aynakol avantajı

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
selam arkadaşlar:xt kol uzunluğu 175mm lik 48 dişli aynokol mu yoksa 170mm lik 48 dişli aynakolmu boyum 1.77 hangisini önerirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: S26 ve ApQ
Scudo

ApQ

Aktif Üye
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
103
Tepki
41
Şehir
istanbul-çapa
bende hep bu 5 mm lik farkın ne avantajı/dezavantajı var diye merak ederdim kendi kendime sonuçta 5 mm ne farkederki diyodum bu konuyu açtığınız için teşekkür ederim sayenizde bende bşey öğrenmiş olcam:)
 
  • Beğen
Tepkiler: deniz çelik

Haşim Okyay

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ocak 2008
Mesaj
5.192
Tepki
4.407
Şehir
İstanbul
1,60'dan ufak bisikletçiler için 170mm'lik (veya daha kısa),

1,60-1,90m arasındaki bisikletçiler için 175mm’lik

1,90'dan büyük bisikletçiler için de 180mm'lik aynakol tavsiye edilir.

(link)
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Bununla beraber binis tarzi da one cikmali bu secimi yaparken.

Ornegin MTB'de genelde pek kadans yapma sansiniz olmaz arazide iken, haliyle uzun krank kolu, "guc" basmaya arti etki yapar. Ama yol bisikleti kullaniyorsaniz, kisa krank kolu ile daha kisa cemberler cizip, daha yuksek kadans yakalamak mumkun.
 

Faik BİLGİN

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Şubat 2008
Mesaj
406
Tepki
170
Şehir
Amasya/Merzifon
uzun ayna kolun avantejı bence şu pedalı çevirirken baçağın düz olması gerektiğini duymuştum yani pedal en alttayken bacağın düz olması gerekiyormuş tabii bu koltuk borusundan ayarlanabilir ama nekadar yüksek koltuk o kadar bel ağrısı
 
  • Beğen
Tepkiler: deniz çelik

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
arkadaşlar bizleri bilgilendirdiğiniz için hepinize teşekkür ederim!
 
Kayıt
14 Temmuz 2008
Mesaj
54
Tepki
7
Şehir
Sakarya
çok tecrübe sahibi olmasamda teorik olarak kadans farkının haricinde az da olsa Tork farkıda vardır büyük ayna kolda.
 
  • Beğen
Tepkiler: deniz çelik

Can Sonbay

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ekim 2007
Mesaj
1.177
Tepki
315
Şehir
Caddebostan, İstanbul
Bisiklet
Giant
@FAİK

Söylediğinizin Aksine düşük sele borusu sizin bisiklet üzerinde dik olmanıza ve sonrasında bel ağrılarına sebep olur..(Gürsel Abi(Yeşil Bisiklet)nin Görüşü):)
Eğer söylediğiniz doğru olsaydı Tour De France'ın 7-8 saatlik etaplarında milletin bacağından çok beli ağrırdı..(Benim Görüşüm)

Sonuç olarak bacağınızın düzlüğü sele borusuyla ayarlanır..Aynakolla değil.
Halil Abinin de söylediği gibi eğer kadans yapıcaksanız(genellikle yol bisikleti)kısa krank kolu,arazi sürüşü(kesinlikle mtb[Sanmıyorum yolla dağdan inen bir delikanlı olsun:D])içinde uzun krank kolu kullanılır..
 

ahmet ozgen

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2006
Mesaj
1.731
Tepki
613
Lise fiziğinde çıkrıklarda falan işlenir bu konu aslında ama farkında olmayız.fizik dersi açısından kolun uzun olması verilen güç ile ters orantılıydı sanırsam.kol uzunluğu arttıkça çevirme kolaylaşır.bide şu şekilde bakarsak;örneğin mtb de arazide taşlıklar,kayalıklar,yüksek engelleri aşarken pedal çevirilmesi gereken yerlerde kolun yere yakın olması nedeniyle engele çarpma durumu da var.:)
 

sadana

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
2.243
Tepki
2.319
Şehir
Adana
Ayna kol ile ilgili daha önce açılmış bir konu .Bu tarz ciddi anlam da her sürücü için gerekli olan bir bilgi paylaşımı.Güncellemek ve Faydalı olması maksatlı yazdım.Bilgi için sağ olun.İyi Forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
Kayıt
24 Haziran 2009
Mesaj
12
Tepki
1
Şehir
ankara
@Haşim Okyay

BENİM BOYUM 1.63 14 YAŞINDAYIM 175 MM UYARMI.VE KOLTUK AYARINI NASIL YAPMALIYIZ.
 

GokmenOzyurt

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Şubat 2010
Mesaj
1.230
Tepki
703
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
pedala topugunla bastıgında ayagının dümdüz olması gerekiyor
benim bildiğime göre
yani ayağın dümdüz olana kadar yükselt yada alaçt
 

Ahmet Bolgi

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ağustos 2009
Mesaj
645
Tepki
776
Şehir
Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
moment= kuvvet x kuvvet kolu buradan kuvvet yani pedala basış kuvvetiniz eşitte olsa kuvvet kolundaki büyüme ( kolun uzaması 5mm de olsa ) momenti artırır. buda kısa kola göre daha büyük tork - güç sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metehan Mendi

Ahmet Bolgi

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ağustos 2009
Mesaj
645
Tepki
776
Şehir
Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
@Metehan Mendi

dişli sayısındaki artış ( ayna dişli için) daha fazla hız buna karşılık daha büyük yük demektir. dişli sayısı azaltıkça tork artar. dolaysıyla harcanan güç azalır karşılığındada yapılan iş azalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metehan Mendi

Metehan Mendi

Daimi Üye
Kayıt
15 Ocak 2010
Mesaj
248
Tepki
296
Şehir
Antalya
@Ahmet Bolgi

Teşekkürler Ahmet Bey çok yararlı oldu .. Rica etsem 28" bisikletimde uygulamayı düşündüğüm kombinasyonu yorumlar mısınız .. 48*36*26/175 mm aynakol ile 11*32 ruble nasıl bir sonuç verir
 

iskender şerit

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Şubat 2010
Mesaj
1.018
Tepki
463
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Bianchi
175 ile 170 arasındaki fark bence pek fazla ifade etmez