Samet M.
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 31 Mayıs 2020
- Mesaj
- 1.476
- Tepki
- 4.119
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Samet
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Eğer arkasında kronik farklı bir problem yoksa ve sürüş sonrası hissediliyorsa aşil tendonu ağrısını hafif diz kapağı ağrısı ile birlikte ve sele yüksekliğinin bir sonucu olarak değerlendirmek gerek.
Yüksek sele boyu, bacak dönerken diz kapağının çok açılmasını sağlarken ayağın arka kısmı gerileceğinden, hareketin tekrarlanması sonucu belirli bir süre sürüş sonrası arka kısımda çekme ve ağrı olarak geri dönüyor.
Düşük sele yüksekliği ise diz kapaklarının tam olarak açılmaması nedeniyle diz kapağı ön ve alt bölümünde ben buradayım tarzı bir ağrı veriyor. Üzerine bir de gün boyu hareketsiz mesai tarzı vs. girince dizler sinyali gönderiyor.
Sele yüksekliği ideal oranda ayarlanıp gidon çok aşağıda kalması durumunda bu kez kollara binen yük miktarı artıyor ama kollar bu başlıkta mevzu dışı sanırım.
Forumda olsun Youtube da olsun sele boyuyla ilgili çok çok fazla bilgi dolaşıyor, apış arası yüksekliğinden 10 cm çıkarmak, iç bacak boyunu 0,881 veya 0,883 le çarpmak gibi.
Bunların hepsi kullanılabilir tabi ama esas olan bu yöntemlerle yaklaşık ayarı yaptıktan sonra 20 şer km aralıklarla 1-2 cm lik kişiye özel toleransı ayarlamak.
Yüksek sele boyu, bacak dönerken diz kapağının çok açılmasını sağlarken ayağın arka kısmı gerileceğinden, hareketin tekrarlanması sonucu belirli bir süre sürüş sonrası arka kısımda çekme ve ağrı olarak geri dönüyor.
Düşük sele yüksekliği ise diz kapaklarının tam olarak açılmaması nedeniyle diz kapağı ön ve alt bölümünde ben buradayım tarzı bir ağrı veriyor. Üzerine bir de gün boyu hareketsiz mesai tarzı vs. girince dizler sinyali gönderiyor.
Sele yüksekliği ideal oranda ayarlanıp gidon çok aşağıda kalması durumunda bu kez kollara binen yük miktarı artıyor ama kollar bu başlıkta mevzu dışı sanırım.
Forumda olsun Youtube da olsun sele boyuyla ilgili çok çok fazla bilgi dolaşıyor, apış arası yüksekliğinden 10 cm çıkarmak, iç bacak boyunu 0,881 veya 0,883 le çarpmak gibi.
Bunların hepsi kullanılabilir tabi ama esas olan bu yöntemlerle yaklaşık ayarı yaptıktan sonra 20 şer km aralıklarla 1-2 cm lik kişiye özel toleransı ayarlamak.