Arka aktarıcı janta değiyor

Kaancan

Üye
Kayıt
9 Mayıs 2019
Başlık
1
Mesaj
20
Tepki
82
Yaş
15
Şehir
Mersin
İsim
Kaan
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhabalar bisikletimi bir yere koymuştum ama rüzgar yüzünden devrildi ve arka aktaricinin üzerine düştü, düştükten sonra vites düzgün atmıyordu ayarlarını yaptım düzgün atmaya başladı (halen eskisi gibi hissettirmiyor) ama vitesi 1 e atınca aktarici jant tellerine değiyor sanırım aktarici yamulmus yapılabilecek birsey var mı, gözle görülen bir yamukluk yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve CmlCLK

CmlCLK

Tanrı Türk'ü Korusun
Kayıt
28 Nisan 2016
Başlık
4
Mesaj
1.537
Tepki
4.368
Yaş
33
Şehir
France/Caudry Afyonkarahisar/Dinar İzmir
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Küçükken çok sert kullanır, hiç değerini bilmezdim bisikletimin. Çok defa jant ve aktarıcı değişimi ile sorunum çözülüyordu sonunda. Tabi ana, babadan gelen fırçayı söylemiyorum bile 😁.
 

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Başlık
13
Mesaj
785
Tepki
778
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Elinle asıl düzelir . Aktarıcıların elastiklikleri azdır .( Elastiklik kalıcı şekil değiştirmeye kadar olan evredir . Lastiği bir miktar asılın salın geri aynı yerine gelecektir .) Kolayca plastik şekil değişikliğine uğrarlar (kalıcı şekil değiştirme lastik kopar veya incelir ) fakat kolayca şekillendirilebilirler elinizle asılın . Bisikletin arkasından konumuna bakın olmadı pense yardımıyla asılın düzelecektir tahminimce . Aktarıcının markası ne ?
 

Kaancan

Üye
Kayıt
9 Mayıs 2019
Başlık
1
Mesaj
20
Tepki
82
Yaş
15
Şehir
Mersin
İsim
Kaan
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
Elinle asıl düzelir . Aktarıcıların elastiklikleri azdır .( Elastiklik kalıcı şekil değiştirmeye kadar olan evredir . Lastiği bir miktar asılın salın geri aynı yerine gelecektir .) Kolayca plastik şekil değişikliğine uğrarlar (kalıcı şekil değiştirme lastik kopar veya incelir ) fakat kolayca şekillendirilebilirler elinizle asılın . Bisikletin arkasından konumuna bakın olmadı pense yardımıyla asılın düzelecektir tahminimce . Aktarıcının markası ne ?
Cevabınız için teşekkürler. Shimano altus.
 

turcudede

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
124
Tepki
170
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Kadro kulağı yamulmuş olabilir, geri kaba kuvvet ile düzeltilebilir. Tekrar düzelttiğinizde dayanıklılığı azalacaktır, ileride kırılabilir.
 

CeRKeZ

Tek Rakibim Türk Hava Yolları
Kayıt
2 Ocak 2018
Başlık
1
Mesaj
472
Tepki
781
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre
Bisiklet
Salcano
Yamukluk görülmüyorsa limit ayarlarını yeniden yapın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan

turcudede

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
124
Tepki
170
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Sanki biraz yamukluk var gibi sola doğru, ama emin olamadım birde sizler bakar mısınız.
Janta sürtecek gibi bir yamukluk yok kulakta. Aktarıcı bacağında eğrilik olabilir bu resimde net görünmüyor. Bu noktadan sonra tavsiye de veremem zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan

emeritus

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2015
Başlık
2
Mesaj
144
Tepki
204
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Carraro
bende de aynı sorun vardı en üst dişlide tellere değiyordu bazen, limit ayarlarını düzeltip duruyordum, yarı kırık kulakla sürüyormuşum sonunda yolda bıraktı beni. genellikle kulağın vida deliğinden kırılıyor onu kontrol edebilirsin. fotoğrafta ben de yamukluk göremedim
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan

AnılDemir41

MounTain Bike
Kayıt
23 Ağustos 2016
Başlık
17
Mesaj
147
Tepki
207
Yaş
28
Şehir
Kocaeli
İsim
Anıl
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Sanki biraz yamukluk var gibi sola doğru, ama emin olamadım birde sizler bakar mısınız.
Çok emin değilim fakat kulak hafif içeriye meyil vermiş gibi duruyor kadro kuşağını hafifçe dışarıya esnetip bi deneyin derim,eğer düzelmezse aktarıcı bacağını aynı şekilde esnermeyi deneyin
 

Kaancan

Üye
Kayıt
9 Mayıs 2019
Başlık
1
Mesaj
20
Tepki
82
Yaş
15
Şehir
Mersin
İsim
Kaan
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #12
Aktarici bacağından tutup biraz esnetmeyi denedim ama aktaricidan tak diye bir ses geldi, tam bozulur diye daha çok ellemeye korktum. Bugün iyi bir bisikletciye götürmeyi düşünüyorum aktaricida sorun yoksa kadro kulağı çok pahalıya patlamaz diye düşünüyorum.
 

