Kaan.Özçelik
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 5 Ağustos 2014
- Mesaj
- 774
- Tepki
- 2.025
- Yaş
- 53
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- b'Twin
Bu aralar Triban'larla ilgili fazlaca yazılmaya başlandı. Henüz haftası dolmamış bir T520 sahibi olarak ilk izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.
Öncelikle söylemem gerekir ki diğer bisikletim Sedona 310, dolayısıyla bazı karşılaştırmaları onunla yapmam normaldir.
Boyum 170cm, iç bacak 78cm. Decathlon'un sitesinde bana uygun ölçü S beden görünüyor. Yine de aklımda kalmasın diye hem S hem M beden denedim. Adamlar haklı çıktı
Kokpitten başlayalım. 58cm'lik flatbardan 40cm'lik dropbara geçince insan bir başka hissediyor doğrusu. O nasıl bir manevra kabiliyetidir arkadaş! Bizzat kendimin birkaç yerde bisiklet yoluna atlayan çocuklardan nasıl kaçtığıma şaşırmışken pro yarışlarda peletonun zaman zaman nasıl tek parça gibi hareket ettiğini daha iyi anlıyorum. Adamlar pro işte, ötesi yok
Dropbarda tutuş pozisyonu sınırsız derlerdi inanmazdım. Allah flatbar sahiplerine (içinde de bana) sabır versin
Sele standart, sanırım fazla uzatmadan değiştirmek isterim ama önce 300-500Km'si dolsun bakalım. Bir kötülüğünü görmedim gerçi, arkasından konuşmak istemem.
Pedalları değiştirmeyi daha bisikleti almadan kafaya koymuştum zaten. Yol bisikletine kilitli pedal yakışıyor ve katkısı yadsınamaz. Şehiriçinde dur/kalk da kullandığım için 310'da da tek tarafına plastik platform taktığım M520 pedallar kullanıyordum. Bu kez A530 aldım, tek taraf kendinden platform. Geniş taban alanıyla başarılı bir pedal olduğunu söyleyebilirim.
Frenler bence başarılı, ani hareketlere tepkiler sağlam. Tek sorunum dropbardaki kollara henüz alışamamış olmak, bu da T520'nin suçu değil sanırım. Belki zamanından önce pabuçları değiştirmek isteyebilirim. 310'a taktığım Baradine'lerin yarattığı etkiyi buraya da taşımak hiç fena olmaz.
Vites geçişleri sorunsuz ve yumuşak. Fren kollarından çok daha çabuk alıştım vites kollarına. Mantığı bir kez kavrayınca kullanmak flatbardaki kollardan daha rahat bence. Başparmağı kullanmıyor olmama bağlı olabilir mi? Galiba...
310'da 48/38/28 aynakolumu turlarda yokuşları daha rahat tırmanmak için 44/32/22 ile değiştirmiştim. Nasıl rahat ettiğimi bildiğim için, belki biraz da bacaklarıma güvensizlikten, yol bisikletimi de 3'lü aynakolla almak istedim. Biraz arayanlar fabrika çıkışı fazla bir seçenek olmadığını biliyorlardır. T520'yi seçmemin nedenlerinden biri de buydu.
Şimdi geliyoruz başlığa. Bisiklet o kadar rahat hızlanıyor ki Powermetre kullanmıyorum ama henüz geçen hafta 310'u hızlandırmak için harcadığım enerjiyle karşılaştırınca T520 daha az enerji ile daha iyi hızlandığı için aklıma bu başlık geldi.
"Çerçi yükündekini söyler" diye bir söz vardır. Bunun gibi, "En iyi hızlanan bisiklet T520'dir" demek istemiyorum. "Genel olarak yol bisikletleri (örnek niyetine kullandığım birkaç taneye ve sahip olduğum ilk yol bisikletime bakarak) çok rahat hızlanıyor ve MTB ya da şehir bisikletinde kullandığımız dişli oranlarından daha büyüklerini çevirmek daha kolay" demek istiyorum.
Forumda "Cyclocross almayı düşünenler ama karar veremeyenler...Cyclocross Alın " diye bir başlık var ya, işte ona benzeterek "Yol bisikleti almayı düşünenler ama karar veremeyenler... Yol bisikleti alın!"
Sonuç olarak en başta söylediğimi tekrar edeyim: Bence fiyatına değecek bir bisiklet. Kişisel birkaç değişiklik ile daha da iyi hale gelecektir.
