bende hep bu 5 mm lik farkın ne avantajı/dezavantajı var diye merak ederdim kendi kendime sonuçta 5 mm ne farkederki diyodum bu konuyu açtığınız için teşekkür ederim sayenizde bende bşey öğrenmiş olcam
Bununla beraber binis tarzi da one cikmali bu secimi yaparken.
Ornegin MTB'de genelde pek kadans yapma sansiniz olmaz arazide iken, haliyle uzun krank kolu, "guc" basmaya arti etki yapar. Ama yol bisikleti kullaniyorsaniz, kisa krank kolu ile daha kisa cemberler cizip, daha yuksek kadans yakalamak mumkun.
uzun ayna kolun avantejı bence şu pedalı çevirirken baçağın düz olması gerektiğini duymuştum yani pedal en alttayken bacağın düz olması gerekiyormuş tabii bu koltuk borusundan ayarlanabilir ama nekadar yüksek koltuk o kadar bel ağrısı
Söylediğinizin Aksine düşük sele borusu sizin bisiklet üzerinde dik olmanıza ve sonrasında bel ağrılarına sebep olur..(Gürsel Abi(Yeşil Bisiklet)nin Görüşü)
Eğer söylediğiniz doğru olsaydı Tour De France'ın 7-8 saatlik etaplarında milletin bacağından çok beli ağrırdı..(Benim Görüşüm)
Sonuç olarak bacağınızın düzlüğü sele borusuyla ayarlanır..Aynakolla değil.
Halil Abinin de söylediği gibi eğer kadans yapıcaksanız(genellikle yol bisikleti)kısa krank kolu,arazi sürüşü(kesinlikle mtb[Sanmıyorum yolla dağdan inen bir delikanlı olsun])içinde uzun krank kolu kullanılır..
Lise fiziğinde çıkrıklarda falan işlenir bu konu aslında ama farkında olmayız.fizik dersi açısından kolun uzun olması verilen güç ile ters orantılıydı sanırsam.kol uzunluğu arttıkça çevirme kolaylaşır.bide şu şekilde bakarsak;örneğin mtb de arazide taşlıklar,kayalıklar,yüksek engelleri aşarken pedal çevirilmesi gereken yerlerde kolun yere yakın olması nedeniyle engele çarpma durumu da var.
Ayna kol ile ilgili daha önce açılmış bir konu .Bu tarz ciddi anlam da her sürücü için gerekli olan bir bilgi paylaşımı.Güncellemek ve Faydalı olması maksatlı yazdım.Bilgi için sağ olun.İyi Forumlar.
moment= kuvvet x kuvvet kolu buradan kuvvet yani pedala basış kuvvetiniz eşitte olsa kuvvet kolundaki büyüme ( kolun uzaması 5mm de olsa ) momenti artırır. buda kısa kola göre daha büyük tork - güç sağlar.
dişli sayısındaki artış ( ayna dişli için) daha fazla hız buna karşılık daha büyük yük demektir. dişli sayısı azaltıkça tork artar. dolaysıyla harcanan güç azalır karşılığındada yapılan iş azalır.
Teşekkürler Ahmet Bey çok yararlı oldu .. Rica etsem 28" bisikletimde uygulamayı düşündüğüm kombinasyonu yorumlar mısınız .. 48*36*26/175 mm aynakol ile 11*32 ruble nasıl bir sonuç verir