mtbcandir
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 18 Mart 2009
- Mesaj
- 660
- Tepki
- 739
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Scott
Avid Fren Hidrolik Değişim Prosedürü
Malzemeler
1. Alyan Anahtar
2. Yıldız Uçlu Takımdan
3. Bir adet plastik ya da cırt kelepçe
4. 250ml buldum en düşük DOT 5.1
5. 2 adet 20 ml enjektör ( eczaneden )
6. Kuru bez mutlaka bulundurun
(link)
Not : Bu işlemi yaparken gözünüze gözlük ve ellerinizde eldiven olsun
1.Arka ya da Ön Jant Hangisine işlem yapılacaksa o tekeri yerinden çıkarın
2.Kaliperin içindeki balataları sökün ( sökmez direk tornavida sokarsanız balatarı ezersiniz )
3.İçerdeki pistonları kibarca ittirin ta dibine gidicek kadar (bu işlemden sonra frene basmayı)
4.Yeni fren balatalarını takın isterseniz isterseniz eskisi farketmez.
5.Jantı takın
6.Ağzına kadar 20 ml'lik enjentörünüze hiç hava kalmayacak şekilde dot 4 ya da 5.1 ile doldurun
7.Bu dolum işleminde sonra her halükarda içinde hava kalacaktır enjektörde o hava sıvıyı vericeğiniz ağız tarfında olmasın ya ucundan çıkarın küçükse hava kabarcıkları enjentörün piston yani siyah kısmına gelecek şekilde ucu aşağıya bakarak nokta hava tanesi bile olsa ya piston tarafına toplayın ya da ucundan çıkarın hiç hava kalmayacak arkadaşlar buna dikkat
8.Şırıngayı kalipere takacağımız için hiç hava almamasını istediğimizden ötürü enjentörün ucunu güzelce temizleyip teflon bantla sarın konik olsun gireceği noktadan dibine kalınlaştırarak sarın ki oraya taktığınızda dışarda hiç hava girmesin işleminiz başarılı olsun
9.Sıvıyı göndereceğiniz kaliper somununu gevşetin ve elinizdeki şırıngayı tatlı tatlı döndüre döndüre takın sıkıca oturduğun emin olun enjentörü bükmeyin kırılmasın ucu içerde kalırsa uğraştırır....
10.Şimdi Fren kolunu gidonla aynı hizaya getirin ki dökülmesin bşy olmasın tamamen yatay pozisyona getirin
11.Oranında hava alma vidasını sadece sökün hazne kapağını sökmeyin dikkat edin ...
12.Oraya ikinci boş bir enjektör alıp takın yine ucuna teflon bant sararak ve o boş olucak dikkat edin ...
13.Şimdi elinize bir tane cırt kelepçe varya ya da plastik kelepçe olarakta bilinir onu alın ve fren kolunu bir seferde yavaşça sıkın ve bırakmadan oraya plastik kelepçe ile sıkılı halde bırakın...
14.Şimdi kaliperde duran enjektöre çok kibar bir şekilde önce kendinize doğru az bir kuvvetle çekin biraz hava varsa enjentöre gelicektir o hava... tornavidanın arka sapıyla çizmeden tatlı tatlı kalipere tık tık vurun hava kabarcığı varmı ... Varsa bisikletinizi biraz da dik konumda yatay meğil verin ki o kabarcıklar orda sıvı göndereceğimiz yere yakın olmasın... Aksi halde sisteme hava pompalamış olursunuz...
*** Tam dot sıvısını göndermeden bu aşamada fren koluna takılı plastik kepçeyi kesin şimdi. Eğer dotu göndermeye çalışırsanız gitmeyecektir.... BU ÖNEMLİDİR.... PLASTİK KELEPÇEYİ TAM ŞUAN KESİN.
15.Artık yeni hava kabarcığı kaliperden gelmiyorsa ve enjektördeki hava kabarcıklarını enjektörün siyah pistonu hizasına toplamayı başardıysanız yavaşça yeni dot sıvısını gönderin ama bunu yaparken yavaşça yapın. Bir taraftan frenin orda takılı olan enjektöre bakmayı unutmayın o da siz aşağıdan dot bastıkça sizin eski fren hidroliğiniz o boş olan enjektöre dolmaya başlayacaktır... Zaten aradaki farkı görürsünüz eskisi siyahımsı rengi atık durur dot sıvısı yeniyken altın sarısı gibi bir görünümü vardır. Yaklaşık 20ml yeni dot sıvısı tamamını değiştirmenize fazla fazla yeter...
