Arka göbek - ruble uyumu

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bir yerde 6-7 li sistemlerin göbeklerinin farklı 7-8-9-10-11 li sistemlerin göbeklerinin farklı olduğunu duymuştum ancak biraz önce aklıma bir soru takıldı.

6 ve 7li sistemlerin göbeklerindeki miller hep şu şekilde

ancak gözlemlediğim 8-9-10-11 li sistemlerin ise milleti hep şu şekilde

benim millerimde aynı 8-9-10-11 gibi

Dediğim gibi bu konuda herhangi bir bilgim yok sadece gözlemlerime dayanarak size bir soru soruyorum şuanki bisikletim 7li sistem eğer yükselticek olursam arka göbeği değiştirmem gerekiyor mu. Millerin aynı veya farklı olması bir şey değiştirir mi

arka göbek SHIMANO AFHRM307AZLS Silver 36 holes QR (internette pek bilgi bulamadım)
Ruble Shimano HG20
 
Scudo

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
2. resimdeki ürün mil değil, quick release (QR) mandaldır. Tekerin yükü bu parçaya diğer mildeki gibi binmez, bu parçanın içinden geçtiği asıl mile biner. Bu mil ise şu tarzdadır:
http://www.sjscycles.co.uk/images/products/medium/shimano-wh-r500-rear-hub-axle-assembly-4bg-9806-IMG17282.jpg
Göründüğü gibi, milin ortasında mandalın düz kısmının geçebileceği bir boşluk var.

Ruble-göbek uyumuna gelirsek... 7'li ruble yerine 8 veya 9'lu ruble, göbek değişmeden takılamaz. Ancak 8'li ruble yerine 9'lu takılabilir (8 ve 9'lunun toplam genişlikleri aynı olduğu için). Veya aynı sebepten 9'lu ruble yerine de 8'li takılabilir. Veya araya pul konularak 8 veya 9'lu ruble yerine 7'li ruble de takılabilir.

Bu uyum konusuyla ilgili pek çok başlık var.
 

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
95
Yaş
44
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba. Bilgisayar başında ölçüp biçip hesaplayıp ilgili yerlerde sorsam da arka göbeği uyumsuz almışım (bkz. en alttaki foto). Aldığım ruble, vidalı, pasolu, 7'li ((link)). Buna uygun Shimano marka arka göbek bakıyorum 36 delikli, yüke olabildiğince dayanıklı, tur bisikleti için. İlgiliyse V-fren uyumlu olmalı. Shimano'nun şöyle bir modeli bulunuyor piyasada: (link).

shimano_gobek.PNG

Ürün açıklamasında şunlar var:
Capture.PNG
Aynı ürünün başka bir sitedeki açıklamasında fren uyumu/tipi için "V fren/roller fren" denmiş. Roller frenli olması, roller fren kullanmayan bir bisiklet için önemli mi? Dediğim gibi, bisiklet V frenli olacak. Yoksa roller fren olması, esktradan bir özellik mi? Benim rubleyle (ve v-frenle) uyumu etkiler mi fren tipinin roller fren olması?

ruble-gobek_uyumuzlugu.jpg

Teşekkürler.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Gezegen Elinizde hazır kaset rubleli kurulu jant varken vidalıya yatırım yapmayın bence. Vidalı rublenin hiç bir avantajı yok. Vidalı rubleyi de satın veya ileride single speed bisiklette kullanırsınız. Yapmanız gereken kaset ruble almak.
 

