Scudo Sports

Aynakol Yapraklarını Boyama

@Anonim ellerine sağlık. Boya işinden birazcık anlayan biri olarak şuandaki görüntüsü çok güzel olmasına rağmen fabrika çıkış boyasından daha dayanıksız olacaktır. Fabrika fırınlı veya statik boya atar. Vernikte atsan çok birşey değişmeyecektir ;) Ayrıca boya akmasını engellemek için kesik kesik ve 20-30cm gibi uzaktan atmak faydalı olacaktır. Ayrıca çok temiz bir yüzeye sahip olman gerekir.
 
Scudo
Elinize sağlık, ama koli bantı yerine boyacıların kullandığı maskeleme bantlarından kullansanız ince detaylarda belki daha iyi sonuç alabilirdiniz. Koli bantı naylon olduğundan ve yapıştırma maksatlı olduğundan iz bırakabilir, boyayla etkileşime girip büzülebilir veya kenarlarından altına bir miktar boya alabilir.
 
@ilker Coşkun @S.Emre DURMAZ Arkadaşlar amaç en basit şekilde çizikleri kapatmak. Dişli kısımları zaten zincirden dolayı vernik olsa bile gidecek zamanla. Benim amacım en basit ve ucuz şekilde durumu toparlamaktı. Vernik hele bir de maskeleme bantları amacıma uygun değil zaten.
 
emeğinize sağlık fakat. aynakol yaprağı tabiki de çizilecek. boyasanızda 1 ay sonra tekrar çizilecek. bence hiç bir kötü görünüm vermez yapraktaki çizikler. 2. si de. var olan yaprağı boyamak kaliteli bir boya ile işçilik + 20 tl. yaprağı en fazla 70 80tl ye sıfırını alabiliyorsunuz yurtdışı siparişinizin yanına ekleyerek hemde yaprağınız yenilenmiş oluyor. ben uğraşmaya değer bulmadım.
 
@smclk89 Hazırını aldıktan sonra ne gerek var bisikleti yenile daha iyi hocam :D Onun keyfi zaten kendin yapmanda
 
@Anonim keyfi tabikide başka hocam. bence bisikletimle incik cincik ilgilenirim fakat zaten çok çabuk çizilen çizilmesi doğal olan bir parça ve yapılan masraf ve uğraş nerede ise yenileyip aynakolun ömrünü 2 ye katlamanın 3 de 1 masrafına denk geliyor. sadece bunu savundum. bu arada vakit buldukça videolarınızı izlemeye çalışıyorum sakin ve hoş bir anlatımınız var.
 
boyanın linkini isterim gidon felan boyamam lazım benimde
ufak ayrıntılar güzel oluyor
 
@Mahmut.
Teşekkürler :) Boya iyi çıktı, kolay çizilmiyor bu arada :) Eğer isteyen olursa, kendi aynakoluna vernik de atar tabi :D
 
@Anonim Üstadım ellerine sağlık, aynı sorun bende de vardı... Konuyu o kadar ayrıntılı ve basit anlatmışsınız ki artı çizikli aynakol yapraklarımı masraf etmeden nasıl yenilerim öğrendim...Çok teşekkür ederim faideli paylaşım için :) Bir de bu boyayı internet harici bulabilir miyiz? İnternet alışverişine karşıyımda...
 
@ramotek
Teşekkürler :) Koçtaş'ta bulabilirsiniz boyayı. Fiyatı da uygun ;)
 
Kolay gelsin herkese yeni bir konu açmamak için buraya yazıyorum hiç sele borusu boyadınız mı yada bu konuda fikirlerinizi almak isterim. Ne derseniz. Sadece bisikletin rengine uygun olsun diye bunu yapıcam fikirleriniz nedir
 
Merhabalar,
Güzel çalışma olmuş hocam ellerinize sağlık. @reddesra sele borusunu boyarken alttaki boyayı kazımayı düşünüyorsanız kimyasallar var boya sökücü, onlardan alıp uygulamanız lazım. daha sonra da sele borusunun malzeme türüne göre doğru astar alıp iki çeşit vardı yanlış hatırlamıyorsa alüminyum ve çelik için farklı olması lazım. Alüminyum için gri astar kullanılıyor. Eğer boyanın üstüne direk sprey boya atacaksanız sele borusunun sadece dışarıda kalan kısmını boyayın ki kadroya giren kısım boyanın kalınlığından çizilmesin.
Saygılar...
 
  • Beğen
Tepkiler: reddesra
Acaba Tiagranın parlak gri aynakolunu da bu yöntemle boyayabilir miyiz? :D
 
@Speedster911 sele burosunda boya yok şuan rıthcey marka alimünyum mu çelik mi acaba. Bilemiyorum. Sprey boya ile yapsam başarılı olur muyum.
 
@Nini
Neden olmasın :)

@reddesra
Sele borusu daha kolay çizilecek bir parça. Sürekli yukarı aşağı konumunu değiştirmiyorsanız boyamak mantıklı :)
 
@Anonim Güzel bir çalışma. Elinize sağlık. Boyanın rengi de çok güzel. Ben de 1-2 parça boyamak istiyordum ama ne tür boya kullanacağımın cevabını arıyordum ve sayenizde buldum.
Sormak isteğim bir soru var. Bu sprey boyayı 1 kez kullandıktan sonra kuruyup delikleri tıkanma durumu oluyormu acaba? Tekrar kullanımında sorun yaşarmıyız?
 
Markası dilimin ucunda, aklıma gelmedi ama şu Koçtaş'ta yaygın olarak bulunan sprey boyalarla aynı şekilde arka vites dişlilerini kırmızıya boyamıştım. Kabuk şeklinde dökülme ve kolay çizilme korkusu vardı başta. 1 yıl geçti pek de beklediğim gibi fazlaca sökülmedi boyalar, sağlam olmuş. Sadece uçlarda sürtünme çizikleri var. Önemli bir püf noktası; boyamadan önce üzerindeki yağı iyi temizlemek gerekli.

@Anonim Elinize sağlık. Aşınma ve/veya çizilme bakımından sizin dişlideki boyanın şimdiki durumu nedir?

@Yusufclp Şişeyi ters çevirip biraz basınca kalan boyayı püskürtüyor. Kısa sürede boya gelmemeye başlıyor. Bu şekilde temizleyip bırakılınca delikler tıkanmıyor. Ama şahsen temizlemeden de aylarca bırakmışlığım oldu, tıkanma yapmadı boyamaya devam etti şu adı aklıma gelmeyen boya. Zaten spreyin üzerinde yazıyor sonra tekrar kullanmak için ne yapmanız gerektiği.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Geri