Scudo Sports

Arka aktarıcı kırıldı kadro kulağı yamuldu

@ilkay.mert
Bisikletin Kron xc 2000 olduğundan emin misiniz?
Eğer öyleyse daha önce de arka aktarıcı değişmiş olabilir. Çünkü bildiğim kadarıyla Kron XC2000'de slx arka aktarıcı kullanıyor.

Merhaba evet bisiklet xc 2000. Sanirim 8 yillik bir bisiklet. Belki yeni modellerde bahsettiginiz aktarici vardir.

Ben Istanbul Uskudarda oturuyorum. Sehre yeni tasindigim icin pek bisiklet tamircilerini bilmiyorum. Istanbullu arkadaslar nereyi onerir acaba bu tamir islemi icin? Kendim halledemezsem eger tamirciye goturmeyi dusundum simdi ?20190914_213320.jpg
 
Scudo
Bu soruyu soruyorsanız bisikletçinin ayarlaması gerekir.
Eskisi kaç vites ise yenisini de aynısından alın. Acera ise muhtemelen 8 vites, ama emin olun. Arka dişlide toplam kaç tane dişli var? Sağ Vites kolundaki en büyük rakam da bunu söyler.

Estudiante, 8 adet disli var ki sag kolda da 8 i goruyorum. Sol vites kolunda da 3 var maksimum. Bu durumda ACERA almak gerekiyor heralde yine
 
Merhaba evet bisiklet xc 2000. Sanirim 8 yillik bir bisiklet. Belki yeni modellerde bahsettiginiz aktarici vardir.

Ben Istanbul Uskudarda oturuyorum. Sehre yeni tasindigim icin pek bisiklet tamircilerini bilmiyorum. Istanbullu arkadaslar nereyi onerir acaba bu tamir islemi icin? Kendim halledemezsem eger tamirciye goturmeyi dusundum simdi ?209165 dosyayı görüntüle
Ya youtubedan videolar bulup izleyin (parktool veya yerli isterseniz geziniyo olabilir) ya da ilk seferinde bisikletçiye götürün orada nasıl yaptığını izleyerek öğrenin. Zaten taktıktan sonra ayar da yapmanız lazım. Yoksa yanlış bir şey yapıp yine bisikletçiye götürme ihtimaliniz yüksek. Size yakın atilla bisiklet kliniği vardı bağlarbaşına doğru, hala duruyor mu bilemiyorum tabi.
 
Ya youtubedan videolar bulup izleyin (parktool veya yerli isterseniz geziniyo olabilir) ya da ilk seferinde bisikletçiye götürün orada nasıl yaptığını izleyerek öğrenin. Zaten taktıktan sonra ayar da yapmanız lazım. Yoksa yanlış bir şey yapıp yine bisikletçiye götürme ihtimaliniz yüksek. Size yakın atilla bisiklet kliniği vardı bağlarbaşına doğru, hala duruyor mu bilemiyorum tabi.

Atilla bisiklete bir bakayim oyleyse ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan38
Estudiante, 8 adet disli var ki sag kolda da 8 i goruyorum. Sol vites kolunda da 3 var maksimum. Bu durumda ACERA almak gerekiyor heralde yine
Daha ucuz isterseniz tourney 8li de olabilir. Aceralar artık 9lu olabilir. Yeni serileri pek bilemiyorum. Erdoğanlar bisiklet sayfasında pek çok model oluyor. Oradan fiyatlara bakıp öyle karar verin. 8 vites için olanından almalısınız.
 
@ilkay.mert Shimano arka aktarıcılar 9 vitese kadar, kablo çekme oranları aynı olduğundan, birbirinin ikamesidir. Aynısını takmak zorunda değilsiniz. Yukarıda Hakan38'in önerdiği gibi Alivio RD-M4000 de takabilirsiniz. Bütçenize bağlı.
 
Üstad ayar kovanı derken High ve Low yazan ayar kısmınımı kastettin ?

