Scudo Sports

Arka aktarıcı janta değiyor

Kaancan

Üye
Kayıt
9 Mayıs 2019
Mesaj
31
Tepki
30
Şehir
Mersin
İsim
Kaan
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhabalar bisikletimi bir yere koymuştum ama rüzgar yüzünden devrildi ve arka aktaricinin üzerine düştü, düştükten sonra vites düzgün atmıyordu ayarlarını yaptım düzgün atmaya başladı (halen eskisi gibi hissettirmiyor) ama vitesi 1 e atınca aktarici jant tellerine değiyor sanırım aktarici yamulmus yapılabilecek birsey var mı, gözle görülen bir yamukluk yok.
 
Scudo
Küçükken çok sert kullanır, hiç değerini bilmezdim bisikletimin. Çok defa jant ve aktarıcı değişimi ile sorunum çözülüyordu sonunda. Tabi ana, babadan gelen fırçayı söylemiyorum bile ?.
 
Elinle asıl düzelir . Aktarıcıların elastiklikleri azdır .( Elastiklik kalıcı şekil değiştirmeye kadar olan evredir . Lastiği bir miktar asılın salın geri aynı yerine gelecektir .) Kolayca plastik şekil değişikliğine uğrarlar (kalıcı şekil değiştirme lastik kopar veya incelir ) fakat kolayca şekillendirilebilirler elinizle asılın . Bisikletin arkasından konumuna bakın olmadı pense yardımıyla asılın düzelecektir tahminimce . Aktarıcının markası ne ?
 
@MAERKEK
Cevabınız için teşekkürler. Shimano altus.
 
Kadro kulağı yamulmuş olabilir, geri kaba kuvvet ile düzeltilebilir. Tekrar düzelttiğinizde dayanıklılığı azalacaktır, ileride kırılabilir.
 
Yamukluk görülmüyorsa limit ayarlarını yeniden yapın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan
@emeritus
Sanki biraz yamukluk var gibi sola doğru, ama emin olamadım birde sizler bakar mısınız.
 

Dosyalar

  • 20190612_001938.jpg
    20190612_001938.jpg
    1,4 MB · Okunma: 122
@Kaancan

Janta sürtecek gibi bir yamukluk yok kulakta. Aktarıcı bacağında eğrilik olabilir bu resimde net görünmüyor. Bu noktadan sonra tavsiye de veremem zaten.
 
bende de aynı sorun vardı en üst dişlide tellere değiyordu bazen, limit ayarlarını düzeltip duruyordum, yarı kırık kulakla sürüyormuşum sonunda yolda bıraktı beni. genellikle kulağın vida deliğinden kırılıyor onu kontrol edebilirsin. fotoğrafta ben de yamukluk göremedim
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan
@Kaancan

Çok emin değilim fakat kulak hafif içeriye meyil vermiş gibi duruyor kadro kuşağını hafifçe dışarıya esnetip bi deneyin derim,eğer düzelmezse aktarıcı bacağını aynı şekilde esnermeyi deneyin
 
Aktarici bacağından tutup biraz esnetmeyi denedim ama aktaricidan tak diye bir ses geldi, tam bozulur diye daha çok ellemeye korktum. Bugün iyi bir bisikletciye götürmeyi düşünüyorum aktaricida sorun yoksa kadro kulağı çok pahalıya patlamaz diye düşünüyorum.
 
Rublenin tam arkasından biraz uzak mesafeden çekmelisin
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan
@Kaancan

Kadro kulakları en kazık parçalardan biri. Uygun fiyata bulursan şaşırırım.
 
@turcudede
Kucucuk metal neden pahalı ki? ilginçmis. Bugün bisikletciye götürdüm aktariciyi çok güçlü bir şekilde dışa doğru çekti ilk başta olmuş gibiydi, janta degmiyordu birkaç saat sonra tekrar deneyim dedim 1 e atınca çok az da olsa değiyor tellere. Ama sanırım bu limit vidalariyla çözülebilir.
 
@Kaancan

Limit vidası pek fayda etmez. Çok kısarsan vites 1'e atmaz, yine de milimetrik olarak işini görecekse dene.
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
Ozaman aktarıcıyı sökün parçalarına ayırın. Aktarıcının cage’lerini ayrı ayrı hafif büküp düzeltin
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan
Arkadaşlar kusura bakmayın konu oluştur butonunu bulamadığım için buraya yazmak zorunda kaldım. Bu konuyla biraz alakalı olarak.

Benim kron xc250 nin kadro kulağı durduk yere iki parça oldu. Bir hafta boyunca parça kovaladım ve sonunda 70 e hallettim.

Bisikleti aldıktan sonra bisikletin arka vitesi 3 den 4 e atmıyor. 3 den 4 e atınca 3 de kalıyor ve değişik bi ses yapıyor ( sanki her dişliden zincir çıkarken tır tır tır tır sesine benzer)
Sonra tekrar kol 4 te vites 3 te iken 5 e atınca kolu bi anda 5 e çıkıyor vites. Ama tınnnn sesi yapıyor. 5 den 4 e inerken sorun yok. 4 den 3 e bir kere inmedi bitek.

Sorunum neyle alakalı olabilir? Arka altus on tourney.

Bisikletçi kadro kulağını yaptıktan sonra bütün vitesleri denedi. Hepsine geçti.

Acemiim bu arada. Bisiket 2014 model ikinciel
 
@Snapdroid

Bisiklet boştayken yapılan vites ayarlarının pek anlamı yok. Sürdükten sonra hangi vites nerede sıkıntı çıkarıyorsa ayarın ona göre düzeltilmesi gerek. Senin problemin vites teli gerginliği ile alakalı gibi görünüyor, sanırım -yanlış hatırlamıyorsam- gevşetilmesi gerekiyor. Bunun içinde aktarıcı tarafındaki hortumun ucundaki ayar parçasını saat yönünde çevirmelisin. Çeyrek tur çevirip test et, düzelmezse tam 1 tura tamamlayana kadar çeyrek çeyrek devam et. Eğer yanlış hatırlıyorsam tam tersini yapman gerek demektir, o yüzden ne kadar çevirdiğini unutma, geri düzelt ve tersine çeyrek tur çevirerek dene. Ama doğru hatırlıyor olmalıyım, yani ilk dediğimi yaparak düzeltme ihtimalin daha yüksek :)
 
Geri