Scudo Sports

Balatalara ıslak mendil sürdüm tutmuyor yardım

Yalnız Pedal

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2013
Mesaj
1.643
Tepki
1.024
Şehir
Doğu Senegal
Bisiklet
Diğer
balatalara ıslak mendil sürdüm ıslak mendildeki sıvı balatalara zarar verdi galiba önceden frenleri sıkınca kilitleniyordu tekerlek şimdi kayıyor disk arada Balata temizleyici aldım ama nafile ne yapsam acaba yeni Balata almammı gerekecek söküp temizlesem nasıl olur ne önerirsiniz daha yeni bisiklet 400 km olmadı.
Bilgisizlik başa bela ne yaparsınız işte
 
Scudo
balataları çıkarıp deterjanlı bol suyla yıka
güneşte iyice kurut
ince zımpara ile üzerinden 1 2cmlik doku kaldır yani kazı biraz.
söküceksin zaten mecburen youtubed videoları var 1dk koyayım

aha benim hocam bu xmen gibi adam mübarek :D

(link)


söyledigim yöntem de olmaz ses gıcırtı tutmama yaparsa balatanın üstündeki modele bakıyorsun
internetten sipariş veriyor geliyor takıyorsun :)
 
tam anlamıyla balataların kuruduğuna eminmisin? yoksa temizlik yaptıktan hemen sonra deneyerek mi yazdın buraya? çünkü balataları temizledikten hemen sonra kurutmadan denendiğinde öter, tutmaz vb. olur fakat kuruyunca hiçbir sıkıntı olmuyor. tabi farklı bir durum oluştuysa bilemiyorum.
 
Bence de ıslak mendildeki o parfümlü madde her ne ise o kadar kalıcı olmaz.
Bir iki sert frende sıyrılır gider..

Kaymaya sebep arada başka bir şey kalmış olmasın mendilin yırtılan parçası falan??
 
Islak Mendili sürdüm bir gece bekledi su tuttum biraz yine olmadı Balata temizleyici aldım oda sıkar sıkmaz hemen uçup gidiyor iyice yıkadım balataları simdi freni sakınca bir gıcırtı geliyor ve tutmuyor fren yavaşlatıyor bisikleti ancak söküp temizlesem diye düşündüm yağ falan akar diye endişem var
 
tekeri çıkarıp rotor u iyi temizleyip kurutun ,ve yine teker takılı değilken balata kısmını sabunlu veya deterjanlı su ile temizleyip kurutun sonra tekeri yerine takın bence işe yarayacaktır
 
@alperen_69

hemen deniyorum battı balık yan gider nasıl olsa her şeyi denerim artık
 
@mustafa genç

Sakın teker sökük iken fren sıkmayın. Hidrolik kilitlenir ve açmasıda bir yığın zahmet.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahim_D
@mustafa genç
Sakın teker sökük iken fren sıkmayın. Hidrolik kilitlenir ve açmasıda bir yığın zahmet.
 
@Nuri Alper Ulupınar

onu biliyorum bisikleti alırken frenler hakkında ilk onu söylemişlerdi yağ akıyormuş
 
frenler yavas yavaş kendine gelmeye başladı birde Disk fren v frene göre daha iyi diyorlar islanmadan çamurdan etkilenmez mış 3 günde zor kendine geldi balatalar
 
@mustafa genç

Tamam da zaten etkileyen mendilin ıslak olmasından ziyade sabunlu olması, içindeki kaygan kimyasal madde. ;)
 
Valla geçen hafta bende balatalara yağ kaçırmıştım zinciri yağlarken... Frenlerim hiç tutmaz olmuştu... Lastiği çıkarıp (tercihen) fiber bezle balataların arasını sildim yağın fazlasını temizledim, sonra fiber beze tiner döküp onunla da sildim... ( Forumda okumuştum balataların metal olmasına dikkat etmeniz gerekiyor plastik olduğunda tiner eritebilir). Tinerle iyice temizledikten sonra sürüş anında bol bol fren yaparak diski ısıttım kalan yağlar da eridi gitti... Şu an frenlerim canavar gibi :)
 
@Tolga ASLANTÜRK

benim balataların metal olduğunu hiç sanmıyorum bisiklet 1000 tl Sedona 721
 
Benim de SEDONA 721 ve şimdi hiç aklıma gelmeyen bir nokta oldu bu acaba metal balata mı ve gerekli derecede metal olması önemli mi..
 
@Tolga ASLANTÜRK

metal balatalar zamanla bitiyormu yenisini almak gerekiyormu
 
aslına bakarsan frenlere bakım yapmana hiç gerek yok, arada bir hidrolik yağını kontrol ettirip balatalarını da bittikçe değiştirirsen tamamdır ;)

balatalar aşırı derecede emici malzemelerdir; her şeyi emer ve bünyelerine katarlar. sonra da ısınıp dışarı atarlar. balataların sıcaklığında her türlü akışkan madde eriyip buharlaşabilir. bunlardan en kolay yok olanı sudur, yağmurlu bir havada 2-3 saniye fren yaptığında balatalar kuru havadaki performansına ulaşır. en zor kuruyan ise yağdır; onun çaresi de uzun bir rampayı tırmanıp, sadece ön ya da arka frenle sürekli hafif fren yaparak yavaş yavaş inmektir. belli bir mesafeden sonra balataların neredeyse kızıl bir ışık yayacak kadar ısınır ve içindeki herşey uçup gider.

süreci hızlandırmak için balata yüzeylerini ve rotoru tozlayabilirsin. herhangi bir yol kenarında bulacağın kuru toprağı veya kumu bu yüzeylere sür, sonra bisikleti sürmeye devam et. fren yaptıkça toz sürtünmeyi arttıracak ve ısı tahliyesini zorlaştıracaktır, böylece balatalar normalde olduğundan daha çabuk ısınır.

hangi yöntemi kullanırsan kullan, frenler kendine geldikten sonra tekrar temizlemene gerek yok. disk frenlerin en güzel özelliği, kısa sürede kendi kendilerini temizlemeleridir. çamur dolu yollarda vahşi bir sürüş yaptıktan sonra sen ve bisikletin çamurdan görünmeyecek duruma da gelseniz, yaptığın ilk frende rotorlar ışıl ışıl parlamaya başlayacaktır. daha da ben ne diyeyim :)

ille de temizlik yapacağım diyorsan da; sadece ve sadece balata temizleyici kullan. bu madde uçucudur evet, amaç da o zaten ;) balatanın içine şöyle bir girer, içindeki kayganlık yaratan tanecikleri parçalar, ve sonra da o süper emici ortamdan uçar gider. rotorları temizlemek için de yeni, temiz bir bezi sadece ve sadece suyla ıslatarak sil. başka da hiç bir şey yapmana gerek yok.

keyifli pedallamalar dilerim ;)
 
herkese iyi geceler.bende hidrolik frenlerime yağ bulaştırmıştım arkadaslar forumda okudugum ve denemdiğim yöntem kalmamıştır sabunlu suyundan pudrasıana kadar en son yeni balata sipariş edecektimki bi yorum dikkatimi çekti ve uyguladım sonunda eski firenlerime kavustum hatta daha iyi diyebilirim çat diye kitliyorlar balatalar nazar değmesin.
Arkadaşlar balataları çıkardım ve ocakta ısıttım neredeyse 2 dakika ısıtmısımdır hatta balatalar yanıyo gibi oluyordu.daha sonra zımpara olmadığı için evdeki bıçak eğesiyle güzelce eğeledim daha sonra detarjanlı suyla yıkadım ve biraz önce denemesini yaptım eve yeni girdim firenlerim harika adeta.(bosuna balata spreyine yada yeni balataya para vermeyin bu yöntemi uygulayın gerçekten işe yarıyor).
 
bu balataların yapısı nasılsa hiç birşeyden etkilenmiyorlar Ahmet Can arkadaşın yorumunu hayretler içinde okudum balatalara işkence yapıyor resmen. balatalar sadece diskin üzerindeki kesikler in kenarları jilet gibi olduğu için zamanla yenilip bitiyorlar galiba ateşe tutmuş diğer arkadaş hiç birşey olmamış bende az fren yapınca Disk ısınıyor diye korkuyordum balatalara bişey olacak diye. isterseniz birde v fren papuclarını ateşe tutalım eriyip aksınlar.
 
@mustafa genç

hocam, balatalar da rotorlar da yüksek sıcaklıklara dayanacak şekilde yapılırlar. hatta normal çalışma sıcaklığı, senin benim elimizi bile dokunduramayacağımız sıcaklıklardır. herhangi bir zamanda fren yaptığında balatalar önce ısınır, sonra tutmaya başlar. bu ısınma kuru havada saliseler içinde, yağmurlu havada da saniyeler içinde olur. yani senin anlayacağın; balatalar ısınacak ki tutacak. iki iki dört.

sen sanırım bir yerlerde bir şeyler okudun; frenler çok ısınınca tutmuyor falan gibisinden çeşitli yerlerde yazılıp çiziliyor. evet, böyle durumlar gerçekten de oluyor. mesela vatandaş upuzun bir tırmanış yapıyor, sonra 1000 metreden fazla rakım farkı bulunan bir yere doğru inişe geçiyor. yol boyunca frenleri sürekli hafifçe sıkıyor ve yavaş yavaş gidiyor; bir yerden sonra hem balataları soğutacak rüzgar olmadığından, hem de sürekli kesintisiz olarak sürtünmekten dolayı balatalar gerçekten de çok ısınıyor. hatta ve hatta, balatalardan dumanlar çıkıyor ve fren sesi değişiyor. yapılacak şey basit; 5-10 saniye frenleri bırakıp bisikletin hızlanmasına izin vermek ve sonra tekrar sert bir frenle yavaşlamak. böylece rüzgarı yiyen balatalar soğuyor ve yine normal çalışma sıcaklığına kavuşuyor.

balatalar çok enteresan malzemelerdir, uzun mühendislik araştırmaları ve geliştirmelerinden sonra ortaya çıkmıştır. bunları üretenler zaten her koşulu düşünmüştür, üzerinde epey bir kafa patlatmışlardır. o yüzden çok düşünme bunları hocam, bir de senin kafa patlatmana gerek yok... sen sür bisikletini gitsin, frenlerini de ne kadar hor kullanırsan o kadar iyi geleceğini hiç bir zaman unutma ;)
 
Geri