Hayır. Anlatmak istediğim ayar somunu veya ayar civatası olarakda geçebiliyor, sınırlayıcı ile ilgisi yok. Hepimizin aşina olduğu malum vites ayarı yaparken hayat kurtaran olmazsa olmaz bir eleman. :D

arka_2D00_vites_2D00_tel_2D00_ayar_3101_11.jpgvites_2D00_kolu_2D00_ayar_2D00_vidas_3101_2.jpg
 
Üstad ayar kovanı derken High ve Low yazan ayar kısmınımı kastettin ?
High ve low ayarını aktarıcı değiştirince bir kez güzelce yapıp sonra pek de dokunmamak lazım. Aktarıcının üst ve alt sınırlarını belirliyor. Hatalı olursa zincir jant tarafına düşebilir. Rubleden çıkabilir. Kritik bir ayar. Nasıl yapıldığını youtubedan kolayca öğrenebilirsiniz.
 
High ve low ayarını aktarıcı değiştirince bir kez güzelce yapıp sonra pek de dokunmamak lazım. Aktarıcının üst ve alt sınırlarını belirliyor. Hatalı olursa zincir jant tarafına düşebilir. Rubleden çıkabilir. Kritik bir ayar. Nasıl yapıldığını youtubedan kolayca öğrenebilirsiniz.
Doğrudur hocam ayarları kendim yapuyorum benim merak ettiğim altus arka artırıcıda kadro kulağını iten vidayı bide artırıcının ortasında bi vida daha var H L Harici bunların fonksiyonunu merak etmiştim
 
Doğrudur hocam ayarları kendim yapuyorum benim merak ettiğim altus arka artırıcıda kadro kulağını iten vidayı bide artırıcının ortasında bi vida daha var H L Harici bunların fonksiyonunu merak etmiştim
Makaranın rubleye uzaklığını ayarlayan bir vida var. O olabilir.
 
Doğrudur hocam ayarları kendim yapuyorum benim merak ettiğim altus arka artırıcıda kadro kulağını iten vidayı bide artırıcının ortasında bi vida daha var H L Harici bunların fonksiyonunu merak etmiştim

"kadro kulağını iten vida", estudiante'nin belirttiği vida. Fakat "bi de aktarıcının ortasında bi vida daha var H-L harici" demişsiniz fakat Altus'da o vidalardan başka ayar vidası yok. Vites telini tutan vidadan bahsediyor olabilir misiniz?
 
Ayar tutmayan aktarıcılarda,bir yerde muhakkak bir terslik vardır.Bugün yolda,alt makara yere düştü ve bacak rublenin üzerine yattı,öyle kaldı. bisikletçide değişimde,kadro kulağı düzeltildi.Aktarıcı bir türlü ayar tutmamıştı.Ayar yapıyorsun jant tellerine sürtüyor,hatta bir kere tellere kilitlenmişti(tamir yaparken).Tamirci tellere sürtüyor dedi ve kulağı,su borusu anahtarıyla düzeltti.Eski nesil bisikletlerde aktarıcı, kadro ve mile tutunduğundan,eğilme sorunları olmuyor.selamlar,saygılar
 
Merhaba arkadaşlar yaklaşık 1 senedir triban 500 kullanıyorum. Arada akşamları kardeşime de veriyorum turlaması için. Kardeşim diyorum ama kendisi 16 yaşında 180 boyunda ve rahat kilo 75-80 kg vardır.
Dün akşam hafif bir rampayı çıkarken aynakol en küçük dişlideyken arka rubleyi en büyük dişliye almış ve sonrasında bir ses duymuş ve vites yerinden çıkmıştı diyor. Aktarıcı kırılmış, kulak yamulmuş, kulaktaki dişler sıyrılmış ve jantın yanal akordu 5mm kadar bozulmuştu bu vites çıkma olayında.

Ben hiç rubledeki son dişliyi kullanmıyorum ama arada sırada kontrol amaçlı vites yükseltip düşürürüm. 3-5 gün önce yaptığım zaman kararsız bir tutumdaydı ama çok önemsemedim kullandığım aralıkta tam ayarında çalıştığı için. Ben hep kullandığım aralıkta sıfırlıyorum ayarı daha sessiz çalışması için. Uzaklaştıkça bu kararsızlaşma artıyor biraz sanki.

Ben zincirin ruble ile jant arasına düştüğünü ve kardeşimin bunu fark etmeyerek pedal çevirmeye devam ettiğini, sonrasında zincir aktarıcıda sıkışınca önce aktarıcının yamulup bağlantısının yırtıldığını sonra kulağın yamulduğunu ve en sonunda kulaktan kurtularak jant ile arka bacaklar arasından geçerken telleri sıkıştırarak akordu bozduğunu düşünüyorum. İlk halinde aktarıcı arka bacak ile aynakol arasındaydı.
Olayın nasıl olduğunu tam bilmiyorum ve merak ediyorum. Çünkü kardeşim gerçekten vurdumduymaz bir insan ve duyduğu ilk seste sistemin bu hale geldiğini söylüyor.

