Scudo Sports

Belt direve ve single speed/fixie ?

Metindurak

Üye
Kayıt
24 Mart 2015
Mesaj
34
Tepki
37
Şehir
kırklareli
İsim
Metin
Bisiklet
Diğer
yabancı kaynaklı sitelerde ve forumlarda benzer işler gördüm ama türkiyede benzer uygulamalarla hiç karşılaşmadım...
eski bir bianchi yol kadrosu var gözüme kestirdiğim, single speed olarak toplamak niyetindeyim. Kayışlı sistemde bunu yapmak mümkün mü kadro uyumu gerekir mi yoksa uyumlu aynnakol ve arka göbek bu iş için yeterli mi????
Az önce rohhloff tr yi aradımbilgi için uyumlu gövde gerekiyor arka çatala kaynak vs gerekir dedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Scudo
hayır olmaz ,kayışın monte edilebilmesi için çeyn stey denen kısmın açılan cinsten olması gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: Metindurak
@Metindurak
Kayis sistemi icin ozel kadro olmasi lazim cengiz arkadasimiz kullaniyor bu sekilde kadroyu kestirip kaynaklattirman lazim ama lutfen kadroyu kestirme zincir candir
 
Çok güzel proje aslında. Chain stay i kasnak rotası üstüne almak fikri mümkün hale getirebilir. Zor bir frame formu ama olası. Asimetrik yapmak da bir çözüm...
 
şöyle bir şey yapılabilir miki ? yani illa kayış geçirmek için arka çatalın kesilmesi mi gerek dıştan bir dişli eklenebilir mi ??? kesilmesi önemli değil eski kadro kesildi olmadı başkasını buluruz tamam oldu dediğimdede boyaya veririm ancak kayışlı bir singlespeed çok istiyorum :) @Tahir Keskin kadronuz nedir acaba yada konu başlığı varmı :)
 
@Metindurak
Kadro eger bianchinin yuksek modellerinden ise kesilmesi pek dogru olmaz diye dusunuyorum kadronuzun fotografi varmi acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Metindurak
şuan iş yerindeyim fotoğraf gönderemiyorum kadro öyle yüksek model falan değil 2X8 sistemli basit yol kadrosu çelik ve zarif orası ayrı :) önemli olan eski yol kadrosu belt drive nasıl dönüşür y da tr de uygun fiyatlı belt drive uyumlu single speed yol kadrosu bulmak mümkün mü??? sorular sorular :)
 
@Tahir Keskin bey bu konuyu okumuş beğenmiştim ben kayış sistemli bir single toplamak niyetindeyim hatta bi tane veledrom bisikletlerinde kullanılan telsiz karbon jantların plastik olanlarından buldum ön jant şimdiden tamam :D ancak belt drive'ın bisikleti daha sade göstereceğini düşünüyor ve de istiyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
@Metindurak
Sizinki bir ilk olsun. Bakarsın biz de gireriz Beltdrive olayına. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Metindurak
@Metindurak cogu klasik bisiklette 2x8 kullaniyor bisikletin boyasi vs duzgunse harcamayin kudret agliyordu yapmayin diyordu :D
 
okunduğu gibi yazılırı tam anlamıyla başlığa taşımışsınız , güzel
 
Kayisli kadrolarin arka catalda acilip kapanan bir yeri oluyor oda kayisi kadronun arasina gecirebilmek icin cünkü kayislarda zincir gibi eklem yeri yok. Eger böyle bir acilip kapanan yer yapabilirseniz kadroya ozama asagidaki kit le sorunsuz istediginiz islemi yapabilirsiniz.

Kit bu oluyor...
gates-carbon-belt-drive-commuter-cdx4boltsystem.jpg

Kadro eklem yeride böyle oluyor...
IMG_0075.JPG
_MG_1811_0.JPG
ausfallende_gates3.jpg

Orjinal bir sey yapmak istiyorsaniz bu adaptörleri almaniz gerekiyor.
MS0036.jpg
 
@Murat Cömez çok teşekkür ederim bu kadar ayrıntılı cevap verdiğiniz için kiti temin ettikten sonra şu şekilde kadroyu ayrılır yapabilirim galiba en kolay bu görünüyor foto3aktarim.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Metindurak
Öncelikle benim türkcem iyi olmadigindan dolayi ve tüm kelimeleri ve cümeleri dogru ifade edemedigim icin yanlis anlasmalar olabilir, bundan dolayi simdiden özür dilerim. Bu tür konulara gercekten sacma konu olmdaigi icin elimden geldigi kadar yardimci olmak istiyorum.

Kadroya eklem yeri yaptirirken bence oradan yaptirmayin, ben olsam sahsen arka üst cataldan kestirir ve oraya yukari asagi itilecek 10cm uzunlugunda bir boru takar ve 4 vidayla sabitlerdim. Vidalari acinca boruyu yukariya yada asagiya itirerek acik yer meydana cikacaksekilde.

Bu fotografdakine benzer bir sekilde...
_MG_1811_0.JPG

Projenizde size basarilar dilerim, kolay gelsin.:harika:

NOT: Sahsen benim aklima böyle bir sey gelmemisti ve simdi aklima takildi ve elimdeki projeler bitirince bende bunu deneyecegim. Aklima iyi getirdiniz. Tesekkürler
 
bu araya takılan adaptörü nasıl temin edebileceğimi bilmiyorum yoksa benim bahsettiğim modelde yüke maruz kalınca alt kısmın kırılacağını düşünüyorum... ama arka çatalın iç çapını bilmek vede adaptörü temin etmek gerekiyor bulabileceğim bir link verirseniz çok memnun olurum
 
@Metindurak

Adaptörleri bulmak cok zor, benim tavsiyem altdaki resime göre kadronun takilacak yerindeki ölcüleri alip bir tornacida yaptirmak bence en uygunu böyle olur.

Adaptörün kadroya takilacak olan kisim zaten kesilip cikartilacak ve adaptör oraya kaynatilacak. Cikan parcadan ölcüler alinir ve rahatlikla yapilir bence.
 
Singılsipidlerin sade görünümleri benim de çok hoşuma gidiyor. Modern kadrolara yapılanlar minimalist görünürken, klasik kadroya yapılanları daha zarif görünüyor. Ben kullanmıyorum. Çünkü açıkçası vitessiz yapamam:)

Murat'ın da dediği gibi bağlantı veya kaynak kısmını alttaki zincir borusuna yapmak yerine üstteki boruya yapmak daha iyi olur. Çünkü alttaki boru daha fazla yük taşıyor. Yalnız kayışlı sistemin maliyeti oldukça yüksek. Toplam kadronun maliyetinden daha fazla olabilir. Buna dikkat etmişsinizdir herhalde.
Başarılar
 
@MehmetAliB.

avrupa menşeili ve çinli sitelere baktım biraz evet maaliyet artıyor 1500 lira gibi bir bütçe ayırmayı düşünüyorum kadro var ön jant seti var arka jant,kayış sistemi, sele, gidon, bullhorn gidon sargı ve frenler,boya ve renkli yanaklı dış lastikler için yeterli olur diye düşündüm :/
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Geri