Scudo Sports

Bianchi 21 Vites Katlanır Bisiklet

@Kurtuluş E.
Sn Kurtuluş E "alamet-i farika" mı, yoksa alamet-i facia mı? karar veremedim:) Bu kadar basit bir parçada, bu derece tasarım hatası yapılmamalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ehlikeyif
Scudo
@Mesut DOĞRU

Beklenti "farika" olması yönünde :) Dediğiniz gibi basit ama çok önemli bir iş görüyor. Olmamış mı, iyi çalışmıyor mu parça?
 
@Kurtuluş E.
Maalesef açı ayarlarında sorun (tasarım hatası) var. Kadro katlandığında birbirine paralel yanyana 2 eşit parça olarak durmuyor. Kadro katlandığında katlanma noktası sıfırdan geriye doğru belirli bir açı yaratıyor.

Mıknatıslar ise açısız olarak monte edilmiş. Yani kadro katlandığında mıknatıslar yüzey yüzeye %100 olarak öpüşmüyor. Maşada ki mıknatıs eksantrik açı ayarına sahipken, arka kısımdaki mıknatıs sabit ve yaklaşık olarak 3 cm lik bir boru ile monte edilmiş.

Arka taraftaki mıknatıs ön taraftaki mıknatıs gibi borusuz olarak monte edilse idi sorun %90 ortadan kalkacaktı. Sanıyorum boru, kadrolar birbirine fazla yaklaşıp çizmesin diye koyulmuş.

Oysa arka mıknatıs borusuz olarak monte edilse dahil, kadro katlandığı zaman maşa hiç bir şekilde kadronun arka kısmına temas etmiyor, bu açı kazancı mıknatısların %90+ oranında yüzeylerinin öpüşmesini sağlıyor.

Ben mıknatısın borusunu kesip çıkarmamayı, mıknatısın ortasını delip vida başı için havşa açmayı ve mıknatısı bu şekilde monte etmeyi düşünüyorum. Bu test ettim. Sonuç oldukça iyi çıktı.

Esen kalın.
 
@Mesut DOĞRU

Anladım hocam elinize sağlık detaylı yazmışsınız. Dahon/Tern'deki sistemi yapmaya çalışmışlar ama olmamış anladığım kadarıyla. Siz yapınca artık fotoğraflı anlatırsınız, biz de öğrenmiş oluruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@Mesut DOĞRU gecikme için özür dilerim. Bu çok ucuz bir parça. Boruları duvarlara sabitlemek için kullanılıyor genelde. Memnunum fakat @fatihy arkadaşımızın bahsettiği parçayı sipariş verdim. Daha orijinal durması açısından.
(link)
 

Dosyalar

  • IMG_20170414_181503.jpg
    IMG_20170414_181503.jpg
    105,3 KB · Okunma: 153
  • IMG_20170414_181449.jpg
    IMG_20170414_181449.jpg
    66,4 KB · Okunma: 145
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Sn @1dost katlanır bisikletiniz ile arazi sürüşü mü yaptınız? :)
Esen kalın.
 
@Mesut DOĞRU Yaşadığım il merkezinde yol çalışmaları var. Yağmur sonrası malesef çamurda kaçınılmaz oluyor .
 
Arkadaşlar merhaba bende carraro sportive 227 HD kullanıcısı olarak bu bisikleti satıp veya satmadan katlanır bisiklet alma niyetim var. Yaşadığım şehrin bol rampa ve yokuşlarından dolayı 21 vites seçeneği ile Bianchi katlanır bisikleti takip etmekteyim açmış olduğunuz konudan.
Mıktanısların uygun karşılaşmaması ve direksiyonun sallanması problemlerine aşağıdaki linkte mıknatıs çeşitlerini kullanarak çözüm bulabilir miyiz acaba veya bu mıknatısları nasıl kullanabiliriz çözüm üretmede?
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Sn @fizyoterapist_66 Bianchi 21v katlanır bisikletin mıknatıs tasarımı hatalı. Bu konuda bir çalışmam var. Yeni mıknatıs almadan,mevcut mıknatısları yeniden ayarlama ile %95 yüzey yüzeye örtüşme gerçekleşiyor.
Bu konuda çalışmam bittiğinde buradan sizle ile paylaşacağım.

Gidon sallanmasına ise başka bir çözüm projem var. Çift taraflı U plastik kilit. Tek taraf maşaya sabit iken, diğer taraf gidon katlandığında gidonun uygun kısmına klik sesi ile kilitleniyor. Hatta bu konuda Brompton'un gidon kilit mekanizmasını düşünüyorum. Brompton'da gidon kadroya doğru serbest düşüş ile geliyor ve hiç bir müdahaleye gerek duyulmadan oto olarak kilitleniyor. Bu sistemi bizim gidon ve maşanın yapısına özgü olarak uygulayabilir isem, harika olacaktır diye düşünüyorum.

Esen kalın.
 
Merhabalar,
2 adet katlanır bisiklet alma arefesindeyim, katlanır araştırması yaparken buraya geldim:)
Araştırmalarım sonucu f/p olarak öne çıkan Mosso 20 Marine V katlanır modeline karar vermek üzereyim. Anca bu bisiklette mıknatıs, aynakol alt demiri vs. gibi detaylar yok.
6 vites ve bagajlı bir model almak istiyorum. Bianchi, Carraro ve Mosso arasından hangisini tercih etmem gerektiği konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
Güncel fiyatları;

20″ BIANCHI FOLDING BIKE UNISEX 6-V VB : 1.071 TL
20″ CARRARO FLEXI 106 6-V VB : 1.098 TL
20″ MOSSO 20 MARİNE 6-V : 969 TL
 
Sn @ergios Mosso Marine 20 V6 katlandığında, sele borusu alttan çıkıp aynakolun yere temas etmesini engellemektedir.

Bianchi Foldıng V6 ile Carraro Flexi V6,Accel Bisikletin ürünleridir. Şayet 6 Vitesli katlanır bisiklette karar kıldı iseniz, Mosso Marine V6 almanızı tavsiye ediyorum. Çünkü gerek donanım, gerekse kadro tasarımı olarak diğer 2 markadan pek bir farkı yok.

Mosso 20 V6'yı, Mosso'nun kendi sitesinde 919 TL+ hediye paketi ile alabilirsiniz.

Esen kalın.

(link)


57.jpg





54433377.jpg
 
Düz tutulduğunda aynakol yere değmiyor. Altta taşıma demiri engelleniyor. Seleyi indirirseniz de temas etmez. Bu bisikletin en büyük sıkıntısı katlanıp toparlandığında birbirine tutturuna kanca mıknatıs vb. birşey yok. Y
 
@1dost merhaba bende '(link) ' bisiklet aldım. Bana heybe falan takabileceğim bir bagaj önerir misiniz?
 
Bu da benden gelsin. Tabi ki bianchi hanımın :)
6a2118e9d641af165ed67f8483da9201.jpg


LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@ecuadorm


Hayırlı olsun. Bianchinin selesi Dahon gibi yere kadar iniyor mu ? Birde fiyat olarak ne kadar? Teşekkürler.
 
@bisikletebin
Tesekkur ederim, daha iyileri sizlerin olsun insallah. Sele dibe kadar inmiyor. Fiyat 1000 tl. Alirken de seleyi ayni marka daha geniş ve yayli model ile degistirdim. Ayna kolu koruyan demir mevcut.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@ecuadorm

Bilgi için Teşekkür ederim. Kazasız belasız pedalllamalar dileğiyle :harika:
 
@bisikletebin
Rica ederim. Teşekkürler.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri