Scudo Sports

Beldesan Flamingo'nun Yollara Dönüşü

Kayıt
4 Mayıs 2016
Mesaj
91
Tepki
337
Şehir
istanbul
Merhaba

Uzun süre önce başladım. Bu yaşayan bir proje yaptık ama bitti olmuyor. Amacım benden sonra bu işe girişecek arkadaşlara bir nebze olsa da ışık tutmaktır. Bisiklet şu an bitmiş durumda aktif olarak kullanılmaktadır.

Hikaye 2016'da sahilde keyifle sürmelik ve commuter amaçlı bisiklet arayışıyla başladı. Haziran ayında internette gezerken çok uygun fiyata Beldesan Flamingo buldum. Aynı gün bisikleti görmeye gittim, gerçekten kötü durumdaydı. Eksik vites sistemini sebebiyle single speed yapar kullanırım deyip aldım. Şimdi olsa alır mıydım? ASLA :) Önceden böyle bir işe girişmediğim için fazla hafife almışım.

Hemen sökmeye başladığım sökmeye başladıkça fark ettiklerim.

IMG-20160503-WA0001.jpg

Kadro iyi durumda az paslı ve göçüğü yok.
Ön vites kolu ve aktarıcı yok
Arka vites çin malı
Gidon-gidon boğazı temizlenip kullanılacak
Jantlar maalesef çöp
Sele kullanılamayacak durumda
Fren ve fren kolları temizlenip kullanılabilecek durumda
Furş takımı kötü durumdaydı.

Kısa sürede kadroyu tamamen söküp boya işlemlerine başlama niyetim vardı.
WP_20160504_20_17_15_Pro.jpg WP_20160504_21_54_40_Pro.jpg WP_20160504_21_54_45_Pro.jpg

WP_20160507_13_56_23_Pro.jpg

Forumda daha önce bisiklet toplayan arkadaşlardan gördüğüm kadarıyla boya sökücü bu iş için idealdi. Zaman kaybetmeden boya sökme işlemine geçtim. Boya sökücü etkili ama dikkatli kullanılması gereken malzeme.

IMG-20160507-WA0002.jpg
WP_20160507_15_27_14_Pro.jpg


WP_20160507_17_04_49_Pro.jpg

Jantların kötü durumda olması düşündürüyordu. Bir grupta Salcano xrs 040'dan çıkma jantları uygun fiyata buldum. Alırken amacım boyasını söküp klasiğe uygun bir görüntü vermekti.

WP_20160516_18_30_05_Pro.jpg

Gidon boğazı çok 400-600-800 ince su zımparası ile temizlendi. Gayet iyi durumda kullanılabilir. Şimdi aynı işi tekrar yapsam zımparaya daha çok zaman harcardım.

WP_20160516_21_19_12_Pro.jpg WP_20160516_21_53_04_Pro.jpg

Jantların stickerları söküp temizlenmiş kadroya takınca siyah jantın kötü durmadığına karar verdim.

WP_20160516_22_08_20_Pro.jpg

Toplama konusuna çok hızlı girişmiştim. Norveç seyahatimde bir bisikletçiden yerel markaları DBS badge'ini de aldım.

IMG-20160602-WA0001.jpg


Fakat bu hızlı başlangıç iş yoğunluğu sebebiyle yarım kaldı.

Single speed fikrimden vazgeçip, dönemin ruhuna uygun down tube shifterlı grupset arayışına girdim. Yurtiçinde istediğimi bulamayıp, ebaye yöneldim. Şansa çok uygun bir fiyata İngiltere'de komple RD1055 grup set vardı. Kozmetik olarak mükemmel durumda değildi fakat amacım günlük kullanım olduğu için sorun etmeden aldım.

Shimano 1055 Grup Set (Temsili Fotoğraf-Benim Setimde furş ve orta göbek yok)

DSC_0019_635f49b6-88db-469d-b53c-5ea729a4ae57_1024x1024.jpg

Böyle bir grup set için üretilmemiş bisiklete monte etmeye çalışınca çözmem gereken bir sürü sorunla karşılaştım. Öncelikle 27x1 1/4 jant ölçüsünü 700c'ye çevirip kısa bacağı(short reach) kullanacaktım. Kağıt üzerinde mükemmel gözüken planım tecrübe eksiğimle hüsranla sonuçlandı. Fren pedleri jant yüzeyine yetişmiyordu bile. Önümde iki seçenek vardı. Ya uzun bacak(long reach) fren kullanacaktım ya da maşayı değiştirecektim. Seti bozmak istemediğim için krom maşayı seçtim.

Aldığım Krom Maşa (Temsili)


92837_01_c.jpg

Önü çözmüştüm fakat arkada sorunlar devam ediyordu. Bisikletin safkan yol bisikleti olmaması sebebiyle sorunun çözümü basitti. Fren kaliperinin deliğinin altına matkapla bir delik daha açtım.

