altundalbugra
Üye
- Kayıt
- 4 Mayıs 2016
- Mesaj
- 91
- Tepki
- 337
- Şehir
- istanbul
Merhaba
Uzun süre önce başladım. Bu yaşayan bir proje yaptık ama bitti olmuyor. Amacım benden sonra bu işe girişecek arkadaşlara bir nebze olsa da ışık tutmaktır. Bisiklet şu an bitmiş durumda aktif olarak kullanılmaktadır.
Hikaye 2016'da sahilde keyifle sürmelik ve commuter amaçlı bisiklet arayışıyla başladı. Haziran ayında internette gezerken çok uygun fiyata Beldesan Flamingo buldum. Aynı gün bisikleti görmeye gittim, gerçekten kötü durumdaydı. Eksik vites sistemini sebebiyle single speed yapar kullanırım deyip aldım. Şimdi olsa alır mıydım? ASLA
Önceden böyle bir işe girişmediğim için fazla hafife almışım.
Hemen sökmeye başladığım sökmeye başladıkça fark ettiklerim.

Kadro iyi durumda az paslı ve göçüğü yok.
Ön vites kolu ve aktarıcı yok
Arka vites çin malı
Gidon-gidon boğazı temizlenip kullanılacak
Jantlar maalesef çöp
Sele kullanılamayacak durumda
Fren ve fren kolları temizlenip kullanılabilecek durumda
Furş takımı kötü durumdaydı.
Kısa sürede kadroyu tamamen söküp boya işlemlerine başlama niyetim vardı.


Forumda daha önce bisiklet toplayan arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla boya sökücü bu iş için idealdi. Zaman kaybetmeden boya sökme işlemine geçtim. Boya sökücü etkili ama dikkatli kullanılması gereken malzeme.



Jantların kötü durumda olması düşündürüyordu. Bir grupta Salcano xrs 040'dan çıkma jantları uygun fiyata buldum. Alırken amacım boyasını söküp klasiğe uygun bir görüntü vermekti.

Gidon boğazı çok 400-600-800 ince su zımparası ile temizlendi. Gayet iyi durumda kullanılabilir. Şimdi aynı işi tekrar yapsam zımparaya daha çok zaman harcardım.

Jantların stickerları söküp temizlenmiş kadroya takınca siyah jantın kötü durmadığına karar verdim.

Toplama konusuna çok hızlı girişmiştim. Norveç seyahatimde bir bisikletçiden yerel markaları DBS badge'ini de aldım.

