Scudo Sports

Batum'dan Samsun'a... 6. ve 7. Gün

@Gamerasi

Teşekkürler, sormayın turun son günlerinde uzunca bir süre bisiklete binmem derken şuan daha uzun bir tur planımız var :) Çok başka bir sevda bu :)
 
Scudo
@Mehmet Berat

Emin ol bizde o durumdayız :)
 
Merhaba,

Önce tur için tebrik ederim. Çok güzel bir tur olmuş ve siz de çok güzel bir şekilde paylaşmışsınız bizimle. Ben hem Samsun'lu olduğum hem de aynı rotayı (Samsun-Sarp) geçmiş biri olarak yazınızdan ve fotoğraflarınızdan çok keyif aldım. Belki daha önceki günler için de benzer yorumu yapmış olabilirim ama tur sonu için özellikle yazmak istedim. Ben gittiğimde Sarp toz toprak içinde bir inşaat sahasıydı. (2007) Giresun'dan sonra ışıklı bir tünel yoktu. Ama yine de çok keyifliydi.

Çok teşekkürler bu güzel turu bizimle paylaştığınız için.

Kazasız ve keyifli turlar

five

Not : Kısmet olursa ben de Batı Karadeniz'in bol yokuşlu dar yollarını fotoğraflayacağım Samsun'a kadar. İstanbul'dan evden pedala basıp Samsun'da eve kadar :)
 
@five

Öncelikle tur öncesindeki desteğiniz ve tur sonrası ilginiz için teşekkür ederim five :) Sizin için Sarp sınır kapısında ki mısırcıyı baya bir aradık selamınızı iletmek için fakat kapıdaki mısırcı sayısı artmış :) Sizinkini bulamadık ne yazık ki :)
 
  • Beğen
Tepkiler: five
@Tamer KAMIŞLI

Aynı yollardan geçip aynı ortak duyguları paylaşmak ne güzel. 'Mısırcıyı' hatırlatarak :) yüzümde yarattığınız küçük bir tebessüm için de ayrıca teşekkür ederim. :)

Kazasız ve keyifli nice turlar

five
 
@five

Rica ederim, planladığınız tur konusunda da bilgi alışverişi yapalım derim ben :)

Sevgiler...
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Karadeniz sahil yolu bisiklet kulanmak için ideal bir yol. Düzgün bir zemin ve rampa neredeyse yok.
 
@muratcolakoglu

Aynen dediğiniz gibi, sahil yolu içerisinde kısa mesafeli rampalar haricinde zorlayacak rampa yok. Sadece yaylalara çıkış zorluyor insanı :) Bundan sonraki tur planımız daha bol rampalı merak etmeyin (;
 
Yeni dostlarla güzel bir final olmuş.

Tekrardan tebrikler.
 
@ulaş kaya

Biraz uzun bir makale oldu açıkçası, tamamını okuduğunuz için çok teşekkürler, Sevgiler...
 
anlatımın ve fotoğraflar harika. adeta benide gezdirdin. forumda raporunu beğendiğim birkaçkişiden birisin.
bir önerim olacak. her ne kadar başlarda linklerini vermiş olsanda, raporun ile ilgili ayrı ayrı başlık açmaktansa aynı başlık altına devam etsen daha güzel olacak. takipteyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer KAMIŞLI
@SALİH TUNÇKIRAN

Salih Bey takibiniz ve öneriniz için teşekkürler :) Aynı başlık altından devam ettiğimde araya mesajlar karışacağı için her günü ayrı başlıklarda paylaşmıştım. Blogum da bir bütün halinde zaten, fakat bundan sonra ki günlerde tüm günleri bir arada yayımlama şansım olursa önerinize uyacağım :)
 
bloğunuzu da takip ediyorum. araya mesajlar girsin. o daha güzeldir. yorumlarda okunmalı. okunmak için yazılmıyormu. ben şahsen okuduğum bir mesajdaki tüm yorumları da ayrıca okurum. tekrar teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer KAMIŞLI
@SALİH TUNÇKIRAN

Doğru söylüyorsunuz :) Blog bu aralar biraz boş kaldı, Samsun'da yağmur sezonu başlayınca bisikleti biraz boşlamış olduk :) Görüşmek üzere...
 
