Scudo Sports

Arka aktarıcı kırıldı kadro kulağı yamuldu

Birtan Kolburan

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2014
Mesaj
366
Tepki
229
Yaş
42
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar selam.Bugün bisikletin arka aktarıcı ayarını yaparken zincir rublede en büyük dişliye geçtiğinde aktarıcınin jantlara sürttugunu fark ettim H ve L vidalariyla biraz oyadim ama yapamadım ve bisikletciye götürmeye karar verdim yolda giderken tekrar denemek istedim ve vitesi en büyük disliye aldigimda aktarıcının alti jant tellerine takıldı ve aktarıcı ortadan kırıldı ve kadro kulağı yamuldu.Bisikleti dechatlondan aldığım için hemen dechatlonu aradim ellerind oldugunu söylediler neyseki.Hemen dechatlondan bi kadro kulağı birde acera arka aktarıcı alıp bisikletciye gittim ayar ve montaj yaptırdım.yokuş aşağı filan inerken bu başıma gelseydi yada yüksek hizda nasıl bir facia olurdu bilemiorim neyse yine ucuz atlattik ama bana faturasi 130 tl ye patladı.
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar
Scudo
bugün benimde başıma geldi kron xc 500 marka bisikleti yeni aldım toplamda 50-60 km ancak yaptım... normal yolda giderken hafif rampa tırmanacağım vites 2x4 te idi 2x3 e aldım sonra 1x3 e geçiyordum ki çat çut indim baktım arka aktarıcının küçük iki dişlisinin bulunduğu parça kopmuş tamamen. henüz tamamen inceleyemedim napcam bilemedim 50-60 km de aktarıcı kırılır mı hiç mantık işi değil olabildiğince vitesleri doğru kullanmaya çalışırım çözemedim sebebini . yarın aldığım yerle ve kron mşeri hizmetleriyle görüşeceğim bakalım ne diyecekler.
 
Sırf bu sebepten dolayı konu açmıştım. Anadolu kavağı ve Anadolu hisarı inişlerinde yaptığım hızlarda sizin başınıza gelen başıma gelse en azından ciddi yaralanmayla sonuçlanırdı. Hata sizdede, bile bile lades yapmışsınız. Bir daha başınıza gelmemesi için ön ve arka limit ayarını kesin öğrenin ön neysede arka limit ayarı can emniyeti açısından çok önemlidir. Çok geçmiş olsun, En kötü kazanız bu olsun. Sağlıklı pedallamalar.

@mhmmddgntkn Geçmiş olsun, Garantiden değiştirirler.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
1 ay önce başıma geldi. 50 km/h ile atalar köprüsünden aşağı iniyordum yerde dal varmış görmedim. Arka janta girdi, girince o hızda giderken arka lastiği kitledi bisiklet kaymaya başladı tabii dengeyi zor topladım bir anda olduğu için indim bisikletten arkaya bi baktım. Jant yamulmuş, aktarıcı iptal olmuş ve kadro kulağı yamulmuştu. Claris aktarıcı vardı Tiagra taktırdım jantı düzelttirdim ve kadro kulağı aldım yeni. Toplam 140 lira tuttu
 
  • Beğen
Tepkiler: dgntkn
@Asusmune ön ve arka limit ayarı dediğiniz limit ayar vidaları mı başka bir ayar/konu mu? sizin açtığınız mesajıda gördüm forumda ama her yere yazmamak için buraya yazdım sadece... inş garantiden değiştirilir yoksa çooooooooooook canım sıkılır ve kron a tövbem ve kötü reklamım olur :) bisiklet içerde duruyo gidip bakmak gelmiyor içimden o derece moralimi bozdu. bide anlamadığım hızlı değilim vites e tam yük bindirmiyorum rampaya çıkmadan vitesi mi ayarlıyım yormıyım kendimi dedim demez olaydım...

bide bu malzemeler için yine aynı arka aktarıcıyı mı alsam yoksa daha iyi bir model varsa önerebilir misiniz ?
VİTES: 24 VİTES
KADRO:7005 Aliminyum
MAŞA: Kron neo LOCKOUT
ARKA VİTES: Shımano ACERA
VİTES KOL:Shımano STEF65
ÖN VİTES:Shımano FD TX50
ARKA DİŞLİ:ShımanoCSHG31 8 Lİ
AYNAKOL:SHIMANO FCM171
FREN SETİ:SHIMANO BRM 422
GÖBEK SETİ:SHIMANO RM 70
ZİNCİR:KMC-Z51
GİDON:Kron neo
BOĞAZ:Kron neo
SELE BORUSU:Kron neo
SELE:Kron neo
BOĞAZ YATAĞI:ENTEGRE ALU.RULMAN
ELCİK:Velo
LASTİK:Rubena scylla sport
JANT:K Kron neo
PEDAL:Feımın aliminyum
 
@mhmmddgntkn vites ayarları diye forumda yada youtube arat kaynak çok
Limit ayarı arka aktarıcının hareket sahasını net belirler.

@gollatr Büyük şans, ön tekere dal girmesi videosu youtube vardı :(
Geçmiş olsun.
 
O videoyu izlemiştim. Bide o hızla giderken eğer ön tekere girseydi belki bisiklet hayatım bitmişti bile allahtan arka tarafa geldi. Sağolun @Asusmune
 
@Asusmune limit ayar vidalarını biliyorum onlar ayarlıydı zaten sorun yoktu... :(
@hasanwhite26 kaliteli önerebileceğiniz bir şey var mı peki?
 
Çok geçmiş olsun..Bana da biri öyle onun gibi bi zarar vermişti durduk yere..Allahtan masraf çıkmadı..Sonradan sordum neden böyle yaptın diye.Dangalak dangalak cevap verdi.Sonunda bir sövdüm..Aylar sonra bile hala o sövüdklerimi unutamayan insanlar var..(Ettiğim küfürleri bisiklet grubunda paylaşmıştı) Onun için böyle şeyler oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: dgntkn
@mhmmddgntkn shımano deore xt xtr bunlar aceranın üst modelleri ama ruble ve vites arttırıcı değişimide gerekebilir :D
 
Aktaricinin durumu bu?
 
@mhmmddgntkn yine aynısından acera al geç takma kafana, güzel vites sistemidir. Pahalı değildir, başlangıç içinde gayet yeterlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: dgntkn
Geçmiş Olsun Benden Bir Tavsiye,Rampa İnerken Mümkün Olduğunca Arka Vites En Alt Dişlilerde(Sert Viteslerde Yada Orta Dişlilerde Olsun) Çoğumuz Rampayı Çıktıktan Sonra zincir kolay (en düşük) vitesdeyken inişini gerçekleştiriyor...Ayarı Düz Olsa Bile Bi Risk Olarak Görürüm janta takılma ihtimalini göz önüne alırım sizler de dikkatli olun.
 
Ruble ile jant ( jant teli ) arasına kesinlikle o plastik parçadan taktırılmalı.
azda olsa aktarıcının tellerin arasına girmesine engel olur. bence
 
Evet daha once bahsetmistim arka aktaricim kirildi diye agirlikli tahmin limit ayar vidalarinin hatali olmasi yonundeydi ama gercek ortaya cikti!:( ne yazikki zincirimde bir baklanin ucu kirikmis.... evet nasil oldu nasil farketmedim yada firma nasil bu sekilde satti o bisikleti bu sorular muamma ama sonuc gercek ve bu guzelim minik kirik bakla aktarici bacagindaki rubleye yakin olan dislinin giris kisminda aktarici bacagina takilarak kirilmasina sebep olmus... tabi bu bakla rublede de izler birakmis

Firma ilk talebimde kullanici hatasi deyip geri cevirmisti simdi yeniden iletisime gectim dun aradilar; efendim o izler uretim izleriymis onlar yurtdisindan geliyormus e zincir kirik ona nediyeceksiniz dedim yok oyle bir resim filan dediler bekleyin o zaman hemen gonderiyim dedim gonderdim ondan sonra aramadilar... karsilarindaki insanlari salak yerine koymaya calisiyorlar ya deli oluyorum... rubledeki uretim izlerini kakalatacaklar onu diyorum sanki. Yedek parca icin olumlu bir cevap alamazsam tuketici hakem heyetine basvuracagim ama firmaya karsi cinslik mi yapsam kadroya da zarar verdi cunku
 
  • Beğen
Tepkiler: phoenix48
@DOĞANTEKİN Kesinlikle hakkını ara, neye zarar verdiyse talep et, sonuçta bir ürün almışsın ve senin hatan olmayan bir durumdan mağduriyet yaşamıssın...Kaldı ki bu kaza yapmana da neden olabilirdi...Tüketici hakem heyetinden önce firmayla son kez tekrar görüş ve baktın sonuç hala aynı direkt tüketici hakem heyeti, sikayetvar com, sosyal medya aracılığıyla hakkını ara mutlaka...
 
olay tamamen zincirdeymis. gecmis olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: dgntkn
Saolun arkadaslar aynen bunun yokus assagi inisinde takilip kirilmasi kazasi da olabilirdi Allah korusun...
 
@DOĞANTEKİN Sherlok Holmes gibi adammissin.

Hakem heyetine basvururken fotograflari daha net cek. Rubledeki uretim izleri ile fark anlasilsin. Asil onemlisi aktarici makarasindaki iz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: dgntkn
Geri