@karga 76
Bisiklet yerdeyken arka tekerlek mandalını açın, frenlere bakmadan tekerleği
arka alt maşaya göre gözünüzle ayarlayın ve bu ayarı bozmadan mandalı kapatmaya çalışın. Eğer tekerlek aks'da kalıp düz gözüküyorsa tamamdır, fren bacağını daha sonra kontrol edin ve ayarlarını janta göre yapın.
Yok eğer tekerlek hala kadro aksından kayıksa bu demek oluyorki jant ayarınızı yapan kişi jantın aksını kaydırmış, yani jantı sola veya sağa çektirmiş.
Veya kadro aksınız başından beri kayıktı ( zor bir olasılık) jant ayarını yapan kişi
jantı olması gereken aksa getirdi, tekerlek geri takıldığında kadro aksından kaçtı. Bu durumda bisikletçinize geri gidin başka bir tekerlek takarak kadronuzda aks kayıklığı varmı kontrol etsin.
Benim tahminim jant aksınızı kaydırmış olabilirler.
Not: Mil yamukluğu, tekerleğin kadro aksına oturup oturmamasını etkilemez.
Eğer mil yamuksa tekerleğin balansını bozar. Mil yamukluğunu anlamak kolaydır;
bu genellikle arka tekerlerde çok rastlanır, tekerleği döndürün ve rublenin mil ile buluştuğu yere bakın tekerlek dönerken ruble yerinde kımıldamadan duruyorsa mil düzgündür, yok eğer ruble sağ-sol kıpırdıyorsa mil yamuk demektir.