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
95
Yaş
44
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Gezegen Elinizde hazır kaset rubleli kurulu jant varken vidalıya yatırım yapmayın bence. Vidalı rublenin hiç bir avantajı yok. Vidalı rubleyi de satın veya ileride single speed bisiklette kullanırsınız. Yapmanız gereken kaset ruble almak.
Şimdi tam da bir FB grubunda biri de biraz da azarlar bir tonda aynı şeye işaret edince uyanır gibi oldum ben de. Gruptaki postta daha önce işaret edenler olmuş, ben anlayamamışım belli ki, azar işitmemin başka nedeni olamaz, sadece beni azarlayan biraz daha net ifade edince anlayabildim, siz de pekiştirmiş oldunuz fikri. Öncelikle göbek yerine ruble değiştirme fikrini, göbeğin aksine rubleyi kullanmadığım, böylece iade edebileceğim için sevdim :) Bense kaderime razı olmuştum yaptığım gereksiz göbek masrafı için. Neyse, şimdi benim de amacım zaten en uygun, en kestirme çözümü bulmak. Kadroyla uyumluluk açısından vidalı tercih etmek zorundaydım, kadro bildiğiniz gibi eski, kadroda kulak yok, vs. Bilgisizliğimden ötürü anlayamıyorum ve soruyorum: Gene 7 vitesli, gene 14-34 aralığında (bu veri önemli, bu özellikten feragat etmektense uygun göbek değişikliğiyle eski göbeğin masrafını yemiş olmayı tercih ederim. Ekleme: Tabii kaset rublenin illa 14-34 olması gerekmiyor ama buna yakın bir performans göstersin isterim, mesela sallıyorum 12-32 olsun, gibi) ve benim kadroya uyumlu (yani vidalı??) bir kaset ruble varsa neden olmasın?
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
benim kadroya uyumlu (yani vidalı??) bir kaset ruble varsa neden olmasın?
Bir ruble ya kasettir, ya da eski vidalı tiptir. İkisi beraber olmaz. Shimano'nun 7'li 12-34 kaset rublesi var. Veya da maşa genişliği kurtarıyorsa büyük dişlisi 32 veya 34 olan 8'li rublelerden alıp dişlilerden birini çıkartarak kullanabilirsiniz.
 

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
95
Yaş
44
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bir ruble ya kasettir, ya da eski vidalı tiptir. İkisi beraber olmaz. Shimano'nun 7'li 12-34 kaset rublesi var. Veya da maşa genişliği kurtarıyorsa büyük dişlisi 32 veya 34 olan 8'li rublelerden alıp dişlilerden birini çıkartarak kullanabilirsiniz.
7'li 12-34 kaset ruble varsa (piyasada bulunabilen) ne iyi olur! Ben bakıyorum, bakmaya da devam edicem ama bu arada model ismini biliyorsanız bağlantısını verseniz? 8'liden bir diş çıkarma fikri de güzel. O durum için, artık 7'li halinin genişliğini/kalınlığını şu aşamada gözetmemiz lazım değil mi? Bisikleti satın almaya giderken bir arkadaşaa sormuştum, kadro 8/9/10 vitese uygun mudur diye, bu vitesler için çatal genişliği ölçüsü vermişti, ölçü aklımda kalmadı gerçi ama kurtarıyor diye hatırlıyorum, şimdi gene ölçtüm: Arka göbek milinin/çubuğunun, iki taraftan da kadroyla/arka çatal çubuklarıyla ilk temas ettiği (bağlanacağı) noktalar arası (= arka çatal içi aralık) (tarif edebildim mi bilmiyorum) 12.5 cm.
@can_celik Şimdi bir daha düşününce, maşa genişliğini arka çatal genişliğiyle karıştırmış olabilir miyim? Demek istediğiniz acaba takılı olan göbek, 8'li rubleyi kaldırır mı? Göbekte ilgili kısmın, mesela sağdaki o çark gibi parçanın uzunluğu bakımından?

Ek: Buldum :) Hangi modeli aramam gerektiğini biliyorum artık :) Siz de gene teyit eder misiniz? Bu değil mi sözünü ettiğiniz ruble? Tabii fiyatından hareketle en azından Duran Bisiklet'in stokunda olmasını beklemiyorum. Havale yapmadan önce stoku teyit edin, diye not düşüyorlar.

buldum.PNG

h ttps://duranbisiklet.com.tr/shimano-cs-hg20-7-kaset-ruble-7-li-12-34/
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Evet bahsettiğim ruble bu. Başka markaların da bu tip rubleleri var. Elimdeki çelik bisikletlerde en dar dropout açıklığı 125 milimetre. Yani 8'li ruble rahat rahat sığar.
 

