Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.999
- Tepki
- 25.895
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Denk geldiğim velonews videosunu elimden geldiğince çevirmeye karar verdim. Yol bisikletinde parça değiştirirken ilk (ve tek) hedefin bisikleti hafifletmek olmadığına özellikle değindiği için de bu video beni cezbetti açıkçası İhtiyaca göre parça değişimi nasıl yapılır, hangi parçanın değişimi neye katkı sağlar, çok kısa ama bilgilendirici bir yazı olacağa benziyor
Yol bisikletinde parça yükseltmek demek, en hafif, en yeni ya da en pahalı parçaları almak demek değildir. Yükseltilecek parçalarınızı seçerken sadece hafifliği değil, sürüş konforunuzu, sürüş performansınızı ve ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak seçin.
http://www.merlincycles.com/blog/wp-content/uploads/2013/10/Road-Wheels-768x351.jpg
1 numaralı performans geliştirme tercihi her zaman jant olmuştur. Hafiflik tabi ki çok önemlidir, hafif bir jant seti daha çabuk hızlanmaya(sprint) ve hızımızı daha iyi korumaya imkan tanıyacaktır. Belki de daha yüksek profilli, esnemezliği daha yüksek, aerodinamik bir janta da ihtiyacınız olabilir, bu karar tamamen size ait. (Burayı çok çok kısa geçmiş fakat yorum katmamak, sadece videoyu yazmak istiyorum)
http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2012/02/IMG_5526.jpg
Bir diğer önemli parça da, pedala uyguladığımız kuvveti tekerlere iletmede en çok etki eden parça olan aynakoldur. Daha hafif ve esnemez bir aynakol daha çabuk hızlanmanıza imkan tanıyacaktır ve esnemediği için güç kaybını en aza indirecektir. Yani tekerlerinize ilettiğiniz güç artacaktır.
https://wednesdaylegs.files.wordpress.com/2015/02/capture8.png
Pek çok kullanıcı STI kollardan önce aktarıcıları yükseltmeyi seçer, ben buna katılmıyorm ve yanlış buluyorum. STI kollar aktarıcıları kontrol ettiğimiz yerdir ve bizim doğrudan temasımız olan parçalardır. Ayrıca vites problemlerimizin çoğu STI kollardan kaynaklanmaktadır. (Ayarları tam olarak yapılmış bir vites sisteminin bile düzgün çalışmamasından bahsediyor). Olası bir STI kol terfisi bize gramaj (hafiflik) olarak çok ufak bir katkı sağlayacaktır fakat vites kontrollerinizde size kesinlikle büyük katkı sağlayacaktır.
Üst seviye STI kollar vites değişimlerinde çok daha duyarlı,kolay ve hızlı tepki verirler.
http://www.pedagoo.org/wp-content/uploads/2015/06/6B6C7FF9C1.jpg
Bir diğer seçenek de alüminyom gidondan karbon gidona terfidir. Bu terfinin de asıl amacı hafiflik olmayacaktır. Karbon gidonlar titreşimi çok daha fazla emerler. (ve daha az takırdarlar demiş. bozuk yollardaki sesten bahsediyor olmalı)
Kısa etaplarda karbon gidonun farkını pek hissetmeyebilirsiniz, fakat uzun sürüşlerde elleriniz ve bilekleriniz size karbon gidon terfiniz için teşekkür edecektir.
http://fotos.rennrad-news.de/f/x0/s7/x0s74p8t60q5/large_impecLamborghinieditiondetailsaddle.jpg
Yükseltilebilecek son parça önerim ise sele. Aslında sele, yükseltilecek son şey değil, daha öncelikli olmalı. Konforlu ve size iyi uyum sağlayan(rahat ettiğiniz) bir sele, keyifli ve/veya performanslı bir sürüşün anahtarı olacaktır.
Herhangi bir sele öneri tipim yok, çünkü herkesin ihtiyacı olan sele tipi farklıdır. Birimizin memnun kaldığı selede bir başkası rahat edemeyebilir. Önerim, bölgenizdeki bisikletçilerde deneyebildiğiniz kadar çok sele deneyip size en uygun olana karar vermenizdir.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Alt düzey sayılabilecek seviyede bilgiler içeren bir videoydu. Yol bisikletinde yeni arkadaşların "nereden başlasam?" sorularına genel bir cevap olarak değerlendirilebilir
Son olarak bir de anket ekliyorum, acaba durum gerçekten de uzmanımızın anlattığı gibi miymiş görelim.
