Az yakar, çok kaçar!

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Başlık
48
Mesaj
777
Tepki
2.258
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Bu aralar Triban'larla ilgili fazlaca yazılmaya başlandı. Henüz haftası dolmamış bir T520 sahibi olarak ilk izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.

Öncelikle söylemem gerekir ki diğer bisikletim Sedona 310, dolayısıyla bazı karşılaştırmaları onunla yapmam normaldir.

Boyum 170cm, iç bacak 78cm. Decathlon'un sitesinde bana uygun ölçü S beden görünüyor. Yine de aklımda kalmasın diye hem S hem M beden denedim. Adamlar haklı çıktı :)

Kokpitten başlayalım. 58cm'lik flatbardan 40cm'lik dropbara geçince insan bir başka hissediyor doğrusu. O nasıl bir manevra kabiliyetidir arkadaş! Bizzat kendimin birkaç yerde bisiklet yoluna atlayan çocuklardan nasıl kaçtığıma şaşırmışken pro yarışlarda peletonun zaman zaman nasıl tek parça gibi hareket ettiğini daha iyi anlıyorum. Adamlar pro işte, ötesi yok :)

Dropbarda tutuş pozisyonu sınırsız derlerdi inanmazdım. Allah flatbar sahiplerine (içinde de bana) sabır versin :)

Sele standart, sanırım fazla uzatmadan değiştirmek isterim ama önce 300-500Km'si dolsun bakalım. Bir kötülüğünü görmedim gerçi, arkasından konuşmak istemem.

Pedalları değiştirmeyi daha bisikleti almadan kafaya koymuştum zaten. Yol bisikletine kilitli pedal yakışıyor ve katkısı yadsınamaz. Şehiriçinde dur/kalk da kullandığım için 310'da da tek tarafına plastik platform taktığım M520 pedallar kullanıyordum. Bu kez A530 aldım, tek taraf kendinden platform. Geniş taban alanıyla başarılı bir pedal olduğunu söyleyebilirim.

Frenler bence başarılı, ani hareketlere tepkiler sağlam. Tek sorunum dropbardaki kollara henüz alışamamış olmak, bu da T520'nin suçu değil sanırım. Belki zamanından önce pabuçları değiştirmek isteyebilirim. 310'a taktığım Baradine'lerin yarattığı etkiyi buraya da taşımak hiç fena olmaz.

Vites geçişleri sorunsuz ve yumuşak. Fren kollarından çok daha çabuk alıştım vites kollarına. Mantığı bir kez kavrayınca kullanmak flatbardaki kollardan daha rahat bence. Başparmağı kullanmıyor olmama bağlı olabilir mi? Galiba...

310'da 48/38/28 aynakolumu turlarda yokuşları daha rahat tırmanmak için 44/32/22 ile değiştirmiştim. Nasıl rahat ettiğimi bildiğim için, belki biraz da bacaklarıma güvensizlikten, yol bisikletimi de 3'lü aynakolla almak istedim. Biraz arayanlar fabrika çıkışı fazla bir seçenek olmadığını biliyorlardır. T520'yi seçmemin nedenlerinden biri de buydu.

Şimdi geliyoruz başlığa. Bisiklet o kadar rahat hızlanıyor ki :) Powermetre kullanmıyorum ama henüz geçen hafta 310'u hızlandırmak için harcadığım enerjiyle karşılaştırınca T520 daha az enerji ile daha iyi hızlandığı için aklıma bu başlık geldi.

"Çerçi yükündekini söyler" diye bir söz vardır. Bunun gibi, "En iyi hızlanan bisiklet T520'dir" demek istemiyorum. "Genel olarak yol bisikletleri (örnek niyetine kullandığım birkaç taneye ve sahip olduğum ilk yol bisikletime bakarak) çok rahat hızlanıyor ve MTB ya da şehir bisikletinde kullandığımız dişli oranlarından daha büyüklerini çevirmek daha kolay" demek istiyorum.

Forumda "Cyclocross almayı düşünenler ama karar veremeyenler...Cyclocross Alın :)" diye bir başlık var ya, işte ona benzeterek "Yol bisikleti almayı düşünenler ama karar veremeyenler... Yol bisikleti alın!"

Sonuç olarak en başta söylediğimi tekrar edeyim: Bence fiyatına değecek bir bisiklet. Kişisel birkaç değişiklik ile daha da iyi hale gelecektir.

Diğer başlığa eklediğim fotoğrafı buraya da yükleyip bu mesajı kapatayım:

02K.jpg
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Başlık
42
Mesaj
4.100
Tepki
4.464
Yaş
39
Hayırlı olsun. Kazasız, belasız keyifli sürüşler dilerim dostum. Anlatım harika. Eminim almayı düşünen arkadaşların kafalarında soru işareti kalmayacaktır. :)
 

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Başlık
48
Mesaj
777
Tepki
2.258
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
@SerkanH
Hem iyi dileğin hem de yola gelmemdeki katkın için teşekkür ederim :)

Tapatalk kullanılarak gönderildi.

@cuska Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH

celilcetiner

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Ekim 2007
Başlık
12
Mesaj
565
Tepki
1.596
Şehir
ALANYA
İsim
Celil ÇETİNER
Başlangıç
1964—65
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hayırlı uğurlu olsun tekeriniz düz bassın.
 

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Başlık
48
Mesaj
777
Tepki
2.258
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
@celilcetiner

Teşekkür ederim :)
 

yaboga

Daimi Üye
Kayıt
25 Şubat 2015
Başlık
10
Mesaj
380
Tepki
400
Yaş
37
Şehir
SAKARYA
İsim
Ergün Altmış
Bisiklet
Carraro
genel olarak jantlar nasıl dir.
 

