Scudo Sports

Bianchi reparto corse SBX neo-retro (Restorasyon projesi)

mühendisim. metal endüstrisinde, bisiklet de dahil, kromaj yapıp üstüne boya tatbik etmek diye bir şey görmedim. boya uygulanacaksa, alt kat olarak kromaj yapmaya gerek kalmıyor çünkü. kromajın yaptığı anti-pas görevini boya yapıyor. ayrıca, dediğiniz gibi olsa, yani kromaj üstüne boya olsa, boya sökücüyü tatbik ettikten sonra zımpara veya tel fırça ile boya tabakasını kaldırırken boya ile beraber kromaj da kalkar. mikron mertebesinde kalınlığı var kromajın.

ben özetle şunu sorayım, arka maşanın krom renkli kısımları da elden geçti mi? yoksa sadece eski yeşil boyalı kısmı kaldırıp orayı mı boyadınız/boyattırdınız?
Bu işlem aslında dediğiniz gibi mantıklı değil fakat firmalar kromaj işlemini bütün olarak kadroya uygulamayı tercih ediyorlar. Boyası sökülmüş halini şuraya bırakayım.

Mühendisliğiniz hangi alanda bilmiyorum lakin kromajlı bir yüzeyi kolay kolay el ile yapılan zimpara ve tel işlemi ile çıkmaz.IMG-20190315-WA0035.jpg
Bisikletiniz gayet güzelmiş :)
 
Scudo
50855093_10157747819714587_3875285026232860672_n.jpg

restore öncesi fotolarda arka maşanın çıplak kısımlarında pitting oluşumu net olarak gözüküyor. diğer bir deyişle, pas başlangıcı. kromaj tabakası zımpara vurulduğunda kalkmayacak kadar kalın olsaydı böyle bişey oluşmazdı.

benim fikrim, bu modelin (görsellik katsın diye krom rengi kısımları olan kadroların) krom ilaveli çelikten (tamamen paslanmaz değil) imal olduğu yönünde. sizinkinin boyası sökülmüş halinin, kromsuz çeliğe göre ton olarak açık olması da bunu destekliyor.
 
restore öncesi fotolarda arka maşanın çıplak kısımlarında pitting oluşumu net olarak gözüküyor. diğer bir deyişle, pas başlangıcı. kromaj tabakası zımpara vurulduğunda kalkmayacak kadar kalın olsaydı böyle bişey oluşmazdı.

benim fikrim, bu modelin (görsellik katsın diye krom rengi kısımları olan kadroların) krom ilaveli çelikten (tamamen paslanmaz değil) imal olduğu yönünde. sizinkinin boyası sökülmüş halinin, kromsuz çeliğe göre ton olarak açık olması da bunu destekliyor.
Zaten columbusun xcr harici hiç bir borusu paslanmaz çelik değildir.20 ye yakın kadro restore ettim genelde kromajlarin üzerinde ufak çaplı pas oluşmakta fakat polisaj işlemi ile ilk günkü parlaklığına kavuşmakta.Kromaji el ile kaldırmak imkansiza yakın elimde kırık bir eddy merckx kadro var dilediğiniz bir zamanda deneyebilirsiniz :)

Bu arada size kromaj kaplama olmayan bir columbus sl borulu kadro örneği de atayım.
IMG_20190402_182507_619.jpg
 
Eskiden calistigim fabrikada saglam bir torpille bir muhendisi işe almışlardi. Ben kalite kontrolcü olarak uretim hatlarinda calisiyordum . Tesaduf o ki bu torpilliyi başıma amir diye verdiler. Fakat beni bilgisizligiyle çildirtiyordu. En son kritik bir konuda benim kararıma itiraz edip bu amiri uretim hattina çagirdilar. Bu geldi konuyla alakasiz yorumlar yapip gitti. Baktim olmayacak yakaladim bunu sakin bir yerde . Dedim ki "_Amirim kusura bakmayin ama siz ne muhendisiziniz? " diye sorunca "GIDA MÜHENDİSLİĞİ OKUDUM" Dedi.

"Hmmm farkindaysan burasi bir otomotiv fabrikası. " deyince duygusal bir sahne yaşandi. Sarilip agladık
 
Eskiden calistigim fabrikada saglam bir torpille bir muhendisi işe almışlardi. Ben kalite kontrolcü olarak uretim hatlarinda calisiyordum . Tesaduf o ki bu torpilliyi başıma amir diye verdiler. Fakat beni bilgisizligiyle çildirtiyordu. En son kritik bir konuda benim kararıma itiraz edip bu amiri uretim hattina çagirdilar. Bu geldi konuyla alakasiz yorumlar yapip gitti. Baktim olmayacak yakaladim bunu sakin bir yerde . Dedim ki "_Amirim kusura bakmayin ama siz ne muhendisiziniz? " diye sorunca "GIDA MÜHENDİSLİĞİ OKUDUM" Dedi.

"Hmmm farkindaysan burasi bir otomotiv fabrikası. " deyince duygusal bir sahne yaşandi. Sarilip agladık

serin hikayeymiş kardeş.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri