Hayirli olsun! Hicbirsey icin gec degildir bir yerden baslamak onemli olan

Biraz uzun mesafeler turlayacaksaniz daha once baska konularda yaptigim bir yorumu size de aktarmak isterim ki tadiniz kacmasin. Gerci bunlarin hepsini zaten biliyor da olabilirsiniz. O zaman vaktinizi calmis olurum kusura bakmayin ama yeni katildim dediginiz icin belirtmek istedim...
Koruma ekipmanlari temel olarak:
Kask, eldiven, gozluk
Kask kafanizi ve icindekileri korur. İlk darbeyi emerek zarar goren veya kirilan kask, kucuk bir darbede dahi sisecek veya yarılacak olan kafanizi korur, bayilmaniza kan kaybetmenize beyin sarsintisi gecirmenize engel olur.
Jelli bir eldiven hem gidon tutarken elinizin uyusmasina, titresimleri emmeye yardimci olur hem de terleyerek elinizden kayacak gidon problemini kaldirir.
Gozluk tavsiye edilmesi gozunuze toz, bocek vb. kacarak goz sorunu ve kaza riskini minimize etmek amacli. Kendi gozlugunuz varsa ayni islevi saglayacaktir zaten.
Bisiklet ekipmanlari guvenlik icin temel olarak:
Zil, on-arka aydinlatma, teker ve pedallarda reflektorler,
Yolda kalmamak icin tamir kiti:
Levye, yedek ic lastik ve/veya yama seti, pompa, alyan cakisi
Lastik sokup takmayi bilmiyorsaniz ogrenmeniz iyi olur. Boylece bisikleti bir yere kilitleyip birakmak, sonra donup almak veya surukleyerek goturmek zorunda kalmazsiniz. Ic lastik degisimi veya yamasi yapinca dis lastigin icini mutlaka kontrol ederek patlamaya sebep olan cismin ciktigindan yeniden patlamaya sebp olmayacagindan emin olun.
Konfor ve pratiklik icin:
Camurluk, bagaj / sele veya gidon cantalari
Sirt cantasi da is gorur ve ben hala kullaniyorum. Ama sirt cantasi temponuzu etkiledigi gibi terlemenizi de arttirir. Tabi sirt cantasinin pratikligi. Bisikleti bir yere kilitlediginizde cantalari cikarmak veya aklinizin onlarda kalmasi problemini ortadan kaldirir. Bilginiz olsun.
Bunlar disinda; ter tutmayan t-shirt ve forma giyebilirsiniz saglik icin, turlarinizi ve istatistiklerinizi takip icin km saati, akilli telefon ise bisiklet tur programlari var, suluk, kucuk bir ilk yardim seti bulundurulabilir, zincir acma anahtari ve hatta yedek zincir veya zincir baklalari bulundurulabilir. Minik bir pense / kargaburunda vites sorunlari ve lastikten diken civi vb. cikarirken kolaylik saglayacaktir.
Elbette bunlar icin ne / nasil yapilir kismini biraz arastirip ogrenmeniz gerekecek. İlk etapta sehir icinde olacaginizi varsayarsak "bunlarin disinda" kismina sonrada gecebilirsiniz. Benim bu kisimda oncelikli tavsiyem eger cok terleyen bir bunyeniz varsa ter tutmayan polyester-lycra tshirt/forma olacaktir. Ayrıca uzun pantolon ve esofman giyiyorsaniz sag bacaginiz icin paca bandi edinin. Bu pacanizi toplayacagi icin giysinizin zincir yagi ile kirlenmesini engeller, pacanizin zincir ile ondisli arasina girip sikismasini onler. Eger reflektorlu bir paca bandi alirsaniz, gece bindiginizde gorunurlugunuzu arttirir.
Bir hatirlatmada bagciklar icin. Hicbirimiz onemsemeyiz ancak gecenlerde bir arkadasim ciktiklari gunluk turda cozulen bagcigi zincirle on aynakola dolasinca ne oldugunu anlamaya calisirken onundeki cukuru farketmeyip ciddi bir kaza yasadi. Siyrik ve berelenmelerle atlatsada o gun turu birakmak zorunda kaldi. Mumkunse bagciksiz modeller kullanilmali veya bagciklar icin onlem alinmali aslinda.
Bildigim, dilim dondugunce tavsiyelerim bunlar. Eksik varsa daha tecrubeli ve bilgililer eklesin. Sizde arastirip bunlari kolayca ogrenebilirsiniz.
Trafikte herkesin birbirine saygili oldugu, kazasiz, belasiz, arizasiz, patlaksiz keyifli pedallar