Diğer başlığa eklediğim fotoğrafı buraya da yükleyip bu mesajı kapatayım:
Öncelikle söylemem gerekir ki diğer bisikletim Sedona 310, dolayısıyla bazı karşılaştırmaları onunla yapmam normaldir.
Boyum 170cm, iç bacak 78cm. Decathlon'un sitesinde bana uygun ölçü S beden görünüyor. Yine de aklımda kalmasın diye hem S hem M beden denedim. Adamlar haklı çıktı
Kokpitten başlayalım. 58cm'lik flatbardan 40cm'lik dropbara geçince insan bir başka hissediyor doğrusu. O nasıl bir manevra kabiliyetidir arkadaş! Bizzat kendimin birkaç yerde bisiklet yoluna atlayan çocuklardan nasıl kaçtığıma şaşırmışken pro yarışlarda peletonun zaman zaman nasıl tek parça gibi hareket ettiğini daha iyi anlıyorum. Adamlar pro işte, ötesi yok
Dropbarda tutuş pozisyonu sınırsız derlerdi inanmazdım. Allah flatbar sahiplerine (içinde de bana) sabır versin
Sele standart, sanırım fazla uzatmadan değiştirmek isterim ama önce 300-500Km'si dolsun bakalım. Bir kötülüğünü görmedim gerçi, arkasından konuşmak istemem.
Pedalları değiştirmeyi daha bisikleti almadan kafaya koymuştum zaten. Yol bisikletine kilitli pedal yakışıyor ve katkısı yadsınamaz. Şehiriçinde dur/kalk da kullandığım için 310'da da tek tarafına plastik platform taktığım M520 pedallar kullanıyordum. Bu kez A530 aldım, tek taraf kendinden platform. Geniş taban alanıyla başarılı bir pedal olduğunu söyleyebilirim.
Frenler bence başarılı, ani hareketlere tepkiler sağlam. Tek sorunum dropbardaki kollara henüz alışamamış olmak, bu da T520'nin suçu değil sanırım. Belki zamanından önce pabuçları değiştirmek isteyebilirim. 310'a taktığım Baradine'lerin yarattığı etkiyi buraya da taşımak hiç fena olmaz.
Vites geçişleri sorunsuz ve yumuşak. Fren kollarından çok daha çabuk alıştım vites kollarına. Mantığı bir kez kavrayınca kullanmak flatbardaki kollardan daha rahat bence. Başparmağı kullanmıyor olmama bağlı olabilir mi? Galiba...
310'da 48/38/28 aynakolumu turlarda yokuşları daha rahat tırmanmak için 44/32/22 ile değiştirmiştim. Nasıl rahat ettiğimi bildiğim için, belki biraz da bacaklarıma güvensizlikten, yol bisikletimi de 3'lü aynakolla almak istedim. Biraz arayanlar fabrika çıkışı fazla bir seçenek olmadığını biliyorlardır. T520'yi seçmemin nedenlerinden biri de buydu.
Şimdi geliyoruz başlığa. Bisiklet o kadar rahat hızlanıyor ki Powermetre kullanmıyorum ama henüz geçen hafta 310'u hızlandırmak için harcadığım enerjiyle karşılaştırınca T520 daha az enerji ile daha iyi hızlandığı için aklıma bu başlık geldi.
"Çerçi yükündekini söyler" diye bir söz vardır. Bunun gibi, "En iyi hızlanan bisiklet T520'dir" demek istemiyorum. "Genel olarak yol bisikletleri (örnek niyetine kullandığım birkaç taneye ve sahip olduğum ilk yol bisikletime bakarak) çok rahat hızlanıyor ve MTB ya da şehir bisikletinde kullandığımız dişli oranlarından daha büyüklerini çevirmek daha kolay" demek istiyorum.
Forumda "Cyclocross almayı düşünenler ama karar veremeyenler...Cyclocross Alın " diye bir başlık var ya, işte ona benzeterek "Yol bisikleti almayı düşünenler ama karar veremeyenler... Yol bisikleti alın!"
Sonuç olarak en başta söylediğimi tekrar edeyim: Bence fiyatına değecek bir bisiklet. Kişisel birkaç değişiklik ile daha da iyi hale gelecektir.
Diğer başlığa eklediğim fotoğrafı buraya da yükleyip bu mesajı kapatayım: