Scudo Sports

Bacakların traş edilmesinin etkileri üzerine bir test

@Efe Yamac Yarbasi

Videodaki tıraş edilen kişide 82 saniye fark oluşuyor,70 saniye farklı kişilerle yaptıkları tüm değerlerin ortalaması.

Aynı efor olduğunu doğrulayacak bişey yok demişsiniz,zaten ortada efor yok,adamlar rüzgar direncini ölçüyor.Sürücünün belli bir hızda gitmek için efor sarfetmesine gerek yok çünkü rüzgarın hızını istedikleri gibi ayarlayabilirler,sadece vücudun o bisikletin üzerinde tıraşlı ve tıraşsızken aynı şekilde durması yeterli.
 
Scudo
@GurkanSamet

5 mesajdır aynı şeyi yazıyorum, sıkıldım artık. Teşekkürler :)
 
Dediğin gibi karışık galiba açıklaman için sağ ol Gökhan abi :)
 
Bir kez tüy dökücü ile almıştım bütün gün bacaklarımı ellemiştim :D
 
tam tersine, rüzgar direncini ölçmüyorlar gibi duruyor. ölçmeleri de mümkün değil zaten o deney düzeneğiyle, bisikletin veya adamın üstünde basınç ölçebilecek pitot tüpü vs hiçbir ekipman yok. olmaması da lazım zaten. arka taraftan ölçülecek olsa, mesafe çok büyük, oluşan türbülansın mantıklı bir sonuç vermesini düşünmemek lazım. anladığım kadarıyla yaptıkları şey, sabit hızda hava akımı yaratıp eleman 40km'lik bir yolda gidiyormuşçasına simule etmek. 10 kez test ettiklerini söylüyorlar ama hangi koşullarda, hızı/kadansı, denemelerin kaçının traşlı,kaçının traşsız olduğu belli değil. adamın harcadığı efor da ölçülmediğine göre , her türlü psikolojik faktörden etkilenebilir gibi duruyor bence bu düzenek. o yüzden, herkes gibi kesinlikle fark yaratacağını düşünsem de 40 km'de 82 sn gibi inanılmaz bir farkı bizim gibilerin elde edebileceğine inanmıyorum açıkçası. deney düzeneğini veya metodunu yeterince anlamıyorum ya da.

ben olsam adamı oturtup, sabit bir vites seçtirip, powermeter bağlar ve kadansı sabit tuttururdum. çoklu denemelerden sonra harcadığı ortalama güçteki azalma daha net bir sonuç verirdi. böyle bulanık noktalar kalmazdı. hoş, powermeterların en iyilerinin bile en az%2-3 hata payı olduğu söyleniyor, bu deneyin hata payından yüksek mi olur, düşük mü olur bilemem :D koskoca specialized'ın çok daha iyi deney metodları bulabileceğinden eminim. bu deney gerçekten biraz havada kalıyor.

hepsine ek olaraktan mantıken, daha da yüksek hız ve bonus olarak yüksek kadanslar için daha çok etkili olması lazım traşlı bacağın olması. malum, hava temasının hızı da artacaktır. yarış vs. durumlar için, ne bileyim tt için, triatlon için çok mantıklı olmalı, deneyde elde edilen süreler hala uçuk gelse de, belirgin farklar olacaktır muhtemelen. "cycling is the sport of marginal gains" demişler, limite yaklaşılmışsa ve o 'marginal gain' aranıyorsa eminim faydası olacaktır. kendim ve benim gibi amatör olan çoğunluğumuz için pek bir faydası olacağını düşünmüyorum sadece.
 
@Efe Yamac Yarbasi

Bisikletin üzerinde olduğu sistem sensörler içeriyor. Sensörler, gram cinsinden rüzgarın bisikletçiyi ne kadar ittirdiğini gösteriyor.
Bu kadar basit aslında.

Rüzgar seni ne kadar iterse, rakam o kadar büyük... Oradan da gereken güç, süre ve hız hesaplanabiiliyor.

Çok da karmaşık, zor, imkansız v.s değil.
Bulanık bi nokta da yok ortada açıkçası :D
 
Geri