(link)
16.Şimdi sıvımızı göndermeyi ne zaman kesiyoruz enjektörümüzde hava bulunan kısma tam olarak yaklaştığımızda tam o noktada kesiyoruz daha göndermiyoruz. Eğer bir damla dahi havalı kısmı basarsanız içeri hava basmış olursunuz bunu unutmayın ...
17. Kaliperde bulunan enjentörü dönme hareketleri ile çekebiliriz. Ama dikkatli olun zorlamadan kibarca yapın zira teflon bantlar oraya dökülebiliyor teflon bant yerine başka conta gibi görev yapabilecek bir şey olursa onu da kullanabilirsiniz... ÖZETLE YAVAŞÇA DÖNDÜREREK ÇIKARIN UCU KIRMAYIN, İÇERDE TEFLON BANT BIRAKMAYIN ... ve hemen bunun somununu takıp alt kaliperle işinizi bitirin...
18.Şimdi fren koluna bir kaç kez sıkıp bırakın sıkıp bırakın üstte enjektörü çıkarmadan son kalan hava buraya gelecektir siz bu işlemi yaparken gözünüzle hava kabarcıklarını göreceksiniz zaten. Yavaş sıkıp bırakın sızma yapmasın dot tehlikeli bir sıvıdır gözünüze gözlük takmayı unutmayın ... Fren kolunu sertleşecektir zaten.... Fren koluna alttan ya da haznesine alttan tornavidanın sapıyla ufak tık tık vurun kibarca son kalan kabarcık varsa o da yukarı çıksın...
(link)
19.Artık fren kolunuz kendine gelmiştir sanırsam.... Üstteki enjektörü çıkarın ve oranın somununu takıp oraları sabunlu su ile güzelce bir silmeyin ihmal etmeyin...
Arkadaşlar fren açıklığı yani freniniz dokununca mı tutsun yoksa daha uzun yol alarak mı tutsun başka deyişle bazısı gidona yaklaşıldıkça tutsun ister bazısı gidona çok yaklaşmasın dokununca tutsun ister ... Bu açıklığın ayarı da burdan yapılıyor ....
(link)
Resimler az kusura bakmayın ellerim pisti arkadaşlar ... Tek başına olunca insan sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım genel olarak avid değişim prosüdürü budur. Hava alması da gayet kite falan gerek duymadan bu şekilde yaptım...
NOT : Ben 5.1 buldum ama bulamazsanız bulmanıza yardımcı olurum. Dot 5.1 iyidir candır
Malzemeler
1. Alyan Anahtar
2. Yıldız Uçlu Takımdan
3. Bir adet plastik ya da cırt kelepçe
4. 250ml buldum en düşük DOT 5.1
5. 2 adet 20 ml enjektör ( eczaneden )
6. Kuru bez mutlaka bulundurun
(link)
Not : Bu işlemi yaparken gözünüze gözlük ve ellerinizde eldiven olsun
1.Arka ya da Ön Jant Hangisine işlem yapılacaksa o tekeri yerinden çıkarın
2.Kaliperin içindeki balataları sökün ( sökmez direk tornavida sokarsanız balatarı ezersiniz )
3.İçerdeki pistonları kibarca ittirin ta dibine gidicek kadar (bu işlemden sonra frene basmayı)
4.Yeni fren balatalarını takın isterseniz isterseniz eskisi farketmez.
5.Jantı takın
6.Ağzına kadar 20 ml'lik enjentörünüze hiç hava kalmayacak şekilde dot 4 ya da 5.1 ile doldurun
7.Bu dolum işleminde sonra her halükarda içinde hava kalacaktır enjektörde o hava sıvıyı vericeğiniz ağız tarfında olmasın ya ucundan çıkarın küçükse hava kabarcıkları enjentörün piston yani siyah kısmına gelecek şekilde ucu aşağıya bakarak nokta hava tanesi bile olsa ya piston tarafına toplayın ya da ucundan çıkarın hiç hava kalmayacak arkadaşlar buna dikkat
8.Şırıngayı kalipere takacağımız için hiç hava almamasını istediğimizden ötürü enjentörün ucunu güzelce temizleyip teflon bantla sarın konik olsun gireceği noktadan dibine kalınlaştırarak sarın ki oraya taktığınızda dışarda hiç hava girmesin işleminiz başarılı olsun
9.Sıvıyı göndereceğiniz kaliper somununu gevşetin ve elinizdeki şırıngayı tatlı tatlı döndüre döndüre takın sıkıca oturduğun emin olun enjentörü bükmeyin kırılmasın ucu içerde kalırsa uğraştırır....
10.Şimdi Fren kolunu gidonla aynı hizaya getirin ki dökülmesin bşy olmasın tamamen yatay pozisyona getirin
11.Oranında hava alma vidasını sadece sökün hazne kapağını sökmeyin dikkat edin ...
12.Oraya ikinci boş bir enjektör alıp takın yine ucuna teflon bant sararak ve o boş olucak dikkat edin ...
13.Şimdi elinize bir tane cırt kelepçe varya ya da plastik kelepçe olarakta bilinir onu alın ve fren kolunu bir seferde yavaşça sıkın ve bırakmadan oraya plastik kelepçe ile sıkılı halde bırakın...
14.Şimdi kaliperde duran enjektöre çok kibar bir şekilde önce kendinize doğru az bir kuvvetle çekin biraz hava varsa enjentöre gelicektir o hava... tornavidanın arka sapıyla çizmeden tatlı tatlı kalipere tık tık vurun hava kabarcığı varmı ... Varsa bisikletinizi biraz da dik konumda yatay meğil verin ki o kabarcıklar orda sıvı göndereceğimiz yere yakın olmasın... Aksi halde sisteme hava pompalamış olursunuz...
*** Tam dot sıvısını göndermeden bu aşamada fren koluna takılı plastik kepçeyi kesin şimdi. Eğer dotu göndermeye çalışırsanız gitmeyecektir.... BU ÖNEMLİDİR.... PLASTİK KELEPÇEYİ TAM ŞUAN KESİN.
15.Artık yeni hava kabarcığı kaliperden gelmiyorsa ve enjektördeki hava kabarcıklarını enjektörün siyah pistonu hizasına toplamayı başardıysanız yavaşça yeni dot sıvısını gönderin ama bunu yaparken yavaşça yapın. Bir taraftan frenin orda takılı olan enjektöre bakmayı unutmayın o da siz aşağıdan dot bastıkça sizin eski fren hidroliğiniz o boş olan enjektöre dolmaya başlayacaktır... Zaten aradaki farkı görürsünüz eskisi siyahımsı rengi atık durur dot sıvısı yeniyken altın sarısı gibi bir görünümü vardır. Yaklaşık 20ml yeni dot sıvısı tamamını değiştirmenize fazla fazla yeter...
(link)
16.Şimdi sıvımızı göndermeyi ne zaman kesiyoruz enjektörümüzde hava bulunan kısma tam olarak yaklaştığımızda tam o noktada kesiyoruz daha göndermiyoruz. Eğer bir damla dahi havalı kısmı basarsanız içeri hava basmış olursunuz bunu unutmayın ...
17. Kaliperde bulunan enjentörü dönme hareketleri ile çekebiliriz. Ama dikkatli olun zorlamadan kibarca yapın zira teflon bantlar oraya dökülebiliyor teflon bant yerine başka conta gibi görev yapabilecek bir şey olursa onu da kullanabilirsiniz... ÖZETLE YAVAŞÇA DÖNDÜREREK ÇIKARIN UCU KIRMAYIN, İÇERDE TEFLON BANT BIRAKMAYIN ... ve hemen bunun somununu takıp alt kaliperle işinizi bitirin...
18.Şimdi fren koluna bir kaç kez sıkıp bırakın sıkıp bırakın üstte enjektörü çıkarmadan son kalan hava buraya gelecektir siz bu işlemi yaparken gözünüzle hava kabarcıklarını göreceksiniz zaten. Yavaş sıkıp bırakın sızma yapmasın dot tehlikeli bir sıvıdır gözünüze gözlük takmayı unutmayın ... Fren kolunu sertleşecektir zaten.... Fren koluna alttan ya da haznesine alttan tornavidanın sapıyla ufak tık tık vurun kibarca son kalan kabarcık varsa o da yukarı çıksın...
(link)
19.Artık fren kolunuz kendine gelmiştir sanırsam.... Üstteki enjektörü çıkarın ve oranın somununu takıp oraları sabunlu su ile güzelce bir silmeyin ihmal etmeyin...
Arkadaşlar fren açıklığı yani freniniz dokununca mı tutsun yoksa daha uzun yol alarak mı tutsun başka deyişle bazısı gidona yaklaşıldıkça tutsun ister bazısı gidona çok yaklaşmasın dokununca tutsun ister ... Bu açıklığın ayarı da burdan yapılıyor ....
(link)
Resimler az kusura bakmayın ellerim pisti arkadaşlar ... Tek başına olunca insan sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım genel olarak avid değişim prosüdürü budur. Hava alması da gayet kite falan gerek duymadan bu şekilde yaptım...
NOT : Ben 5.1 buldum ama bulamazsanız bulmanıza yardımcı olurum. Dot 5.1 iyidir candır