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
95
Yaş
44
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Evet bahsettiğim ruble bu. Başka markaların da bu tip rubleleri var. Elimdeki çelik bisikletlerde en dar dropout açıklığı 125 milimetre. Yani 8'li ruble rahat rahat sığar.
Harika!! :D Çok teşekkürler. Bu 7'li modelin bildiğim, güvenilir, stoğu-mtoğu var mı diye uğraştırmayan, başka sitelerden bulmaya çalışayım (gerçi arıyorum deminden beri, başka yerde yok gibi görünüyor ama) bulamazsam stok durumunu Duran bisikletten sorayım, pek umudum yok, özellikle fiyat eskilerden kalma gibi (haftalardır bunu da tecrübe ediyorum). Neyse, bu olmazsa en azından elde 8'li rubleden devşirilecek çözüm var, 8'lilerin stok sorunu da yok, makul fiyatlı bir tane buldum bile hatta (Acera serisi, 11/34T CS-HG41-8, fiyatı 150 TL).

Henüz senaryo olarak söz ediyorum ama diyelim ki 7'linin stoku kalmadığından 8'liyi aldım, 11-34 dişli aralığından hangi dişliyi atmak en mantıklısı? Yani özellikle yokuş çıkma performansı açısından en gereksiz dişli veya feragat edilebilecek dişli hangisi? (diş sayısı veya en dıştan başlayarak diş numarası olarak)? Kaset ruble dersini de henüz çalışmadım ama sanırım kendim bir dişli çıkarabileceğim bir basitlikte (mi)??

Neyse, ister 7'li ister 8'li ruble üzerinden olsun, ruble-göbek uyumu konusunu da çözüp kapatmak üzereyim. :D Gelişmelere göre sorularıma devam edebilirim. :) Tekrar teşekkür ederim!! Çok makbule geçti gerçekten!!
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Gezegen Profesyonel bisikletçi olmadığımıza göre, en mantıklısı tabi ki en küçük dişliyi çıkarmak. En küçük dişli ayrık olur, yani yapılamayacak bi yanı yok. 7'li kullandığınızda ruble kapağı ile dişliler arasında boşluk olursa spacer takmak gerekir. O da ucuz bişey zaten, bisikletçi bedava bile verebilir.
 

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
95
Yaş
44
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Gezegen Profesyonel bisikletçi olmadığımıza göre, en mantıklısı tabi ki en küçük dişliyi çıkarmak. En küçük dişli ayrık olur, yani yapılamayacak bi yanı yok. 7'li kullandığınızda ruble kapağı ile dişliler arasında boşluk olursa spacer takmak gerekir. O da ucuz bişey zaten, bisikletçi bedava bile verebilir.
Teşekkürler! Ben ara bir dişli bekliyordum nedense, küçük dişli, hız için mi önemli? Neyse, vites (büyüklüğü) ile hız arasındaki ilişkiyi çalışıcam daha :), en küçük dişliyi iptal ediyoruz o halde. Saatler önce Google aramasından ulaşıp bir sekmede açık kalan şu konudaki bir mesaja gözüm ilişti biraz önce, ne göreyim, yukarıdaki sorularımdan birine sanki taa 2017'den cevap verilmiş gibi. Bir adım daha ilerisi düşünülerek şık bir çözüm önerilmiş, sizin de fikrinizi almak isterim? Yani iptal edilecek dişlinin en arka dişlinin de arkasına alınıp gizlenmesinin olabilitesi var mı gerçekten? Bunun avantajı, işaret ettiğiniz olası spacer ihtiyacını ortadan kaldırabilir, mesajda bahsedildiği gibi ileride 8'li siteme geçildiğinde bütünlük korunur, son olarak benim aklıma gelen :) bir nokta ise satıldığında orijinalliği de korunur. Mesajın ilgili bölümünü manuel olarak alıntılıyorum, bağlantısı altta:

"Eğer rublenin en büyük dişlisi olan 32 ile en küçüğü olan 11'liyi de kullanır olarak tutmak istiyorsanız, aradaki (örneğin 13 veya 15'li dişliyi) çıkarıp en sona, yani 32'liğin de arkasına gizleyebilirsiniz. Bu durumda rubleniz 11-32 kalacak ama arada 13 veya15,17 gibi bir dişli en büyük dişlinin arkasında saklanmış olacaktır. Aktarıcınızın limit ayarlarını da bu saklı dişliyi görmeyecek şekilde 7 vitese göre yapıp vites kolu değiştirmeden modifiye 11-32 kaset rublenizi kullanabilirsiniz. İlerde vitesn kollarını da 8'li yaptığınızda kasetinizi de eski haline getirip 8 vitesli kullanırsınız. "

Bu arada: "Rublenin 8 dişlisinden ya en üsttekini ya da en alttakini kullanmamak üzere viteslerinizi ayarlarsınız. " (!!)[Bunu biraz kafa karıştırıcı buldum. Neden ya üssteki (en küçük) ya da en alttaki (en büyük) vites, neden ara bir vites değil mesela?
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Gezegen Ben freehub gövdesi (dişlilerin geçirildiği gövde) 8 çarkı almazsa diye 7'li kullanmayı düşünüyorsunuz heralde diye düşündüm. 8 çarkı alırsa neden dişli çıkarılsın ki zaten?
 