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Başlık
13
Mesaj
785
Tepki
778
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Rublenin tam arkasından biraz uzak mesafeden çekmelisin
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan

turcudede

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
124
Tepki
170
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Aktarici bacağından tutup biraz esnetmeyi denedim ama aktaricidan tak diye bir ses geldi, tam bozulur diye daha çok ellemeye korktum. Bugün iyi bir bisikletciye götürmeyi düşünüyorum aktaricida sorun yoksa kadro kulağı çok pahalıya patlamaz diye düşünüyorum.
Kadro kulakları en kazık parçalardan biri. Uygun fiyata bulursan şaşırırım.
 

Kaancan

Üye
Kayıt
9 Mayıs 2019
Başlık
1
Mesaj
20
Tepki
82
Yaş
15
Şehir
Mersin
İsim
Kaan
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #16
Kadro kulakları en kazık parçalardan biri. Uygun fiyata bulursan şaşırırım.
Kucucuk metal neden pahalı ki? ilginçmis. Bugün bisikletciye götürdüm aktariciyi çok güçlü bir şekilde dışa doğru çekti ilk başta olmuş gibiydi, janta degmiyordu birkaç saat sonra tekrar deneyim dedim 1 e atınca çok az da olsa değiyor tellere. Ama sanırım bu limit vidalariyla çözülebilir.
 

turcudede

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
124
Tepki
170
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Kucucuk metal neden pahalı ki? ilginçmis. Bugün bisikletciye götürdüm aktariciyi çok güçlü bir şekilde dışa doğru çekti ilk başta olmuş gibiydi, janta degmiyordu birkaç saat sonra tekrar deneyim dedim 1 e atınca çok az da olsa değiyor tellere. Ama sanırım bu limit vidalariyla çözülebilir.
Limit vidası pek fayda etmez. Çok kısarsan vites 1'e atmaz, yine de milimetrik olarak işini görecekse dene.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan

Yavuz Onat

Üye
Kayıt
7 Eylül 2014
Başlık
3
Mesaj
71
Tepki
43
Şehir
istanbul
Ozaman aktarıcıyı sökün parçalarına ayırın. Aktarıcının cage’lerini ayrı ayrı hafif büküp düzeltin
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaancan

Snapdroid

Üye
Kayıt
15 Mayıs 2019
Başlık
0
Mesaj
10
Tepki
2
Yaş
16
Şehir
İstanbul
İsim
Yahya A.
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar kusura bakmayın konu oluştur butonunu bulamadığım için buraya yazmak zorunda kaldım. Bu konuyla biraz alakalı olarak.

Benim kron xc250 nin kadro kulağı durduk yere iki parça oldu. Bir hafta boyunca parça kovaladım ve sonunda 70 e hallettim.

Bisikleti aldıktan sonra bisikletin arka vitesi 3 den 4 e atmıyor. 3 den 4 e atınca 3 de kalıyor ve değişik bi ses yapıyor ( sanki her dişliden zincir çıkarken tır tır tır tır sesine benzer)
Sonra tekrar kol 4 te vites 3 te iken 5 e atınca kolu bi anda 5 e çıkıyor vites. Ama tınnnn sesi yapıyor. 5 den 4 e inerken sorun yok. 4 den 3 e bir kere inmedi bitek.

Sorunum neyle alakalı olabilir? Arka altus on tourney.

Bisikletçi kadro kulağını yaptıktan sonra bütün vitesleri denedi. Hepsine geçti.

Acemiim bu arada. Bisiket 2014 model ikinciel
 

turcudede

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
124
Tepki
170
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar kusura bakmayın konu oluştur butonunu bulamadığım için buraya yazmak zorunda kaldım. Bu konuyla biraz alakalı olarak.

Benim kron xc250 nin kadro kulağı durduk yere iki parça oldu. Bir hafta boyunca parça kovaladım ve sonunda 70 e hallettim.

Dün ve bugündür bisikletin arka vitesi 3 den 4 e atmıyor. 3 den 4 e atınca 3 de kalıyor ve değişik bi ses yapıyor ( sanki her dişliden zincir çıkarken tır tır tır tır sesine benzer)
Sonra tekrar kol 4 te vites 3 te iken 5 e atınca kolu bi anda 5 e çıkıyor. Ama tınnnn sesi yapıyor. 5 den 4 e inerken sorun yok. 4 den 3 e bir kere inmedi bitek.

Sorunum neyle alakalı olabilir? Arka altus on tourney.

Bisikletçi kadro kulağını yaptıktan sonra bütün vitesleri denedi. Hepsine geçti.
Bisiklet boştayken yapılan vites ayarlarının pek anlamı yok. Sürdükten sonra hangi vites nerede sıkıntı çıkarıyorsa ayarın ona göre düzeltilmesi gerek. Senin problemin vites teli gerginliği ile alakalı gibi görünüyor, sanırım -yanlış hatırlamıyorsam- gevşetilmesi gerekiyor. Bunun içinde aktarıcı tarafındaki hortumun ucundaki ayar parçasını saat yönünde çevirmelisin. Çeyrek tur çevirip test et, düzelmezse tam 1 tura tamamlayana kadar çeyrek çeyrek devam et. Eğer yanlış hatırlıyorsam tam tersini yapman gerek demektir, o yüzden ne kadar çevirdiğini unutma, geri düzelt ve tersine çeyrek tur çevirerek dene. Ama doğru hatırlıyor olmalıyım, yani ilk dediğimi yaparak düzeltme ihtimalin daha yüksek :)
 
Yukarı Alt