Scudo Sports

Avrasya tüneli geçilmez diyorlardı, yalan söylemişler...

@barış barış

Yanlış, hem de çok yanlış. Proje, bisiklet yolunu içerecek şekilde yapılmadığı için bisiklet yolu yapılması için mevcut şeritlerden birinin kapatılması lazım. Birkaç tane bisiklet geçecek diye tünelin kapasitesinin %25 veya %50 düşürülmesi nasıl bir mantık ile açıklanabilir çok merak ediyorum. Her gün İstanbul'daki bisiklet sayısından fazla kişi tarafından kullanılan metrobüs için bile köprü geçişinde böyle bir ayrıcalık uygulanmıyor. Baştan proje ona göre yapılmalıydı demeden önce, tünelin her iki yönünü de bisiklet şeridi ve emniyet mesafesi için gereken 180 cm daha geniş yapmanın maliyeti ne olurdu, bunu karşılar mıydınız, bir araştırın lütfen.
 
Scudo
allah'dan zehirlenmemiş. tehlike o noktada bence. yoksa kendine güveniyorsa bir şekilde geçer zaten. oksijensiz kalsaydı büyük sıkıntı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
@Murat B.

benim demek istediğim en başından yapılması lazımdı sonradan değil
üç şerit yerine dört şerit yapsalardı biri bisiklet için olsaydı

ayriyetten maliyeti millet karşılıyor zaten kimse kendi cebinden yapmıyor o yolları maliyet az olsa ne çok olsa ne
 
Okuduklarıma bazen inanamıyorum. Osmangazi Köprüsünü kullanmayanlardan bile ücret alınırken, üstüne bir de tanıtım ve iletişim kampanyası düzenlenip bisikletliler bu kampanyada istihdam ve suistimal edilirken sesi çıkmayan da biziz, 180 cm daha geniş yapılsaydı maliyeti ne olurdu bunu düşünün diyen de biziz. Üstünden üç kamyonun beş otobüsün geçtiği üçüncü köprünün maliyetini de biz karşılıyoruz, daha bir sürü şeyin de. KÖO yani Kamu Özel Ortaklığı adı verilen bu neoliberal yağma mekanizması bütün gücünü bizim gibi sorgusuz sualsiz uysal vatandaştan alıyor. Bizim gibi yarış gördü mü neyin nesidir niyedir niçindir diye sormadan bayram çocuğu gibi koşturan şaşkın bisikletçilerden alıyor. Bazılarının yaşı yetmez, eskiden Yap-İşlet-Devret modeli vardı, şimdi geliştirdiler artık yapıyorlar kiralıyorlar kârını da sana ödetiyorlar. Üstünden araç geçse de sen ödüyorsun geçmese de, sen üstünden geçsen de ödüyorsun geçmesen de. Nasıl zekâ ama!

Hep söylüyorlar ya, burası bisikletforum burada sadece bisiklet konuşulur diye, hah işte şimdi bir bakın hâlimize. Pedalını vitesini konuş, lastiğini gidonunu konuş, fiyatını modelini konuş, sonra da gel bisikletlilerin hakkı değil orası, 180 cm ne tutar biliyor musunuz diye akıl yürüt. Bisiklet bu değil, onun bir kültürü var diyeni de aman savcılar duymasın eyvah geliyorlar diyerek azarlayıp cezalandır. İyi kafaymış vallahi!

Alanya yerel medyasından bir kalem müsveddesi, yapılan yol yarışlarına hönkürüyordu geçen gün, her yarışı burada yapmayın, yolları kapamayın, üç beş bisikletlinin bize faydası yok, olacaksa uluslararası olsun, olmayacaksa olmasın, diye. Her baktığı yerde rant arayan bu zihniyetin egemen olduğu bir ülkede, hadi söyleyin, gran fondo mu organize edilir? Başka bir örnek vereyim: İzmir'de 60 otobüse bisiklet taşıma aparatı eklendi, başlangıçta bilhassa yüksek kesimlere giden hatlarda. İzmir yerel medyasından bir başka zevzek de ağzına geleni söyledi, küfür tehdit ne ararsanız: Yok efendim Alsancak'ta oturanların keyfi için konmuş o aparatlar, yok efendim yolcu bisikletin aparata yerleştirilmesini mi bekleyecekmiş, kan çıkarmış yahu falan falan. Bu örnekler Akdenizden Egeden, bir de İç Anadoluya varın, Doğuya varın, neler neler göreceksiniz.

