Scudo Sports

Avid 7 de Pad Mesafe Ayarı.

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.151
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Arkadaşlar yeni bisikletimde Avid 7 kullanmaya başladım. Avid 7 nin kolları üzerinde ped mesafesini ayarlamaya yarayan kırmızı ayar düğmeleri var ama onları çevirince frenin tutuşunda hiç bir değişme olmuyor. Ayarı nasıl yapacam anlayamadım..

Bu freni kullanan arkadaşlardan bana bilgi vermesini önemle rica ederim..
 
Scudo
Avid Juicy 7 (160 Rear Right Lever 1400mm Hose Graphite)

Avid Juicy 7 (160 Rear Right Lever 1400mm Hose Graphite)

Kullanım Alanı

- Cross Country

- All Mountain

- Serbest Sürüş

- Tepe İnişi



Renk

- Grafit Gri



Özellikler

- Yeniden tasarlanmış kol gövdesi dizaynı

- Önceki modele göre 30 gram daha hafif

- Sürtme ve ses problemlerini ortadan kaldıran fren kolundan kavrama noktası ayarı

- Eldivenle kolay kullanım için yeniden tasarlanmış alüminyum kavrama noktası ayar düğmesi

- Montaj ve ayarlamada kolaylık sağlayan Tri-Align™ Kaliper Konumlama Sistemi

- En iyi ergonomi için Power Reserve Geometry™ ile tasarlamış fren kolları

- Hem sağ, hem solda kullanılmaya uygun kollar

- Sram, Avid ve Rock Shox gidon elemanlarını tek bir kelepçe üzerinde toplayan Avid Matchmaker ile uyumluluk

- Sistemdeki havanın alınması sırasında damlama ve sızıntıları yok eden ve prosedürü kolaylaştıran yapı (Yalnızca Avid hava alma kiti ile)

- 1mm’lik adımlarla kesin bir şekilde yapılabilen fren kolu mesafe ayarı

- Soğutmaya yardımcı DOT 5.1 yağ standardı - Yeni!*

Rotor ebatları

160, 185 ve 203mm



Yağ Türü

DOT 5.1*



Ağırlık

395g (160mm, Ön Post Mount)



*Yağ türü ilk montajda kullanılan yağ standardını ifade eder. Tüm Avid Hidrolik Disk frenler DOT 4 ve DOT 5.1 yağlarıyla uyumludur.

DOT 5.1 Yağ Kullanımına Neden Geçildi

Yıllarca DOT 4 yağ kullandık ve bu bize inanılmaz bir performans çizgisini tutturmamızda yardımcı oldu. Fakat eğer bir gelişme imkanı görürsek, onu kullanırız. Bu sebeple bu sene Juicy Ultimate, Carbon, 7 ve 5 modellerinde DOT 5.1 yağa geçtik. Isı tüm fren sistemlerinin düşmanıdır, yani ısı yönetiminde yapılan bir iyileştirme, sürüşünüzde yapılan bir iyileştirme demektir. Sistemlerimizde DOT 5.1 yağın kaynamasının DOT 4’e göre neredeyse 3 kat fazla zaman aldığını fark ettik. Bu da fren sistemlerimizin daha da sıra dışı şartlarda sorunsuz performans sergilemesini sağladı.



BALATA KAVRAMA NOKTASI AYARI

Birçok Avid fren onları diğer frenlerden ayıran dahice bir özelliğe sahiptir. Fren kolu hareketinde balataların rotora temas ettiği noktayı ayarlayabilirsiniz. Bunun iki basit ama önemli sonucu vardır:

1. Frenlerinizin gücü ile ellerinizin rahatını mükemmel bir biçimde ayarlayabilirsiniz.

2. İki fren kolunu da aynı noktada kavrayacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Kavrama noktası ayarı bir fren kolu mesafe ayarı değildir, mesafe ayarı tüm modellerde ayrıca bulunmaktadır. Kavrama noktası ayarı Hidrolik disk frenlerin en büyük handikaplarından olan sürtme ve ses yapma problemlerini de ortadan kaldıran bir ayardır.

www.erdoganlarbisiklet.com
 
  • Beğen
Tepkiler: hsrv_khy
Frenin kitapçığından yanlış anlamadıysam söz konusu düğmesi 20 kez çevirmek gerekiyormuş..
 
20 kez çevirince sınıra dayanıyor.. ya çevirdikçe kollarda bir değişiklik oluyor.. yani padlerin mesafesinin değiştiğini hissediyorsun sıkınca;) bir kaç tur çevirip sıkıp aradaki farkı hissetmeye çalış istersen?..
 
Söz konusu düğmenin sırrını bugün çözdüm. Ok yönünün tersine doğru bolca çevirip sınıra dayayınca frenler beton gibi oldu.. Artık daha rahatım.

Teşekkürler..
 
Baymineral, hidrolik frenlerine alışıncaya kadar ben de beton konumunda kullanmamanı tavsiye ederim. Ayrıca her fren markası, ürünlerinin tam kapasitelerine ulaşabilmeleri için belli hızlardan durana kadar frenlemeyi belli sayılarda yapılmasını tavsiye eder. Örneğin Magura, 30km/h hızdan durana kadar 30 frenleme önerir. Ancak bundan sonra fren tam kapasitesine ulaşır.

Frenin sertlik ayarını bu işlemden sonra ve frenine daha fazla alışınca yapmanı tavsiye eerim :)
 
Deneme olsun diye en sert konuma getirdim:) Çok sert olması acil durumda panikle frene bastığımda tehlike yaratabilir. Frenleme alışkanlığım o kadar sert frenlemeye uygun değil. V-frende de yumuşak olmasını tercih ediyorum. Ayarı düzelteceğim. Ön tarafın en bol halden %25 daha sıkı, arka tarafın da %50 daha sıkı olması daha uygun.

Diske geçmek isteyenler bu modeli tercih ederlerse harika olur. Çok büyük kolaylık sağlıyor.

Teşekkürler..
 
düşünüyorum ve karaklıyım = ALACAĞIM gürsel abi yaz bi gelsin çok başını ağrıtacağım :D:):)
 
Geri