Scudo Sports

Hidrolik disk frende pad mesafe ayarı

Levent Kırça

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Kasım 2009
Mesaj
729
Tepki
328
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar mekanikler için pad mesafesini ayarlayabileceğimiz bir ayar kısmı var kaliper üzerinde. Ya da fren kolundan bunu yapabiliyoruz. Bunun hidrolikler için nasıl ayarlanıyor?

Yani mesela kullandığım mekanik disk shimano'da padler kullandıkça aşınıyor aşındıkça mesafe artıyor. Bende kaliper üzerindeki ayar vidasını azar azar sıkarak padleri rotor'a yanaştırıp mesafeyi tekrar kapatıyorum. Ama Hidrolikte nasıl yapılıyor. Bazılarında Kolda bir vida oluyormuş sanırım. Bu işe mi yarıyor tam bilmiyorum ama

Kısaca hidrolik diskte pad aşındı rotordan uzaklaştı.. ne olacak. Fren gucu mu azalıyor. Yoksa kolu biraz daha mı fazla sıkıyoruz. Yani bir parmak kendimize çekecekken 3 parmak mı çıkıyoruz?

Mesela bu avid juicy 3
http://i42.tinypic.com/213r80x.jpg


bu da 7
http://i43.tinypic.com/35jxz89.jpg
 
Scudo
Hidrolik sistemlerde mekaniklerdeki gibi padlerin acikligini fiziksel olarak ayarlamak mumkun olmuyor malesef.. Ayarlanan, fren kolunun hassasiyeti oluyor.
Ornegin padler asindiginda veya zamanla sistem hava alip hassasligini kaybettiginde, sartlar izin verdikce ayar vidalarini kullanarak eski ayarlarda kullanabiliyorsunuz.
 
Juicy 3 ve 7 de görülen vidalar (ikisinde de olan torx) sistemin havasını almak için. Juicy 7'de görülen artı şeklindeki kırmızı vida pad mesafesini ayarlar ancak juicy 3 ve 5'de bunu yapan bir ayar vidası yok.
 
teşekkürler. bu videların ne işe yaradıklarını biliyordum ancak kaliperde falan sistemin devamında görmediğim ve bilmediğim bir ayar kısmı var mı diye bir sormak istedim..

teşekkürler yorumlarınız için.
 
@darkness_

Hidrolik frenlerin hiçbirinde pad mesafe ayarı yoktur. Neden olmadığının cevabı basit: çünkü buna gerek yoktur.
Hidrolik frenler, padleri otomatik olarak ayarlayacak şekilde tasarlanmıştır. Nasıl otomobillerde veya motorsikletlerde pad ayarı yapılmıyorsa, bisikletlerdeki hidrolik frenlerde de durum aynı şekildedir. Kaliper içinde pistonları tutan o-ringler, padler ne kadar aşınırsa aşınsın, padler ve rotor arasındaki mesafeyi sabit bir uzaklıkta tutar.

Juicy 7 de bulunan ayar vidasının görevi (pad contact-point adjustment diye geçer) ise fren kolunun padleri ne zaman harekete geçireceğini ayarlamaktır. Bunun genellikle pad mesafesini değiştirdiği düşünülse de aslında pad mesafesi sabit kalır. Bu ayar kabaca, fren kolu ile kolda bulunan ana pistonun arasındaki mesafeyi değiştirerek, fren kolunun, ana pistonu ve dolayısıyla fren padlerini harekete geçirdiği açıyı ayarlar.

Bu ayar, ayrıca Magura frenler de BAT, formula frenlerde ise FCS olarak adlandırılır.
 
ağzına sağlık. yardım budur.

eyvallah arkadaşım.
 
@İsaAlp

Ben de pad mesafesi değiştiği için fren kolundaki his değişiyor diye düşünürdüm... Ancak az önce denedim ve gördüm ki mesafe gerçekten de değişmiyor...
 
@darkness_

Rica ederim... Yardımcı olabildiysem ne mutlu.
 
Peki arkadaşlar deore de fren kolu hassasiyetini nasıl yapabiliriz. Ön frenim arkadan önce sıkışıyor ani bi fren yaptığımda ikisine aynı anda heyecanla basarsam takla atmıyım diye çekiniyorum seri kullanmaya
 
Fren kolunun üstünde yuvarlak bir ayar vidası var.Ordan fren kolunun hassasiyeti ayarlanabiliyor...
 
araba -motor -bisiklet ne olursa olsun hidrolik fren sistemi aynıdır.koldan hidroliği basarsın içindeki padin baglı oldugu pistonu ıter kolu bıraktıgın zaman hıdrolığin arkasında basınç kalmadığı için padlar de dıskten uzaklasır. İsaAlp gayet güzel açıklamış üstüne söze gerek yok diye düşünüyorum.
 
Geri