Scudo Sports

Arka teker ayarı

egehan

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2010
Mesaj
279
Tepki
82
Şehir
Balıkesir/Burhaniye
Freni sonuna kadar sıkıp vidalarını da sıkı bir şekilde sıkarsan problem kalmaz :) Tekere sürtmesi vidaların sert sıkılmadığından kaynaklanıyor olabilir ;)
 
Scudo
Ancak arka teker ayarını bir türlü tam olarak yapamadım. İlk taktığımda lastik hafif kadroya sürtüyordu,sonra birazcık daha uğraştım şimdi kadroya sürtmüyor ama ani ataklara kalkarken (pedala yüklenince) arka lastiğin sürttüğünü duyabiliyorum

Ben konuyu tam anlamadım.. Hareket halinde iken pedala yüklendiğinizde dış lastik kadronun sol tarafına mı temas ediyor?

Verdiğinzi resim linkini göremiyorum ama

Sağ QR bağlantısı kadro kulakçığınızdan kayıyor..

Bunun çözümü biraz sıkıntılı.. Mevcut QR'ınızın ve kadro kulakçığınızın durumunu kontrol etmeniz gerekiyor.

QR'larınn kadro veya vites kulakçıklarına temas eden yeri hafif tırtıklı olur. Birbirlerine iyice kenetlendin diye. Burada bir düzleşme ve tabiri caizse bir yalama olmuş olabilir sürekli tak çıkartmaktan.

Birde kadro kulaşçığınız orjinal kulakçık mı buna dikkat etmek gerekir. KAdro kulakçığı kadroya tam bir uyum içersinde olmalı ve gözle görünür bir yüklseklik farkının olmaması lazımdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selcuk ASLAN
Eğer bisiklet Sedona 321 gibi modern bir bisikletse freni sıkarak vs. teker takmak çok yanlış.
Yapman gereken, teker taklılı değilken arka vitesi en altın bir veya 2 üstüne almak.

Daha sonra tekeri yerine oturturken o vitesin dişlisine oturtacaksın zinciri. Bu sayeye oldukça rahat bir şekilde girecek zaten yerine arka teker.

Son olarak da arka tekeri mandaldan hafif havaya kaldırıp yere vuracaksın. O yerine oturur. Mandalı da düzgün bir şekilde taktığın zaman kesinlikle sorun çıkmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selcuk ASLAN
Tekerleği tam ortalı şekilde yerine taktığınız halde,pedala yüklendiğinizde tekerlek yine arka çatala değiyorsa,tekerlek göbeğinde boşluk veya akort ayarında bozukluk vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: koray_can
Şu an için belki ciddi bir sorun olarak görünmeyebilir ancak kısa sürede bilye ve yataklara zarar verir. Göbekteki boşluğun alınması gerekiyor. Teker ne sağa sola oynamalı ne de dönerken zorlanmalı. Hassas bir şekilde sıkılması lazım. Deneyiminiz yoksa hiç uğraşmadan bisikletçiye götürün bence. Ya da illa kendim yapacağım derseniz göbek boşluğu alma konusundan çok kez bahsedilmişti forumda. İşin püfleri falan yazıyordur bir yerlerde.
 
Göbekte boşluk kısa sürede sıkıntı yaratmaz. Biraz dengesizlik yapar fakat öyle farkedilecek kadar değil. Uzun vadede ise bilye yataklarına zarar verir. O yüzden, farkettiğiniz gibi gidip yaptırmanız gerekiyor. Öyle zor bir ayar değil fakat anlayan birinin yapması gerek. İnce bir ayardır, tam ortasının tutturulması gerek.
 
salcano ng 650 model bisikletim var arka fren kullanınca gıcırtı sesi geliyo ve arka teker zor dönüyor sizce pabuçlar fazlamı yakın janta ?
 
Cevapların hepsini yaptım olmadı bisikletçiye gitmek farz oldu
 
Merhaba arkadaşlar,

Sorunu anlayamadığım bir durumla karşı karşıyayım. Geçenlerde arka göbek rulmanlarını değiştim. Gayet akıcı bir şekilde oldu buraya kadar sorun yok. Fakat tekeri takıp sokma mili sıkınca tekerin akışkanlığı gözle görülür derecede düşüyor. Gevşetince sorun yok. Sorun nedendir bir türlü anlayamadım. Belki başına benzeri bir durum gelmiş bir arkadaş olur diye sizlerle de paylaşayım dedim. Varsa konu hakkında bilgisi olan bir forumdaş, yardımlarını rica ederim.

