Scudo Sports

Arka vites ayarı

Scudo
Selam dostlar,resimde işaretlediğim şu parçadan (ayar vidası gibi bir şey) bulma imkanım varmıdır? Bisikletçiye sordum ayrı satılmaz dedi,ikinci el bir aktarıcı alıp üzerindekini kullanmakta var aklımda,bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim👍 240515 dosyayı görüntüle
Aslında bir kaç kez bu tarz sorunlu bisiklet takıldığım bisikletçiye geldi. Tabi 105 setten bahsetmiyorum ama ayar vidası çıkma uydurup taktık.
Benzinli testerelerinde gaz ayar vidalarını uydurup takmışlığımız var. Sanayilerde büyük vida ,cıvata satan sağlam esnaflar bu işi çözer. Biraz araştır çözülmeyecek bir iş değil. Yalan yere ikinci el aktarıcı falan alma. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
necmeddin
İkinci el kırık bir tane tourney arka aktarıcı buldum,parça niyetine satıyormuş arkadaş,gidip bakıcam vida muhtemelen uyacak gibi duruyor bakalım.
 
@seko35.50
Selam dostlar,resimde işaretlediğim şu parçadan (ayar vidası gibi bir şey) bulma imkanım varmıdır? Bisikletçiye sordum ayrı satılmaz dedi,ikinci el bir aktarıcı alıp üzerindekini kullanmakta var aklımda,bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim👍 240515 dosyayı görüntüle
O parça ayrı satılıyormuş. Mesela linkini verdiğim parça 105 sete ait değil ultegraya ait ama görünüş olarak çok benziyor.
(link)
 
  • Muhteşem
Tepkiler: seko35.50
EnginK.
Süpersiniz hemen alıyım bir tane:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: EnginK.
@seko35.50 Uyumlu olup olmadığını sorun isterseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Vites ayarlarını kendim yapmayı bende düşünüyorum fakat açıkçası daha da beter olacak diye ellemiyorum. Başka bir bisikletçiyi daha deneyim olmadı sizin dediğiniz gibi videolar yardımıyla kendim yapmayı deneyeceğim.
Aynen elleme bence dostum. Usta bisikletci hemen yapar. 2.3 TL atarsın el emeği. Çoğu parada almaz. Yada pro bisikletçi görürsen durdur rica et yapar hemen. Arkadasın dediği gibi, her bisiklet satan usta değildir. 👍
 
Dün akşam bende benim Mosso GVL290 nın clarisiyle uğraştım. İlk başta arka vites kendi kendine alt dişliye geçiyordu. Neyse uğraştım bu sefer de en büyük dişliye geçmez oldu (34t) sonra ben de ne yaptığımı tam bilmiyorum ama vites telini arka aktarıcıdaki yerinden gevşeterek baya gerdim. şimdilik sorunsuz. İş başa düşünde videoyla falan baya yapıyorsunuz. Kendinize güvenin.... :)
 
Arkadaşlar Shımano Acera RD-M360 Arka Aktarıcı Siyah 7/8V vardı kırıldı.Onun yerine Shimano Altus RD-M310 Arka Aktarıcı Siyah mı alayım yoksa kırılan aceradan bir tane daha mı alayım?
 
Merhaba yetkili abi kardeşlerim. Kullandığım bisikletlerin çoğunda başıma gelen bi olay yeni aldığım kron rc 1000de de başıma gelince canıma tak etti artık. 7x2 shimano tourney sistem var. Ön aktarıcı 2deyken ayarları yapıyorum arka aktarıcı tam takır ama önü 1e aldığımda bütün sistem bozuluyo ikisinin de optimum çalışmasını sağlamaya çalıştım. Sonuç ise ön 1de iken arka 7ye geçmemesi ile sonlandı. Son vitese geçmemesi dışında bir problem yok diye öyle bıraktım ama bu ayarın farklı bi yöntemi mi var da ben bilmiyorum tel gerginliği, H, L vida ayarı falan hepsi doğru ama bi türlü olmuyor yardım edin lütfen
 
tel gerginliği, H, L vida ayarı falan hepsi doğru ama bi türlü olmuyor yardım edin lütfen

Hepsi doğruysa bir sorun olmaması gerekir. Gerginlik ayarını her viteste kontrol etmelisin. Bir vitese göre ayarlamak yeterli olmaz.
 
