@MokaPoT Uyku tutmamışken bildiğim kadarıyla cevaplayayım. Doğru, rulmanlı göbeklerin cırcır sesi fazla oluyor. Ayrıca, cırlarkenki (yani pedal çevirmeden yol alırken) akıcılık olarak iyi değiller. (Fakat pedal çevirirken rulmanlının akıcılığı daha üstün). Zamanla tırnakların yayları bir miktar yumuşadığı için akıcılık artıyor ama bu çok zaman alıyor.
Bilyalı-rulmanlı farkından bahsedecek olursam da,
- Bilyalı kaset göbekler göbeğin sadece uç noktalarından yataklanıyor. Bundan ötürü, özellikle zincir büyük dişlilerdeyken bu yapı sehim veriyor ve zamanla göbek yamuluyor. Bu yamulma rublenin yalpalamasına sebep oluyor. Yani bu bakımdan evladiyelik ürün değiller. Rulmanlı kaset göbeklerde ise 2 freehub'da, 2 göbek gövdesinde olmak üzere 4 rulman oluyor, 4 noktadan yataklanma olduğu için eğilmeye bükülmeye zorlanan bir eleman olmuyor. Haliyle çok daha uzun ömürlüler. Uzun vadede olabilecek tek fail, cırcır tırnaklarını iten yayların kırılması olabilir. O yaylar da haricen bulunuyor. Veya komple freehub gövdesi değiştirilebilir.
- Bilyalı göbeğin tek artısı duygusal. Bi de rulman preslemek gibi hassas montaj işleri istememesi.