Şimdiden teşekkürler..
 
Merhaba arkadaşlar,

Sorunu anlayamadığım bir durumla karşı karşıyayım. Geçenlerde arka göbek rulmanlarını değiştim. Gayet akıcı bir şekilde oldu buraya kadar sorun yok. Fakat tekeri takıp sokma mili sıkınca tekerin akışkanlığı gözle görülür derecede düşüyor. Gevşetince sorun yok. Sorun nedendir bir türlü anlayamadım. Belki başına benzeri bir durum gelmiş bir arkadaş olur diye sizlerle de paylaşayım dedim. Varsa konu hakkında bilgisi olan bir forumdaş, yardımlarını rica ederim.

Şimdiden teşekkürler..

Gereğinden fazla sıkıyorsunuzdur belki
 
Merhaba arkadaşlar,

Sorunu anlayamadığım bir durumla karşı karşıyayım. Geçenlerde arka göbek rulmanlarını değiştim. Gayet akıcı bir şekilde oldu buraya kadar sorun yok. Fakat tekeri takıp sokma mili sıkınca tekerin akışkanlığı gözle görülür derecede düşüyor. Gevşetince sorun yok. Sorun nedendir bir türlü anlayamadım. Belki başına benzeri bir durum gelmiş bir arkadaş olur diye sizlerle de paylaşayım dedim. Varsa konu hakkında bilgisi olan bir forumdaş, yardımlarını rica ederim.

Şimdiden teşekkürler..
Sokma mili veya quick release takıp çıkarırken kadro da azcık esniyor ve tekeri biraz daha sıkıştırıyor. Tekerin göbeğini ayarlarken teker sökülü haldeyken göbek milinde yaklaşık 1 mm'lik tatlı bir boşluk kalacak şekilde ayarlamak lazım. Tekeri kadroya takıp qr mili de yerine oturtunca o minicik boşluk da gider hem de teker gereğinden fazla sıkışmadan olması gerektiği gibi döner.

Not: Benim kullandığım tekerlek göbekleri açık bilyalı belki rulmanlı göbeklerde usül daha farklı olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: adilmusazafer
@adilmusazafer Hocam kullandığınız rulmanlar birebir aynı ölçüde değilse veya göbeğe tam oturmadı ise bundan kaynaklı olabilir mi?
 
@adilmusazafer göbek rulmanlarını değiştirirken hub rulman kontrol ettinizmi, benim 2 gün ara ile yaşadığım sıkıntıdan dolayı hem jant hemde hub rulmanları değiştirdim,önce hub rulmanları gidikti onu hallettim fakat bir tur esnasında arka jant durduk yere oynadığını yalpa yaptığını farkettim, gevşek kaldı sanıp biraz sıkınca Benzer durum farkettim onuda halledince sıkıntı ortadan kalktı, umarım aynı sorundan değildir yani masraf çıkarmadan halledersiniz...
 
226118 dosyayı görüntüle

Flip-Flop göbeği fixie olarak denedim ama bana göre olmadığını düşünüp az önce arka tekeri kendim söktüm ve ters çevirip tekrar takarak single speede döndüm.

Sorum şu:

Tekerleği ne kadar geriye konumlandırıp sıkacağıma karar veremedim. Bunun bir referans noktası var mıdır?


*Zincirin gerginliği konusunda endişelerim var. Arka göbek normal derecede yalpalıyor (Birçok usta gördü, sürdü vs. Hepsi de o kadar yalpalamasının normal olduğunu söyledi) Dolayısı ile zincir belli konumda gevşek, belli konumda gergin duruyordu.

Şimdi ben bunu optimum olarak nasıl ayarlayacağım? İlk denememde arka tekeri çok geriye konumlandırıp sıkmışım. Pedalı geri çevirip bıraktığımda kendi kendine "erkenden" durduğunu farkettim. Göbek somununu gevşetip bir milim öne çektim tekeri. Bu sefer de zincirin en gevşek olduğu noktada gerginliğin çok az olduğunu düşündüm.