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
95
Yaş
44
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Gezegen Ben freehub gövdesi (dişlilerin geçirildiği gövde) 8 çarkı almazsa diye 7'li kullanmayı düşünüyorsunuz heralde diye düşündüm. 8 çarkı alırsa neden dişli çıkarılsın ki zaten?
Sonuç itibarıyla şu rubleyi sipariş ettim. Ama dişli eksilterek ama dişli gizleyerek bir şekilde 7'ye düşürüp kullanıcaz, bakalım. Ruble elime ulaşıp gereken uygun işlemi yapmaya çalışırken sorularım olabilir (umarım olmaz), gene dönerim buraya. Tekrar çok teşekkür ederim. Bu da güzel bir çözüm oldu (şu aşamada).

kaset_ruble_siparisi.PNG
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Gezegen 7'ye düşürmenizin sebebi nedir?
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Sonuç itibarıyla şu rubleyi sipariş ettim. Ama dişli eksilterek ama dişli gizleyerek bir şekilde 7'ye düşürüp kullanıcaz, bakalım. Ruble elime ulaşıp gereken uygun işlemi yapmaya çalışırken sorularım olabilir (umarım olmaz), gene dönerim buraya. Tekrar çok teşekkür ederim. Bu da güzel bir çözüm oldu (şu aşamada).

271217 dosyayı görüntüle
Neden delme takma işlerle uğraşıyorsunuz anlamıyorum. Alın birtane 8li kol ve 8li olarak kullanım, arka aktarıcınız olsun zinciriniz olsun 7 ve 8 destekliyor.
 

Gezegen

Üye
Kayıt
20 Haziran 2021
Mesaj
81
Tepki
95
Yaş
44
Şehir
İzmir
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@can_celik @Murat Cömez Aslında haklısınız, 8'li vites sistemini kullanmaya tek bir adım kaldı, o da 8'liyle uyumlu vites kolları. Ben vites kollarını da sipariş ettim, 7'li sisteme göre, fren kollarıyla beraber, hani birbirine bağlı ikisi de, o modellerden. Parçaları satın alma aşamasında arka aktarıcının (bir Tourney modeli) deyim yerindeyse bir katekulliyle 8 vitesi desteklediği söylendi bana, şu sistemde en masum, geriye dönük uyumluluğu en iyi parça sanırım zincir, hatırlamamakla beraber satın aldığım zincir 8'li destekliyor, zaten iş zincire kalsın, o kolay, ucuz, tedarik sorunu yok. Fakat 8 vites uyumlu vites kolu bulmak zordu diye hatırlıyorum. Elbette şurda-burda bir-iki Shimano marka modeli kalmış ama inanılmaz yüksek fiyata, kabul edilebilir gibi değil, nitekim etmedim. İkinci neden, biliyorsunuzdur belki, yanılıyor da olabilirim, ama 8'li vites sisteminin geleceği yok, yani 7'ninki (hala) var, 8'ninki yok, gibi bir izlenim aldım ben. Şimdiden parça tedarik sorunu yaşıyorsam birkaç yıl sonra hiç bulamıcam gibi, 7'li sistem bu konuda daha iyi. Tedarik sorunu ve buna bağlı olarak vites/fren kolu takımının anlamsız şekilde pahalı olması, beni 7'liye itti, yoksa inanın 8'li sistemi kurmak için çok zorladım. Fren kollarını kullanmadım, kutusunda sıfır hala, teknik olarak iade edilecek durumda, ama yani iadelerden de sıkıldım, çok sıkıldım, inanın çok sıkıldım. O kadar ki, bir-iki aksilik ve/veya parça uyumsuzluğu daha yaşarsam havlu atabilir, bisiklet sürme, kullanma, toplama konusunu ilelelbet kapatabilirim. Eziyete dönecek, bu ne yahu! Bir faaliyet hazırlığı bu kadar mı zor olur? Ben de tabii tam bisiklet faaliyetine girişecek dönemi bulmuşum!... Ne sıfır ne ikinci el piyasası piyasa, ne parça ne toplu/hazır bisiklet piyasası piyasa!! En azından tur bisikleti için böyle. Şu an 36 delikli jant seti yok mesela piyasada, bir çift hazır jant/tekerlek seti yok! Böyle saçmalık mı olur? Sonra jant teli sipariş et, bu başka sorunlar, uyumluluk hesapları boşandırsın, falan... Neyse, toplayayım bisikleti, çok doluyum, bir toplama yazısı yazıcam kapsamlı, herkes kendine birşeyler bulacak, bisikletin tüm paydaşları :D Tabii teknik olarak konu açmaya yetkim olursa :D