Fakat bu hızlı başlangıç iş yoğunluğu sebebiyle yarım kaldı.
Single speed fikrimden vazgeçip, dönemin ruhuna uygun down tube shifterlı grupset arayışına girdim. Yurtiçinde istediğimi bulamayıp, ebaye yöneldim. Şansa çok uygun bir fiyata İngiltere'de komple RD1055 grup set vardı. Kozmetik olarak mükemmel durumda değildi fakat amacım günlük kullanım olduğu için sorun etmeden aldım.
Shimano 1055 Grup Set (Temsili Fotoğraf-Benim Setimde furş ve orta göbek yok)
Böyle bir grup set için üretilmemiş bisiklete monte etmeye çalışınca çözmem gereken bir sürü sorunla karşılaştım. Öncelikle 27x1 1/4 jant ölçüsünü 700c'ye çevirip kısa bacağı(short reach) kullanacaktım. Kağıt üzerinde mükemmel gözüken planım tecrübe eksiğimle hüsranla sonuçlandı. Fren pedleri jant yüzeyine yetişmiyordu bile. Önümde iki seçenek vardı. Ya uzun bacak(long reach) fren kullanacaktım ya da maşayı değiştirecektim. Seti bozmak istemediğim için krom maşayı seçtim.
Aldığım Krom Maşa (Temsili)
Önü çözmüştüm fakat arkada sorunlar devam ediyordu. Bisikletin safkan yol bisikleti olmaması sebebiyle sorunun çözümü basitti. Fren kaliperinin deliğinin altına matkapla bir delik daha açtım.
Vites kolları gidon boğazında olan bir kadroya down tube shifter alınca yine bir sorunla karşılaşmak kaçınılmazdı. Vites kollarını monte edebileceğim her hangi bir vida deliği bulunmuyordu
Yine imdadıma ebay yetişti. ORIGIN8 firmasının "Down Tube Shifter Adaptor"ü tam aradığım üründü. 31.8 ve 28.6 için uyumlu.
ORIGIN8 Down Tube Shifter Adaptor
Çözdüğüm sorunlar sorunları doğuruyordu. Bu sefer vites kablosu sorunu çıktı. Gidon boğazına takılan vites kollarında, dış kablo iç kabloyu tüm bisiklette kapatıyordu. Döndüğü yerler sorunsuz çalışıyordu. Fakat down tube shifter kullanılan bisikletlerde ön aktarıcı için dış kablo yoktu, arka aktarıcı içinse çok kısa bir dış kablo kullanılıyordu. Önce dış kabloyu boylu boyunca göndermeyi düşündüm. Vites kolunun altında kabloyu durduracak bir kısım yoktu. Hem de çirkin görünmesi sebebiyle bu seçeneği eledim. Kabloları bb'den nasıl çevireceğimi araştırırken Erdoğanlar'da kablo kılavuzu (BB Cable Guide) satıldığını görüp hemen sipariş verdim. Orta göbeği matkapla delip diş açtım. Adeta orijinali gibi olmuştu.
Kablo Kılavuzu (BB Cable Guide)
Tek sorunum kalmıştı sorunsuz çalışabilmesi için. Çeki borusunda dış kablonun başlayıp aktarıcıda biteceği kablo durdurucu benim kadromda yoktu. Chain Stay Cable Stop Adaptor'ler satılsa da böylesine ufak bir parça için kargosuyla hem maliyetli hem çirkin duruyordu.
Sanayide olmamın avantajıyla ufak bir parça hazırlayıp kaynattırdım.
184111 dosyayı görüntüle
Uzun süre önce başladım. Bu yaşayan bir proje yaptık ama bitti olmuyor. Amacım benden sonra bu işe girişecek arkadaşlara bir nebze olsa da ışık tutmaktır. Bisiklet şu an bitmiş durumda aktif olarak kullanılmaktadır.
Hikaye 2016'da sahilde keyifle sürmelik ve commuter amaçlı bisiklet arayışıyla başladı. Haziran ayında internette gezerken çok uygun fiyata Beldesan Flamingo buldum. Aynı gün bisikleti görmeye gittim, gerçekten kötü durumdaydı. Eksik vites sistemini sebebiyle single speed yapar kullanırım deyip aldım. Şimdi olsa alır mıydım? ASLA
Hemen sökmeye başladığım sökmeye başladıkça fark ettiklerim.

Kadro iyi durumda az paslı ve göçüğü yok.
Ön vites kolu ve aktarıcı yok
Arka vites çin malı
Gidon-gidon boğazı temizlenip kullanılacak
Jantlar maalesef çöp
Sele kullanılamayacak durumda
Fren ve fren kolları temizlenip kullanılabilecek durumda
Furş takımı kötü durumdaydı.
Kısa sürede kadroyu tamamen söküp boya işlemlerine başlama niyetim vardı.


Forumda daha önce bisiklet toplayan arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla boya sökücü bu iş için idealdi. Zaman kaybetmeden boya sökme işlemine geçtim. Boya sökücü etkili ama dikkatli kullanılması gereken malzeme.



Jantların kötü durumda olması düşündürüyordu. Bir grupta Salcano xrs 040'dan çıkma jantları uygun fiyata buldum. Alırken amacım boyasını söküp klasiğe uygun bir görüntü vermekti.