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Başlık
48
Mesaj
777
Tepki
2.258
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #9
@kırmızıbisikletim

"Kırmızı olsun, 5 kuruş pahalı olsun" sözüne ben de katılıyorum ama bu kez tamamen tesadüf :)

@yaboga

Benim gibi sakin ve kendi halinde bir kullanıcı için yeterli görünüyor. Belki orta vadede değiştirmek isteyebilirim ama gerek olacağını düşünmüyorum şimdilik.

***
Edit: Buradan aşağısını 8 Haziran'da yazdım ama sanırım yeni bir uygulama var, otomatik olarak önceki mesajıma ekledi. Ben de bu notu yazmak ihtiyacı hissettim.

Akşam üzeri Maltepe sahile indim. Bugün rüzgar biraz kuvvetli biliyorsunuz. Yer yer beni 5-10cm yana kaydırdı.

310'daki 35'lik ve desenli (dişli değil) lastiklerle benzer, hatta daha sert rüzgar yediğimde bile böyle olmamıştı. Sanırım 25'lik ve desensiz lastiklerin sonucu. Ya da bana bir yol gösterin :)

Aklıma bir de yukarıda sözünü ettiğim manevra yeteneği geliyor. Zaten dar olan gidonu üstten tuttuğum bir anda vuran rüzgarla kollarım küçücük hareket etse bile bana 5-10cm kaydırma hissi verebilir mi acaba?
 

oguzturkol

Üye
Kayıt
2 Mayıs 2016
Başlık
0
Mesaj
60
Tepki
52
Şehir
Eskişehir
İsim
Oğuzhan TÜRKOL
Bisiklet
Salcano
hayırlı olsun tam bir fiyat performans bisikleti kazasız belasız sürmeniz dileğiyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.Özçelik

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Başlık
48
Mesaj
777
Tepki
2.258
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #12
@celikzeki
@oguzturkol

Teşekkürler :)
 

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Başlık
48
Mesaj
777
Tepki
2.258
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #14
@kuşlar gibi özgür

Teşekkür ederim.
520'nin her iki modeli de aslında aynı sanırım, gidon ve dolayısıyla kollar değişiyor. Ve doğal olarak da sürüş pozisyonu :)
 

Malik altuntaş

Daimi Üye
Kayıt
16 Temmuz 2014
Başlık
13
Mesaj
266
Tepki
140
Şehir
Sakarya
Bisiklet
b'Twin
nerdeyse ayni boydayiz ben triban 500 l kadro aldim ben 175 boyundayim. ama eve geldikten sonra fark ettim
 

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Başlık
48
Mesaj
777
Tepki
2.258
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #18
@SerkanH

200km sonundaki yorumlarım, 12 gün önceki kendime notlar:

Ayırdığın parayla alabileceğin iyi bisikletlerden birini aldığın için seni kutlarım. Ürünü internetten sipariş edip mağazadan teslim almak da iyi bir karar olmuş. Decathlon'da ürün deneme imkanı neredeyse sınırsız olduğu için her mağazada her boy bisikletten oynanmamış bulmak zor. Gittiğim bir mağazadaki görevli arkadaş çözümü "Artık denetmiyorum abi" diyerek bulmuş ama bu çözümün pek de işe yarayacağını sanmıyorum :)

Aslında asıl teşekkürü yol bisikletine geçtiğin için hakediyorsun. Her ne kadar, depoya her girdiğinde 310 yüzüne mahzun mahzun bakıyor olsa da onun gönlünü yaz boyunca turlarda almayı bileceğine eminim. Daha geçen akşam market alışverişine birlikte gittiğinizde seni affettiğini fark etmiş olmalısın.

"İlk izlenim önemlidir" derler, doğru galiba. Henüz birkaç günlük kullanımla yaptığın yorumlara şimdilik ekleyeceğim fazla bir şey yok. En önemlisi, o gün fark etmedin mi bilmiyorum (belki de fark ettiysen bile dikkate almamışsındır), aynakol orta dişlide iken göbekten gelen "çıt, çıt" sesleri. Büyük çarkta yok, küçük çarkta yok ama ortada pedalın belli bir konumunda sürekli "çıt, çıt" bir ses var. Biraz daha zaman geçsin, bir bisikletçiye uğrayıp göstereceğim. Fazla iyimser olduğumu düşünebilirsin ama bu sesin önemli bir yararını da keşfettim: Aynakolu her daim 50 dişli büyük çarkta tutuyorum :) Bacaklar alışınca belki küçük turlara da 520 ile çıkabilirim. Bagaj deliği bulunan bir kadro seçmiş olduğun için bir kez daha teşekkürler.

Jantlar sanırım genel performansta en geride kalan elemanlar. Ama üzülme, F/P'ta iyi bir kadro aldın. Zamanla ufak tefek iyileştirmeler yaparken, şimdilerde cebimizde kalan parayla kendi seçimlerimize göre donanım almak daha doğru olacaktır.

Frenler konusunda da doğru tespit yapmışsın. Pek bir para da değil, fazla uzatmadan ilk günlerdeki tavsiyene uyarak pabuçları değiştireceğim.


Sevgili 12 gün önceki ben,
Sonuç olarak en başta söylediğimi tekrar ederek bitireyim: Kendin için doğru bisikleti aldığın için sana teşekkür ederim. Emanetinin emin ellerde olduğundan ve gelecekteki bize temiz şekilde aktarılacağından kuşkun olmasın.
 
Yukarı Alt