Neyse, yarın vites sisteminin modellerini yazarım. Hala 8'li sisteme geçilebilir. Ben de bir daha düşüneyim bu arada... Teşekkürler, iyi geceler.
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@can_celik @Murat Cömez Aslında haklısınız, 8'li vites sistemini kullanmaya tek bir adım kaldı, o da 8'liyle uyumlu vites kolları. Ben vites kollarını da sipariş ettim, 7'li sisteme göre, fren kollarıyla beraber, hani birbirine bağlı ikisi de, o modellerden. Parçaları satın alma aşamasında arka aktarıcının (bir Tourney modeli) deyim yerindeyse bir katekulliyle 8 vitesi desteklediği söylendi bana, şu sistemde en masum, geriye dönük uyumluluğu en iyi parça sanırım zincir, hatırlamamakla beraber satın aldığım zincir 8'li destekliyor, zaten iş zincire kalsın, o kolay, ucuz, tedarik sorunu yok. Fakat 8 vites uyumlu vites kolu bulmak zordu diye hatırlıyorum. Elbette şurda-burda bir-iki Shimano marka modeli kalmış ama inanılmaz yüksek fiyata, kabul edilebilir gibi değil, nitekim etmedim. İkinci neden, biliyorsunuzdur belki, yanılıyor da olabilirim, ama 8'li vites sisteminin geleceği yok, yani 7'ninki (hala) var, 8'ninki yok, gibi bir izlenim aldım ben. Şimdiden parça tedarik sorunu yaşıyorsam birkaç yıl sonra hiç bulamıcam gibi, 7'li sistem bu konuda daha iyi. Tedarik sorunu ve buna bağlı olarak vites/fren kolu takımının anlamsız şekilde pahalı olması, beni 7'liye itti, yoksa inanın 8'li sistemi kurmak için çok zorladım. Fren kollarını kullanmadım, kutusunda sıfır hala, teknik olarak iade edilecek durumda, ama yani iadelerden de sıkıldım, çok sıkıldım, inanın çok sıkıldım. O kadar ki, bir-iki aksilik ve/veya parça uyumsuzluğu daha yaşarsam havlu atabilir, bisiklet sürme, kullanma, toplama konusunu ilelelbet kapatabilirim. Eziyete dönecek, bu ne yahu! Bir faaliyet hazırlığı bu kadar mı zor olur? Ben de tabii tam bisiklet faaliyetine girişecek dönemi bulmuşum!... Ne sıfır ne ikinci el piyasası piyasa, ne parça ne toplu/hazır bisiklet piyasası piyasa!! En azından tur bisikleti için böyle. Şu an 36 delikli jant seti yok mesela piyasada, bir çift hazır jant/tekerlek seti yok! Böyle saçmalık mı olur? Sonra jant teli sipariş et, bu başka sorunlar, uyumluluk hesapları boşandırsın, falan... Neyse, toplayayım bisikleti, çok doluyum, bir toplama yazısı yazıcam kapsamlı, herkes kendine birşeyler bulacak, bisikletin tüm paydaşları :D Tabii teknik olarak konu açmaya yetkim olursa :D

Neyse, yarın vites sisteminin modellerini yazarım. Hala 8'li sisteme geçilebilir. Ben de bir daha düşüneyim bu arada... Teşekkürler, iyi geceler.
Zinciriniz 7 ise 8li sistemde de kullaniliyor, tourney 7li aktarici da 8li olarak kullaniliyor. Yani anlayacaginiz 6/7/8li sistemler zincir, aktarici ve disli olarak ayni sadece sag 6/7/8 li kol olarak degsiyor, Sizede sadece birtane 8li kol lazim.

