Scudo Sports

arka cantım kadroyu tam ortalamıyor ...

Levent Temiz

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2007
Mesaj
247
Tepki
91
Şehir
izmir
bu konuda ne yapılabilir, bisikletçim sağa yatık bakan cantımın sağ tarafına pul attı bu bir çözümmü, ayrıca cant ayarıda yaptırdım, bana sağlıklı gelmedi gerçek çözüm nedir; bu durum neden kaynaklanmış olabilir; birdaha böle bişi ile karşılaşmamak için ne yapılabilir..

teşekkür ederim..
 
Scudo
kadro bacaklarında kaynak vs sonradan yapılmış birşey warmı peki???
 
@maxicef

orjinal aldığım gibi kullanıyorum, ne düştüm ne atladım; geçen cant ayarı için bi yere götürdüm biraz sağda dedi önemsemedim aa dün xt v fren atarken bi fren bacağı asimetrik olarak çıkıntılı durdu bu niye böle dedim, bisikletçim cnt ayarınız bozuk dedi bende yeni yaptırdım deyince iyi olmamış durun ayar çekelim dedi ama ayardan sonra gene o pulu attı, pulu atmasına rağmen eve geldim baktım ki gene sağa yatık duruyo cant, moralim bozuldu ..

kısaca durum böyle ..
 
levent abi bende pullardan olduğunu sanıyorum açıkcası bu çok görülen bir durum ama halletmek basittir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Temiz
@karga 76

Merhaba

Hiç moralinizi bozmayın. Cantınız örülürken, kadronuza göre örülmemiş, anladığım kadarıyla sorununuz bu.

Aynı olay benimde başıma gelmişti. Sadece cantı alıp bisikletçiye götürüp ördürüp eve getirmiştim.
Tabi kadroya göre, denemeden örüldüğü için cant, kadronun bir tarafına çok yakın durdu. Pul koyarak yola düştüm ve kadroya göre yeniden akord ayarı yapıldı. Kadroya yakın olan tarafın tellerini gevşetip , uzak tarafı sıkınca, yeniden bir akord ayarı yapınca sorun tamamen çözüldü,

Yani anlayacağınız, sizin tekerlek, kadro yanında iyi bir bisiklet akordçusunu istiyor. :)
Her bisiklet tamirciside, iyi akord yapar diye bir kural yok. Çünkü akord ve tel örme işi, başlı başına, beceri isteyen bir iştir. ;)

Kolay gelsin.

Sevgi ve selamlarımla.
 
@karga 76

Bisiklet yerdeyken arka tekerlek mandalını açın, frenlere bakmadan tekerleği
arka alt maşaya göre gözünüzle ayarlayın ve bu ayarı bozmadan mandalı kapatmaya çalışın. Eğer tekerlek aks'da kalıp düz gözüküyorsa tamamdır, fren bacağını daha sonra kontrol edin ve ayarlarını janta göre yapın.

Yok eğer tekerlek hala kadro aksından kayıksa bu demek oluyorki jant ayarınızı yapan kişi jantın aksını kaydırmış, yani jantı sola veya sağa çektirmiş.
Veya kadro aksınız başından beri kayıktı ( zor bir olasılık) jant ayarını yapan kişi
jantı olması gereken aksa getirdi, tekerlek geri takıldığında kadro aksından kaçtı. Bu durumda bisikletçinize geri gidin başka bir tekerlek takarak kadronuzda aks kayıklığı varmı kontrol etsin.
Benim tahminim jant aksınızı kaydırmış olabilirler.


Not: Mil yamukluğu, tekerleğin kadro aksına oturup oturmamasını etkilemez.

Eğer mil yamuksa tekerleğin balansını bozar. Mil yamukluğunu anlamak kolaydır;
bu genellikle arka tekerlerde çok rastlanır, tekerleği döndürün ve rublenin mil ile buluştuğu yere bakın tekerlek dönerken ruble yerinde kımıldamadan duruyorsa mil düzgündür, yok eğer ruble sağ-sol kıpırdıyorsa mil yamuk demektir.
 
Benim başıma da gelmişti, arka quickrelease in vidasını sıkıp bir yandan da
mandalı çok fazla kuvvetle kapatmaya çalışırsanız tekerin aksı kayabilir,
kadro kuvvete karşılık esner biraz.
Bu yüzden mandalı sıkıştırırken fazla yüklenilmediğinden emin olun.
Bundan eminseniz Mustafa Bey'in dediği gibi jantın ayarında sorun var
demektir.
 
Geri