Scudo Sports

Baradine pabuçlara rağmen bitmek bilmeyen ses.

Kayıt
13 Mayıs 2014
Mesaj
54
Tepki
7
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
Merhabalar,
Geçtiğimiz haftalarda pabuçlarda biriken alüminyum parçalar ve ses şikayeti ile başlık açmış, baradine pabuç almam halinde sorunun çözüleceğine dair tavsiyeler almıştım. Ancak durum şu ki, metal birikme probleminden kurtulsam bile artık eskisinden daha farklı ve daha korkunç bir fren sesi ile karşı karşıyayım.
Öncelikle temin ettiğim pabuçlar şunlar
http://www.aydinmotobike.com/image/cache/data/baradin%20abs-01vc-1000x899-600x600.jpg
Kullandığım ilk gün yollar ıslaktı ve performansı harikaydı. Ses adına hiç bi problem yok üstelik tutuşuda oldukça başarılı idi(kitlenmeden dereceli). Ancak bu gün ki kuru hava ile yola çıktığımda inanılmaz ses yapıyordu. Durup ıslak mendille temizledim, ses ne yazık ki daha da arttı. Vazgeçip eve dönerken,yağmurlu havada çok başarılı olduğu aklıma geldi ve biraz su döküp öyle denedim. Yaklaşık 5km harika devam etti ancak kuruyunca tekrar başladı. Acaba suyun yarattığı etkiyi uzun süre yaratacak bi başka malzeme sürmek bu sorunu çözer mi? Yoksa yeniden pabuçmu değiştirmem gerekiyor?
Şimdiden yardımlarınız çin teşekkürler.
 
Scudo
Aynı sorun bende de var. Baradine abs ve 955VC modelini takarsam her türlü ötüyor. Hemde en hassas yaparı yapmama rağmen ön tarafı 1mm önce açılı bastırıyorum fakat ötme sorununu çözemiyorum çok sinir bozucu bir durum. Sanırım pabuçun hamuru ile alakalı bir durum çünkü baradine marka daha ucuz model pabuçlarda ötme olmuyor.

İğrenç sesden kurtulak istiyorsan baradine 947v modeline bak 5 TL'ye bulursun.

Merida Speeder T2 kullanıyorum.
 
@Gökalp Gönen

Bisikletiniz yeni mi? Varsa eğer resim eklermisiniz. Jantlarınızın.
 
frenden ses genelde frenın janta olan mesafesındende ortaya cıkar.
bacakların janta olan uzaklıklık ayarları ilede oynayın..
 
@Serkan HODANCI


http://d112e54l47d6r7.cloudfront.net//runtime/p3media/zoom-bike-picture-652a5f93fcd6c784c4f50fdf343be624.jpg

tam ekipmanıyla bu hocam. Merida Comp V-Pair jant modelide.


@kivilcimb

bu sadece bastığım zaman ses gelmesinide tetikler mi? Freni kullanmıyorken bir şikayetim yok çünkü.
 
@Gökalp Gönen

Bisikletiniz yeni ve pabuçlara alüminyum tozları topluyor demişsiniz. Jant yanaklarını kontrol ettiniz mi? Pabuçların temas ettiği yerde aşınma var mı?
 
dediğim gibi ayarlarını yapamıyorsunuz.
sıktığınızda papuç janta tam oturmadığından ses yapıyordur.

şurayı inceleyin :(link)
 
Papucun ön tarafını janta yakınlaştırıp açı vermeyi denediniz mi ? Jant yüzeyinin temizliği de bir diğer önemli husus bu konuda.
 
@Serkan HODANCI

evet hocam, eski pabuçlardan miras, ufak tefek aşınmalar mevcut.

@kivilcimb

Tamamdır. Tekrar bu yazıyı dikkate alarak ayar yapacağım. Ancak şimdi frene basılı tutarak el feneri ile tekrar kontrol ettim. Tam paralel durumda. Yarın tavsiye edildiği üzere hafif eğri olacak şekilde ayarlayacağım. (ancak bu pabuçların ömrünü kısalatmaz mı? Sadece üstü kısmı aşındırıp altları daha az kullanmak? )

@Cihan Şar

Yarın ilk iş onu deneyeceğim hocam. Kulağa oldukça makul geliyor. umarım performansına bi etkisi olmaz. Her ne kadar ses yapsada tutuş kalitesi ve rahatlığı eski frenlerime göre çok daha güzel.
 