Bu söylem yanlış arkadaşlar, bisikletçiye yakışmıyor, bisiklet kültürü de böyle bir şey değil. Pedala yanlış basıyorsunuz, seleye yanlış oturuyorsunuz, yanlış besleniyorsunuz, yanlış giyiniyorsunuz, yanlış bisiklete para döküyorsunuz. Bu kafayla bisikletforum olmaz, burası bisikletin forumu, sayıyla kendinize gelin :)
 
@barış barış

Avrasya Tüneli her bir yönde 2'şer şerit. Bunu bile bilmeyen (ve videoda göremeyen) birinden tüneli 180cm daha geniş yapmanın maliyetini araştırmasını beklemem büyük hata olmuş...

Millet herşeyin maliyetini karşılıyorsa bisiklet için ayrı tünel yapılsın, hatta yayalar, atlılar ve patenciler için de ayrı tüneller yapılsın.
 
yapılmalı zaten nasıl olsa yaptıktan sonrada para alıyorlar

ayrıyetten şerit sayısını bilipte ne yapacam konumuz bumu

aslında haklısınız bizim neyimize yol
 
@Emre Yönlüer


emre oyum sana, ama pazarlık yapalım önceden, 2 lira bisiklete geçiş parası ,:komik:
 
(link)

Forum üyelerinin gündemi pek takip etmedikleri anlaşılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bugraacik
@mehmetsunu
inşallah yapılır mehmet hocam
en çokta karşı çıkanlar kullanır genelde öyle oluyor
 
@mehmetsunu

biliyoruz mehmet aga olayıda
yayaların arasındanmı süreceğiz, yoksa ayrı bisiklet yolu olacakmı ,
olursada yayalar ordan yürür ben sana söyleyeyim ,,,
 
@Kudret Kurtcebe
Abi kurtarsa yapardım ama sırf bisiklet için olacak o yüzden kurtarmaz:agla::hihi:
Bize gelişi 6 TL zaten...:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ekolojik denge denen birşeyden ne yazık ki bihaberiz. Komple tünellerle boğazın altını dolduralım, biz bisikletliler olarak bu tip hareketlere karşı durmamız gerekirken ki çoğumuz çevre çevre diyerek bisiklete biniyoruz ki yayaya ayrı geçit fikri benim hoşuma gitmedi. Doğa en sonunda İstanbul'un bu kadar nüfusu artık kaldırmayacağına karar vermez umarım.
 
İstanbul o kadar dolduki ekolojik denge yüzünden cokme tehlikesi yasayacaz venedik gibi tektonik tabakalarda agırlık fazla gelıcek saka saka :D

Bu bir istanbuldan kacma önerisi değildir.
 
Bu fotoğraf 1984 yılına ait. Yer Maçka Parkı. Bu bisikletçiler de cyclocross yarışçıları.

Şimdi orası da tünel çalışmaları için kapatılıp şantiyeye çevriliyor.

(link)

(link)

C399f4SWIAA5i3u.jpg
 
bunu birisi elbet yapacaktı. bu kardeşimiz yapmış oldu çokta şı yapmamak lazım :)
 
geçen arkadaşın kalflarına sağlık, ne yazık ki istanbul gibi bir cennette yasaklardan, dar yollardan, saygısız ve bilinçsiz sürücüler yüzünden, dikkate alınmamaktan bisiklete binme sorunsalı yaşıyoruz ve bir çoğumuz her bisiklet sürümüşte başımıza ne gelecek bilmiyoruz. Diyeceğim o ki belki böyle hareketlerden sonra bu şehirde bisikleti ulaşıma dair plan yapılmaya başlanır.
 
@Murat B.
Doğru olan açıklama için ben teşekkür edeyim.
180 cm genişlemesi demek maliyeti 2 katına yakın demektir.
Sanki 20.000.000 insanın yaşadığı İstanbul şehrinde herkes bisiklet kullanıyormuş gibi bir durum varmış gibi.
 
@Hamit.Ç

hahhhahahahah keşkeeeeeeeeeeeeeeeee 500.000 kişi olsa,
ben bisiklet duasına çıkacam yakında ,herkes bisiklet tutkunu olacak....:komik::komik::komik:
 
@Murat B.
Yayalar ve bisikletliler için boğaza tünel istiyoruz..:)

İsterüüzzzz
İsterüzzzzz
Boğazada
Bisiklet
İçin
Tünel
İsterüzzzzzzzzzzzzz..

ama vergi istemeyiz.:)
 
@Hamit.Ç onu da yapıyorlarmış bakalım görebilecek miyiz ama içeride bize ayrı yol verecekler mi yayalar random mu yürüyecek hiç bir fikrim yok :D:D:D
 
Geri