Scudo Sports

Bianchi 21 Vites Katlanır Bisiklet

@Mesut DOĞRU

Selamlar,

16" emin olun bundan iyi değil. Naçizane düşüncem 20" en ideal, çünkü otomobile rahat sığıyor (16" çok farklı değil, aşağı yukarı benzer yer kaplıyorlar). Tabii bu 16" in bir Brompton olmadığını varsayıyorum. Ben 16" Salcano Folda kullandım bir süre, çok pratik gelmedi açıkçası şimdi kızım biniyor :)

Bisikletiniz hayırlı olsun, katlanır bisiklet harika bir şey, hele 21v olması da ayrı güzel böylece her yola gelir olacak. Güzel ve keyifli turlar diliyorum.
 
Scudo
@Kurtuluş E.
Sn Kurtuluş E verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Bir üyemiz "katlanır bisiklet bağımlılık yapar" demişti. Hak verdim. Benim gibi bisikleti %70 keyif, %30 spor amaçlı kullanan biri için harika bir araç. Şu an da bile, haber programını izleyip çayımı içerken dahi, bisikletim koltuğumun yanında katlanmış olarak bana bakıyor:). Bu çok güzel bir duygu.
Esen kalın.
 
Hayırlı olsun siz kaça aldınız benimde niyetim var şu aralar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Sn @C.Koc güzel temennileriniz için teşekkür ediyorum.

Ben bisikletimi n11.com da mağaza açan Koçak Motor'dan peşin fiyatına 9 taksitle aldım.
Bisikletin ücreti 1030 TL idi. Kupon indirimi ile birlikte toplam 1008 TL'ye mal oldu.

Bisikletin anlık fiyatı 1026 TL. 20 TL kupon indirimi ile 1006 TL'ye alınabilir.
Hatta başka n11 kuponlarınız da varsa, 60 TL'ye kadar indirim alabilirsiniz.

Esen kalın.

(link)
 
@Mesut DOĞRU bu bisiklet radarıma girmiş durumda. kilo hakkında bilginiz var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@1dost
Sn 1dost ben şahsen tartmadım. Ancak bir üyemiz 13.4 kilo olduğunu yazmıştı.
Esen kalın.

Dostlar Bianchi 21 Vitesli katlanır bisikletin ön vites kolu ile ilgili bir detay paylaşmak istiyorum.

Bildiğiniz üzere; ön aktarıcıyı harekete geçiren vites kolu, genel olarak 3 vitesten (3 tık) oluşuyor. Ön aktarıcının ayarlanması, arka arka aktarıcıya oranla biraz daha zor. Bianchi (belki başka markalar da kullanmış olabilir) ön aktarıcı için 14 tıktan oluşan bir kol takmış.

Bu kol 14 minimal aralıktan oluşuyor. Klasik ön aktarıcı kolları ise genel olarak 3 tıktan oluşmakta.

Peki ön aktarıcıya hareket sağlayan vites kolundaki 14 tık bize nasıl bir avantaj sağlamakta?

Ön aktarıcı tam ayarlanmamış olsa dahi, kol bu 14 tık aralığında çeviriliyor. Yani 3 vites tıkına bağımlı kalmıyorsunuz. 14 tıklı geniş aralık seçeneği, her hal ve kârda, ön aktarıcının, zinciri bir üst yahut bir alt dişliye geçirmesini sağlıyor.

Yukarıda bisikletim ile ilgili paylaştığım bir kritikte, ön vites kolları hakkında olumlu düşünce paylaşmamıştım.
Ancak dün GOP (Küçükköy) - EYÜP (İslâmbey) arası kısa sayılabilecek, ancak bol yokuşlu turumda, ön aktarıcıya hareket sağlayan ön vites kolunun bu özelliğini fark ettim.

Basit bir özellik gibi görünse de, klasik 3 tıklı ön vites kolundan çok daha işlevsel, çok daha kolay kullanıma sahip.

Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: BugAdam ve jazzpub
Sn @1dost güzel günlerde keyifle kullanın. Arka bagaj harika olmuş. Bagajı sonradan mı aldınız?
Katlanır bisiklet enteresan; İlk bindiğim zaman bana da farklı gelmişti. Ancak şimdi alıştım,keyfini çıkarıyorum.

Esen kalın.
Not; Ön aktarıcı vites konunun geniş aralıklı tıklama seçeneğine dikkat edin. Çok hoş ve kolay bir kullanım sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
@Mesut DOĞRU evet sonradan aldım. Camurluklu bagajsiz tipsiz oluyordu. Ama Bianchi tasarlayanlar bagaj takmamamizi istememiş sanırım. Bagaj üst delikleri yoktu. Onu da fotoda gördüğünüz şekilde hallettik. Mıknatıs çıkarmak zorunda kaldık. Zaten bu bisikleti çok katlayacagimi sanmıyorum.
Bir alternatif olmuş oldu. Sürüşü çok zevkli aslında ne kadar hız yapabildiğini ve yokuş performansını deneyince tekrar yazmayı düşünüyorum.

IMG_20170329_223511.jpg
 
@Mesut DOĞRU
Yaklaşık bir hafta önce bir arkadaşım eşi için aldı.
Bisikleti deneme şansım oldu gerçekten düz yolda süratlenmesi ve rampa performansı harika.
Bu mıknatıslı parçanın eğri olmasının sebebini bir hata zannetmiştik, açılı olduğunu hiç düşünmedim. Yanlız bu parçayı iyice sıkmanızi tavsiye ederim çünkü bizim parça düştü ve kayboldu.
Arkadaşin eşinin boyu kısa olduğu için sele borusu uzun geldi bu yüzden daha kısa bir sele borusu sipariş ettik.
Vites ayarı bizimde sıkıntılıydı usta bir bisikletci ile işi hallettik.
Gidon ayarıda önemli katlanır yerinde ki ayar önemli çok sıkılırsa boşluk varmış gibi sallanıyor.
Tek olumsuz yanı katlandıktan sonra gidon bölümü sallanıyor sabitleyecek bir aparatı olsa güzel olurmuş.
Güle güle kullanın.

@1dost
 
Sn @1dost bugün G.O.P-Bayrampaşa arası kısa bir gezi yaptım. Gezimin çoğunluğu yoğun akan trafikte gerçekleşti. 26 jant bisikletimle girmekten çekindiğim akan trafiğe 20 jant katlanır bisikletimle çok rahat girdim, trafiğin içinde araçlarla beraber yol aldım.

Mümkün mertebe bulabildiğim bütün rampaları çıkmaya çalıştım,çıktım da. Rampalarda en küçük vitesleri denedim. Normal/rampa kullanımında ön 2. vites, arka 2-3 çok ideal. Hızı pek sevmiyorum. Buna gidon hassasiyeti de eklenince, ön vitesi 3. kademeye, arka vitesi 7. kademeye alıp hız denemesi yapmadım.

Bir ara sadece denemek için ön aktarıcıyı 1. vitese, arka aktarıcıyı ise 2. vitese aldım. Rampada vites inanılmaz yumuşadı, ancak (abartısız) yanımdan yürüyenler nerede ise beni geçti. Bu vites aralığı insanların kalabalık olarak yürüdüğü trafiğe kapalı alanlarda harika sonuç veriyor.

Adım atma hızında, ancak bisiklet ile insanların arasına karışıyorsunuz. Hattâ yolda yürüyen bir arkadaşınıza rast gelirseniz, bisikletten hiç inmeden, sanki beraber yürüyormuş gibi arkadaşınız yaya, siz bisikletle çok rahat yol alabilirsiniz.

Şimdilik bu kadar. Gezilerim çoğaldıkça tecrübelerimi (fotoğrafla) bu sayfadan paylaşmak istiyorum.

Esen kalın.

Not: Bisikletimi tanıtırken göbekleri ıskalamışım. Bugün gezi sonrası temizlerken dikkatimi çekti.
Bianchi 21 vitesli katlanır bisiklette Quando marka göbek kullanmış. Göbekler şimdilik iyi,fena değil. Daha henüz söküp yağlama yapmadım. Yağlama yapıldığında, eminim daha iyi akıcılık oluşacaktır.
 
Abi hayirli ugurlu olsun kiyak makina. 3x7 olmasida super. Bogazsiz demisin gidona. Takilamaz mi bi bogaz acaba ? Agirligi belli mi goremedim yazida sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Sn @Sinan H. bisikletiniz hayırlı olsun. Her bisiklet güzeldir. Bisikletinize keyifle binin.
Esen kalın.

Sevgili @mariokaldato zannediyorum bu gidona boğaz takılamıyor. Ancak kelebek gidon yahut dropbar takılan modeller gördüm. Ağırlık olarak tartmadım. Ancak bir üyemiz tartmış. 13.40 kilo gibi bir ağırlık verilmiş. Katlanır bisikletim bir önceki şehir bisikletime oranla oldukça hafif.

Esen kalın.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Mesut abi bu bisikletin sele borusunda montajlı pompa var mı ? pompası ayrı mı ?
 
@bisikletebin
Sn bisikletebin maalesef sele borusunda yahut ayrı olarak pompa yok. Bisikleti aldığınızda bir de mini pompa almak durumundasınız.
Esen kalın.
 
@Mesut DOĞRU bu bisiklette bagaj takma yeri yok. ben bir şekilde halletmiştim. siz bagaj taktınız mı? üstelik bagaj takınca arkadaki mıknatıstan da feragat etmek zorunda kaldım.
 
@1dost
Sn 1dost ben bagaj takmadım,genel olarak sırt çantası kullandığım için hiç ihtiyaç duymadım. Bagajı nasıl monte ettiniz? Yanlış hatırlamıyorsam, bir bisiklette bagaj sele borusuna monte ediliyordu. Resim paylaşırsanız belki fikir alışverişinde bulunur bir çözüm bulabiliriz.
Esen kalın.
 
@1dost

Bianchi'nin "alamet-i farikalarından" birisi de mıknatıs olduğu için ondan feragat etmenize üzüldüm. Bir şekilde takılma imkanı olmadı mı hiç?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Geri