Gidon boğazı çok 400-600-800 ince su zımparası ile temizlendi. Gayet iyi durumda kullanılabilir. Şimdi aynı işi tekrar yapsam zımparaya daha çok zaman harcardım.

Jantların stickerları söküp temizlenmiş kadroya takınca siyah jantın kötü durmadığına karar verdim.

Toplama konusuna çok hızlı girişmiştim. Norveç seyahatimde bir bisikletçiden yerel markaları DBS badge'ini de aldım.

Fakat bu hızlı başlangıç iş yoğunluğu sebebiyle yarım kaldı.
Single speed fikrimden vazgeçip, dönemin ruhuna uygun down tube shifterlı grupset arayışına girdim. Yurtiçinde istediğimi bulamayıp, ebaye yöneldim. Şansa çok uygun bir fiyata İngiltere'de komple RD1055 grup set vardı. Kozmetik olarak mükemmel durumda değildi fakat amacım günlük kullanım olduğu için sorun etmeden aldım.
Shimano 1055 Grup Set (Temsili Fotoğraf-Benim Setimde furş ve orta göbek yok)
Böyle bir grup set için üretilmemiş bisiklete monte etmeye çalışınca çözmem gereken bir sürü sorunla karşılaştım. Öncelikle 27x1 1/4 jant ölçüsünü 700c'ye çevirip kısa bacağı(short reach) kullanacaktım. Kağıt üzerinde mükemmel gözüken planım tecrübe eksiğimle hüsranla sonuçlandı. Fren pedleri jant yüzeyine yetişmiyordu bile. Önümde iki seçenek vardı. Ya uzun bacak(long reach) fren kullanacaktım ya da maşayı değiştirecektim. Seti bozmak istemediğim için krom maşayı seçtim.
Aldığım Krom Maşa (Temsili)
Önü çözmüştüm fakat arkada sorunlar devam ediyordu. Bisikletin safkan yol bisikleti olmaması sebebiyle sorunun çözümü basitti. Fren kaliperinin deliğinin altına matkapla bir delik daha açtım.
Vites kolları gidon boğazında olan bir kadroya down tube shifter alınca yine bir sorunla karşılaşmak kaçınılmazdı. Vites kollarını monte edebileceğim her hangi bir vida deliği bulunmuyordu
ORIGIN8 Down Tube Shifter Adaptor
Çözdüğüm sorunlar sorunları doğuruyordu. Bu sefer vites kablosu sorunu çıktı. Gidon boğazına takılan vites kollarında, dış kablo iç kabloyu tüm bisiklette kapatıyordu. Döndüğü yerler sorunsuz çalışıyordu. Fakat down tube shifter kullanılan bisikletlerde ön aktarıcı için dış kablo yoktu, arka aktarıcı içinse çok kısa bir dış kablo kullanılıyordu. Önce dış kabloyu boylu boyunca göndermeyi düşündüm. Vites kolunun altında kabloyu durduracak bir kısım yoktu. Hem de çirkin görünmesi sebebiyle bu seçeneği eledim. Kabloları bb'den nasıl çevireceğimi araştırırken Erdoğanlar'da kablo kılavuzu (BB Cable Guide) satıldığını görüp hemen sipariş verdim. Orta göbeği matkapla delip diş açtım. Adeta orijinali gibi olmuştu.
Kablo Kılavuzu (BB Cable Guide)
Tek sorunum kalmıştı sorunsuz çalışabilmesi için. Çeki borusunda dış kablonun başlayıp aktarıcıda biteceği kablo durdurucu benim kadromda yoktu. Chain Stay Cable Stop Adaptor'ler satılsa da böylesine ufak bir parça için kargosuyla hem maliyetli hem çirkin duruyordu.
Sanayide olmamın avantajıyla ufak bir parça hazırlayıp kaynattırdım.
184111 dosyayı görüntüle









