
Boşluğu alan somun ile uygun ölçüyü ayarlayıp dıştaki somun ile bu ayarı sabitliyorum. İçteki somunu boşluksuz ama jantın dönmesine engel de olmayacak kadar sıkarsam eğiklik bir şekilde dönmeyi yavaşlatıyor.
 
@Awacs7n Konik somunu tutmak için yaprak anahtar gerekiyor. Yaprak anahtarın var mı?
 
@Awacs7n Evet, 3-4 mm sacdan yapılan anahtar. Standart açık ağız anahtarın girmediği pedal mili var mı bu arada? Hiç görmedim.
 
@Awacs7n Evet, 3-4 mm sacdan yapılan anahtar. Standart açık ağız anahtarın girmediği pedal mili var mı bu arada? Hiç görmedim.
Milin dışta kalan sıkıştırma vidasına hemen hemen her türlü anahtar giriyor, daha iç kısımdaki boşluk alma vidasına ise her türlü anahtar girmiyor.

Kasetin oturduğu gövde ile arada birkaç mm boşluk oluyor, eğer göbek Tayvan menşeli ise genelde iki vidanın arasında vidadan daha geniş bir pul oluyor ve anahtarın oraya olmasına izin vermiyor. Daha çok shimano gibi vidadan daha büyük olmayan pul koyan markaların göbeklerine ince pedal anahtarı olmadan müdahale edilebilir belki, ama emin de değilim.
 
@Awacs7n
Üstünde dişli olup olmaması göbeğin akıcılığını nasıl etkiliyor onu anlamadım.
Kaset tarafındaki toz kapağında imiş sorun, kaset sıkma vidası iyi sıkıldığında toz kapağına baskı yapıyormuş. O kapağını sökmekle buldum çözümü, garip bir sorundu.
 
@Awacs7n Kasetli göbeklerde göbeğin kaset tarafında kauçuktan bir toz kapağı oluyor onu mu diyorsun? O kapağı mı çıkardın?
 
@Awacs7n Kasetli göbeklerde göbeğin kaset tarafında kauçuktan bir toz kapağı oluyor onu mu diyorsun? O kapağı mı çıkardın?
Kauçuk değil, sert plastik kapaktı. Galiba toz kapağı da değil, bilya kapağı olabilir. Evet, onu çıkardım. Umarım arazide hemen kirlenip bakım istemez.
 
@Awacs7n Bilyalar gözüküyorsa sürmeyi düşünme bile. Toprak yolda kısa sürede göbeğin sertleşmesini hissedersin. Bir foto atsan ne neye dayanıyor göstersen makul bir çözüm bulunur.
 
@Awacs7n Bilyalar gözüküyorsa sürmeyi düşünme bile. Toprak yolda kısa sürede göbeğin sertleşmesini hissedersin. Bir foto atsan ne neye dayanıyor göstersen makul bir çözüm bulunur.
Bunun için gündüzü beklemem gerekiyor çünkü bisiklet apartmanın bodrumunda duruyor. Bu arada rulmanlı bir göbeğe geçeceğim ki bu göbeğin tek sorunu mil değil. Yaklaşık 600 kilometre kullanılmasına rağmen hafif mil eğilmesi olmuştu bundan önceki göbekte de, anlam veremiyorum.
 
Geri