Vites kolları gidon boğazında olan bir kadroya down tube shifter alınca yine bir sorunla karşılaşmak kaçınılmazdı. Vites kollarını monte edebileceğim her hangi bir vida deliği bulunmuyordu :) Yine imdadıma ebay yetişti. ORIGIN8 firmasının "Down Tube Shifter Adaptor"ü tam aradığım üründü. 31.8 ve 28.6 için uyumlu.

ORIGIN8 Down Tube Shifter Adaptor

15703983740_e3eae0f56f_b.jpg

Çözdüğüm sorunlar sorunları doğuruyordu. Bu sefer vites kablosu sorunu çıktı. Gidon boğazına takılan vites kollarında, dış kablo iç kabloyu tüm bisiklette kapatıyordu. Döndüğü yerler sorunsuz çalışıyordu. Fakat down tube shifter kullanılan bisikletlerde ön aktarıcı için dış kablo yoktu, arka aktarıcı içinse çok kısa bir dış kablo kullanılıyordu. Önce dış kabloyu boylu boyunca göndermeyi düşündüm. Vites kolunun altında kabloyu durduracak bir kısım yoktu. Hem de çirkin görünmesi sebebiyle bu seçeneği eledim. Kabloları bb'den nasıl çevireceğimi araştırırken Erdoğanlar'da kablo kılavuzu (BB Cable Guide) satıldığını görüp hemen sipariş verdim. Orta göbeği matkapla delip diş açtım. Adeta orijinali gibi olmuştu.

Kablo Kılavuzu (BB Cable Guide)

msc-bb-cable-guide.jpg


Tek sorunum kalmıştı sorunsuz çalışabilmesi için. Çeki borusunda dış kablonun başlayıp aktarıcıda biteceği kablo durdurucu benim kadromda yoktu. Chain Stay Cable Stop Adaptor'ler satılsa da böylesine ufak bir parça için kargosuyla hem maliyetli hem çirkin duruyordu.

limpet_CS_Stop#2.jpg

Sanayide olmamın avantajıyla ufak bir parça hazırlayıp kaynattırdım.


184111 dosyayı görüntüle
 

Dosyalar

  • WP_20160503_19_50_51_Pro.jpg
    WP_20160503_19_50_51_Pro.jpg
    941 KB · Okunma: 125
  • WP_20160504_20_17_09_Pro.jpg
    WP_20160504_20_17_09_Pro.jpg
    1,1 MB · Okunma: 120
  • WP_20160519_16_12_40_Pro.jpg
    WP_20160519_16_12_40_Pro.jpg
    1,3 MB · Okunma: 117
Scudo
Elinize sağlık, benim de içimde böyle bir Commuter bike toplama isteği var. Aliexpress'te 7'li Microshift STI kol 250 lira olduğunu görünce iyice heveslendim ama bisiklet üstünde çalışabilecek ortam ve alet bulunmadığı için çekinceliyim. Bisikletin bitmiş halini merakla bekliyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Eeee sonuc ne zaman ortaya cikar dostum? Okurken ben bile bunaldim sorunlardan hehe
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@mariokaldato

"Bisiklet şu an bitmiş durumda aktif olarak kullanılmaktadır."

Üstad bu kısmı kaçırdın galiba :harika::):D
 
@ozgurpedalyoutube

Almadan önce ince eleyin sık dokuyun. Her eski bisiklet para harcamaya değer değil.

Teknik detaylarda boğulmadan toplama aşamasına geçiyorum.

Vites kollarının yerini değiştirince dış kabloların içinden geçeceği kısımlar boşa çıktı. Kadronun çok değerli olmaması sebebiyle bunları sökmeye karar verdim. Elim değmişken arka fren dış kablosunu tutanları ve park ayağı plakasını da söktüm. Çok daha temiz bir görüntü elde ettim. Sökülen kısımları siyahla görebilirsiniz.

184146 dosyayı görüntüle


Boya sonrası üst boruda matkapla yaptığım içeriden kablolama deliklerini gözüküyor :)

IMG_20180417_090404.jpg


İçeriden kablolama işine madem bir kere girmiştim daha fren kolları aero olduğu için gidon bandı altından gidebiliyordu ama bu da istediğim görüntü için yeterli değildi.


IMG_20180421_102527.jpg

Ön ve arka fren kablosu bağlı haliyle elde ettiğim görüntü benim için tatmin ediciydi.

IMG_20180421_122425.jpg

Artık ufak ufak sona geliyordum.