Diğer bir sorum ise: Zincir tarafını doğru konumlandırdık diyelim. Diğer tarafı nasıl ayarlayacağız? Doğru konumda sıkmazsak teker dümdüz olmayacaktır. Nasıl olacak bu iş?

Kısaca: Arka göbek somunlarını konumlandırırken neyi/nereyi referans alacağım?

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler...

Zincirin ters tarafındaki (yani sol taraftaki somunu) konumlandırırken kendimce bir yöntemle şu şekilde ayarladım. Amaç kadroya eşit mesafede duran bir jant.

*Tabii burada jant akortunun doğru olması lazım.

226119 dosyayı görüntüle
226120 dosyayı görüntüle

**Kendimce şöyle bir referans çubuğu ile hizaladım ama bir milim ileri, bir milim geri derken baya uğraştım.

Doğru olmuş mudur? Trafiğe çıkabilir miyim?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@tekvites çoğu kişinin mükemmelliyetçi davranmadığı bir konu. çember düzlemi kadro düzlemi ile çakışık olmalı. bunun için su terazisi kullandım ben, tabii terazi çemberin 2 karşılıklı ucuna değecek kadar uzun olmalı.

sen teraziyle ideal somun yerlerini belirlerken bisikleti tutacak bir yardımcı kişi lazım. bisikleti, üst boru bir masanın üst yüzeyi ile boylu boyunca temas edecek ve kadro mümkün oldukça yere paralel olacak şekilde tutuyor yardımcı kişi. masanın köşesinden tabi ki. sonra terazinin iki ucuna eş cisimler bağlıyorsun ki terazi kadroya ve mile değmesin. çembere değecek şekilde terazinin bir ucu jantın en arka, diğer ucu çemberin en ön noktasına değecek şekilde somunların ideal yerine karar veriyorsun ve kızağın alt tarafındaki ideal noktalara ince marker kalemle birer nokta atıyorsun. sonra da sivri uçlu sağlam bir çivi ile çekiçle vurarak noktalara birer kez vuruyorsun ki o noktaları bir daha kaybetme. ben böyle yapmıştım kendi fixiemde. böyle lafla anlatmaya çalışmak zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@tekvites kumpasınız olsa çok faydası olurdu...
bisikleti bilmesemde single speedler mimari olarak motosiklete çok benziyor ve motosiklet zinciri 3 cm aşağı yukarı oynayabilecek kadar bol bırakılır...tabi bu bisiklet için biraz fazla olabilir, 2 de iş görecektir..yalpadan kaynaklı bir gerilip bir bollaşmada ilginç şekilde motorlarda da olabiliyor, istenmeyen bir durumdur ama en gergin yeri dediğim gibi 2-3 cm hareket edecek kadar bol ayarlarsınız, bollaşınca 3 cm olsada sorun çıkarmaz..gelelim ilk baştaki kumpas tavsiyeme, kumpasın derinlik ölçme kızağını göbek somununu sıktığınız o dar aralıktan göbek miline değinceye kadar itip ölçü alırsınız, aynı ölçüyü diğer tarafada uygulayınca mil kadroya sağlı sollu eşit mesafede olur..yani teker dümdüz..kumpas yerine oraya sığacak kibrit çöpü vs de iş görebilir, işaret koyarsınız kibrit mile değdiğinde....bu iş motosikletlerde zincir gergisi denilen bir parça ile yapılıyor..ayrıca motorlarda arka maşanın bu kısmında ölçekte bulunur...
 
@HakanAydn dediğiniz kumpas yöntemiyle sadece göbeğin 2 kızağa eşit mesafede olmasını sağlarsınız. arkadaşın istediği şey ise teker milinin kadro düzlemine kusursuz bir şekilde dik olmasını sağlamak. dediğim yöntem dışında bir yolu yok malesef.
@tekvites vitessiz bisiklette göbek yamulması olmaz vidalı rubledeki gibi. muhtemelen mil eğrilmiştir, göbek o sebeple yalpalıyordur. mili çıkartıp düzlüğünü test ettin mi?
 
@can_celik dediğim belki anlaşılmadı...amaç tekerin gidiş istikametine dik olması ise eğer, benim dediğim yöntem bunu sağlar...sağlı sollu yarık arka sıfır noktası ile mili eşitliyoruz...tabi eğer arka çatal asimetrikse olmaz..😁..buda olamaz herhalde...
 
Geri