7li sistemin gelecegi var ama 8linin yok derken buda yanlis birsey, ikisininde artik gelecekte hic bir gelecegi yok, bu sistemler melesef Retro/vintage oldu, belki size 7li parca olarak bulmasi daha olumlu gelmis olabilir ama ayni sekilde 8li sistemde bulunuyor. Seneler sonra büyük ihtimal yeni parca olarak ikiside piyasadan kalkacak ve sadece ikinci el olarak kalacak.

Gelelim bisiklet toplama olayina, siz daha birtane bisikleti toplamaktan kisa bir sürede bikmissiniz ki bence bu hobby de bu durumda sevemesiniz. Bir bisiklet toplamasi sabir, zaman ve tercübe ister. Ben bir biskleti 6ay ile 1sene arasi restore edip topluyorum, bazen 1 parcayi 6 ay aramisligim oluyor ve nekadar uzun sürerse okadar da temiz ve düzgün bir is cikar ortaya.

Son olarak 7li sisteme karar verdigseniz neden 8li ruble aldiniz. 8li rubleden 1 disli cikarirsaniz oraya bir spacer eklemeniz gerekecek ki disliyide son büyük disliyi cikarabilirsiniz önden kücük cikarma sansiniz yok, aralardan cikarma sansi var ama bu seferde vites atisi eksik disli yerine gelince temiz atis yapmayacak. Iste benimde delme takma isler demek istedigim bu, orjinali varken neden yanlis parcayi uyudrmaya calisiliyor, oysa 7li ruble alsaydiniz hic bir sorun olmayacak ve orjinal olacakti.

Neyse size kolay gelsin, ben gerekeni söyledim, uygulayip uygulamak size kalmis.
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Murat Cömez Tam tersi, 8'li kaset rublelerin en küçük dişlisi ayrık oluyor. Bazı markalarda diğer 7 çark birbirine perçinlenmiş olabiliyor, ama küçük dişli hep ayrık. Ben küçük dişlisi perçinli ruble görmedim henüz. Perçinli bile olsa taşlama diskiyle perçinin kafasını uçurup en küçük dişliyi çıkarabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@Murat Cömez Tam tersi, 8'li kaset rublelerin en küçük dişlisi ayrık oluyor. Bazı markalarda diğer 7 çark birbirine perçinlenmiş olabiliyor, ama küçük dişli hep ayrık. Ben küçük dişlisi perçinli ruble görmedim henüz. Perçinli bile olsa taşlama diskiyle perçinin kafasını uçurup en küçük dişliyi çıkarabilir.
Ben percinli olarak ayrilmaz demedim, kücük disli tüm rublelerde ayrik olur genelde. Ben kücük disliyi ayiramaz dememin sebebi kücügü cikarirsa rublenin ön kapagini sıkamaz onun icin kücügü cikarmasi imkansiz. Arti arkadas percinli ruble aldiysa büyügü de cikaramaz, tek sansi percinleri acip percinsiz takmak olacak ama Percinleri sökme de cözüm degil, o prcinlerin de ucuz rublelerde olusunun bir sebebi var, percinli takininca oynama yapmiyor ama percini cikarinca bir zaman sonra disliler oynama yapa biliyor. Oaynamanin en büyük nedeni ise agirligi oluyor. Pahali üstseviye percinsiz rubleye göre percinliler ortalama 100-150g daha fazla oluyor.

Bunu aldaki fotografda da göreceksiniz.

11t dislide tirtirli yer var ve oraya ön kapak geliyor ve tirtirlardan dolayi kapak gevsemiyor.
11t ise kendinden spacerli oldugu icin 13t de görünen oluga oturuyor. 13t nin oluguna malesef ön kapak da dar geliyor ve sıkmıyor. Kapak tam o olugada denk gelmis olsa, tirtirli yeri olmadigi icin gevseme yapacaktir.

s-l1600.jpg
 
Son düzenleme: