Scudo Sports

Bilene sorduk: yol bisikletinde parça yükseltmek?

Yol bisikletinizde parça yükseltmeye nereden başladınız?


  • Toplam katılım
    146

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.000
Tepki
24.879
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Denk geldiğim velonews videosunu elimden geldiğince çevirmeye karar verdim. Yol bisikletinde parça değiştirirken ilk (ve tek) hedefin bisikleti hafifletmek olmadığına özellikle değindiği için de bu video beni cezbetti açıkçası :) İhtiyaca göre parça değişimi nasıl yapılır, hangi parçanın değişimi neye katkı sağlar, çok kısa ama bilgilendirici bir yazı olacağa benziyor :)



Yol bisikletinde parça yükseltmek demek, en hafif, en yeni ya da en pahalı parçaları almak demek değildir. Yükseltilecek parçalarınızı seçerken sadece hafifliği değil, sürüş konforunuzu, sürüş performansınızı ve ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak seçin.



http://www.merlincycles.com/blog/wp-content/uploads/2013/10/Road-Wheels-768x351.jpg

1 numaralı performans geliştirme tercihi her zaman jant olmuştur. Hafiflik tabi ki çok önemlidir, hafif bir jant seti daha çabuk hızlanmaya(sprint) ve hızımızı daha iyi korumaya imkan tanıyacaktır. Belki de daha yüksek profilli, esnemezliği daha yüksek, aerodinamik bir janta da ihtiyacınız olabilir, bu karar tamamen size ait. (Burayı çok çok kısa geçmiş fakat yorum katmamak, sadece videoyu yazmak istiyorum)





http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2012/02/IMG_5526.jpg
Bir diğer önemli parça da, pedala uyguladığımız kuvveti tekerlere iletmede en çok etki eden parça olan aynakoldur. Daha hafif ve esnemez bir aynakol daha çabuk hızlanmanıza imkan tanıyacaktır ve esnemediği için güç kaybını en aza indirecektir. Yani tekerlerinize ilettiğiniz güç artacaktır.




https://wednesdaylegs.files.wordpress.com/2015/02/capture8.png
Pek çok kullanıcı STI kollardan önce aktarıcıları yükseltmeyi seçer, ben buna katılmıyorm ve yanlış buluyorum. STI kollar aktarıcıları kontrol ettiğimiz yerdir ve bizim doğrudan temasımız olan parçalardır. Ayrıca vites problemlerimizin çoğu STI kollardan kaynaklanmaktadır. (Ayarları tam olarak yapılmış bir vites sisteminin bile düzgün çalışmamasından bahsediyor). Olası bir STI kol terfisi bize gramaj (hafiflik) olarak çok ufak bir katkı sağlayacaktır fakat vites kontrollerinizde size kesinlikle büyük katkı sağlayacaktır.
Üst seviye STI kollar vites değişimlerinde çok daha duyarlı,kolay ve hızlı tepki verirler.


http://www.pedagoo.org/wp-content/uploads/2015/06/6B6C7FF9C1.jpg
Bir diğer seçenek de alüminyom gidondan karbon gidona terfidir. Bu terfinin de asıl amacı hafiflik olmayacaktır. Karbon gidonlar titreşimi çok daha fazla emerler. (ve daha az takırdarlar demiş. bozuk yollardaki sesten bahsediyor olmalı)
Kısa etaplarda karbon gidonun farkını pek hissetmeyebilirsiniz, fakat uzun sürüşlerde elleriniz ve bilekleriniz size karbon gidon terfiniz için teşekkür edecektir.


http://fotos.rennrad-news.de/f/x0/s7/x0s74p8t60q5/large_impecLamborghinieditiondetailsaddle.jpg
Yükseltilebilecek son parça önerim ise sele. Aslında sele, yükseltilecek son şey değil, daha öncelikli olmalı. Konforlu ve size iyi uyum sağlayan(rahat ettiğiniz) bir sele, keyifli ve/veya performanslı bir sürüşün anahtarı olacaktır.
Herhangi bir sele öneri tipim yok, çünkü herkesin ihtiyacı olan sele tipi farklıdır. Birimizin memnun kaldığı selede bir başkası rahat edemeyebilir. Önerim, bölgenizdeki bisikletçilerde deneyebildiğiniz kadar çok sele deneyip size en uygun olana karar vermenizdir.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Alt düzey sayılabilecek seviyede bilgiler içeren bir videoydu. Yol bisikletinde yeni arkadaşların "nereden başlasam?" sorularına genel bir cevap olarak değerlendirilebilir :)

Son olarak bir de anket ekliyorum, acaba durum gerçekten de uzmanımızın anlattığı gibi miymiş görelim.
 
Scudo
elinize sağlık güzel çeviri olmuş son zamanlarda bende jantları ve sele borusunu değiştirme niyetim vardı bu yazı daha çok bilgilendirdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Yol bisikleti benim alanım değil, kullanmıyorum. Ama başlık ilgimi çekti. Güzel paylaşım olmuş. Yol bisikleti hakkında forum sayesinde önemli bilgiler ediniyorum yavaş yavaş :)
Yeşil renk de yakışmış ayrıca ;)
 
Kendim de yol bisikleti alıp parçalarını değiştiren biri olarak edindiğim tecrübe, yükseltme öncelikle konfora yönelik olmalı. Sele ve gidon başı çekiyor. Sonrasında iyi bir jant seti ve lastik seçimi. En son grup set seçimi. Grup seti bir anda alamıyorsak acele etmeden parayı bir kenarda biriktirip Eylül aylarından itibaren yurt dışında ki grup set kampanyalarını değerlendirmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
STI kollar yerine, fren bacaklarını daha önce değiştirmek gibi bir hatayı yapmıştım. İlk değiştiğim parça jantlar olmuştu. Ancak karbon gidon ve sele borusu'nun "orijinal olmayanların" tabi ki, riskli olduğunu düşünüyorum.

Konu için teşekkürler.
 
Çeviri için teşekkürler, yeni başlayan arkadaşlarımız için yararlı bir bilgi olacağına inanıyorum. Forumda dikkatimi çekiyor, çoğu kişi parça seçimlerinde her zaman en hafifini tercih etmeye çalışıyor, belki mtb de daha fazla işe yarayan bir tercih olabilir ama yol bisikletinde en hafifi en iyisi ya da kullanımımıza en uygunu olmuyor. Özellikle jantlarda ve lastiklerde bu çok daha belirgin oluyor, sonrasında sele ve gidonda da esnemezlik ve konfor gibi seçeneklerde ön planda tutulmalı.
Kendimden örnek verecek olursam 192 boy 98kg ım bu boyda olunca tırnamışı haliyle çok sevemiyorsun :) rota tercihlerim genelde orta karar tırmanışı olan daha düz profile sahip etaplar oluyor, sağlamlık ve esnemezlik daha da ön plana çıktığı için profilli jant tercih ettim, ben de tutup 1350gr jant alabilirdim ama benim gibi kiloda olan birisi için ne kadar uzun ömürlü olurdu? Bu sene de kullandığım selemi değiştirmeyi planlıyorum, zira kullandığım sele 210gr ve dar bir sele, benim için pek uygun değil, almayı planladığım seleler genelde 250-300gr arası ama bu konfor için değer bence.
Sti kol konusuna kesinlikle katılıyorum Ultegra dan 105 e geçince Ultegranın vites geçişlerini ve kolay ayar tutmasını özletti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Jant, aynakol ve frenlerimi yükselttim.
Sele ve gidon da gelecek sene için düşündüklerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Ben ilk is sora fren bacagini ultegra seviyesi fren bacagiyla degistirdim gayet memnun kaldim.

Daha sonra lastikleri degistirdim ondan daha da cok memnun kaldim.
Simdi jant seti var sirada. Bakalim çok çok çok mu memnun kalacagim yoksa giden paraya mi aciyacagim...
 
Evet güzel konu yeni başlayan ve kafasında az çok soru olan arkadaşlara bir rehber olmuş.
 
Giriş seviyesi XRS 030 Tiagra kullanıyorum. Benim için gereksiz olsa bile kaliteli bir jant seti almayı düşünüyorum. Akıcılık ön planda olacak. Ağırlık verilerine çok takılan biri değilim. Bence yol bisikletinin can damarı jant seti. Ne kadar iyi kadronuz olursa olsun jant setiniz amaca uygun değilse eksik iş yapmış oluyorsunuz.
 
Jant setinde en onemli faktor, göbek kalitesi... Direkt olarak jant setini degistirmek yerine çember kötü degilse göbeği degiştirmek her zaman kullaniciyi buyuk masraftan kurtarir. Tabii jant ördürme faktörü var, ya öğreneceksiniz, ya da verip parasini birine ördüreceksiniz.
 
Güzel bir çeviri yapmışsınız ve bilenlere , bilmeyenlere yararlı bir rehber olacaktır. Teşekkür ederiz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Yararlı bir yazı olmuş.Ilk değişimi lastiklerde sonra da zincir de yaptım.Titreşimi azaltmak için karbon gidon ve sele borusu sırada..
Kararsız kaldığım nokta:titreşimi minimuma indirmek için gidon ve sele borusunu karbon yapmak tatmin edici olur mu?
 
@cazci

Karbon, titreşimi sönümleyen en iyi malzemelerden bir tanesidir ama öyle çok büyük farklar da beklemeyin.
Kaliteli ve doğru örülmüş bir karbon gidon ellerinize ulaşan titreşimi azaltır. Üzerine de güzel bir gidon sargısı ile (Lizard Skins DSP serisi gibi) daha da rahatlatır.

Ama o titreşim yine de hissedilir :).
 
Teşekkürler Edip Bey...
 
Faydalı bir çeviri olmuş, teşekkürler..
 
Geri