@Gökalp Gönen


Bacakların janta olan uzaklığının söylenilmesinin sebebi jantta eğrilik varsa eğer eğri olan kısım pabuç hizasına geldiğinde pabuca sürter. Sizin bisikletinizin öyle bir sorunu yok benim anladığım kadarıyla. Sadece frene bastığınız zaman ötme yapıyor. Pabuçları değiştirmenize rağmen bunu yapmaya devam ediyorsa iki olasılık var demektir. Pabuç ayarlarınızı düzgün (olması gerektiği gibi) yapamıyorsunuz, jant yanaklarınızda sorun var. Ör: güneşte aşırı derece beklemiş ve sürekli nem rutubet görmüş jantlarda böyle sorunlar olabiliyor. Jant yanaklarınızı güzelce bir temizleyin. Kısa bir süre daha ötme yapar ve keser. (Pabuçlar tekrar o janta alışana kadar.) Pabuç ayarlarını gelince ötmenin temel sebebi jant ile pabuç arasında oluşan yüksek ve sık rezonans sebebiyle oluşur. Pabuç ayarlarını da şu şekilde yapın: Pabuçun arka kısmı jantın arka kısmına doğru en fazla 1mm havada bırakın.
Resim temsili dir. :)
(link)
 
Vay arkadaş, tam benim sorunumdan bahsetmişsin.
Önceki fren pabuçlarınız jantı o kadar çabuk yemez. Tamamen pabuç ayarıyla alakalı bir durum. benim gibi beceremezseniz bir ömür çekerseniz anasını sattığım sesini.

Not: Bu ses acayip sinirimi bozuyor. Normalde ötmeyip de insan içine girince ötmesi yok mu? Kendimi amele gibi hissediyorum. :(
 
Kesinlikle öyle hocam. Valla yolun yarısına kadar gittim az basa basa, sonra yürüyerek geri döndüm utancımdan resmen. Su döküp ilerlemeyi keşfetmeseydim uzunca bir yol vardı önümde. Yarın kendim ayarlamayı deneyeceğim, beceremessemde bi ustaya giderim. Oda olmassa donanımı değiştiririm. Yoksa böyle binilmiyor.

@Serkan HODANCI


teşekkürler hocam. Bu şekilde ayarlamayı deneyeceğim. Umarım kurtulurum bu kez.
 
Bir arkadaş araya para sikistirdigini söylemişti. Siz de janttan uzak kalacak kısımla jant arasına 5 kuruş sıkıştırıp ayar yapabilirsiniz.

Ise yararsa ben de yaparım. :p
 
@Tahir Keskin

[emoji1]Ama 5 kuruş kalın gibi geldi bana [emoji41][emoji2]


 
@Serkan HODANCI

Olmadı bir iki tane pul koyarsın.
 
Şansa bak sabahtan beri evde 5 kuruş arıyorum harbi bulamadım. Kalınlık konusunda. Aslına bakılırsa 5 kuruş ta iş görür


 
@mahmutuzun

ve anlamsız bi gülümsemeyle daha hoş durur :) hayal ettimde kendimi :D
 
Arkadaşlar tavsiye edildiği üzere önün arkadan önce değmesini sağlayacak şekilde ayar yapsamda sonuç alamadım.Zira ne olursa olsun frene basar basmas pabuçlar adeta canta yapışıyor. Çıplak ve çok hafif nemli el ile cama parmaklarınızı sürdüğünüzz hayal edin. Bu yüzden yolun yarısında çantamda bulunan el kreminden, yanakların her birine en fazla mercimek tanesi kadar olacak şekilde sürdüm ve arka frende olduça başarılı sonuçlar elde ettim. 40km boyunca sadece çok sert basarsam arabaların balata sesine benzer bi ses aldım o kadar.Ve tutuşuda kesinlikle etkilemedi. Ön frenide arka frenin sertliğine getirince sanırım bu problemden kurtulacağım. Tabi çözümün uzun vadede sonuçları ne olur bilmem ama şimdlik iş görüyor.
 
Geri