Hepsi doğruysa bir sorun olmaması gerekir. Gerginlik ayarını her viteste kontrol etmelisin. Bir vitese göre ayarlamak yeterli olmaz.
Hocam arkadan baktığımda aynakol makaralarının zincir ile aynı hizada olmadığını farkettim bununla bi alakası olabilir mi acaba
 
Sevgili arkadaşlar bisikletimi 1.5 ay önce sıfır olarak aldım ,sora setli yol bisikleti kendileri. Kurulum yapıldığında herhangi bir sorun yoktu fakat eve gittiğimde 2.3. dişlide sorun olduğunu gördüm ,3 gün sonra kurulum yaptığım yere gittim bisikletçi tekrar yaptı. Neyse 5-10 gün sonra sürüşe çıktım bu sefer 3-4te sıkıntı oldu. Neyse dedim düzelir belki. Aradan geçti 20-25 gün ,bir cuma akşamı lastiği patlattım. Haftasonu sokağa çıkma yasağı olduğu için kendim yapayım vites ayarını dedim,internetten videolar izledim ama yapamadım. Neyse pazartesi başka bir bisikletçiye gidip iç lastiği değiştirdim,dedim usta şu vites ayarına da bi el at. Baktı şöyle bi ,attırdı vitesleri yine sadece 2 viteste sorun var. Dedi ki zamanla oturur,ama vites bozuk da olabilir:kötü:o_Oo_O
Neyse dün tura çıktım kaptırmış gidiyorum giderken çat-çut sesler ,kendi kendine vites atmalar. Bu seferde başka bisikletçiye gittim usta zincire bir şeyler yaptı,böyle uzatır gibi vs ayarını yaptı dedi ki bu bisikleti düşürmüş olabilir misin ,dedim 1 kere düştü. Tamam dedi yaptım
Bugün ise gidiyorum bisiklet ile hafif bir çukura girdim ,yine 1 kere attı gibi vites sonra korkumdan vites değiştiremedim. İş çıkışı 10 km falan gittim bir şey yok ,dönüşte 3-5 defa oldu aynı sorun. Bu arada bu en son sorun düşük hızda oluyor. Sinirden performansımı zorladım,20-25e vs çıktım,o zaman hiç bir şey olmadı. Çok uzun oldu biliyorum ama lütfen bir fikir,bir yardım ..
 
Son düzenleme:
@ahmet1914 Aktarıcınızın markası ve modeli nedir? (derken sora olduğunu farkettim)

Bende ultegra arka aktarıcının ayarını 3 bisikletçi gezmeme ramen yaptıramamıştım. Ardından elden çıkardım yeni sahibi sorun yaşamadı. Kısmet :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
@ahmet1914

Muhtemelen düşme esnasında kadro kulağınız eğilmiş, gittiğiniz bisikletçilerde de özel takımı olmadığı için el yordamıyla yapmaya çalışmışlar.

Kadro kulağını düzeltmek için şu tip bir aparat kullanılır:

images (2).jpeg

Bu aparata sahip bir yere gitmek veya daha iyisi yeni bir kadro kulağı alarak değiştirmek sorununuzu çözmenize yardımcı olabilir.