184151 dosyayı görüntüle

Artık bisiklet ayaklanmış kısa sürede binmeye hazırlanıyordum ki sorunlar bitmiyordu :) Bildiğiniz gibi eski bisikletlerin sele boruları çok kısa oluyor. Seleyi bu boru ile istediğim yüksekliğe getiremedim. Bulduğum en uygun fiyatli çözüm Aliexpressden bisiklete uygun ölçüde sele borusu almak oldu. Tabi bu süreçte arka jantın somunlu olması ve onu qr'a uygun hale getirdiğimi de atlmayadan geçemeyeceğim.
 
@altundalbugra
Kahverengi deri bir sele daha iyi durur gibi :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: OmerKa
@altundalbugra

Çok hoş olmuş :) Boyanın renk kodu ve türünü biliyorsanız paylaşırsanız sevinirim.
 
@Emre Yönlüer

Sele borusunun siyah oluşundan dolayı siyah ile devam ettim. Şu anki halinin fotoğraflarını koyunca bana hak vereceksiniz :)

@hodor

Boyacı BMW moru diye verdi tam kodunu bilmiyorum maalesef.

193791

193792

Dediğim gibi bu yaşayan bir proje yaptık bitti olmuyor durdukça aklıma bir şeyler takılıyor :) Uyumu yakalamak adına maşayı fırça ile boyadım.

193793
 
Elinize emeğinize sağlık süper olmuş.

-Ön maşa komple mor
-Aynakol, fren ve arka vites siyah olsa sele ve gidon bandı ile daha iyi bir bütünlük oluşturacak gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Selamlar.

Ellerinize sağlık. Ben de uzun süredir yatan Beldesin Flamingo'yu toparlıyorum. Jant+Lastik değiştirmek istiyorum çünkü jantlar çok kötü ve lastikler çok yıpranmış. Önereceğiniz jant ve lastik olur mu acaba?

Teşekkürler.
 
Merhaba orijinal jant ve lastikleri 27 1 1/4 olçusunde olduğu için 28 jantta fren bacakları kısa kalıyor. Seçenek kısıtlı olduğu için bulduğunuz jant ve lastiği takın
 
Merhaba ben de restorasyon yapıyorum bitti derken yüne sorunlar cıktı dediğiniz gibi ön maşayı ben de değiştirmek zorunda kalıcam anlaşılan aldığınız maşadan ben de almak istiyorum ama ölçüsü neydi acaba neye göre almalıyım maşayı
 
1 inch şaft çapı olan maşa bakmalısınız.
Merhaba ben de restorasyon yapıyorum bitti derken yüne sorunlar cıktı dediğiniz gibi ön maşayı ben de değiştirmek zorunda kalıcam anlaşılan aldığınız maşadan ben de almak istiyorum ama ölçüsü neydi acaba neye göre almalıyım maşayı
 
  • Beğen
Tepkiler: deddo25
Merhaba,Yeni maşa yı takınca furş takımını ve gidon boğazını takacağınız yer kısa kalmış,Bu bir sorun oluşturdu mu?
 
tam bir pr makinası bu bisiklet :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: BerkEvren
sanat eseri tadında olmuş. tek gözümü tırmalayan şey, vites kollarının kadroya kelepçe ile bağlı olması oldu. kadroya direkt iliştirseymişsin daha güzel dururmuş sanki. tabi tornada kare çubuğa diş açtırmak gerekiyor. neyse, o kadar kusur kadı kızında da olur diyelim. bir gün boyayı değiştirmek istersen düşünürsün belki diye fikir veriyim dedim. ayrıca,

üst boruya delikleri açılı şekilde nasıl açtın? zor bir iş.
amblemi nasıl tutturdun? yapıştırmayla uzun ömürlü olacağını sanmıyorum. jbweld gibi metal-metal birleştiricisi kimyasallar var, onun gibi bişeyle mi?
 
sanat eseri tadında olmuş. tek gözümü tırmalayan şey, vites kollarının kadroya kelepçe ile bağlı olması oldu. kadroya direkt iliştirseymişsin daha güzel dururmuş sanki. tabi tornada kare çubuğa diş açtırmak gerekiyor. neyse, o kadar kusur kadı kızında da olur diyelim. bir gün boyayı değiştirmek istersen düşünürsün belki diye fikir veriyim dedim. ayrıca,

üst boruya delikleri açılı şekilde nasıl açtın? zor bir iş.
amblemi nasıl tutturdun? yapıştırmayla uzun ömürlü olacağını sanmıyorum. jbweld gibi metal-metal birleştiricisi kimyasallar var, onun gibi bişeyle mi?


Bisikleti toplamaya başlayalı 3 sene civarı oldu. O zaman kaynatmak aklıma gelmedi, hazır çözümlere yöneldim.


Dik şekilde yuvarlak delik açtıktan sonra istediğim açıya getirene kadar indirdim matkabı. Çapaklar için küçük eğe ile son şekli verdim. Çift taraflı banda 1-2 damla japon yapıştırıcısı damlattım. Yıllardır taş gibi yerinde duruyor.
 
Geri