Yol bisikletinde parça yükseltmek demek, en hafif, en yeni ya da en pahalı parçaları almak demek değildir. Yükseltilecek parçalarınızı seçerken sadece hafifliği değil, sürüş konforunuzu, sürüş performansınızı ve ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak seçin.
http://www.merlincycles.com/blog/wp-content/uploads/2013/10/Road-Wheels-768x351.jpg
1 numaralı performans geliştirme tercihi her zaman jant olmuştur. Hafiflik tabi ki çok önemlidir, hafif bir jant seti daha çabuk hızlanmaya(sprint) ve hızımızı daha iyi korumaya imkan tanıyacaktır. Belki de daha yüksek profilli, esnemezliği daha yüksek, aerodinamik bir janta da ihtiyacınız olabilir, bu karar tamamen size ait. (Burayı çok çok kısa geçmiş fakat yorum katmamak, sadece videoyu yazmak istiyorum)
http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2012/02/IMG_5526.jpg
Bir diğer önemli parça da, pedala uyguladığımız kuvveti tekerlere iletmede en çok etki eden parça olan aynakoldur. Daha hafif ve esnemez bir aynakol daha çabuk hızlanmanıza imkan tanıyacaktır ve esnemediği için güç kaybını en aza indirecektir. Yani tekerlerinize ilettiğiniz güç artacaktır.
https://wednesdaylegs.files.wordpress.com/2015/02/capture8.png
Pek çok kullanıcı STI kollardan önce aktarıcıları yükseltmeyi seçer, ben buna katılmıyorm ve yanlış buluyorum. STI kollar aktarıcıları kontrol ettiğimiz yerdir ve bizim doğrudan temasımız olan parçalardır. Ayrıca vites problemlerimizin çoğu STI kollardan kaynaklanmaktadır. (Ayarları tam olarak yapılmış bir vites sisteminin bile düzgün çalışmamasından bahsediyor). Olası bir STI kol terfisi bize gramaj (hafiflik) olarak çok ufak bir katkı sağlayacaktır fakat vites kontrollerinizde size kesinlikle büyük katkı sağlayacaktır.
Üst seviye STI kollar vites değişimlerinde çok daha duyarlı,kolay ve hızlı tepki verirler.
http://www.pedagoo.org/wp-content/uploads/2015/06/6B6C7FF9C1.jpg
Bir diğer seçenek de alüminyom gidondan karbon gidona terfidir. Bu terfinin de asıl amacı hafiflik olmayacaktır. Karbon gidonlar titreşimi çok daha fazla emerler. (ve daha az takırdarlar demiş. bozuk yollardaki sesten bahsediyor olmalı)
Kısa etaplarda karbon gidonun farkını pek hissetmeyebilirsiniz, fakat uzun sürüşlerde elleriniz ve bilekleriniz size karbon gidon terfiniz için teşekkür edecektir.
http://fotos.rennrad-news.de/f/x0/s7/x0s74p8t60q5/large_impecLamborghinieditiondetailsaddle.jpg
Yükseltilebilecek son parça önerim ise sele. Aslında sele, yükseltilecek son şey değil, daha öncelikli olmalı. Konforlu ve size iyi uyum sağlayan(rahat ettiğiniz) bir sele, keyifli ve/veya performanslı bir sürüşün anahtarı olacaktır.
Herhangi bir sele öneri tipim yok, çünkü herkesin ihtiyacı olan sele tipi farklıdır. Birimizin memnun kaldığı selede bir başkası rahat edemeyebilir. Önerim, bölgenizdeki bisikletçilerde deneyebildiğiniz kadar çok sele deneyip size en uygun olana karar vermenizdir.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Alt düzey sayılabilecek seviyede bilgiler içeren bir videoydu. Yol bisikletinde yeni arkadaşların "nereden başlasam?" sorularına genel bir cevap olarak değerlendirilebilir
Son olarak bir de anket ekliyorum, acaba durum gerçekten de uzmanımızın anlattığı gibi miymiş görelim.