Ayrıca düşmenin şiddetine bağlı olarak aktarıcınızın hasar almış olma ihtimali de mevcut. Bacağı eğik bir aktarıcıyı ne kadar ayarlarsanız ayarlayın verim alamazsınız. Bu durumda eskisini düzeltmek mümkün olmazsa yeni bir aktarıcı almanız gerekebilir.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: ahmet1914
Sevgili arkadaşlar bisikletimi 1.5 ay önce sıfır olarak aldım ,sora setli yol bisikleti kendileri. Kurulum yapıldığında herhangi bir sorun yoktu fakat eve gittiğimde 2.3. dişlide sorun olduğunu gördüm ,3 gün sonra kurulum yaptığım yere gittim bisikletçi tekrar yaptı. Neyse 5-10 gün sonra sürüşe çıktım bu sefer 3-4te sıkıntı oldu. Neyse dedim düzelir belki. Aradan geçti 20-25 gün ,bir cuma akşamı lastiği patlattım. Haftasonu sokağa çıkma yasağı olduğu için kendim yapayım vites ayarını dedim,internetten videolar izledim ama yapamadım. Neyse pazartesi başka bir bisikletçiye gidip iç lastiği değiştirdim,dedim usta şu vites ayarına da bi el at. Baktı şöyle bi ,attırdı vitesleri yine sadece 2 viteste sorun var. Dedi ki zamanla oturur,ama vites bozuk da olabilir:kötü:o_Oo_O
Neyse dün tura çıktım kaptırmış gidiyorum giderken çat-çut sesler ,kendi kendine vites atmalar. Bu seferde başka bisikletçiye gittim usta zincire bir şeyler yaptı,böyle uzatır gibi vs ayarını yaptı dedi ki bu bisikleti düşürmüş olabilir misin ,dedim 1 kere düştü. Tamam dedi yaptım
Bugün ise gidiyorum bisiklet ile hafif bir çukura girdim ,yine 1 kere attı gibi vites sonra korkumdan vites değiştiremedim. İş çıkışı 10 km falan gittim bir şey yok ,dönüşte 3-5 defa oldu aynı sorun. Bu arada bu en son sorun düşük hızda oluyor. Sinirden performansımı zorladım,20-25e vs çıktım,o zaman hiç bir şey olmadı. Çok ucuz oldu biliyorum ama lütfen bir fikir,bir yardım ..
Ayarını bir kaç saat uğraşarak rahatlıkla yapabilirsiniz keza ben ilk ayarımı 30dk sonunda yapmıştım. Ayar düzgünse tekerin düz yani sağa sola yatık bir pozisyonda takılmadığına emin olun. Genelde sadece belirli dişlerde sorun yaşadığımda tekerim yanlış takılmış oluyor. Bunun yanında aktarıcıda veya kadro kulağında bir yamukluk varmı bakın. Yamuk olan aktarıcının bacağı tamamen sökülüp eğrilik giderilebilir aynı şekilde 2 adet penseyle çok kadro kulağı düzelttim. Ayarın bozuk olması daha olası genelde mahalle bisikletcileri bu işi iyi yapmazlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
[
Ayarını bir kaç saat uğraşarak rahatlıkla yapabilirsiniz keza ben ilk ayarımı 30dk sonunda yapmıştım. Ayar düzgünse tekerin düz yani sağa sola yatık bir pozisyonda takılmadığına emin olun. Genelde sadece belirli dişlerde sorun yaşadığımda tekerim yanlış takılmış oluyor. Bunun yanında aktarıcıda veya kadro kulağında bir yamukluk varmı bakın. Yamuk olan aktarıcının bacağı tamamen sökülüp eğrilik giderilebilir aynı şekilde 2 adet penseyle çok kadro kulağı düzelttim. Ayarın bozuk olması daha olası genelde mahalle bisikletcileri bu işi iyi yapmazlar.
Hocam Allah bana mekanik yetenek vermemiş ,elimden bir iş gelmiyor. Acitasyon için demiyorum ama durum bu ,tornavida ile vidalama yapmak ,matkap vs ile ufak işlemler haricinde herhangi bir işlem yapamıyorum maalesef. Dolayısıyla bu işi bir bisikletçi yapacak eğer yapacaksa. Ayrıca kurulumu yapan evet mahalle bisikletcisi doğru ama 30 senelik bisikletçi,ayrıca Bisan'ın yetkili firması , Bisan'ın hem internet sitesinden hem de telefonla arayarak teyit aldım. Dün gittiğim yer de Pendik'in merkezinde bir bisiklet bayisi.
Cevap yazan @Sadettin Z. ve @denizt sizlere de teşekkür ederim. Bu sorun hakkında Anadolu yakasında tanıdık bisikletçi tavsiyelerine de açığım
Ayrıca arkadaşlar bundan önceki bisikletim de Sora idi,hatta eski Sora. 2016 veya 2017 modeldi bisiklet,onda böyle sorunlar yoktu. Yani demem o ki Sora'da bir hata yok gibi. Ya ayarında bir sorun var ya da düştüğünde bir şey oldu
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Merhaba bende salcano ng 303 sdr modeli bisiklet var arka aktarıcım (sram x5) bozuldu onun yerine shimano taktırdım ama uyumsuz oldu şimdi onun yerine sram x7 uzun bacak 9/10 alsam uyum saglar mı? Yoksa mecburi x5 mi taktırmam gerek[Bisikler 24 vites]
 
x3-x4-x5-x7-x9 hepsi olur. Çekme oranları bilidğim kadarıyla aynı. 8 li zincir ile kullanılabilen modellere bakın. Bazen 7 - 8 zincir uyumlu x7 ler görebiliyoruz. İlginç uygulamaları var. Zaten alacağınız yerden ürün hakkında bilgi alabilirsiniz.

Mesela 7 li tourney'e alternatif arayan arkadaşlar şuna bi baksın.(link) 🙈
 
Son düzenleme:
Bide bunların Long ve M olanları var mış hangisini seçmem gerekiyor?
 
Geri