Türkiye yi bu tur bisikletçileri ile tanımaya devam ediyoruz. Geçtikleri yolların nerdeyse her santimetrekaresini fotoğraflayıp ölümsüzleştiriyorlar. Bir araç ile 1 bir günde geçilebilecek yolu resimli roman tadında tanıma fırsatı buluyoruz. Yalnız deneyimlerini (mesela bir tünel geçişi nasıl olur, nelere dikkat edilmelidir, nasıl hazırlık yapılmalı) daha ayrıntılı paylaşırlarsa tura çıkacaklara sağlam bir zemin hazırlamış olurlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer KAMIŞLI
@mehmetsunu

Mehmet Bey öncelikle teşekkürler, makaleyi tur bitiminden hemen sonra yazdığım için o heyecanla atladığım yerler de olmuş o kadar detaya inmeme rağmen :) Tünel konusuna gelince, öncelikle bisikletçi tünele ilk kez girecekse psikolojik olarak kendini iyi hazırlamalı biz girdiğimizde yanımızdan geçen araçlar sonucunda inanılmaz bir gürültü ile karşılaşmıştık. (Tam korku tüneliydi kısacası) Onun haricinde ön far çok gerekli olmasa da arkadan gelen araçların sizi farketmesi için arka çakarınız mutlaka olmalı. Bu olduğu takdirde zaten bütün araçlar sol şeritten geçiyorlar. Yolun kenarından dikkatli biçimde yola devam etmelisiniz, ışıklandırma için zemine koyulan metal kutucuklar var, özellikle bunlara çok dikkat edilmeli hızlı giderken bunların üstünden geçme sonucu tekeri patlatabilir yada kontrolünüzü kaybedip yoldan çıkabilirsiniz. Ama herşeye rağmen tünel geçişleri sanırım turun en harika kısımlarıydı :) Özellikle de yaklaşık 4 km'lik Nefise Akçelik tüneli :)
 
@Tamer KAMIŞLI



Merhaba,

Sanırım "ön far çok gerekli olmasa da" kısmı aydınlatılmış tüneller için geçerli. :) Çünkü benim Samsun-Sarp turun sırasında, Giresun'dan sonraki hiçbir tünel aydınlatılmamıştı ve zayıf bir fara sahip olduğum için (bu sonradan anladım) "ön farım var" demenin ne kadar anlamsız olduğunu, yolu görmek için arkadan, ne kadar gürültülü olursa olsun, araba (veya kamyon) gelmesini beklediğimi, karşıdan gelen araçlar gözümü kör etmesine rağmen "ışık biraz daha ışık" dediğimi hatırlıyorum. Tabi (aydınlatılmış olduğu halde) Türkiye'nin en uzun tünelinden (sahili dolaştığım için) geçememiştim ama yine de 2000 m.'ye yakın uzunluklara varan tünellerde önümü göremeden pedal çevirmenin ne kadar zor ve "heyecanlı" :) olduğunu da çok iyi hatırlıyorum. Kısacası bisiklette aydınlatmanın, görmenin ve görünmenin önemini tünellerdeyken çok daha iyi kavramıştım.
Bunun yanından tüm turlarımda gözlemlediğim en önemli şey de şu :"Siz kurallara uygun davrandığınız, uygun kıyafet ve donanımla yola çıktığınızda sürücülerin (özellikle ağır vasıta) daha özenli davrandıkları gözlenebiliyor."

Kazasız ve keyifli turlar.

five
 
@five

five selamlar,

Tura çıkmadan önce sizden onca tavsiye almıştık, tünellerin karanlık olması da bunlardan biriydi :) Bizim şansımıza Doğu Karadeniz sahil yolundaki tüm tüneller aydınlatmalıydı :) O konuda sıkıntı yaşamadık fakat arka çakarlar, arkadan gelen arabalar konusunda oldukça başarılı, sizi çok önceden farketmelerini sağlıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
tünellerden bisikletle hiç geçmedim. fakat araçla geçtiğimde dahi yoğun bir egzos kokusu olduğundan camları ve havalandırmayı kapatırım. bisikletle geçerken alınan her nefes te bolca zehir solunduğundan dolayı, zorunlu olmadıkça tünellerden geçilmesini sağlıklı bulmuyorum.
 
Geri