Ruble ve zincir üzerinde bir hasar görmedim kontrol ettiğimde ama sorun olacaksa yenilerini alabilirim.

Kadro kulağının bir şekilde düzeltileceğini düşünüyorum ama içindeki dişler gittiği için nasıl bir işlem yapmamız gerekir yeni aktarıcıyı takabilmek için ? Helicoil olur mu ? Sanki bu kulak üstteki küçük vidadan sabitlenirse takılabilirmiş gibi geliyor bana.
(link)

Arka aktarıcı almam gerekiyor. Bisiklet üzerindeki ruble 12-25, vites kolları microshift 8 vites triple. Bu aktarıcı ile uyumlu çalışır mı ?
(link)

Bu yaz yeni bir jant seti almak istiyordum ama tam karar verememiştim. Bisikletin üzerindeki jant 32 telli stok jant. Janttaki akord düzeltilebilir mi ?
Düzeltilemeyecekse veya ayar tutmazsa yeni jant almak istiyorum.

Bu ilandaki jant 1 sene önce alınmış haftada 1 veya 2 defa 30 km olacak şekilde sadece rollerde kullanılmış. Jant tel sayısı az ama bende ağırlıktan yana sorun yok. Şu anda 57 kg yim max 60 olurum. Sizce bisiklete ve bana uygun mudur bu jant ?
(link)
 

Dosyalar

  • IMG_20210628_104654.jpg
    IMG_20210628_104654.jpg
    119,1 KB · Okunma: 111
  • IMG_20210628_104518.jpg
    IMG_20210628_104518.jpg
    75,9 KB · Okunma: 114
  • IMG_20210628_104556.jpg
    IMG_20210628_104556.jpg
    88,1 KB · Okunma: 110
  • IMG_20210628_104736.jpg
    IMG_20210628_104736.jpg
    94,5 KB · Okunma: 103
  • IMG_20210628_104930.jpg
    IMG_20210628_104930.jpg
    93,5 KB · Okunma: 97
Son düzenleme:
@can_celik 'in uzmanlık alanı bu konular. Vakti varsa yardımcı olur size.
 
Kadronun Decathlon'da ömür boyu garantisi olması gerekiyor, bence bi görüşün ve durumu anlatın, onarım veya değişim isteyin. Kendiniz müdahale ederseniz muhtemelen o kadro kulağına ek parça yapıp sonra diş açtırırsınız ki sağlıklı olacağını düşünmüyorum, yine kırılabilir.
 
Kadro ömür boyu garantili. Yanı aktarıcı yada kadro kulağı değil. Normalde kardeşinin kadro kulağını koparacak kadar güçlü bakabileceğini sanmam. Dediğin gibi zincir atmış kardeşimde pedala asılmıştır. Shimano ile uyumlu olduğunu biliyorum microshift in. Shimano ile değiştir daha sağlam olur. Kadro kulağı ise düzeltilir.
Geçmiş olsun
 
Kadro kulağı burada kadrodan ayrı olmadığı için firmayla iletişime geçmesini söyledim. Kadro kulağını düzeltmek yetmez, dişler gitmişse epey uğraştırır.
 
Kadro kulağı burada kadrodan ayrı olmadığı için firmayla iletişime geçmesini söyledim. Kadro kulağını düzeltmek yetmez, dişler gitmişse epey uğraştırır.
Gerçekten de değilmiş. Bu zamanda bu nasıl bir üretim anlayışı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atakan K.
Şimdi sanayiye geldim, tornacı helicoil için çok ince olduğu için olmaz dedi. Deliği doldurursan diş açabilirim ama bu seferde kaynak çok yumuşak olur cıvatayı sıkınca kolay zarar görür dedi. Yan tarafında alüminyum kaynakçı var. Orası da yamukluğu düzeltip deliği doldurabilirim dedi yeni diş açılabilmesi için. Kararsız kaldım. Aklıma bagaj deliklerine bağlanan yeni bir kulak yaptırma fikri geldi. Olur mu acaba? İki ucu boklu değnek durumu tam.
 
Geri